Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Als je met een spiegel en een lampje de turbo en de olieleidingen kunt zien, en dan wat olie sporen waarneemt, ja dan zou ik zeker de retourleiding laten demonteren en deze inwendig inspecteren. Is die sterk vervuild dan is vervangen de enige optie.
Zie ook mijn bijdrage aan het topic van rrutgers versleten krukaslagers!
mvg WillemS
Deze week de espace naar een andere dealer gebracht,conclusie ,turbo kapot,en volgens hen hing er een darm los voor de overdruk van het carter.
Kan dit de reden zijn van het olieverlies....en de defecte turbo?
Of is die defecte turbo gewoon door slijtage ( 200000 km )
Kostenplaatje,1850 €....
Als de turbo enkele seconden geen smering meer krijgt dan is deze al beschadigd.
Kan dus zeker een gevolg zijn van de eerdere lekkage's.
Als de turbo wordt vervangen dienen ook de aan- en afvoerleiding vervangen te worden m.n. de afvoerleiding kan niet gereinigd worden van het aangekoekte vuil.(verbrande olie) en de turbo dient eerst gevuld te worden met olie voor de motor mag lopen.
mvg WillemS
Vraag is natuurlijk welke lekkage,en waar zit de oorzaak.....
Kan ik de eerst geraadpleegde garage hiervoor aansprakelijk stellen.....
Weet niet goed wat hiermee aan te vangen
200.000km is niet ongewoon voor een turbo om defect te raken. Als deze ook nog eens een olieprobleem heeft is het snel gebeurd.
Aansprakelijk stellen levert weinig op vrees ik, je hebt er tenslotte mee gereden en dan kán er iets defect raken. Been there, done that... hele discussies die op niets uitliepen.
Je zou eens kunnen kijken naar een universele garage, bij voorkeur gespecialiseerd in Renault. Die zijn over het algemeen een stuk goedkoper dan een dealer.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik heb nu 6 maanden een Kangoo 1.6 16V Automaat (4 bak)...af en toe, als hij warm is gereden gaat het Opschakelen met een klap, dat is vooral als ik flink accelereer...bij rustig optrekken is dat probleem veel minder aanwezig.
Ook wil hij, als ik...
Ik heb de auto in nood gekocht voor een verhuizing vanuit Zweden omdat mijn Citroen Jumper kapot was gegaan.
De auto mag nu weg voor een zacht prijsje.
APK nog tot 11 September 2024.
Ik heb een Renault Espace IV, 2.0T van 2004. Nadat ik storing in mijn radio stuurbediening kreeg, heb ik besloten om de Radio en CD wisselaar die achterin de kofferbak in een klein kastje was geinstalleerd eruit te bouwen. Ik had...
Beste leden hallo,
Ik kreeg een Radio probleem in mijn espace IV, 2004. Nadat ik het geluid via mijn stuurbediening hendel op mute met geluid harder en zachter samen aantal seconden vast hield, kreeg ik de melding op het dashbord boven bij het...
Goedemorgen,
Sinds vorige week heb ik een Renault Kangoo 1.5dci uit 2018.
Gisteren ging ik de auto afspuiten. Toen ik de auto deed starten en de ventilatie aan deed kwam er allemaal water t.h.v. het gaspedaal.
Beste Renaultrijders, ik vraag hier hulp voor iets wat ik ook niet precies weet…. Dit klinkt raar; het volgende is aan de hand. Ik heb een Espace 2.0T aut uit 2003. De voiture heeft 140000 (NAP!!) op de teller en ik ben 2e (RDW!) eigenaar. Ik heb...