nokkenas versteller defect ?
Forumregels
Let op: Kijk ook even bij de forum afdeling Scenic als u een Megane-Scenic rijder bent.
Let op: Kijk ook even bij de forum afdeling Scenic als u een Megane-Scenic rijder bent.
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 13 mei 2016 20:20
- Actief als: particulier
- Contacteer:
nokkenas versteller defect ?
Megane II salon: _
2004 : _
benzine : _
Mijn 2.0 L privilege de luxe Megane 2 wil bij het stoplicht of met een warme motor nog wel eens klinken als een Dieseltje ..
het rijden en accelereren gaat prima en de motor klinkt ook niet raar of vreemd geluid of wat dan ook .. alleen het wel of ik een diesel rij als ik bij het stoplicht sta ..
is dit de bekende nokkenas versteller ? Ik weet dat er ook een carterdruk modificatie is enz en ook die is niet gedaan maar dat geluid schijnt anders te klinken.
Jeroen
2004 : _
benzine : _
Mijn 2.0 L privilege de luxe Megane 2 wil bij het stoplicht of met een warme motor nog wel eens klinken als een Dieseltje ..
het rijden en accelereren gaat prima en de motor klinkt ook niet raar of vreemd geluid of wat dan ook .. alleen het wel of ik een diesel rij als ik bij het stoplicht sta ..
is dit de bekende nokkenas versteller ? Ik weet dat er ook een carterdruk modificatie is enz en ook die is niet gedaan maar dat geluid schijnt anders te klinken.
Jeroen
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 22 mei 2025 19:41
Re: nokkenas versteller defect ?
De nokkenas versteller die kapot is hoor je ook met de koude start, dan rateld deze even 1 à 2 tellen en meestal de rest van de dag niet meer. Als de motor bij stationair constant klinkt als een dieseltje dan is de versteller helaas vaak kapot. Het zou nog kunnen dat er een storing in de auto zit mbt de versteller aansturing waardoor deze niet goed werkt en het geluid veroorzaakt.
Het is bij de 2.0 wel een duurdere ingreep als bij een 1.6 daar jij ook de dempende krukaspoulie dient te vervangen.
-distributie riem set
-waterpomp ( ook bij niet lek zit er vaak speling op de as, dus toch v.v )
-krukas poulie+bout
-multiriem set
-2x nokkenas keerring ivm motor op tijd zetten
-reinig het gasklep omdat deze toch los ligt
Het is bij de 2.0 wel een duurdere ingreep als bij een 1.6 daar jij ook de dempende krukaspoulie dient te vervangen.
-distributie riem set
-waterpomp ( ook bij niet lek zit er vaak speling op de as, dus toch v.v )
-krukas poulie+bout
-multiriem set
-2x nokkenas keerring ivm motor op tijd zetten
-reinig het gasklep omdat deze toch los ligt
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 13 mei 2016 20:20
- Contacteer:
Ok. bedankt voor de info !
Ik merk totaal geen rare dingen aan de auto dan dat ie zo nu en dan eens klinkt als een Diesel onderweg of met koude motor hoor ik werkelijk niets. .
goed om te weten wat er dan allemaal aan gedaan moet worden maar ik schuif het voorlopig wel even voor me uit .. auto doet het verder prima en heb er al 3000 km zo mee gereden..
Ik merk totaal geen rare dingen aan de auto dan dat ie zo nu en dan eens klinkt als een Diesel onderweg of met koude motor hoor ik werkelijk niets. .
goed om te weten wat er dan allemaal aan gedaan moet worden maar ik schuif het voorlopig wel even voor me uit .. auto doet het verder prima en heb er al 3000 km zo mee gereden..
Hide post links |
-
- Net ingestapt
- Laatste bezoek: 21 jul 2014 23:14
Beste,
Ik zit met hetzelfde probleem Renault 2.0 CC uit 2004, met 160.000 op de teller. De auto loopt verder prima, maar allelen bij starten ratelt hij, en stationair , tot de 2000 toeren is het net een diesel.
Kan dit kwaad, dwz kan er wat stuk gaan? Verder wordt er geschreven dat het de aansturing van de nokkenasversteller kan zijn. Moet ik dan denken aan de carterdruk klep?
De distributieriem is bij 110.000 vervangen, en om die nu alweer te vervangen? Daarnaast hoor ik ook nog dat het euvel weer terugkomt, loont de reparatie dan uberhaupt wel?
Gr CC rijder
Ik zit met hetzelfde probleem Renault 2.0 CC uit 2004, met 160.000 op de teller. De auto loopt verder prima, maar allelen bij starten ratelt hij, en stationair , tot de 2000 toeren is het net een diesel.
Kan dit kwaad, dwz kan er wat stuk gaan? Verder wordt er geschreven dat het de aansturing van de nokkenasversteller kan zijn. Moet ik dan denken aan de carterdruk klep?
De distributieriem is bij 110.000 vervangen, en om die nu alweer te vervangen? Daarnaast hoor ik ook nog dat het euvel weer terugkomt, loont de reparatie dan uberhaupt wel?
Gr CC rijder
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Wat ik eerst doe bij een vermoedelijk defekte nokkenas versteller is de motor goed flushen, dwz inwendig goed reinigen.
Vaak is vervuiling de aanleiding voor mindere olieflow en uiteindelijk het defekt raken. Soms is bij goede reiniging het probleem weg.
Mocht het dan niet opgelost zijn dan kan vervanging alsnog overwogen worden.
mvg WillemS
Vaak is vervuiling de aanleiding voor mindere olieflow en uiteindelijk het defekt raken. Soms is bij goede reiniging het probleem weg.
Mocht het dan niet opgelost zijn dan kan vervanging alsnog overwogen worden.
mvg WillemS
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Laatste bezoek: 26 feb 2025 20:06
Kan het voor de motor kwaad om langer met een defecte nokkenasversteller rond te rijden?
Ik hoor mijn 2.0 16V bij koude start ook even (licht) ratelen, maar wil het vervangen eigenlijk uitstellen tot volgend jaar omdat dan toch de hele distributie vervangen moet worden
Ik hoor mijn 2.0 16V bij koude start ook even (licht) ratelen, maar wil het vervangen eigenlijk uitstellen tot volgend jaar omdat dan toch de hele distributie vervangen moet worden
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-