Modus 2005 Vervangen tellerbak

Plaats reactie

Topic author
mission
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 82
Lid geworden op: 24 nov 2023 22:44
Actief als: particulier

Modus 2005 Vervangen tellerbak

Bericht door mission »

Vraagje, in mijn Modus zit de tellerbak met het extra radio schermpje. Alleen is dat schermpje gaar, soms doet deze het wel, soms niet en wanneer deze het wel doet na een tijdje vervagen de letters en zie je niks meer. Los van dat de tijd en temperatuur wel handig zijn, ik vind het ook geen porem om naar zo'n defect schermpje te moeten staren.

Maar weet iemand toevallig of ik ongestraft een andere tellerbak erin kan zetten of zit de km stand opgeslagen hierin?
Want het zou tegelijk ook wel weer erg jammer zijn om een onlogische km stand te hebben.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 3309
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: Modus 2005 Vervangen tellerbak

Bericht door RichTrip »

Normaal gesproken zijn deze displays wel apart te vervangen. Maar heb je soms zo'n pixel display? Die staat er om bekend om vaak defect te raken. Zijn ook vrijwel niet meer te vinden. Indien je het terllerpaneel los neemt, dan is het vrijwel zeker dat achterop het radio display een eigen Renault onderdeelnummer staat. Anders toch blijven zoeken naar een complete tellerbak en dan alleen het radio display uitwisselen.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
mission
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 82
Lid geworden op: 24 nov 2023 22:44
Actief als: particulier

Re: Modus 2005 Vervangen tellerbak

Bericht door mission »

Das dus het probleem, dat losse schermpje is niet te vervangen zonder een lvds kabel te moeten solderen en das buiten mijn macht.

Ik heb al een reserve tellerbak (mits die werkt), maar voor ik weer het halve dashboard uit moet bouwen (want de tellerbak zit uiteraard met 1 schroef vast die achter de ventilatieroosters zit) was ik even benieuwd of iemand dit al eens gedaan heeft en of de km stand overgenomen word uit de auto of in de tellerbak zit.

Want onlogische km stand zou wel zonde zijn natuurlijk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
mission
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 82
Lid geworden op: 24 nov 2023 22:44
Actief als: particulier

Re: Modus 2005 Vervangen tellerbak

Bericht door mission »

Duurde even voor we er aan toe kwamen, maar hierbij nog even de update:

Het bleek toch iets meer een projectje dan gehoopt.

De kilometerstand zit helaas in de unit zelf gebakken dus als je die vervangt klopt je km stand niet meer.
Daarom eerst gekeken of enkel die display vervangen een kans van slagen had. Het blijkt dat de schermpjes niet gesoldeerd maar met connectortjes vast zitten dus ja vervangen kan. Alleen ook met het nieuwe schermpje bleek mijn eigen tellerbak kuren te hebben en het scherm te flikkeren en uit te vallen.

Maar in plaats van de donor tellerbak terug in elkaar te zetten en deze te gebruiken besloot ik om het hele probleem definitief op te lossen door de tellerbak uit een Modus met een ander uitrustingsniveau te plukken waar dat hele schermpje gewoon niet inzit.
IMG_1312.JPG
(Oud)
IMG_1313.JPG
(Nieuw)

Dat bleek alleen niet zo simpel als verwacht, want tot mijn grote verbazing paste de bezel nu ineens niet meer.
IMG_1317.JPG
Ik vraag me soms af of die maffe Fransozen de Modus expres in een dronken bui onnodig ingewikkeld gemaakt hebben :?

Met een stepboortje even 2 halve maantjes in de bezel geboord om de knoppen gangbaar te maken.
IMG_1318.JPG
IMG_1320.JPG
Misschien als ik me ooit gigantisch verveel dat ik wel een andere bezel opzoek, maar voorlopig vind ik het wel prima. Scherm is goed leesbaar, geen scherpe randjes en zo storend ziet het er vind ik niet uit.
IMG_1316.JPG
Beetje jammer van de KM stand wel, maar ik stop bij de boekjes een foto van de oude en de nieuwe tellerbak plus de factuur van het nieuwe scherm dus dan is het wel duidelijk ondanks dat het niet meer NAP is. Denk ook niet dat eigenaar 6 er veel om gaat geven tegen de tijd dat deze de auto over mag nemen :)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht