Een keurige officiële installateur heeft het ding geplaatst (eigen merk van laadpaal-direct), inclusief aardlekschakelaar type B met dank aan dit forum. Helaas wil het ding mijn Zoe niet opladen ('kan accu niet laden' zegt de Zoe). Na wat gezoek en gedoe hebben we er maar een Nissan Leaf aangehangen en die laadt natuurlijk wel perfect (maar dan langzamer hè

Als ik het goed begrepen heb moet ik de aardverspreidingsweerstand van de huisaansluiting laten meten. Maar hoeveel moet dat eigenlijk zijn wil de Zoe wel gaan laden? En als deze te hoog is, hoe krijg ik 'm dan omlaag? Overigens: de installateur verweest naar Liander, de eerste Liander-medewerker verweest naar een 'aardingsbedrijf'(nooit geweten dat die ook bestaan) en de tweede Liander-medewerker verweest naar de gemeente.
Aangezien ik voor wat betreft elektriciteit een absolute analfabeet ben (ik kan nog net een lamp verwisselen, dat is het dan ook wel), ben ik het hier ernstig kwijt. Heeft iemand anders iets dergelijks ook gehad? Tips? Trucs? Dank alvast!