Zoe in media

Smartrix-Zoe
lid
lid
Posts in topic: 8
Laatste bezoek: 09 nov 2018 20:05
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Zoe in media

Bericht door Smartrix-Zoe »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Zolang de Renault importeur en de dealers niet gaan samenwerken gaat het niet goed. Nu moet de dealer fors investeren om überhaupt ZE dealer te mogen zijn. Totaal verkeerde en verouderde en domme aanpak van Renault NL.
Ze zouden moeten samenwerken zodat net als bij TESLA er een dekkend netwerk (lees Renault dealers) van AC snelladers wordt gerealiseerd. Direct mond gesnoerd van kritische auto journalisten die wakker liggen van lege accu's.
Dan kun je een leuke reclame campagne maken dat je door heel Nederland kun rijden zonder lang aan een laadpaal te staan. Gemiste kans.

Dus luister goed Renault NL. Wordt wakker en ga met je tijd mee.

Hoe is het beleid van de impoteur in België Fifari? Mocht je daar iets van weten natuurlijk.
Naast de Zoe als 2e auto een Model X

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 32
Laatste bezoek: 09 dec 2019 16:47
Contacteer:

Bericht door fivari »

Hoe is het beleid van de impoteur in België Fifari? Mocht je daar iets van weten natuurlijk.
Daar heb ik geen idee van. Het is wel zo dat slechts een select aantal concessiehouders ZE-dealer zijn. Op 500 m van mijn huis is er zo'n ZE-dealer. Dus voor onderhoud zit dat wel snor.
Enige contact dat ik tot nu toe met Renault had was voor een proefrit bij die garage. Zoals ik elders schreef kocht ik mijn Zoe niet via het officiële dealernetwerk. Toen was men erg vriendelijk en ik vermoed dat ze de laadpaal (een 11 kW?) ook wel ter beschikking stellen van andere Zoe-rijders. Voor mij heeft dat weinig zin.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 37
Laatste bezoek: 27 apr 2025 21:33
Contacteer:

Bericht door renault15.17 »

Nogmaals, jullie kijken de verkeerde kant op! Renault gaat geen laadinfra optuigen. Renault heeft een strategische keuze gemaakt om (met de Zoe) AC te kunnen laden. En daarmee geeft het ons de vrijheid, want de AC infrastructuur is alom aanwezig. En talloze marktpartijen springen daar nu op in. Prima.
Dat Nissan en Tesla wel laadpunten neerzetten is het gevolg van het feit dat er geen DC infra is. Ze zullen dus wel moeten, want een Leaf of Tesla via een schukotje laden is geen optie.

Wat Renault wel moet doen in mijn ogen is die Chameleon lader veel beter "verkopen".
- Letterlijk: waarom niet in de Kangoo ZE gemonteerd en meteen ook aan Mercedes aanbieden om de Citan e-Cell te bouwen? En dan doorpakken in de nieuwe Twingo ZE (die zou er toch ook komen?)
- Maar ook figuurlijk: draag (schreeuw :mrgreen: ) de voordelen er van uit. Al die 11 kW en 22 kW laadpalen die er nu staan, alleen de Zoe kan er optimaal gebruik van maken!! Alle andere (PH)EV's hebben een mooie Mennekes stekker aansluiting en gebruiken bij wijze van spreken maar een draadje. Alsof je een pipetje voor het tankpistool houdt!
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 29
Laatste bezoek: 04 dec 2017 13:50

Bericht door avdvee »

Zolang de Renault importeur en de dealers niet gaan samenwerken gaat het niet goed. Nu moet de dealer fors investeren om überhaupt ZE dealer te mogen zijn. Totaal verkeerde en verouderde en domme aanpak van Renault NL.
Het probleem ligt volgens mij dieper. Je kunt je afvragen of de bestaande structuur van fabrikant/ importeur en dealer niet achterhaald is. En er net zoals bij Tesla/ Apple een omslag moet komen waarbij de fabrikant direct gaat verkopen. Oftewel geen losse importeur en losse dealers (met soms andere belangen) maar een paar flagshipstores of brandstores in de grote steden en een paar grote dealers voor oa. support en onderhoud. Gebruik makend van internet/ social media en een Europese verkooporganisatie.

Op dit moment heeft Renault ik meen ik 6 miljard geinvesteerd in een product en gooit het over de schutting naar de importeur en dealers. En die moeten het maar aan de man brengen. Realiseer je daarbij dat het al jaren verschrikkelijk slechts gaat in de automotive en dat zowel Renault Nederland als de dealers promotie van de Zoe uit hun eigen zak moeten betalen. Waarbij de marge op een EV om te janken is: ik hoorde een gerucht dat een dealer ca. 500 euro bruto pakt op een Zoe. Het zal niet veel meer of minder zijn. En dan zwijg ik maar over onderhoud; ook hier kan een dealer amper een droog brood aan verdienen.

Kortom; wil Renault die 6 miljard serieus terugverdienen dan zal het uit een ander vaatje moeten tappen. Waarbij ik meen dat Renault Frankrijk aan zet is en niet zozeer Renault Nederland en de dealers.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

avdvee
lid
lid

Bericht door avdvee »

Nogmaals, jullie kijken de verkeerde kant op!
Sja, dat gevoel had ik ook al maar dan andersom :roll:
Renault gaat geen laadinfra optuigen. Renault heeft een strategische keuze gemaakt om (met de Zoe) AC te kunnen laden.
De vraag was ook niet zozeer wat Renault doet of strategisch gekozen heeft; de vraag/ suggestie was dat Renault een verkeerde strategie heeft gekozen. Op basis van argumenten zeg ik daar ja op. Of Renault daar iets mee gaat doen is de vraag. Over enkele jaren kunnen we zien of Renault en jij gelijk hebben gekregen of niet. Ik hoop dat ik ongelijk krijg want anders is de Zoe passé
En daarmee geeft het ons de vrijheid
Mooi gezegd maar in deze kan ik er niet zo veel mee.
want de AC infrastructuur is alom aanwezig. En talloze marktpartijen springen daar nu op in. Prima.
Misschien moet je eerst eens omschrijven wat je bedoelt met AC infastructuur en alom. Er is momenteel géén snellaadinfrastructuur aanwezig (=43kWh); wel is er veel laadapparatuur beschikbaar van 3,7kWh tot 11kWh en redelijk wat 22kWh.

De discussie begon over de stelling van de ANWB dat de Leaf veelzijdiger is. Ik deel die mening omdat de Leaf zowel Schuko als 50kWh kan gebruiken als ook 'gewone' laders.
Dat Nissan en Tesla wel laadpunten neerzetten is het gevolg van het feit dat er geen DC infra is

Moesten neerzetten; ze staan er NU wel. Dat is nou net het punt.
Ze zullen dus wel moeten, want een Leaf of Tesla via een schukotje laden is geen optie.
Tesla weet ik niet maar de Leaf wel hoor! Dat is nou net het punt. Of het nuttig is kun je over discussieren.
Wat Renault wel moet doen in mijn ogen is die Chameleon lader veel beter "verkopen".
Zien = geloven. En daar schort het aan; je kunt het vooralsnog nergens zien. Daarbij zeg ik niet dat Renault 200 laadstations moet neerzetten maar tenminste het goede voorbeeld moet geven. Een zetje geven dus.

Maargoed in deze zijn we het niet met elkaar eens. Soit.
Maar ook figuurlijk: draag (schreeuw :mrgreen: ) de voordelen er van uit. Al die 11 kW en 22 kW laadpalen die er nu staan, alleen de Zoe kan er optimaal gebruik van maken!! Alle andere (PH)EV's hebben een mooie Mennekes stekker aansluiting en gebruiken bij wijze van spreken maar een draadje. Alsof je een pipetje voor het tankpistool houdt!
Nog meer marketing en reclame? Ik geloof daar niet in. TV zenders/ Blogs/ websites/ fora/ Twitter en Facebook bepalen een beeld. Een imago. Waarbij belangrijk is dat de waarheid niet bestaat. Niet alleen heeft iedereen zijn eigen waarheid maar belangrijker is dat mensen redeneren vanuit hun (voor)oordeel of ervaring. En dat met elkaar delen of in stand houden.

Wederom terug naar Apple. Apple verkoopt geen techniek maar een 'premium experience'. Zo ook Tesla. Renault verkoopt techniek. Ik denk dat Renault wat betreft Zoe minder moet schreeuwen en meer een 'experience' moet verkopen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

avdvee
lid
lid

Bericht door avdvee »

Voor twijfelaars heeft Renault bovendien een bijzondere aankoopmethode gelanceerd: tevreden of inruilen. Als een ZOE-klant na 9 maanden niet tevreden is over zijn aankoop mag hij zijn Zoé ruilen tegen een Renault met een verbrandingsmotor

http://www.knack.be/nieuws/auto/groene- ... 25655.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

avdvee
lid
lid

Bericht door avdvee »

Die Besitzer des Elektroauto Renault Zoe fahren durchschnittlich 53 Kilometer pro Tag mit ihrem Elektrofahrzeug.

http://www.mein-elektroauto.com/tag/renault/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Contacteer:

Tijdens een nachtelijke oplaadbeurt is de stekker van de Autoweek duurtest Zoe stuk getrokken. De auto was al volgeladen, maar het lijkt me toch een enorm risico als je zoiets doet terwijl de auto aan het laden is.

Zie blog: http://www.autoweek.nl/weblog/3010/stek ... aalvandaal
Don't HURRY, be happy!

Alpine A110 (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

avdvee
lid
lid

Bericht door avdvee »

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

fivari
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door fivari »

Elsevier heeft - nog maar eens - een zeer lovend artikel over de MS van Tesla. Lijkt rechtstreeks uit de persmap van Tesla te komen.
En in een moeite door schaadt men de Zoe. Die staat op p. 4 tussen de andere mindere goden: met de vermelding van de verkeerde max range. De andere modellen vermelden de range volgens de NEDC terwijl men voor de Zoe de onderkant van de realistische vork heeft genomen. Onbegrijpelijk hoe de Renault Zoe er maar niet in slaagt om enigszins positief aan bod te komen in de media terwijl Tesla (zal wel een fantastische wagen zijn, daar twijfel ik niet aan) voortdurend gratis reclame krijgt. Je zou bijna een complot gaan vermoeden.
Afbeelding
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 38
Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
Contacteer:

Bericht door MartijnEV »

Mee eens. De Zoe verdient veel meer positieve aandacht! Het is een fantastische, zeer fijne en zeer praktische auto, voor een kwart van de prijs van een Model S. Hij is verfijnder, praktischer op oplaadgebied en veel beter in energie-efficiency en actieradiusvoorspelling dan de Nissan Leaf, en domineert daarmee, als je alle feiten objectief bekijkt, het marktsegment van betaalbare full EV's volledig. Een marktsegment waar Tesla pas over een aantal jaar iets te bieden zal hebben en waar ook de huidige Duitse fabrikanten met de e-Up, Focus EV, en zelfs met de i3 de plank deels of soms grotendeels misslaan.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

avdvee
lid
lid

Bericht door avdvee »

Onbegrijpelijk hoe de Renault Zoe er maar niet in slaagt om enigszins positief aan bod te komen in de media terwijl Tesla (zal wel een fantastische wagen zijn, daar twijfel ik niet aan) voortdurend gratis reclame krijgt. Je zou bijna een complot gaan vermoeden.
Ik kan niet anders dan de parallel trekken naar Apple; die weten als geen ander de media voor hun karretje te spannen. Zo ook Tesla; die weten precies hoe ze hun producten moeten proppen. MET AMPER BUDGET!

Mijn conclusie is dat het geen complot is maar de juiste snaar raken. Lees meer op:
http://blog.referralcandy.com/2013/08/12/tesla/
Speaking of newsworthy, Elon Musk does lots of interviews. They’re all over YouTube. You have to ask- why are people interested in interviewing him? It’s because he’s working on cool, interesting projects. That’s all the marketing he needs.

Do something truly cool and the media will beat a path to your door. This is an oversimplification, of course, but it’s a starting point often overlooked by people looking to get a “quick break”.
http://adage.com/article/news/tesla-gen ... ds/241994/
Tesla has no plans to hire agencies or run ads in the near future, she said. The in-house marketing team has only seven staffers and an internal team runs the website, where customers order directly. By contrast, Nissan spent $25 million advertising its Leaf EV in 2012, according to Kantar Media.

“Right now, the stores are our advertising. We're very confident we can sell 20,000-plus cars a year—without paid advertising,” Ms. Georgeson said. “It may be something we'll do years down the road. But it's certainly not something we feel is crucial for sales right now.”

According to its latest 10-Q, Tesla spent $55 million on R&D during the first quarter, but only $47 million on selling, general and administrative expenses, which include marketing. Still, the company warned that it may “incur substantial marketing costs” through the use of “traditional media” in the future rather than relying on its current “unconventional” strategies.

As with Apple, fascinated media do much of Tesla's PR, said Jeremy Anwyl, vice chairman of auto consultancy Edmunds.com. The company received positive coverage for posting its first quarterly profit, repaying a $465 million loan from the U.S. Energy Department and, recently, announcing an expansion of its Supercharger network that will allow owners to drive from New York to Los Angeles.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Contacteer:

Natuurlijk verdient de Zoe veel meer positieve aandacht. Het is gewoon het beste wat er op EV gebied op dit moment te krijgen is.
Maar ik krijg niet het idee dat Tesla nou zo erg veel aandacht krijgt, ik lees veel auto(motive)bladen en kom daar ook zelden iets over Tesla tegen. Het complot is er denk ik niet tegen de Zoe, maar meer tegen elektrisch rijden algemeen.
Maar daar laat ik me niet door tegenhouden. Mocht de Laguna er mee op houden, zou er zomaar een tweede Zoe kunnen komen. 8) :wink:
Don't HURRY, be happy!

Alpine A110 (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

fivari
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door fivari »

Het ging mij in eerste instantie om het verkeerd vermelden van de range van de Zoe. Dat is een echt kerncijfer, een van die eigenschappen waar iedereen onmiddellijk naar kijkt en naar vraagt. Zoe is, alle verhoudingen in acht genomen, het best presterende EV op dat vlak en dat dankzij knappe engineering. Wanneer die eigenschap dan verkeerd wordt vermeld, kan ik niet anders dan kwaad opzet vermoeden. Hetzelfde gebeurde ook in de wintertest in Duitsland. Daar haalde de Zoe de kleinste range van alle geteste voertuigen. Dus ook achter BMW i3, Nissan Leaf en zelf i-Miev. Dan weet je dat er iets niet klopt.
Wat Tesla betreft: op zich is het een kunst om het eigen product zo te hypen en inderdaad de vergelijking met apple is vlug gemaakt. Ook daar kregen fanaten in alle mogelijke tijdschriften een forum om hun passie te verkondigen. Toch zou men enige objectiviteit aan de dag mogen leggen: men doet aan journalistiek, niet aan het verkondigen van een reclameboodschap.
De EV zijn in het algemeen wat uit de vakbladen verdwenen. Dat is mij ook al opgevallen. Het nieuwe is er wat af, de massa hapt niet toe dus is het voor een autoblad ook niet meer zo interessant om bij elke versie van zo'n nicheproduct te blijven stilstaan. In hét Belgische autoblad: autogids, verscheen volgens mij nog geen uitgebreid bericht, laat staan een testverslag over de Zoe.
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

electronaut
lid
lid
Posts in topic: 7
Laatste bezoek: 18 okt 2014 10:42

Bericht door electronaut »

fivari schreef:Onbegrijpelijk hoe de Renault Zoe er maar niet in slaagt om enigszins positief aan bod te komen in de media terwijl Tesla (zal wel een fantastische wagen zijn, daar twijfel ik niet aan) voortdurend gratis reclame krijgt. Je zou bijna een complot gaan vermoeden.
Tesla heeft zelf ook genoeg shit over zich heengehad. Vooral van Fox News, dat al bezig was lang voordat de Model S werd geïntroduceerd. En wie herinnert zich nog het akkefietje met John Broder, die journalist van de New York Times die met een bijna lege accu op pad ging om bewust te stranden en een fotootje te kunnen knippen met de Model S op een flatbed? Of de manier waarop Top Gear de Tesla Roadster 'testte'? Alles voor een goed verhaal. Als er geen nieuws is, verzin je het gewoon.

Eerlijk is eerlijk, de Model S is de eerste echt praktische elektrische auto, die niet onder hoeft te doen voor fossiele auto's in zijn prijsklasse. Dat kun je van die 'mindere goden' niet zeggen. Een bereik van net 100 km in de winter is voor de meeste mensen een showstopper.

Ik herhaal mezelf: Tesla is van haar product overtuigd en ondersteunt het met Superchargers zodat je er ook echt mee uit de voeten kunt. Ze denken niet in hoeveelheden blik, maar klanten helpen met een totaaloplossing. Ze verdienen hun succes dubbel en dwars. Renault doet bijna niets om haar klanten van de Zoe te ondersteunen. Een suf reclamespotje is de enige liefde voor de Zoe die ik van Renault heb gezien. Het lijkt wel of ze die auto niet wíllen verkopen.

Een complot? Nee, gewoon twee heel verschillende bedrijfsculturen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

electronaut
lid
lid

fivari schreef:Het ging mij in eerste instantie om het verkeerd vermelden van de range van de Zoe.
Zoek daar geen kwade opzet achter. Een fout, meer niet. Storend, maar ja, zulke dingen gebeuren nu eenmaal. Zo werd in het filmpje van de ANWB-test van Zoe tegen Leaf doodleuk gezegd dat de Zoe niet kan snelladen (omdat ze geen aparte CHAdeMO-aansluiting zagen achter het klepje). Autojournalisten lopen gewoon een beetje achter de feiten aan, ze zijn niet zo snel. Gun ze even de tijd.
fivari schreef:Wat Tesla betreft: op zich is het een kunst om het eigen product zo te hypen
Bij elk ander merk zou je dat gewoon 'marketing' noemen. :D Marketing is wat alle bedrijven doen, maar Tesla is er zeer bedreven in zichzelf onder de aandacht te brengen zonder daar geld aan uit te geven. Ze hebben nog geen cent besteed aan reclamespotjes of advertenties. Dat geld hebben ze ook niet als kleine start-up. Dit wordt een standaard case-study voor de marketing-studenten van de toekomst.
fivari schreef:De EV zijn in het algemeen wat uit de vakbladen verdwenen. Dat is mij ook al opgevallen. Het nieuwe is er wat af, de massa hapt niet toe dus is het voor een autoblad ook niet meer zo interessant om bij elke versie van zo'n nicheproduct te blijven stilstaan. In hét Belgische autoblad: autogids, verscheen volgens mij nog geen uitgebreid bericht, laat staan een testverslag over de Zoe.
Waarom zo negatief? Er zijn in 2013 bijna 4x zoveel volledig elektrische auto's verkocht dan in 2012. Hoezo de massa hapt niet toe? Wat had je dan verwacht, dat die paar modellen gelijk in de top 10 terecht zouden komen? In de US zijn de verkopen ook meer dan verdubbeld in 2013. Lees maar eens wat over exponentiële groei, en je begrijpt dat de huidige ontwikkeling gewoon heel positief is. Dus kop op! Het gaat goedkomen met die EV. :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

avdvee
lid
lid

Bericht door avdvee »

Hoezo de massa hapt niet toe?
Eens, in mijn directe omgeving heb ik nu al 4 bekenden die me vorig jaar uitlachten (echt waar) die een EV willen kopen: 2x i3 en 1x Tesla S. Met ambassadeurs zoals wij moet de beweging er komen :-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

avdvee
lid
lid

Bericht door avdvee »

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mouw
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 17 dec 2020 09:34

Bericht door mouw »

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

avdvee
lid
lid

Bericht door avdvee »

Hmmm, Zoe komt er goed uit. De e-Up valt een beetje door de mand; VW claimt 11,7kW op 100km maar op de testbaan liep 'ie 14,3kW op 100. Renault gaf 14,6 op en er werd 13,2 gehaald. Mede door de mindere accu is de e-Up volgens mij geen serieuze concurrent.

De andere auto's (Ford en Renault) vallen imho in een ander segment.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Contacteer:

Video van Autoweek met een vergelijking tussen de Zoe en de e-Up.

http://www.autoweek.nl/video/3855/dubbe ... wagen-e-up
Don't HURRY, be happy!

Alpine A110 (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

electronaut
lid
lid

avdvee schreef:Hmmm, Zoe komt er goed uit. De e-Up valt een beetje door de mand; VW claimt 11,7kW op 100km maar op de testbaan liep 'ie 14,3kW op 100. Renault gaf 14,6 op en er werd 13,2 gehaald. Mede door de mindere accu is de e-Up volgens mij geen serieuze concurrent.
Waar zijn die opgave van de fabrikanten op gebaseerd? NEDC test? De Zoe doet NEDC 210 km, met 22 kWh accucapaciteit zou de Zoe dan volgens 'opgave Renault' 10,5 kWh/100 km moeten gebruiken.

Maar dat de Zoe minder verbruikt dan de e-Up verbaast mij zeer. De Up is veel kleiner.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

E-mission
lid
lid
Posts in topic: 21
Laatste bezoek: 04 jul 2018 16:10
Contacteer:

Bericht door E-mission »

Jammer dat ook het Oostenrijkse blad wederom niet weergeeft dat de Zoe veel sneller kan laden aan een normale paal. Het verschil in verbruik met de UP! valt wel op inderdaad. Het hangt een beetje af van hoe ze hun testronde hebben ontworpen. Wellicht dat het beter regeneren van de Zoe helpt, wellicht betere aerodynamica, wellicht is het inclusief kachel verbruik wat bij de Zoe natuurlijk ook een stuk zuiniger is.
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

E-mission
lid
lid
Contacteer:

Bericht door E-mission »

Zwitserse Zoe reclame(s): http://zoe1000experiences.ch/de_CH
E-mile
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

electronaut
lid
lid

'Top Gear' test de Zoe:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

fivari
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door fivari »

Het is nog eens zover: een nieuwe ondeskundige vergelijking tussen de Renault Zoe en de BMW i3: http://www.vroom.be/nl/autotest/test-bmw-i3-renault-zoe. Ik plaatste al een "aanvulling" bij het artikel.
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

E-mission
lid
lid
Contacteer:

Bericht door E-mission »

Ik heb mijn commentaar ook even bijgevoegd onder het artikel.
E-mile
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Contacteer:

Verslaggevers rijden met Renault ZOE, Kangoo Z.E. en Twizy door Amsterdam
AT5 rijdt als eerste tv-zender 100 elektrisch

SCHIPHOL-RIJK – De verslaggevers van de Amsterdamse lokale tv-zender AT5 rijden voortaan elektrisch door de stad. AT5 besloot onlangs voor de aanschaf van een aantal Renault Z.E. (zero emission) modellen. Amsterdammers maken binnenkort de kans om een week lang in een Renault ZOE te rijden via at5.nl/klikenwin door te voorspellen hoeveel rondjes rond de Ringweg A10 zijn behaald met deze auto.

Afbeelding

Win een week lang elektrisch rijden
AT5 organiseert een prijsvraag op zijn website, http://www.at5.nl, om Amsterdammers een indruk te geven van het bereik van de Renault ZOE. AT5 rijdt 14 mei aanstaande met de Renault ZOE zoveel mogelijk kilometers op de Ringweg Amsterdam. Amsterdammers maken kans op een week lang gratis elektrisch rijden in de Renault ZOE door te voorspellen hoeveel rondjes rond de Ringweg A10 zijn behaald met deze auto. De actie loopt van 14 t/m 17 mei 2014.

Op weg naar volledig elektrisch rijden
AT5 vervult een voortrekkersrol met elektrisch vervoer en bevordert in grote mate de zichtbaarheid van elektrische auto’s in Amsterdam en omgeving’, vertelt Janet Richter, directeur Communicatie van Renault Nederland. Renault draagt graag bij aan de eerste stappen van AT5 op het gebied van volledig elektrisch rijden. 'AT5 wil met deze samenwerking een steentje bijdragen aan een schoner leefmilieu en de leefbaarheid van de stad Amsterdam', vertelt Bart Barnas, Hoofdredacteur van AT5. AT5 koos voor de volledig elektrisch aangedreven Renault ZOE, de Renault Kangoo Z.E. (Zero Emission) en de Renault Twizy. Op het terrein van AT5 zijn laadpalen geplaatst, zodat iedere auto snel kan worden opgeladen.

Marktleider in Europa
Renault is in Europa marktleider met zijn uitgebreide gamma elektrische auto’s. Sinds de introductie van de eerste elektrisch aangedreven Renault – de Kangoo Z.E. – eind 2011, verkocht Renault al zo’n 30.000 exemplaren in Europa en is daarmee marktleider. Het Zero Emission-gamma van Renault bestaat uit de Kangoo Z.E., de ZOE en de Twizy. Renault blijft ook in de toekomst inzetten op emissievrije auto’s. Voor meer informatie: renault-ze.nl
Don't HURRY, be happy!

Alpine A110 (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 38
Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
Contacteer:

Bericht door MartijnEV »

Bravo! Wat een supergoede marketingcampagne voor de Zoe! Die verkoopaantallen zullen met zulke "out-of-the-box-thinking" campagnes ongetwijfeld gaan groeien. Ga zo door Renault Nederland en dealers!
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 48
Laatste bezoek: 15 jan 2024 16:25

Bericht door PieterZoe »

Renault begint nu wel wat actiever te worden met z'n marketing. Dit lijkt een verwijzing naar een artikel maar verwijst feitelijk naar een dubbele advertentiepagina...in een blad over adverteren : )
Blijkbaar de doelgoep
[attachment=-1]uploadfromtaptalk1404240260885.jpg[/attachment]
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
PieterZoe
lid
lid

Bericht door PieterZoe »

[attachment=-1]uploadfromtaptalk1404240351756.jpg[/attachment]
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

BB-One
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Laatste bezoek: 14 apr 2021 11:48

Bericht door BB-One »

En natuurlijk de reclame campagne op tv. vlak na de wedstrijd NL-mexico

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Casss
Donateur
Donateur
Posts in topic: 45
Laatste bezoek: 31 okt 2022 23:03

Bericht door Casss »

Fahrbericht Renault Zoé Intens
Von Grund auf rein

http://www.faz.net/aktuell/technik-moto ... 17590.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Contacteer:

Renault Nederland heeft een persbericht over het 43 kW laden bij Fastned uitgedaan. Zie:
http://www.renaultpers.nl/persberichten ... lt-zoe/973

Afbeelding
Don't HURRY, be happy!

Alpine A110 (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Smartrix-Zoe
lid
lid
Posts in topic: 8
Laatste bezoek: 09 nov 2018 20:05
Contacteer:

Bericht door Smartrix-Zoe »

er staat in het bericht.

Fastned heeft als eerste aanbieder van openbare oplaadpunten de 43 kW AC-lader in gebruik genomen.

Dat is toch niet helemaal de waarheid en toch ook niet gunstig voor hun zelf. The new motion heeft ook al een 43 kw paal in gebruik en gaat er nog meer uitrollen. Noem dat ook zou ik zeggen.
Naast de Zoe als 2e auto een Model X

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
PieterZoe
lid
lid

Bericht door PieterZoe »

Ja, en de communicatie is ook weer niet heel erg goed. Er wordt nu gesuggereerd dat het fraaie van de Cameleon lader is dat je in 30 minuten 100km kunt bijtanken. Dat is natuurlijk waar maar dat is nu juist niet het unieke voordeel (want het kan ook met de Leaf etc). Wat uniek is, is dat je van Amsterdam naar Rotterdam kunt rijden voor eeb afspraak, daar op bijna elke straathoek kunt inprikken op een publiek laadpunt en binnen en goed uur weer vol bent om probleemloos terug naar huis te rijden. DAT kan alleen met de Zoe dankzij de versnelde laadmogelijkheid van de camelon lader en maakt de auto heel praktisch in gebruik

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut