Renault Scenic Megane 1.6 automaat
2006
Benzine
Ik heb een probleem met mijn scenic en ze weten niet wat het is. Tijdens het rijden verlies ik dagelijks wel een aantal keer opeens vermogen, de motor loopt maar de auto valt stil. Na een paar seconden trekt de auto ineens weer heel snel op (hoog in toeren). Ik woon in Spanje in bergachtig / heuvelachtig gebied dus veel dalen en klimmen. Soms is het echt gevaarlijk als er iemand achter me zit. Rijd je omhoog, dan sta je echt ineens stil.
Wat opvalt is, is dat het probleem zich in rit van a naar b verschillende keren voordoet, of juist helemaal niet. Het is alleen bij een snelheid tussen de 30tot 60 km.
ik heb dit probleem nu al een jaar en ze kunnen maar niet vinden wat het is.
Verlies vermogen tijdens rijden
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 26 okt 2014 23:04
- Actief als: particulier
Verlies vermogen tijdens rijden
Ik heb zelf een wat oudere Scenic maar twee keer een dergelijk klacht gehad.
Eerste keer bleek mijn lambdasonde kapot te zijn. De computer gebruikt de signalen die de lamda verstuurd om de brandstof verhouding samen te stellen (brandstof - lucht mengsel) en dat ging dus niet meer goed wegens de defecte sensor. Dat gaf (bij mij) een behoorlijk verlies in vermogen. In het begin heel af en toe maar later steeds frequenter en erg onregelmatig.
Tweede keer bleek het verlies van vermogen gepaard te gaan met een diep gebrom van de uitlaat. Het defect bleek een kapotte bobine te zijn. Het ding deed het in principe wel maar de vonk sloeg over. Dat gaf dus ook verlies in vermogen.
Beide gevallen heeft een Renault garage dit voor mij kunnen 'uitlezen' en repareren.
Misschien kun je wat met deze info.
Eerste keer bleek mijn lambdasonde kapot te zijn. De computer gebruikt de signalen die de lamda verstuurd om de brandstof verhouding samen te stellen (brandstof - lucht mengsel) en dat ging dus niet meer goed wegens de defecte sensor. Dat gaf (bij mij) een behoorlijk verlies in vermogen. In het begin heel af en toe maar later steeds frequenter en erg onregelmatig.
Tweede keer bleek het verlies van vermogen gepaard te gaan met een diep gebrom van de uitlaat. Het defect bleek een kapotte bobine te zijn. Het ding deed het in principe wel maar de vonk sloeg over. Dat gaf dus ook verlies in vermogen.
Beide gevallen heeft een Renault garage dit voor mij kunnen 'uitlezen' en repareren.
Misschien kun je wat met deze info.
Renault Scénic I Phase II - 1.6 16v RXE - febr. 2000
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
Re: Verlies vermogen tijdens rijden
Als het een ernstige fout is wordt er een fout-code gezet, deze is uit te lezen en adh daarvan kan de oorzaak gevonden worden.
mvg WillemS
mvg WillemS
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut