Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Hallo Paul ,ik heb al een aantal bestellingen gedaan bij topled.nl . ik heb de 10 mm leds gebruikt , met een licht opbrengst van 285 mcd , dat is best aardig veel , het is dan ook een 5 led (5 leds in 1 ) . deze trekken gemiddeld ong 100 milli amps . ik zet ze in serie per 3 en dan een 39 ohms weerstand van 3 watt . dit zorgt er voor dat de leds een prima werking hebben en tot meer dan 14 volt kunnen hebben . de leds zitten idd in een kunstof (chrome) armatuurtje , wat geschroefd zit op de 2 roostertjes . de leds staan nu parallel met het stadslicht .
tot nu toe bevalt het me prima , echter ik ben nog niet helemaal tevreden met de hoek van uitval .. de leds hebben een afstraling van max 35 graden maar de armaturen zorgen voor een kleiner afstraling .. de roosters staan een heel klein beetje naar buiten en naar beneden en dus stralen de leds niet echt exact naar voren .. en dat mis je net dat HELE felle . ik denk er nog over hoe ik dat zou moeten herstellen enz ...wellicht dat ik de armatuur gaten iets ruimer zou moeten opruimen , dan de leds stuk voor stuk in de juiste richten moeten laten schijnen en dan de armatuur op de juiste plaats laten zitten met een beetje CA lijm ,. en indien droog dan vast zetten met epoxy . maar goed ,. ik weet het dus nog niet ...
Jeroen