Kachel wordt rechts niet warm, links wel. Laguna 2002
Forumregels
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 6
- Laatste bezoek: 18 aug 2014 16:03
- Actief als: particulier
Kachel wordt rechts niet warm, links wel. Laguna 2002
Renault Laguna Dynamic
2002
Benzine
Goedemorgen,
Sinds kort wordt mijn kachel aan de rechterzijde (bijrijderskant) niet meer warm.
Als ik de kachelaanjager omhoog zet dan wordt er wel warme lucht aan de linkerzijde door de roosters geblazen maar aan de rechterzijde blijft koude lucht komen.
De aanjager doet het goed, de kachelunit boven de cardsleuf werkt ook naar behoren.
Het is net alsof de temperatuur instelling niet reageert op de draaiknop voor de temperatuur.
Ook al zet ik de temp. op 26 graden (display geeft dit aan) het blijft koud aan de rechter zijde.
Is er iemand bekend met dit probleem.
Het is een fijne auto maar soms kun je er wel helemaal gek van worden van de kleine mankementjes.
Alvast bedankt voor het lezen van mijn probleem.
Met vriendelijke groet,
Marcel
2002
Benzine
Goedemorgen,
Sinds kort wordt mijn kachel aan de rechterzijde (bijrijderskant) niet meer warm.
Als ik de kachelaanjager omhoog zet dan wordt er wel warme lucht aan de linkerzijde door de roosters geblazen maar aan de rechterzijde blijft koude lucht komen.
De aanjager doet het goed, de kachelunit boven de cardsleuf werkt ook naar behoren.
Het is net alsof de temperatuur instelling niet reageert op de draaiknop voor de temperatuur.
Ook al zet ik de temp. op 26 graden (display geeft dit aan) het blijft koud aan de rechter zijde.
Is er iemand bekend met dit probleem.
Het is een fijne auto maar soms kun je er wel helemaal gek van worden van de kleine mankementjes.
Alvast bedankt voor het lezen van mijn probleem.
Met vriendelijke groet,
Marcel
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Re: Kachel wordt rechts niet warm, links wel. Laguna 2002
Wat misschien nog van belang is: de matten, middenconsole en voering onder dashboard zijn niet nat.
Mvg. M.
Mvg. M.
Hide post links |
-
Auto is weer klaar, servo in kachelhuis defect.
De servo die de regelklep van de temperatuur bedient is defect en laat de klep dan open staan voor koude lucht.
Dashboard hoeft er niet uit, als je weet waar het zit is het in een uurtje gepiept.
Totale kosten incl. montage en onderdeel door B de Haas €120,-
De servo die de regelklep van de temperatuur bedient is defect en laat de klep dan open staan voor koude lucht.
Dashboard hoeft er niet uit, als je weet waar het zit is het in een uurtje gepiept.
Totale kosten incl. montage en onderdeel door B de Haas €120,-
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 10 feb 2013 13:28
Heb je wel beide kanten de servo motor vervangen?
Hide post links |
-
Nee, oud werknemer van Renault heeft het vervangen.
Systeem uitgelezen via de computer, andere vervangen was niet nodig.
Servo uit elkaar gehaald, niet meer te draaien.
Systeem uitgelezen via de computer, andere vervangen was niet nodig.
Servo uit elkaar gehaald, niet meer te draaien.
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 10 feb 2013 13:28
beetje raar, je kunt het niet uitlezen, alleen als hij geen signaal geeft.
Hide post links |
-
Hij heeft het aangesloten op de computer en binnen twee tellen wist hij het euvel.
Verder kan hij zien welke schakelaars wel of niet werken als ze bediend worden.
Wat werkt is goed en hoef je dus ook niet vervangen.
Er is geen aanleiding om aan te nemen dat de andere zijde ook kapot gaat binnen afzienbare tijd.
Ik weet niet of je het programma kent maar ik stond versteld wat hij allemaal kon controleren.
Verder kan hij zien welke schakelaars wel of niet werken als ze bediend worden.
Wat werkt is goed en hoef je dus ook niet vervangen.
Er is geen aanleiding om aan te nemen dat de andere zijde ook kapot gaat binnen afzienbare tijd.
Ik weet niet of je het programma kent maar ik stond versteld wat hij allemaal kon controleren.
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 18 okt 2017 11:17
Hi,
Ik ben momenteel op vakantie in zuid-Frankrijk en anderhalve week geleden al toen we onderweg naar Frankrijk waren, ging de airco al op tilt. Ik heb nagenoeg hetzelfde probleem: bestuurderszijde heerlijk koud en bijrijderszijde loeiheet. Nu las ik ook op dit forum eerst dat het dashboard er uit moet om de rechter servobesturing van de kachel te vervangen, maar jouw verhaal geeft me weer enigszins hoop alhoewel ik denk dat jouw linker servobesturing is vervangen en daarvoor hoeft het dashboard inderdaad niet te worden vervangen. Ik heb in het verleden al eens het complete dashboard moeten demonteren omdat het middenrooster te kunnen vervangen en ik kan uit eigen ervaring vertellen dat dit geen sinecure is ... ergo, het is een hell of a job.
Kun je mij a.u.b. de naam en telefoonnummer van jouw ex-Renault monteur toesturen, want het zou mij veel waard zijn als de climate control voor een schappelijke prijs kan worden gerepareerd. Desnoods geef ik jou mijn mailadres en telefoonnummer waar je deze gegevens naar toe kunt sturen.
P.S. Ik heb een Renault Laguna (II) 1.8 16V Grand Tour - oktober 2001
Ik ben je bij voorbaat dankbaar voor je hulp, maar ik stel de hulp van ieder ander die een nuttige opmerking heeft ook bijzonder op prijs.
Vriendelijke groet, Marco Reinhoudt
Ik ben momenteel op vakantie in zuid-Frankrijk en anderhalve week geleden al toen we onderweg naar Frankrijk waren, ging de airco al op tilt. Ik heb nagenoeg hetzelfde probleem: bestuurderszijde heerlijk koud en bijrijderszijde loeiheet. Nu las ik ook op dit forum eerst dat het dashboard er uit moet om de rechter servobesturing van de kachel te vervangen, maar jouw verhaal geeft me weer enigszins hoop alhoewel ik denk dat jouw linker servobesturing is vervangen en daarvoor hoeft het dashboard inderdaad niet te worden vervangen. Ik heb in het verleden al eens het complete dashboard moeten demonteren omdat het middenrooster te kunnen vervangen en ik kan uit eigen ervaring vertellen dat dit geen sinecure is ... ergo, het is een hell of a job.
Kun je mij a.u.b. de naam en telefoonnummer van jouw ex-Renault monteur toesturen, want het zou mij veel waard zijn als de climate control voor een schappelijke prijs kan worden gerepareerd. Desnoods geef ik jou mijn mailadres en telefoonnummer waar je deze gegevens naar toe kunt sturen.
P.S. Ik heb een Renault Laguna (II) 1.8 16V Grand Tour - oktober 2001
Ik ben je bij voorbaat dankbaar voor je hulp, maar ik stel de hulp van ieder ander die een nuttige opmerking heeft ook bijzonder op prijs.
Vriendelijke groet, Marco Reinhoudt
Hide post links |
-
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen