We hebben onze eerste auto gekocht; een Renault Scenic uit 2004.
Overgenomen van de opa van m'n vriendin; altijd in de garage gestaan, 30.000 km op de klok.
Niet mee gescheurd, dacht ik zo.

Prima auto voor ons jonge gezinnetje. Automaat bovendien, rijdt relaxt.
Opa heeft er nog wel regelmatig in gereden, het is niet dat hij jaren heeft stilgestaan. Want dat schijnt ook niet goed te zijn. Maar soms ook wel 's zo lang niet dat de accu leeg was. Daarom zit er een extra accu-oplaad-apparaat in.
Nu; de onderhoudshistorie is wat vaag. Het boekje is vaag ingevuld, soms wellicht door (slechtziende) opa zelf.
De garage waar opa hem in onderhoud had heb ik erover willen bellen, maar deze is failliet...

Dus er is ook verder geen bedrijf meer met administratie hierover.
Zijn manier van onderhoud voeren, de laatste jaren, was: als er iets kapot gaat dan laat ik het fixen.
Maar er is wel nog de afgelopen 2 jaar minimaal een kleine onderhoudsbeurt geweest.
Nu willen we wel graag in een veilige auto rondrijden... voor pech ben ik niet zo bang, we rijden meestal kleine stukken, en anders in het weekend naar familie (die op 2 uur rijden woont). Pech is niet leuk, maar zal dan in NL zijn, nooit super ver weg van huis en haard. En ik ben lid geworden van de ANWB voor binnen NL.
We denken er in ieder geval over om een beurt te laten doen. Bij de dealer hier in de buurt bestaat er kleine/middel/grote beurt, dezelfde opties als bij patat

Sowieso omdat sinds gisteren de melding "direct olie verversen" op het display staat.
Maar wat is wijsheid? We rijden zelf niet zo veel, maar met 2 kids (2e op komst) is een auto wel erg handig.
Ik schat zo'n 5000 km ofzo per jaar.
Wat denken jullie? Is een grote beurt verstandig? Volgens mij is het officieel wel de bedoeling bij 30.000 km, niet?