Pakking spruitstuk of compleet vervangen van Espace 3
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 8
- Laatste bezoek: 04 sep 2014 10:27
- Actief als: particulier
- Contacteer:
Pakking spruitstuk of compleet vervangen van Espace 3
Model/uitvoering : Renault Espace III 2.0_
Bouwjaar : 1997_
Brandstof : Benzine_
Sinds 12.04.2014 ben ik in het bezit van een geheel originele Epsace 3 2.0 uit 1997. Nu heb ik waarschijnlijk de pakking bij het spruitstuk kapot/lek of het spruitstuk zelf is aan vervanging toe. Het lijkt net of ik in een tractor rij (zo klinkt het en komt onder de motorkap vandaan). Ik heb hem al een brug gehad, maar kon zowel van onder als van boven niets ontdekken. Hoe kan ik dit (laten) zelf oplossen? KAN ik dat eigenlijk wel zelf oplossen, of liever gezegd, IS dit wel zelf op te lossen (als leek)? Wat voor prijskaartje moet ik rekenen als ik dit laat oplossen? Sinds juli 2014 zijn wij woonachtig in Zeeland en zoek dus iemand die iets (voor een zacht prijsje) voor ons wilt/kan betekenen.
Alvast bedankt voor jullie hulp/info!
Bouwjaar : 1997_
Brandstof : Benzine_
Sinds 12.04.2014 ben ik in het bezit van een geheel originele Epsace 3 2.0 uit 1997. Nu heb ik waarschijnlijk de pakking bij het spruitstuk kapot/lek of het spruitstuk zelf is aan vervanging toe. Het lijkt net of ik in een tractor rij (zo klinkt het en komt onder de motorkap vandaan). Ik heb hem al een brug gehad, maar kon zowel van onder als van boven niets ontdekken. Hoe kan ik dit (laten) zelf oplossen? KAN ik dat eigenlijk wel zelf oplossen, of liever gezegd, IS dit wel zelf op te lossen (als leek)? Wat voor prijskaartje moet ik rekenen als ik dit laat oplossen? Sinds juli 2014 zijn wij woonachtig in Zeeland en zoek dus iemand die iets (voor een zacht prijsje) voor ons wilt/kan betekenen.
Alvast bedankt voor jullie hulp/info!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 5
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Re: Pakking spruitstuk of compleet vervangen van Espace 3
Ik meen dat die spruitstukken wel eens scheuren, het is te lassen met brons.
Op Ebay worden wel eens spruitstukken aangeboden, maar het is raadzaam eerst een juiste diagnose te stellen !
Als het alleen de pakking is dan nog is het een lastige klus, het spruitstuk is heel lastig te bereiken, en vaak breken de tapeinden omdat het al zo lang vastzit.
mvg WillemS
Op Ebay worden wel eens spruitstukken aangeboden, maar het is raadzaam eerst een juiste diagnose te stellen !
Als het alleen de pakking is dan nog is het een lastige klus, het spruitstuk is heel lastig te bereiken, en vaak breken de tapeinden omdat het al zo lang vastzit.
mvg WillemS
Hide post links |
-
- Contacteer:
Het lijkt me dus beter om hem na te laten kijken bij een (vak-)garage? Wat is het kostenplaatje ongeveer? Loont het zich dan ook nog wel om hem te laten maken? Hij is tenslotte van 1997 met APK tot juni 2015. Alles is nog geheel origineel, zelfs de radio met wisselaar met de originele afstandbediening.
MvG.: RJ. Meesters
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Je hebt hem al op de brug gehad zeg je. Wie heeft er toen naar gekeken en geluistert. Een vakman?
Het is zeker de moeite waard een vakgarage te raadplegen. Wellicht zijn er bij jou in de buurt wel smederijen of bedrijven die voor de scheepvaart gietijzer kunnen lassen(met brons).
Als de wagen verder nog prima voldoet is het te overwegen de reparatie te laten uitvoeren.
mvg WillemS
p.s. maar ik ben van de oude stempel= wat je kunt repareren gooi je niet weg.
Het is zeker de moeite waard een vakgarage te raadplegen. Wellicht zijn er bij jou in de buurt wel smederijen of bedrijven die voor de scheepvaart gietijzer kunnen lassen(met brons).
Als de wagen verder nog prima voldoet is het te overwegen de reparatie te laten uitvoeren.
mvg WillemS
p.s. maar ik ben van de oude stempel= wat je kunt repareren gooi je niet weg.
Hide post links |
-
- Contacteer:
Hij zal tot minimaal volgend jaar juni 2015 mee moeten. Tot die tijd wil ik hem zo goed mogelijk (proberen) onderhouden. Ik ben eigenlijk wel trots dat deze auto nog in deze perfecte originele staat verkeerd. Binnen 14dgn zal ik hem zowiezo na laten kijken en ... eventueel laten repareren. Dan heb ik alleen nog een probleempje. Als ik de verwarming aanzet (op warm), begint me na een poosje onder bij de voeten (bestuurderszijde) te druppelen. Het raam beslaat me eigenlijk al na een kleine 2min. (aan de bestuurderszijde) en er komt een stank uit de roosters. Wat dit mag zijn, weet ik tot op heden ook nog steeds niet.
Hide post links |
-
- Misbruikt/Gehackt Account
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 06 feb 2023 06:48
Kachelradiator waarschijnlijk lek
Slava Ukraini, heroyam slava!
Hide post links |
-
- Contacteer:
En wat kan me dàt grapje kosten? Ik weet, zoals ik inmiddels al begrepen heb, zal waarschijnlijk het dashboard eerst gedemonteerd moeten worden. Wordt hier een beetje moe van!
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
De Espace heeft 2 kachelradiateuren die bereikt kunnen worden als de onderkant van het dashbord is verwijderd.
Het is wel wat werk maar de prijs van de radiateuren velt wel mee.
mvg WillemS
Het is wel wat werk maar de prijs van de radiateuren velt wel mee.
mvg WillemS
Hide post links |
-
- Contacteer:
Ja okay, maar op die gebieden ben ik een leek en dus niet zo'n "handige Harrie". We zijn pas verhuist van Limburg naar Zeeland en zijn dus opzoek naar iemand in deze provincie die iets vor ons (voor een zacht prijsje) kan/wil betekenen. Zo op zich, kan ikzelf een hoop, maar een auto als deze blijf ik liever vanaf (op dat gebied). Inmiddels wel al zelf verschillende dingen vernieuwd, maar van de kachel/radiatoren blijf ik liever af.
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 24 mei 2023 21:12
Als je het simpel wilt houden, koop dan Stop Leak. Dit is letterlijk een goede oplossing.
Zo'n busje is verkrijgbaar voor rond 15 euro bij iedere automaterialen-handel onder verschillende merken. In koelvloeistof-bakje doen en klaar. Desnoods herhalen als lekkage terugkomt. Is mij aangeraden door autokenners en het werkte bij kachelradiator-lek van m'n Espace III.
Zo'n busje is verkrijgbaar voor rond 15 euro bij iedere automaterialen-handel onder verschillende merken. In koelvloeistof-bakje doen en klaar. Desnoods herhalen als lekkage terugkomt. Is mij aangeraden door autokenners en het werkte bij kachelradiator-lek van m'n Espace III.
Hide post links |
-
- Contacteer:
Dank U "EspaceIII-fan". Ik zal morgen hier in de omgeving eens gaan kijken voor zo'n flesje. Hopelijk is dat afdoende om het lek te stoppen en werkt de verwarming dan weer een beetje normaal voor de komende winterperiode. Nu heb ik het volgende puntje waar ik graag hulp bij nodig heb. Ik heb waarschijnlijk een lek in de pakking van het spruitstuk of in het spruitstuk zelf. Wie kan/wil mij hierbij helpen tegen een redelijke prijs? Mijn Espace III is van 1997 en is in "goede conditie". Alleen kllinkt het net alsof ik in een tractor zit en zou dit graag opgelost willen hebben (ook voor de winterperiode). Ook heb ik een klein gaatje in de middendemper, wat ik al enkele malen heb dichtgesmeerd met een soort "Gum-Gum". Helaas werkt dit maar van korte duur, want na een flinke regenachtige periode, is het spul eraf en is het gaatje weer open. Wie wil/kan mij helpen tegen een redelijke prijs? Ik ben woonachtig in Zeeland (Walcheren).
MvG.: RJ. Meesters (Angel-Stars)
MvG.: RJ. Meesters (Angel-Stars)
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Die stop leak produkten werken zo goed dat je kachelradiateur er van verstopt raakt(de buisjes zijn veel dunner dan bij je koelradiateur), daar heb je nu nog geen last van maar straks als het echt koud wordt geven BEIDE kachelradiateuren geen warmte meer af.
Het vervangen van een kachelradiateur is niet zo ingewikkeld hoor.
mvg WillemS
Het vervangen van een kachelradiateur is niet zo ingewikkeld hoor.
mvg WillemS
Hide post links |
-
- Contacteer:
Iedereen bedankt voor jullie reacties. Er zitten best wel bruikbare tips tussen, maar het lijkt me beter om voor de kachelradiateur eens een vakgarage hier in de buurt te laten kijken (ben zelf op dat gebied een leek). Wat betreft het spruitstuk, zoek ik toch echt iemand die iets voor mij kan/wil betekenen. Wij zijn een groot gezin (met 8 kids) en willen toch graag een veilige auto met iets meer "herrie". WillemS: Als U in kleine lijnen kunt/wilt uitleggen wat ik kan doen met die kachelradiateur, verneem ik dat graag. Jammer dat er nog niemand vanuit deze omgeving heeft gereageerd.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Hierbij een beschrijving van het kachelsysteem en een handleiding voor de vervanging vd radiateuren.
Vanaf 61 bladeren.
mvg WillemS
Vanaf 61 bladeren.
mvg WillemS
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hide post links |
-
- Contacteer:
Dank U wel voor de snelle reactie!
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 11 jul 2025 20:13
wat het uitlaatspruitstuk betreft: ik zou dit eens laten bekijken door Walraven aan de Edisonweg in Vlissingen. Ik ben er al jaren klant voor mijn banden, remmen en uitlaat. Zijn goudeerlijke lui die een advies kunnen geven en als ze het kunnen repareren altijd afrekenen volgens de offerte (afspraak=afspraak).
Renaults vroeger: Dauphine, R8 (2x), Caravelle, R16, R15, R25 2.2, Safrane 2.0, Vel Satis 2.0T, Vel Satis 3.5V6 initiale, Captur limited 0.9, Kadjar 1.3 intens
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 497 Weergaves
-
Laatste bericht door Kata
-
- 0 Reacties
- 247 Weergaves
-
Laatste bericht door steven1149
-
-
Hoe interieurfilter vervangen? (Twingo 2004 met airco)
door Vertrokken gebruiker 45857 » » in Techniek algemeen - 4 Reacties
- 1041 Weergaves
-
Laatste bericht door Vertrokken gebruiker 45857
-
-
- 3 Reacties
- 622 Weergaves
-
Laatste bericht door Mathijs
-
- 1 Reacties