Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Beste Renaultrijders ik heb hulp nodig om een vraag beantwoord te krijgen. Een week of vier geleden heb ik de schokbreker rechtsachter vervangen. De auto hing wat scheef en maakte een bonkende geluid tijdens het rijden. Na demontage bleek dat de schokbreker idd gebroken was. Nieuwe gehaald en gemonteerd. Klaar....dacht ik.
Twee weken later hing de auto erg laag op z´n as. Heb vandaag de recent vervangen schokbreker gecontroleerd en die lijkt in orde. Dan moet het de andere schokbreker zijn dacht ik. Deze ook losgehaald maar deze lijkt ook normaal te functioneren . Ik kan beide wielen ongeveer evenver bewegen (niet veel vanwege de spanning op de schokbrekers). Ik twijfel nu of ik de tweede schokbreker (waarvan ik denk dat deze nog werkt) te vervangen.
Hoe pak ik dit mysterie aan? Alle hulp is welkom en zeer gewenst .
Je hebt geen kapotte schokbrekers, maar gebroken torsiestaven. Hij hangt zowel links als rechts laag, dus je hebt minimaal 2 kapotte exemplaren. Er schijnen er 4 in te zitten als ik mij niet vergis. Vervanging kost wel wat centen. Vaak is de torsiestaaf niet meer te verwijderen (zit vast). Er moet dan een compleet nieuwe as onder (of eentje van de sloop, al weet je nooit wat de staat van zo'n as is).
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT) Nu: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Noir Nacre (NV676) Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ) Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Ligt eraan hoe handig de amateur is.
Alles is te doen, met een beetje fatsoenlijk gereedschap, een beetje goed kijken en voldoende kracht in de armen moet het in een dagje wel lukken.
Wel opletten of je een auto hebt met trommelremmen of schijfremmen, dit geeft verschillen in de naaf.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Wie mijn posts van de laatste weken een beetje heeft gevolgd weet dat ik nog een Megane I had aangeschaft. Heb hiervan het interieur omgewisseld met die van mijn Berline.
Beetje getwijfeld maar de break mag weg. Forum vraagprijs 500 euro....
Ik ben in het bezit van een Mégane Estate derde generatie van na de facelift, bouwjaar 2015 met 1.5 dCi dieselmotor.
Inmmiddels ruim 320.000 km op de teller, en op een paar heel kleine dingetjes na nooit iets mee gehad.
Grootste...
Wie kan mij vertellen hoe je het kofferbak slot demonteert van een renault megane 2 cabrio,
Ik zie wel 2 bouten aan de binnen kant in de kofferbak, maar dan is hij nog steeds niet los.
Heeft iemand hier ervaring mee.
Graag een reactie.
M.v.gr Eddie
Ik heb een Renault Megane 1.2 TCe uit 2012 met 100.000 km op de teller. De laatste tijd merk ik dat ik steeds vaker olie moet bijvullen, ongeveer elke maand of twee maanden. Enkele jaren terug was dit ook al wel het geval, maar toen...
Mijn naam is Steven en ik heb een renault megane 1.5dci uit 2010.
Misschien een domme vraag maar ik kom er zelf niet uit.
Ik heb een storing op de turbodruk. Bij nader onderzoek blijken er bij gas geven uitlaatgassen te ontsnappen onder dit...