Hoi,
Ik ben op zoek naar een grote auto waar iedereen in mee kan. We hebben nu een station wagen maar dat wordt te klein met 3 grote honden, 3 kinderen (waarvan 1 volwassen en 2 hele kleintjes).
Zodoende ben ik van t weekend eens gaan kijken naar een auto die voldoet aan de wens: alles en iedereen mee!
Dat is dan bijna niets, of je komt uit op een VW of Mercedes bus. Meteen loodzwaar en behoorlijk groot.
Voor niet-winter vakanties hebben we al een camper, dus een bus hoeft echt niet.
Ik dacht dus aan een Grand Voyager maar na de nul sterren test van EURO NCAP gezien te hebben hiervan valt dat meteen af. Het gezin moet wel veilig zitten. Dus dan is er de Grand Espace type III, die ook afdoende ruimte heeft. Die scoort overigens fantastisch op de EURO NCAP test.
De stoelen kan je makkelijk erin en eruit halen voor verschillende setups.
Mijn vraag is wel, kunnen er 2 grote honden achter de achterste rij? 2 Malamute poolhonden. Anders zou een van de achterste stoelen eruit moeten maar dan moet ik een soort schot maken zodat we niet door de auto vliegen bij een ongeluk.
Dus, Ik ben voornemens een Grand Espace te gaan kopen en te rijden als family car.
Ik overweeg eigenlijk een benzine te nemen, omdat ik niet denk mijn hoofd auto te willen vervangen als daily driver.
Ik kijk nu naar een benzine en dan het liefst type 3. Een betere bouw kwaliteit en minder storingen.
Ik heb nu hier en daar wat gekeken en ik denk dat de leukste modellen vanaf september 2000 geintroduceerd werden?
Wat is aan te raden om te nemen?
Het liefst rijd ik:
- automaat
- ik hoef er niet heel hard mee op te trekken, ik heb geen competitie gevoel. Een beetje vlot is wel prettig.
- Belangrijker vind ik een kwalitatief goed blok met bak, en dat gaat voor prestaties wat mij betreft.
Aanschaf Grand Espace III - enkele vragen (motor, uitv.)?
-
blurgen
Topic author - repeating visitor

- Actief als: particulier
-
fgrooten
- lid

- Contacteer:
Re: Aanschaf Grand Espace III - enkele vragen (motor, uitv.)
Als je niet op een dubbeltje meer aan brandstof hoeft te letten kan ik je absoluut de 3.0V6 aanraden, deze is standaard met automaat.
Heerlijke auto, zoeft over de weg, meer dan genoeg ruimte voor de honden en het blok is (onder normale omstandigheden) niet stuk te krijgen. De 2.0 heeft, naar mijn idee, te weinig echte power om met volle bepakking fatsoenlijk mee te kunnen komen met het verkeer en geeft vaak problemen met de koppaking. Wij zijn afgelopen jaar met onze 3.0V6, met 3 kinderen en een heule berg bagage, naar Frankrijk gereden. Cruise control op 130 en met een verbruik van gemiddeld 1:10.
Alleen in de binnenstad is het een slurper.
Heerlijke auto, zoeft over de weg, meer dan genoeg ruimte voor de honden en het blok is (onder normale omstandigheden) niet stuk te krijgen. De 2.0 heeft, naar mijn idee, te weinig echte power om met volle bepakking fatsoenlijk mee te kunnen komen met het verkeer en geeft vaak problemen met de koppaking. Wij zijn afgelopen jaar met onze 3.0V6, met 3 kinderen en een heule berg bagage, naar Frankrijk gereden. Cruise control op 130 en met een verbruik van gemiddeld 1:10.
Alleen in de binnenstad is het een slurper.
Mon voiture: 2017 Grand Scenic
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
blurgen
Topic author - repeating visitor

Re: Aanschaf Grand Espace III - enkele vragen (motor, uitv.)
Hoi,
Dank je voor je reactie!
Wat ik al zei, het maakt mij niet zo gek veel uit. een 3 liter V6 lijkt me toch een flinke slurper.
De 2.0 16V , is …login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
Dank je voor je reactie!
Wat ik al zei, het maakt mij niet zo gek veel uit. een 3 liter V6 lijkt me toch een flinke slurper.
De 2.0 16V , is …login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 27 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht