Backfire Espace 3.5 V6 2003

Gebruikersavatar

Topic author
mhennekens
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 nov 2014 15:22
Actief als: particulier

Backfire Espace 3.5 V6 2003

Bericht door mhennekens »

Best,

begin 2014 heb ik een Grand Espace 3,5 V6 op gas gekocht met 160.000 km op de klok. Tot nu toe heb ik nog niet het plezier van de auto gehad welke je mag verwachten. Elektronische foutmeldingen komen regelmatig, ESP, service en voor en de bandenspanning geeft regelmatig een foutmelding. In de zomer heeft de auto een grote beurt gehad en is de automatische bak voorzien van nieuwe olie.

Niet lang na de aanschaf hoorde ik via het linker luchtinlaat in de cabine een geluid dat leek alsof er een blaadje in de luchtinlaat was gevangen. Ik heb gekeken of ik iets kon vinden. Aangezien ik niets zag ben ik blijven rijden. Opvallend was dat als ik stil stond het geluid kon beïnvloeden door gas te geven. Bij gas geven nam de bromtoon toe. In het dashboard kwam op een gegeven moment de melding "emissiecontrole defect" Deze was te resetten bij de garage, maar kwam na iedere reset sneller terug. tevens werd het geluid steeds harder, en ook van buiten hoorbaar. Toen de auto ook nog eens steeds slechter ging lopen op gas en daarna benzine heb ik m bij de garage gezet.

Aangezien hij op gas is en dit V6 vlok er niet voor gemaakt is had ik verwacht dat er problemen zijn met de kleppen of sealings. Bet blok verbruikt ook 1 liter olie per 1000 km. Een compressietest leverde geen slechte resultaten op. Aangezien er meerder elektronische foutmelding zijn voorbijgekomen inclusief een STOP waarschuwing is een relatie nog niet te achterhalen. Bij mijn laatste bezoek aan de garage blijk de plastic afdekking onder de auto te zijn gesmolten door hitte. De lapda sonde is gecontroleerd maar blijkt gewoon in orde. Omdat ik een motorblok revisie te duur vind heb ik de auto nu gewoon stil staan. Een kennis kijkt er af toe naar of hij wat kan vinden.

Wat nu blijkt is de plastic plaat onder het motorblok gesmolten door de hitte van de uitlaat van de voorste 3 cilinders. Deze 3 cilinder geven continue backfire, dit verklaart het geluid en de toegenomen hitte van de uitlaat die het plastic deed smelten.

Bij controle van de bougies waren de voorste 3 weer zwart en nat na mijn idee, de achterste waren schoon. Mijn kennis heeft nieuw bougies geplaatst, waren al nieuw van de beurt maar andere, de MAP nagekeken, cilinders van binnen met een stethoscoop bekeken, de ketting van de nokkenassen, zit geen speling op. Mechanisch lijken de kleppen gewoon goed, er zijn ook geen geluiden die daar op wijzen te horen.

Mijn vraag is eigenlijk hoe is het mogelijk dat backfire door de loop der tijd is toegenomen op alleen de voorste 3 cilinders, wat zou er dan mis zijn met het blok en hoe is dit te maken. Is dit een mechanisch of elektrisch probleem. (overigens ik ga uit van een probleem met de voorste 3 cilinders omdat alle 3 de bougies vies waren). Kan een probleem met boubine dit veroorzaken of is er iets anders in het ontstekingssysteem mis. Mijn kennis gaf aan de sensor die de positie van zuiger meet misschien kapot is.

Gezien drukte op werk en in het gezin kom ik er niet echt aan toe om veel aandacht aan de auto te besteden, ik waardeer de feedback als die komt en zal alle info meenemen in mijn zoektocht de auto te maken. Op basis van suggesties die jullie misschien geven zal ik zo snel mogelijk als er resultaat is feedback geven.

Bij voorbaar dank van het lezen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht