EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland


renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 27
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door renault15.17 »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Verkoopcijfers juni 2014

BMW i3: 37 stuks
Nissan Leaf: 55 stuks
Renault Zoe: 29 stuks
Tesla Model S: 128 stuks

Bron: www.raivereniging.nl
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 27
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door renault15.17 »

Overigens (off-topic): in Frankrijk zit er een duidelijk stijgende lijn in de Zoe verkopen. In juni nu 641 exemplaren verkocht.

Afbeelding
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

E-mission
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 jul 2013 02:22
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door E-mission »

Wow! Wat een enorm verschil met hier. Model S-en nauwelijks. WTF is een Bluecar? [... effe googlen...] Wow, 19.000 euro voor een karretje met een 30 kWh Lithium Polymer batterij? http://en.wikipedia.org/wiki/Bollor%C3%A9_Bluecar . Maar echt, die Zoe knalt er opvallend uit daar. Ben benieuwd waarom, naast het feit dat het Frans is (wat een grote factor kan zijn).
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 14
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door GertjanVB »

Omdat de Zoë in Frankrijk zwaar gesubsidieerd wordt en daardoor de Europese markt bediend wordt via Frankrijk. Dat is dus de goedkope tweede hands import vanuit Frankrijk due in die cijfers Nasr voren komt.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

E-mission
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 jul 2013 02:22
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door E-mission »

Worden niet, zoals in de UK, alle EV's gesubsidieerd?
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 14
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door GertjanVB »

Ja, maar ik heb begrepen dat dat in Frankrijk we heel erg zwaar wordt gesubsidieerd, ook voor de particulier. De aanschafprijs ligt daardoor (voor belastingmaatregelen) al veel lager dan hier. Daardoor is direct doorverkopen na aanschaf veel makkelijker (vermoed ik). Je komt de import auto's met enige regelmaat tegen; of in de aanbieding, of al aangeschaft. Hard cijfermateriaal heb ik overigens niet, dus het betreft puur onderbuikgevoel en uiteraard zal ook de Franse promotie van de EV in het algemeen en van het Franse product in het bijzonder een groot aandeel hebben in de verkoopcijfers. Het is natuurlijke hartstikke mooi dat er zo'n positief cijfer kan worden geproduceerd, wat een stimulans is voor verdere ondersteuning en ontwikkeling van het ZOE-concept.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 27
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door renault15.17 »

Deze drie tellen in ieder geval mee voor juni:

Afbeelding
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

erijder
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 161
Lid geworden op: 14 sep 2013 12:31
Actief als: particulier

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door erijder »

Stand van ev verkopen tot en met juli:

Renault zoe 99
Nissan leaf 301
Bmw i3. 366
Tesla model S. 563

Ook nog 7 bmwi8's maar is natuurlijk een plug in hybride.
Voorlopig lijkt het dus hoe duurder de e-auto hoe meer je er van verkoopt..
Wellicht ook nog wat vw e-ups of renault kangoes e maar die haal ik niet uit de lijsten.

Een marktaandeel van puur elektrische auto's van ca 0,6%.

Plug-in hybrides gaat mogelijk veel beter maar zijn niet makkelijk uit de lijst te halen. Opvallend zijn in ieder geval de 5.999 verkochte Mitsubishi outlanders....
Zoe life 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 14
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door GertjanVB »

Hm, de verkoop van de Leaf vind ik opvallend. Geen verkeerde auto natuurlijk, maar behoudens dat ie groter oogt, zie ik geen betere specificaties als de ZOE en toch kiest "men" voor de Leaf.
Op de wereldhavendagen, op het e-mobiliteitplein waar elke EV te zien was behalve de ZOE, wist een Leaf verkoper mij haarfijn uit te leggen wat de sterke punten van de Leaf waren;
- in tegenstelling tot de ZOE kan de Leaf snelladen (!?)
- de Leaf heeft maar liefst 2 stekkers en binnenkort zelfs een type2 mennekes aansluiting
- als je normaal op de snelweg rijd, komt ie wel 70 km ver
:think:
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

erijder
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 161
Lid geworden op: 14 sep 2013 12:31
Actief als: particulier

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door erijder »

Tja, eens. Wellicht dat de actie van natuur en milieu met de leaf er wat mee te maken heeft. Ze claimen 341 aanmeldingen. Geen idee of dat ook verkopen zijn, maar in ieder geval geen leveringen.
Jammer dat de zoe ontbrak in rotterdam
Zoe life 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door fivari »

Voor mij is wel duidelijk dat Renault weinig of geen marketing tegen de verkoop van de Zoe aansmijt.
Neem nu gewoon al de hype rond een viertal superchargers van Tesla in België en Nederland. Renault heeft allicht tientallen verdelers die laadinfrastructuur ter beschikking stellen, maar communiceert daarover niet. Het is inderdaad zo dat in de geesten van de mensen en dankzij een volgehouden marketing de Nissan Leaf gezien wordt als een auto die gemakkelijk kan snelladen en de Zoe niet. Terwijl het juist omgekeerd is. Op een zeer beperkt aantal punten waar de dure laadinfrastrcutuur Chademo wordt aangeboden na, kan de Leaf helemaal niet snelladen maar is een dure optie nodig om 7 kW te laden. Lees er deze blog van een overtuigd EV-rijder met een Leaf en een Tesla maar eens op na. Zijn reden om een leaf te kopen was de snellaadmogelijkheid.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 27
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door renault15.17 »

De Renault ZOE had een topmaand september in Frankrijk! 936 ZOE's verkocht, dat is de op een na beste maand sinds de introductie. Ongetwijfeld heeft het geholpen dat de bonus van  € 6300,- nu ook voor bedrijven geldt, tot nu toe was dat alleen voor particulieren.

Maar hoe anders is het in Nederland gesteld:
Verkoopcijfers september 2014

BMW i3: 41 stuks
Nissan Leaf: 117 stuks
Renault Zoe: 9 stuks
Tesla Model S: 289 stuks

Bron: http://www.raivereniging.nl

:cry2: :cry2: :cry2:
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

daf55
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 360
Lid geworden op: 18 jun 2014 19:11
Actief als: particulier
Locatie: Wapenveld
Contacteer:

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door daf55 »

Ik begrijp echt niet waarom men een Leaf koopt.

Zo lelijk als de nacht, alhoewel dat misschien een smaak kwestie is? Maar wel duurder, en kan niet veel meer. De grootte misschien, maar heb je die nodig? Ietsje luxer in de luxeste versie, maar die is nog veel duurder!
Al sinds 2014 tevreden Zoe rijder!

Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Casss
Donateur
Donateur
Posts in topic: 2
Berichten: 278
Lid geworden op: 02 jun 2014 22:08
Actief als: particulier

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door Casss »

Zou het ook niet te maken kunnen hebben met het feit dat het overgrote deel van de kopers bedrijven betreft, die (vooraf) al een iets ruimer budget voor een auto beschikbaar hebben? Ben ook erg benieuwd naar andere argumenten, die pleiten voor de leaf...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 27
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door renault15.17 »

Een belangrijke reden waarom de Leaf meer kopers vindt, is de actie van Natuur&Milieu. Zij hebben een actie voor private lease van elektrische auto's op touw gezet en exclusief voor de Nissan Leaf gekozen. Ik meen dat er alleen al daardoor meer dan 300 Leafs verkocht zijn.

Nissan lijkt gewoon veel actiever om op dit soort zaken in te spelen.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MarcoZE
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 214
Lid geworden op: 05 jun 2013 14:14
Actief als: particulier
Locatie: Kesteren

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door MarcoZE »

Een belangrijke reden is dat veel leasemaatschappijen de Zoe niet aanbieden. Dat komt omdat zij niet overweg kunnen (willen?) met de huurconstructie van de accu. En als de Zoe dus niet bij het aanbod staat, kan de leaserijder deze ook niet kiezen of is zelfs niet eens bewust van de mogelijkheid.
Marco van Dijke Renault ZOE Intens Blanc Nacré Mei 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
avdvee
lid
lid
Posts in topic: 30
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door avdvee »

Ik begrijp echt niet waarom men een Leaf koopt.

Zo lelijk als de nacht, alhoewel dat misschien een smaak kwestie is? Maar wel duurder, en kan niet veel meer. De grootte misschien, maar heb je die nodig? Ietsje luxer in de luxeste versie, maar die is nog veel duurder!
Hmmm, wat Leaf betreft geef ik je gelijk maar ik snap het toch wel. De Zoe valt tussen het servet en het tafellaken. Ik bedoel voor wie is de Zoe nou echt interessant? Voornamelijk voor mensen die genoegen nemen met een aardige EV die relatief kaal is (geen leer, geen open dak, geen top DAB/ audio/ plastic interieur/ geen optionele REX etc.).

Blij geworden met een EV als de Zoe overweeg ik mijn mooie zuinige 1 op 20 lopende diesel maar met 25% bijtelling te vervangen door een EV of misschien wel PH-EV. Heb heeeeel even een 2e Zoe overwogen maar ik vind uiteindelijk de Zoe net te weinig luxe bieden. Ondanks mijn leren interieur en xenon inbouw ;-)

Alhoewel uiterlijk niet echt mooier heb ik een testrit mogen ervaren in een full-options i3. Mag de buitenkant er apart uitzien; van binnen is het een echte BMW met mooi leer, mooi dashboard, mooie afwerking, mooie audio set, led en Xenon, open dak en zelfs automatisch remmen, gasgeven en bijsturen in de file (!).

Laat ik het anders zeggen; de Zoe is zeg maar de Android telefoon. Functioneel goed genoeg voor het grote publiek maar ik wil de luxe en doordachtheid van een Apple. En ja, dan betaal je inderdaad meer (55K in plaats van 37K als je de RDW waarde neemt).

Juist zakelijke rijders, die vaak een eurootje of wat meer per maand te besteden hebben, stappen domweg niet in een Zoe maar wel in een i3 (met REX?) of Tesla. Juist om die reden denk ik.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 14
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door GertjanVB »

Idd. De leasemarkt is voor de EV belangrijk want daar is het financiële voordeel het grootst, maar voor de leasemarkt is de ZOE een maatje te klein. Voor de particuliere markt is de Zoe ontworpen en ook heel geschikt, maar de particuliere markt heeft nog geen prikkels om naar een EV te kijken en wordt onvoldoende gelokt (Renault). In Frankrijk waar de verkopen wel goed zijn is de financiële prikkel voor particulieren juist wel heel aanwezig.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door fivari »

De Zoe blijft een bescheiden wagen, dat klopt. Ik herhaal het nog eens en als ik begin te zeuren moeten jullie het maar zeggen. Ik begrijp niet welke redenering er in België en Nederland zit achter het extreem subsidieren van EV voor de zakelijke rijders en het totaal niet van de particulieren.
Wat de i3 betreft: naar gebruiksgemak toe biedt die toch net iets minder dan de Zoe: minder ruim, minder ruime koffer, minder performante lader, minder bereik. Maar idd meer uitstraling.In België kan je met de i3 geen verre verplaatsingen maken door het ontbreken van de DC snelladers en op AC heb je alle een dure optie nodig om 7 kW te halen. In Nederland ligt dat stilaan anders.
Los van EV is heel die leasemarkt macro-economisch bekeken een massale transfer van middelen naar Duitsland. Stond gisteren nog in de krant dat er geen enkel land is dat bedrijfswagens zo steunt als België. Gevolg: ik moet zo dadelijk naar Brussel vanuit Leuven: 1u05' voor 23km, allemaal fijn stof spuitende-hoofdzakelijk Duitse-diesels. Geen politicus die daaraan durft te raken.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ad van der Meer
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 348
Lid geworden op: 28 jul 2013 14:27
Actief als: particulier

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door Ad van der Meer »

Is er eigenlijk te achterhalen hoeveel Zoe's er via Frankrijk naar Nederland gehaald zijn?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
avdvee
lid
lid
Posts in topic: 30
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door avdvee »

Wat de i3 betreft: naar gebruiksgemak toe biedt die toch net iets minder dan de Zoe: minder ruim, minder ruime koffer, minder performante lader, minder bereik. Maar idd meer uitstraling
Afgelopen weekend met een i3 mogen rijden; zowel met gezin als 'geleend' aan mijn vrouw. Minder ruim klopt om te beginnen; de achterbak kun je niet echt serieus nemen (daar zit de motor en eventueel de REX). Minder lader ben niet niet met je eens; ja de AC lader is inderdaad beperkt tot naar ik een 3,7kW laden maar er is ook een DC snellader leverbaar; ben je behoorlijk flexibel. Dat gecombineerd met een optionele REX maakt deze auto ook interessant(ter) voor zakelijke rijders. De auto straalt degelijkheid uit (sla de deuren eens dicht) naast kracht (trap die 170 paarden maar eens aan in een 1100 Kg auto ......).

MAAAAAAAR, voor de rest was het een dikke tegenvaller. De auto remt niet als echte BMW en ik vond het rijgedrag niet prettig (erg onrustig / zoekend). Instap is hoog en lastig (met name voor vrouwen met hakken) en deurgrepen zijn nagelonvriendelijk. Kortom 20K duurder dan een Zoe en weliswaar luxer maar voor mij de meerprijs niet waard.

Stel je toch voor dat Renault NAAST de Zoe ook een auto op de markt had gebracht voor zeg 55K maar dan wel gericht op het middensegment .... kijkend naar de Leaf en de Tesla denk ik dat Renault daar meer rendement had kunnen scoren.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mjka
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 okt 2014 22:46
Actief als: particulier
Locatie: Vleuten

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door mjka »

Daarbij valt de i3 wat mij betreft in de categorie oerlelijke auto's.

Ik krijg nog bijna elke dag complimenten over de Zoe, zonder dat men weet dat het een elektrische auto is.
Als ik dat er dan bij vertel, zie je die ongeloofwaardige blik in de ogen van de mensen, dan is mijn dag weer goed :-)
Renault Zoe Intens - Kleur: Noir Étoilé - 17 Inch Tech Run Velgen - December 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 27
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door renault15.17 »

Oktober is de eerste maand in 2014 die qua EV verkopen slechter is dan 2013. :? Maar de ZOE deed het (relatief) goed. Met 25 verkochte ZOE's is het de tweede beste maand van 2014. :thumb:
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

E-mission
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 jul 2013 02:22
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door E-mission »

Sprak met Karin van Almere Bochane vandaag die merkt dat haar verkoop van Zoe's, alsmede van Kangoo ZE en Twizy, de laatste tijd echt aantrekt. Maar geen idee waarom. Wellicht dat er een omslagpunt is bereikt en hij snel bekend wordt, I don't know.
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

E-mission
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 jul 2013 02:22
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door E-mission »

Leuk om eens de getallen over EV's alsmede oplaadpunten in NL overzichtelijk te zien, volgens rijks cijfers:
http://www.rvo.nl/onderwerpen/duurzaam- ... en/cijfers

Wat opvalt is dat er, ondanks het veel kortere bestaan, bijna net zo veel Zoe's als Leafs al rondrijden en dat de verkopen sneller voor de Zoe lijken te gaan. Ik weet niet wat de reden is, maar het lijkt dat de Zoe ineens voorbij een omslagpunt is gekomen wellicht van acceptatie of bekendheid. Natuurlijk dankzij het harde werk van de early adaptors op dit forum ;).
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 14
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door GertjanVB »

Dat zou mooi zijn. "Bijna net zo veel" zeg je met je roze bril op waarschijnlijk 8) , maar we komen in de buurt en lijken weer mee te doen. Zeker de toename in de verkoop is bemoedigend. Ook daar een kanttekening; het gaat om geregistreerde auto's, niet verkochte. Verkopers kunnen daar leuk mee spelen. De actie van Natuur&Milieu is ook een stimulans nu de ZOE naast de Leaf wordt geadverteerd.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

E-mission
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 jul 2013 02:22
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door E-mission »

Met de verkoop cijfers had ik verwacht dat er 5 keer zoveel Leafs zouden zijn. Maar een kwart meer, terwijl de Leaf al jaren langer bestaat?
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 27
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door renault15.17 »

Het schijnt dat er relatief veel Leaf's (EV's) ook weer geëxporteerd worden.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Luc Weide
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 334
Lid geworden op: 06 aug 2014 14:47
Actief als: particulier

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door Luc Weide »

Wat kost wat ?
Tijdens de vorige actie van Natuur en Milieu kwam de lease-prijs van de Leaf op € 407 per maand.
Bij de huidige actie komt de lease-prijs van de Leaf op € 533 per maand en van de Zoë op € 447 per maand.

Heeft Natuur en Milieu zich verrekend bij de vorige actie ?
@ renault15.17: heeft dat de 'export' bevorderd ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VanAssen
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 476
Lid geworden op: 30 mei 2014 20:11
Actief als: particulier

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door VanAssen »

Mooie verkoop getallen, hoewel ik NL toch tegen vind vallen.
Een klein land, enorm bereikbaar en toch inmiddels een hele goede laadstructuur

Bron:

http://www.goingelectric.de/forum/renau ... 5-400.html

registrierungen renault zoe november 2014.
frankreich : 689
deutschland : 146
norwegen : 102
spanien : 49
schweiz : 41
sweden : 27
niederlanden : 25
italien : 22
daenemark 18
estland :2
irland : 1

total provisorisch : 1122
__________
registrierungen renault zoe oktober 2014.

frankreich : 718
deutschland : 178
norwegen : 58
spanien : 71
schweiz : 32
sweden : 26
niederlanden : 25
italien : 9
irland :3
daenemark 18
Irland 3
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 18461

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door Verwijderd 18461 »

In november -40 Nissan Leafs, dus die export is er zeer zeker.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door PieterZoe »

Inmiddels verschijnt dit Europese 2014 EV sales overzicht op diverse websites. Nissan-Renault is sterke speler met #1 en #2 in Europa

http://www.autoevolution.com/news/the-t ... 91320.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door zoe2goe »

Ik geef eerlijk toe dat ik even heel snel door dat artikel bent "gebrowsed". Ik vind er toch een paar rare dingen in staan.

Het aloude kolencentrale argument, in een tijd waarbij aan de productiezijde het hele systeem kraakt in zijn voegen door overschot, met name veroorzaakt door wind en PV begint een beetje belegen te worden.

Ook de suggestie dat de electriciteitsnetten een nationale aangelgenheid zijn is ppl, laat ik het héél voorzichtig zeggen, voor argumentatie vatbaar: Natuurlijk is de nationale distibutie een nationale aangelegenheid, maar alle netten zijn gekoppeld en de spreekwoordelijk Spaanse zonnestroom en Deense windstroom komt wel degelijk via technisch de koppelnetten en financieel via een ZEER actieve spotmarkt uit ons stopcontact.

Tenslotte gooit de schrijver zijn toekomstperspectief geheel op snelladen, en negeert volkomen "Moore's law for batteries". Vraag de gemiddelde Tesla rijders met een drie keer zo grote batterij als die van ons maar eens hoe die laden. Echt, de meeste gebruiken de superchargers alleen als ze dichtbij wonen (bij de prijs inbegrepen!) of op zeer lang ritten. Verder laden de meeste gewoon simpelweg thuis de hele nacht op maximaal haalbaar vermogen.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

erijder
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 161
Lid geworden op: 14 sep 2013 12:31
Actief als: particulier

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door erijder »

WoW, in december 83 zoe's verkocht tegen 25 in November. Beste maand in 2014. Net iets minder dan de 91 leads, maar veel meer dan de 31 i3's. Dat is voor het eerst dit jaar dat de zoe beter is verkocht dan de i3.
Haalt het nog bij lange na niet bij de Tesla model s met 353 exemplaren blijft dat de absolute koploper.
Maar goed toch weer minimaal 558 puur elektrische auto's op de weg. Wellicht ook nog wat elektrische Volkswagens (e-ups en e-golven).
Benieuwd of de goede verkoop cijfers stand houden. Dit jaar zijn er in nl minder zoe's verkocht dan vorige jaar, maar met deze snelheid zouden het er veel meer kunnen worden in 15.
Zoe life 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Luc Weide
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 334
Lid geworden op: 06 aug 2014 14:47
Actief als: particulier

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door Luc Weide »

83 zoe's, net iets minder dan de 91 leafs...

Waar haalt ui die 91 Leafs vandaan ???

Ik lees 19 Leafs

http://www.rvo.nl/onderwerpen/duurzaam- ... en/cijfers

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 27
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door renault15.17 »

Via Raivereniging.nl kun je maandelijks een Excel overzicht met de registraties per Merk/model downloaden. Hier de link van december '14:
personenautoverkopen december 2014

Daarin staan de 91 Leafs en 83 ZOE's genoemd.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
  • Zoë verkopen
    door Injector1 » » in Algemeen Zoe
    11 Reacties
    518 Weergaves
    Laatste bericht door Mastah