Mooi dat het gelukt is. De bumper demonteren en de units onder de lampen binden is natuurlijk een idee, dat verklaart wel de arbeidsloon die je er voor hebt mogen betalen. Overduidelijke nadeel is dat je dezelfde grote kans hebt dat je dezelfde hoge kosten weer kwijt bent als ze een lamp zouden moeten vervangen. Gelukkig is xenon zodanig betrouwbaar dat je tegen die tijd waarschijnlijk al een Model S hebt.
Lamp vervangen? De ballasten zitten onder de lampunit en als die defect raken heb je een punt maar de lamp zelf kun je toch gewoon vervangen?
De motorkap is zo ontzettend simpel te openen, veel makkelijker dan andere auto's. Alleen moet je even weten waar het hendeltje zit en welke kant je die op moet bewegen.
Ja achteraf heel simpel gebleken maar als je dat niet weet, of bent vergeten, lastig 'te vinden'. In mijn leven letterlijk honderden auto's opengemaakt en nooit echt een probleem maar op de een of andere manier is het bij de Zoe niet intuitief, zeker niet in de het donker/ in de kou.
Waar ik benieuwd naar ben is hoe ze de draden verwerkt hebben, of ze dat ook met een gat in de rubberen dop hebben gedaan (vermoedelijk wel).
Yes, zal er morgen een fotootje van maken.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.