Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Model/uitvoering :Megane Storia 1.9 Tdi Bouwjaar : 1999 Brandstof : Diesel
Hello,
Mijn wagen heeft 162000 km op de teller ; aan 158000 km heb ik de distributiereim ,alternatorriem en spanblok laten vervangen.
Gisterenmiddag vertrokken we op vakantie ,na 60 km op de snelweg horen we onder de motorkap een tikkend geluid plaats mijn wagen op een parking en bemerk dat de nieuwe alternatorriem (een platte riem) voor een vierde stuk is en de draden van de riem er bijhangen, heb me door de pechdienst laten wegslepen naar huis ,want mijn garagehouder is pas nu maandag uit verlof (ook in de omgeving waar ik stond was geen enkele garage te vinden die bereid was om de herstelling nog dit weekend uit te voeren).
mijn vraag is wat kan de oorzaak zijn dat die riem na ongeveer 5000 km al stuk kan zijn?; want denk dat de garagehouder wel iets zal verzinnen om niet te moeten toegeven dat hij er iets mee te maken heeft ; als ik goed kijk bemerk ik dat de spanblok iets schuin zit;misschien heeft dat er iets mee te maken is moeilijk te zien tussen leidingen en zo.
Nu nog wachten op herstelling en hopen dat er slierten niet tussen de distributieriem geraakt zijn of dat die ook geschonden is.
groeten Eddyboe
Oude riem ( na 50000 km ) was beginnen scheuren nadat naar zeggen van de garagehouder een rondel die gemonteerd zit op de polie van de alternator was losgekomen en op de riem was gevallen ; hij heeft dan geen nieuwe rondel meer gemonteerd omdat naar zijn zeggen de polie toch niet verschuift. Toen heb ik veel geluk gehad want de slierten waren tssn de polies van de distributieriem terecht gekomen en was vier tanden verschoven ,gelukkig heb ik de motor onmiddellijk stil gelegd en de wagen langs de kant geduwd en niet meer doen draaien, na alles te hebben vernieuwd loopt de motor prima trekt goed op ik trek trouwens ook een caravan.
Kijk nu eens onder de motorkap of je de multieriem nu recht ziet draaien? Hij mag niet scheef lopen. Anders de multieriem toch maar regelmatig controleren.
De multiriem is vervangen,de polie van de alternator die bij het gas geven en geen gas geven draaide niet meer loos waardoor de riem zich verplaatste en stuk draaide.
Daar ik in januari dit ook al eens voorhad zie beschrijving hier hoger op (rondel was nl. op de riem terecht gekomen),vermoed ik dat het probleem zich dan al heeft voor gedaan, toen ik de garagehouder daar op wees ,gaf hij wijselijk geen antwoord.
Ben dus toch op vakantie kunnen vertrekken naar Zuid -limburg ,bedankt voor de respons maar ga van af nu toch regelmatig onder de moterkap kijken ,het vertrouwen is weg misschien zit er nog iets dat hij over het hoofd ziet;
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Hallo allemaal,
Opnieuw moet ik mijn heil maar gaan zoeken door hier terug te keren, en ja uiteraard met problemen met de ZOE R90 van 2017. De verwarming deed het niet meer. De truck geprobeerd met het verwarmen van de buiten sensor e.d. helaas, dat...
Ik heb een paar nieuwe koplampen gespot op het internet, zogenoemde “angel eyes”. Ik vind deze er geweldig uitzien en wil deze graag bestellen. Maar volgensmij zijn dit led lampen, en in de beschrijving staat de de “elektrische...
nu heb ik een setje op de sloop gezien in het leer,
is dit zo 1 op 1 over te zetten onze kadjar komt uit 2016 en de nieuwe set uit 2019
zal alleen een stroom kabel moeten leggen voor de verstelling