BDP senor gaat snel stuk
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 5
- Laatste bezoek: 01 nov 2016 12:04
- Actief als: particulier
BDP senor gaat snel stuk
Model/uitvoering :Scenic 1 fase 2
Bouwjaar :2000
Brandstof :benzine
Hallo allemaal
Ik zit met de volgende vraag. Mijn scenic vreet BDP sensoren. Ik moet ze elk jaar of 25.000/30.000 km vervangen. Is dat normaal?
Groet Tom
Bouwjaar :2000
Brandstof :benzine
Hallo allemaal
Ik zit met de volgende vraag. Mijn scenic vreet BDP sensoren. Ik moet ze elk jaar of 25.000/30.000 km vervangen. Is dat normaal?
Groet Tom
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Re: BDP senor gaat snel stuk
Nee dat is niet normaal. Deze sensor maakt geen direkt kontakt, maar de stekkers willen wel eens problemen geven.
Verder kan metaalslijpsel de werking beinvloeden.
mvg WillemS
Verder kan metaalslijpsel de werking beinvloeden.
mvg WillemS
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Hallo Willem
Het verhaal van de stekker kan wel eens kloppen. Tegen de tijd dat ze de geest geven helpt het een tijdje als je de stekker met contactspray in spuit. Dan doet hij het weer even echter na verloop van tijd bied dit ook geen soelaas meer en moet je hem toch vervangen. Daarna geen enkel probleem meer. Het maakt dan niet uit of het een after-market model is of een origineel Renault onderdeel. Gaan beidde even snel stuk.
Het verhaal van de stekker kan wel eens kloppen. Tegen de tijd dat ze de geest geven helpt het een tijdje als je de stekker met contactspray in spuit. Dan doet hij het weer even echter na verloop van tijd bied dit ook geen soelaas meer en moet je hem toch vervangen. Daarna geen enkel probleem meer. Het maakt dan niet uit of het een after-market model is of een origineel Renault onderdeel. Gaan beidde even snel stuk.
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Hallo Willem
Nog even een vraag. Ik zie dat er vrij grote prijsverschillen zitten tussen de sensoren ( beginnen bij € 13,- tot € 40,-) als ik een nieuwe zou willen aanschaffen waar moet ik dan opletten( heb er nu een van de sloop in zitten en dat is ook maar de vraag hoelang die het doet). Ik wil nu standaard eentje op voorraad hebben liggen zodat ik hem meteen kan vervangen als hij begint te haperen ( doen ze natuurlijk altijd inde avonduren, het w.e. of op feestdagen of wanneer je hem hard nodig hebt )
Groet Tom
Nog even een vraag. Ik zie dat er vrij grote prijsverschillen zitten tussen de sensoren ( beginnen bij € 13,- tot € 40,-) als ik een nieuwe zou willen aanschaffen waar moet ik dan opletten( heb er nu een van de sloop in zitten en dat is ook maar de vraag hoelang die het doet). Ik wil nu standaard eentje op voorraad hebben liggen zodat ik hem meteen kan vervangen als hij begint te haperen ( doen ze natuurlijk altijd inde avonduren, het w.e. of op feestdagen of wanneer je hem hard nodig hebt )
Groet Tom
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Wat ik altijd doe is het volgende; neem een potje of tube zuurvrije vaseline en b.v. een wattenstaafje.
Neem een beetje op het staafje en smeer daar de kontakten in de stekker goed mee in(beetje ruim).
Ook wil het wel helpen de "vrouwtjes kant" wat toe te knijpen met een speld of naald, dan zit de stekker strakker.
Succes.
mvg WillemS
Neem een beetje op het staafje en smeer daar de kontakten in de stekker goed mee in(beetje ruim).
Ook wil het wel helpen de "vrouwtjes kant" wat toe te knijpen met een speld of naald, dan zit de stekker strakker.
Succes.
mvg WillemS
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Hallo Willem
Bedankt voor de tip , ga ik zeker proberen
Maar mijn vraag over prijzen/kwaliteit is hiermee nog niet beantwoord
Groet Tom
Bedankt voor de tip , ga ik zeker proberen
Maar mijn vraag over prijzen/kwaliteit is hiermee nog niet beantwoord
Groet Tom
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
je kan ze doorknippen en aan elkaar solderen. dan zou het terug moeten werken. in de garage staken ze haast nooit een nieuwe maar die werden altijd gesoldeerd...
BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 04 dec 2023 08:27
@ Tom - de oorzaken van storing zijn klassiek in de elektronica: contactovergangen (ca. 80% van alle storingen) en teruglopend remanent magnetisme door veroudering.
De laatste oorzaak kun je alleen verhelpen door vervanging door nieuw; gebruikt is een hoog risico vanwege de onbekende ouderdom; tenzij je een datumcode hebt.
Voor dat ongemak en die onbetrouwbaarheid zou ik altijd nieuw Renault parts nemen met een nieuwe kabel & stekker assembly; samen € 80 en zekerheid en garantie.
Kontaktspray 60, 61 en WL zijn totale lapmiddelen op een hete, koude, winderige en vochtige locatie op en rond een automotor.
Contacten dichtknijpen/vernauwen veroorzaakt een scherpe puntvormige contactplaats i.p.v. een groot contactoppervlak. Het helpt ogenblikkelijk maar zelden permanent. Vervangen dus c.q. solderen is het devies.
HTH
Rein
De laatste oorzaak kun je alleen verhelpen door vervanging door nieuw; gebruikt is een hoog risico vanwege de onbekende ouderdom; tenzij je een datumcode hebt.
Voor dat ongemak en die onbetrouwbaarheid zou ik altijd nieuw Renault parts nemen met een nieuwe kabel & stekker assembly; samen € 80 en zekerheid en garantie.
Kontaktspray 60, 61 en WL zijn totale lapmiddelen op een hete, koude, winderige en vochtige locatie op en rond een automotor.
Contacten dichtknijpen/vernauwen veroorzaakt een scherpe puntvormige contactplaats i.p.v. een groot contactoppervlak. Het helpt ogenblikkelijk maar zelden permanent. Vervangen dus c.q. solderen is het devies.
HTH
Rein
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Scénic I Phase II · 2.0 RXi 16v Auto · Rouge Cérise Nacré · Blauw leder · ECC · VDO Cruise Control
Scénic I Phase II · 2.0 RXi 16v Auto · Rouge Cérise Nacré · Blauw leder · ECC · VDO Cruise Control
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
Nochtans deden wij het bijna dagelijks hoor. Contacten er tussenuit en solderen. Hebben daar nooit achteraf problemen mee gehad. Ook mijn Scenic en Megane 16.16v (gekend hiervoor) hadden er last van. Doorgesoldeerd en nooit meer probs gehad. Het zit hem quasi altijd in die contacten. Ik werkte in een Renault garage en ben dus bekend met dit probleem. Ik wil uiteraard niet bedweterig zijn maar het is echt zo. De meeste garages vervangen dit omdat dit de oplossing is die het meeste opbrengt en uiteraard is kabels doorknippen niet conform de voorschriften.
Als je me niet gelooft is het toch wel het proberen waard he. Het kost niks.. En ik steek er mijn hand voor in het vuur lol
Als je me niet gelooft is het toch wel het proberen waard he. Het kost niks.. En ik steek er mijn hand voor in het vuur lol
BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 04 dec 2023 08:27
@ DHL - ik bevestig uw stelling:
- de oorzaken van storing zijn klassiek in de elektronica: contactovergangen (ca. 80% van alle storingen) en ...
Rein
- de oorzaken van storing zijn klassiek in de elektronica: contactovergangen (ca. 80% van alle storingen) en ...
Rein
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Ja, solderen kan altijd nog.
mvg WillemS
mvg WillemS
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
Renault erkent dit probleem ook en levert hiervoor nieuwe stekkers.
Hiermee zou het probleem voor zeer lange tijd verholpen moeten zijn.
Een nieuwe sensor met nieuwe stekkers moet het probleem voor lange tijd oplossen.
Antonio.
Hiermee zou het probleem voor zeer lange tijd verholpen moeten zijn.
Een nieuwe sensor met nieuwe stekkers moet het probleem voor lange tijd oplossen.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 19 mar 2025 14:02
Is een dealer modificatie voor (andere stekker)
Deze sensor gaat eingenlijk nooit stuk.
Als deze "stuk is" is het 9 van de 10 keer de stekker.
meestal haal ik een sensor van een willekeurige renault van de sloop en soldeer de draden, probleem opgelost.
Deze sensor gaat eingenlijk nooit stuk.
Als deze "stuk is" is het 9 van de 10 keer de stekker.
meestal haal ik een sensor van een willekeurige renault van de sloop en soldeer de draden, probleem opgelost.
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Hallo allemaal.
De laatste sensor is en originele Renault sensor met de nieuwe stekker geweest echter ook deze heeft het maar 25.000 vol gehouden. Nu een van de sloop er in zitten.Zal hem in ieder geval voorde winter insmeren met vaseline. Ik heb helaas geen plek waar ik kan solderen. Zal bij de volgende keer dat er problemen zijn de draden solderen
De laatste sensor is en originele Renault sensor met de nieuwe stekker geweest echter ook deze heeft het maar 25.000 vol gehouden. Nu een van de sloop er in zitten.Zal hem in ieder geval voorde winter insmeren met vaseline. Ik heb helaas geen plek waar ik kan solderen. Zal bij de volgende keer dat er problemen zijn de draden solderen
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 19 mar 2025 14:02
Als je een sensor hebt met een nieuwe stekken dan is de bedoeling dat je aan de andere kant ook een nieuwe stekker soldeert anders heeft het geen zin.
meestal soldeert de dealer het gewoon.
meestal soldeert de dealer het gewoon.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut