Scenic 1.4 TCE
-
Topic author - Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
- Actief als: particulier
Scenic 1.4 TCE
Wie heeft er ervaring met de motorisatie van dit voertuig? Ik heb altijd diesels gehad en weet dus niet of zo'n 1.4 TCE even leuk rijdt. Heeft dat bvb ook wat koppel bij lage toeren? Is dit vele beter dan de oude atmosferische 1400cc?
Ik kan nl zo ene kopen met 30 k gereden en nog anderhalf jaar garantie. Zou voor mijn vrouw zijn. Die heeft nu een 1.5 DCI 95 met 45000 km van bouwjaar 2011. Is in prima staat, maar degene die ik kan kopen is een grand scenic met meer opties zoals aut airco on plaats van manuele. Bij verkoop zal het ongeveer geld om geld zijn vermits een diesel hier in Belgie meer gewild is.
Zij doet altijd zeer korte afstanden. Ong 5 km per rit. Om de drie, vier maanden wordt er eens een grotere rit gemaakt. Kilometers lopen niet op, dus meerverbruik zou niet erg zijn. Ik schat dat die TCE ong 10 liter zal verbruiken tegenover 7.5 voor de diesel nu.
Ik weet dat in Nederland veel meer benzines rijden, dus dit is het meest geschikte forum om die vraag te stellen. Zijn er bepaalde technische gebreken aan deze TCE motor die aandacht verdienen?
Ik kan nl zo ene kopen met 30 k gereden en nog anderhalf jaar garantie. Zou voor mijn vrouw zijn. Die heeft nu een 1.5 DCI 95 met 45000 km van bouwjaar 2011. Is in prima staat, maar degene die ik kan kopen is een grand scenic met meer opties zoals aut airco on plaats van manuele. Bij verkoop zal het ongeveer geld om geld zijn vermits een diesel hier in Belgie meer gewild is.
Zij doet altijd zeer korte afstanden. Ong 5 km per rit. Om de drie, vier maanden wordt er eens een grotere rit gemaakt. Kilometers lopen niet op, dus meerverbruik zou niet erg zijn. Ik schat dat die TCE ong 10 liter zal verbruiken tegenover 7.5 voor de diesel nu.
Ik weet dat in Nederland veel meer benzines rijden, dus dit is het meest geschikte forum om die vraag te stellen. Zijn er bepaalde technische gebreken aan deze TCE motor die aandacht verdienen?
BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 10 nov 2017 11:45
- Contacteer:
Re: Scenic 1.4 TCE
Dag DHL, ik stelde een zelfde vraag een paar dagen geleden.
Wat ik intussen wijzer geworden ben is dat het een zeer dorstig motortje is.
Hij is ook heel kort in productie geweest en vervangen voor de 1.2.
Aangezien Renault heel lang met de zelfde motor werkt zegt dat mij genoeg.
Wat ik intussen wijzer geworden ben is dat het een zeer dorstig motortje is.
Hij is ook heel kort in productie geweest en vervangen voor de 1.2.
Aangezien Renault heel lang met de zelfde motor werkt zegt dat mij genoeg.
Hide post links |
-
Mijn interesse is een stuk gedaald in die zin dat blijkt dat de wagen alweer verkocht wordt door de tweede eigenaar. Ik zou dus derde eigenaar zijn. Meestal duidt dit erop dat er toch iets mis is als een auto zo snel na mekaar verkocht wordt. Je hebt wel de garantie maar hij kan bvb ook een ongeval gehad hebben.
BMW 730 D 258 pk 2014
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 10 nov 2017 11:45
- Contacteer:
Ik denk meer het consumptie verbruik, kennelijk is 1 op 10 normaal bij deze motoren.
Normaals, ik heb dit samengevat door op internet te speuren en is niet gestaafd op ervaring.
Normaals, ik heb dit samengevat door op internet te speuren en is niet gestaafd op ervaring.
Hide post links |
-
Het verbruik zou voor ons niet zo erg zijn omdat er bijzonder weinig kilometers mee gedaan worden. Natuurlijk, als dit zo algemeen geweten is, dan zou ik hem binnen een paar jaar moeilijk kwijt geraken... De diesel die we nu hebben is heel gewild hier bij ons.
BMW 730 D 258 pk 2014
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut