Hallo ik heb een vraagje, afgelopen weekend is mijn airco weer bijgevuld, hij was flink leeg.
Nu merk ik dat als ik ga rijden met de airco aan de motor schokjes geeft hele kleine (hikjes).
Als de airco uit is merk ik helemaal nix dan draait in als een zonnetje.
Nu merk ik ook dat als ik voor het stoplicht sta te wachten met de airco aan de aircopomp aanspringt uitgaat aanspringt uitgaat 3 a 4 keer p minuut, hoor dan ook een harde tik.
ik denk zelf dat dat het is waarom ik schokjes voel tijdens het rijden.
Wie kan mij hiermee helpen want dit is nieuw voor mij.
voordat de airco leeg raakte had ik dit volgens mij niet.
Groetjes Cors
motor schokt met airco aan.
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
- Actief als: particulier
Hallo.
Ik weet niet welk bouwjaar je auto heeft maar in de loop der jaren is er hard aangewerkt om de aircopomp brandstof vriendelijk temaken ,dat wil zeggen dat de airco veel energie vraagt van de motor en dat tijdens het aanspringen van de aircopomp de motor nog al wat pkaatjes naar de aircopomp brengt dat is het schokken van de motor puur power verlies het tikken kan worden veroorzaakt door het aanspringen van de pomp deze werkt niet continu (is normaal).
Je hebt dit nooit eerder opgemerkt dat dit alles gebeurde omdat je airco niet goed gevuld was en dus de pomp niet optimaal kon werken.
Zolang de airco goed functioneert en de pomp geen rammel of ratel geluiden veroorzaakt,zou ik zeggen Lekker blijven rijden met je laguna
Groet Hans
Ik weet niet welk bouwjaar je auto heeft maar in de loop der jaren is er hard aangewerkt om de aircopomp brandstof vriendelijk temaken ,dat wil zeggen dat de airco veel energie vraagt van de motor en dat tijdens het aanspringen van de aircopomp de motor nog al wat pkaatjes naar de aircopomp brengt dat is het schokken van de motor puur power verlies het tikken kan worden veroorzaakt door het aanspringen van de pomp deze werkt niet continu (is normaal).
Je hebt dit nooit eerder opgemerkt dat dit alles gebeurde omdat je airco niet goed gevuld was en dus de pomp niet optimaal kon werken.
Zolang de airco goed functioneert en de pomp geen rammel of ratel geluiden veroorzaakt,zou ik zeggen Lekker blijven rijden met je laguna
Groet Hans
Laguna GT 2002
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
ok dan zal ik het maar voor lief nemen.
het is er trouwens een van 2000 een 1.6 16v oude model phase II.
ook al 224000 km gelopen trouwens.
maar verder loopt i als een zonnetje en ook op lpg trouwens dus dan heeft i ook minder pk's natuurlijk.
maarre alvast bedankt
het is er trouwens een van 2000 een 1.6 16v oude model phase II.
ook al 224000 km gelopen trouwens.
maar verder loopt i als een zonnetje en ook op lpg trouwens dus dan heeft i ook minder pk's natuurlijk.
maarre alvast bedankt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in