vermogen valt weg, automaat 1999
-
Topic author - 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
vermogen valt weg, automaat 1999
Hallo,
Af en toe op de snelweg valt het vermogen van mijn espace gewoon weg. De auto rijdt gewoon uit tot stilstand op de vluchtstrook. Vervolgens slaat de motor af. Opnieuw starten gaat bonkig en lukt niet. Na enige tijd (5 tot 50 minuten) start hij weer gewoon alsof er niets is gebeurt.
Warme motor, geen storingsmelding, geen rode lampjes. Bij starten een voor een bougiekabels losgehad, ze vonkten allemaal.
Laatst sprak ik iemand met een soortgelijke espace, die had het ook gehad. Daar was de automatische versnellingsbak vervangen. Maar daar kan ik de verschijnselen niet mee verklaren. Preventief de versnellingsbak vervangen is wat duur.
Iemand enig idee?
Af en toe op de snelweg valt het vermogen van mijn espace gewoon weg. De auto rijdt gewoon uit tot stilstand op de vluchtstrook. Vervolgens slaat de motor af. Opnieuw starten gaat bonkig en lukt niet. Na enige tijd (5 tot 50 minuten) start hij weer gewoon alsof er niets is gebeurt.
Warme motor, geen storingsmelding, geen rode lampjes. Bij starten een voor een bougiekabels losgehad, ze vonkten allemaal.
Laatst sprak ik iemand met een soortgelijke espace, die had het ook gehad. Daar was de automatische versnellingsbak vervangen. Maar daar kan ik de verschijnselen niet mee verklaren. Preventief de versnellingsbak vervangen is wat duur.
Iemand enig idee?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
Wat voor motor zit er in je Espace?
Antonio.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Hide post links |
-
vervolg
Afgelopen zaterdag weer vaak het probleem gehad. Motor sloeg nu niet af. Bij gasgeven begint de auto enigszins te "bokken". Eerste keer trad het op na een uur, daarna elke 5 a 10 minuten. 10 minuten wachten op de vluchtstrook en hij rijdt weer. Na dit een aantal keren gehad te hebben, slaat de motor nu ook af en wil niet starten, dwz lijkt aan te slaan maar bokt weer. Ook dit lost zich na wachten weer op. Toen uit voorzorg langzamer gereden, ca 90, nu hield ie het langer vol, ca 20 minuten.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
Lijkt mij meer op een probleem met de motor als met de versnellingsbak.
Laat de auto door een dealer uitlezen, misschien dat zij de storing kunnen traceren, eventueel tijdens een proefrit.
Antonio.
Laat de auto door een dealer uitlezen, misschien dat zij de storing kunnen traceren, eventueel tijdens een proefrit.
Antonio.
Renault, a way of life!
Hide post links |
-
Hallo,
Het slot van het verhaal:
Benzinefilter en BDP sensor vervangen, dit hielp helaas niet.
Garage heeft drukmeting gedaan tijdens het rijden om te zien of de brandstofpomp de oorzaak was. Bij optreden van het probleem viel de druk weg.
Brandstofpomp is vervangen en een testrit (2x 100 km) gaf geen problemen. Hiermee is het zeer waarschijnlijk dat het probleem verholpen is.
Wouter
Het slot van het verhaal:
Benzinefilter en BDP sensor vervangen, dit hielp helaas niet.
Garage heeft drukmeting gedaan tijdens het rijden om te zien of de brandstofpomp de oorzaak was. Bij optreden van het probleem viel de druk weg.
Brandstofpomp is vervangen en een testrit (2x 100 km) gaf geen problemen. Hiermee is het zeer waarschijnlijk dat het probleem verholpen is.
Wouter
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in