Jullie ervaringen worden absoluut gewaardeerd, begrijp me niet verkeerd. Maar met alle respect: ik lees 'maar' drie mensen die de diesel een betere motor vinden en één iemand die blij is met z'n 2.0t....Maar t gaat me gewoon niet alleen om t blok.
Verbruik diesel/benzine is geen issue - ik zit precies op t omslagpunt. Misschien dat dit in België anders is maar in NL maakt t geen fluit uit aangezien de belasting veel lager is op de benzine.
Ik vraag idd ervaringen en wat ik hoor is dat de diesel betrouwbaarder is. Goed, een duidelijk punt maar daar betaal ik dan ook ruim 2000eu meer voor. Overigens vind ik bijna 23000eu best veel geld voor een auto met 120dkm.
Maar het gaat mij zoals ik zeg niet alleen om betrouwbaarheid van het blok. Wat ik ook vroeg is of die 30.000 km extra wellicht andere slijtageproblemen met zich brengt zoals lagers etc. Of dat de raampjes opeens niet meer omhoog/laag gaan. Dat is namelijk mijn voornaamste zorg aangezien ik dat soort gezeur bij andere auto's met hogere km's veel heb gehad. En die kans is nou eenmaal weer groter bij 120dkm dan bij 90dkm.
Dus wellicht dat jullie meer kunnen zeggen wanneer dat soort problemen bij de espace vaker voorkomen?
En Ja, om de vrede in huis te bewaren luister ik idd naar mijn vrouw als ze de kleur niet mooi vindt