Schokken van de motor
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 3
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 07 mei 2007
- Laatste bezoek: 07 feb 2014 23:18
Schokken van de motor
Ik heb een Renault Laguna II uit 2002 en heb nu als probleem dat de motor wat schokt (inhoud) bij 2000-2500 toeren.
Tijdens het optrekken is er niets aan de hand, maar zodra ik b.v. konstant 50 rij in z'n 3 gaat de motor schokken. Dit gebeurt ook bij 90 in z'n 4 en 120 in z'n 5. Dit alles gebeurt tussen de 2000 en 3000 toeren.
Kan iemand mij vertellen wat dit kan zijn? Is dit eenvoudig op te lossen, of wordt het een dure?
Alvast bedankt voor je reaktie.
Tijdens het optrekken is er niets aan de hand, maar zodra ik b.v. konstant 50 rij in z'n 3 gaat de motor schokken. Dit gebeurt ook bij 90 in z'n 4 en 120 in z'n 5. Dit alles gebeurt tussen de 2000 en 3000 toeren.
Kan iemand mij vertellen wat dit kan zijn? Is dit eenvoudig op te lossen, of wordt het een dure?
Alvast bedankt voor je reaktie.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 1
- Berichten: 3520
- Lid geworden op: 27 aug 2004
- Laatste bezoek: 03 jun 2025 18:02
- Actief als: particulier
- Locatie: 森のどこか van Almelo - нахуй Путина, блядь сын
- Contacteer:
Vermoedelijk een niet zo jofele werkende gasklep-stand-meter.
Met andere woorden, bij een carburatie motor zou je spreken over het 'verzuipen' van je motor, dus te veel benzine in verhouding tot de lucht.
Bij een injectie motor heb je een luchtklep meter, en een meter op je gaspedaal.
Nu heb ik wel eens meegemaakt dat de luchtklep-meter niet helemaal lekker meer werkte, maar bij een Renault nog niet, die gebruiken een eigen versie van een L-Jetronic (BOSCH) inspuit systeem en ontsteking.
Wel heb ik bij Renault wat vaker gelezen over de gasklep stand, wat niet geheel lekker werkte.
Over de kosten kan ik je niet veel vertellen, heb het gelukkig nog niet meegemaakt, en soms is het slechts een kwestie van verstellen van het opname element, soms echter ook het vervangen van het element.
Denk dat het het beste is, om het systeem eens uit te laten lezen bij een Renault garage.
Misschien zijn dit ook gelijk de grootste kosten.
Met andere woorden, bij een carburatie motor zou je spreken over het 'verzuipen' van je motor, dus te veel benzine in verhouding tot de lucht.
Bij een injectie motor heb je een luchtklep meter, en een meter op je gaspedaal.
Nu heb ik wel eens meegemaakt dat de luchtklep-meter niet helemaal lekker meer werkte, maar bij een Renault nog niet, die gebruiken een eigen versie van een L-Jetronic (BOSCH) inspuit systeem en ontsteking.
Wel heb ik bij Renault wat vaker gelezen over de gasklep stand, wat niet geheel lekker werkte.
Over de kosten kan ik je niet veel vertellen, heb het gelukkig nog niet meegemaakt, en soms is het slechts een kwestie van verstellen van het opname element, soms echter ook het vervangen van het element.
Denk dat het het beste is, om het systeem eens uit te laten lezen bij een Renault garage.
Misschien zijn dit ook gelijk de grootste kosten.

¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 30 sep 2004
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
- Locatie: Emmeloord
Wat voor motor gaat het hier om?
Antonio.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 3
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 07 mei 2007
- Laatste bezoek: 07 feb 2014 23:18
een 1.8 16V (op LPG).Rossy schreef:Wat voor motor gaat het hier om?
Antonio.
Enig idee wat het kan zijn?
Alvast bedankt.
Ramon.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 30 sep 2004
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
- Locatie: Emmeloord
Gebeurt dit op zowel binzine als op LPG?
Antonio.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 3
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 07 mei 2007
- Laatste bezoek: 07 feb 2014 23:18
Ja, gebeurt in beide gevallen. Heb al geprobeerd over te gaan op benzine, maar de klachten blijven dan.Rossy schreef:Gebeurt dit op zowel binzine als op LPG?
Antonio.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 328 Weergaves
-
Laatste bericht door mark93
-
- 15 Reacties
- 1480 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone
-
- 3 Reacties
- 595 Weergaves
-
Laatste bericht door EricR
-
- 2 Reacties
- 237 Weergaves
-
Laatste bericht door Vulptereen
-
- 5 Reacties
- 690 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 0 Reacties
- 193 Weergaves
-
Laatste bericht door Scoers
-
- 2 Reacties
- 142 Weergaves
-
Laatste bericht door Michel147