Aanschaf Grand Espace III - enkele vragen (motor, uitv.)?

Forumregels
Een kleine richtlijn waar je 'welke-vraag' zou kunnen plaatsen.

Elektronica
Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, Dynamo, etc.

Motorisch
Alles wat met de motor van de Espace te maken heeft.

Onderstel
Aandrijving, wielophanging, (lucht-)vering, schokdempers, stuurinrichting, remmen, velgen, banden, versnellingsbakken

Carrosserie en interieur
Stoelen, Deuren, Schuifdak(en), Bumper, Airco, Raammechanieken etc, dat soort dingen
Plaats reactie

Topic author
blurgen
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 6
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 dec 2014 14:06
Actief als: particulier

Aanschaf Grand Espace III - enkele vragen (motor, uitv.)?

Bericht door blurgen »

Hoi,

Ik ben op zoek naar een grote auto waar iedereen in mee kan. We hebben nu een station wagen maar dat wordt te klein met 3 grote honden, 3 kinderen (waarvan 1 volwassen en 2 hele kleintjes).
Zodoende ben ik van t weekend eens gaan kijken naar een auto die voldoet aan de wens: alles en iedereen mee!

Dat is dan bijna niets, of je komt uit op een VW of Mercedes bus. Meteen loodzwaar en behoorlijk groot.
Voor niet-winter vakanties hebben we al een camper, dus een bus hoeft echt niet.

Ik dacht dus aan een Grand Voyager maar na de nul sterren test van EURO NCAP gezien te hebben hiervan valt dat meteen af. Het gezin moet wel veilig zitten. Dus dan is er de Grand Espace type III, die ook afdoende ruimte heeft. Die scoort overigens fantastisch op de EURO NCAP test.
De stoelen kan je makkelijk erin en eruit halen voor verschillende setups.

Mijn vraag is wel, kunnen er 2 grote honden achter de achterste rij? 2 Malamute poolhonden. Anders zou een van de achterste stoelen eruit moeten maar dan moet ik een soort schot maken zodat we niet door de auto vliegen bij een ongeluk.

Dus, Ik ben voornemens een Grand Espace te gaan kopen en te rijden als family car.

Ik overweeg eigenlijk een benzine te nemen, omdat ik niet denk mijn hoofd auto te willen vervangen als daily driver.

Ik kijk nu naar een benzine en dan het liefst type 3. Een betere bouw kwaliteit en minder storingen.

Ik heb nu hier en daar wat gekeken en ik denk dat de leukste modellen vanaf september 2000 geintroduceerd werden?

Wat is aan te raden om te nemen?

Het liefst rijd ik:

- automaat
- ik hoef er niet heel hard mee op te trekken, ik heb geen competitie gevoel. Een beetje vlot is wel prettig.
- Belangrijker vind ik een kwalitatief goed blok met bak, en dat gaat voor prestaties wat mij betreft.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fgrooten
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 576
Lid geworden op: 25 nov 2009 05:38
Actief als: particulier
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Aanschaf Grand Espace III - enkele vragen (motor, uitv.)

Bericht door fgrooten »

Als je niet op een dubbeltje meer aan brandstof hoeft te letten kan ik je absoluut de 3.0V6 aanraden, deze is standaard met automaat.

Heerlijke auto, zoeft over de weg, meer dan genoeg ruimte voor de honden en het blok is (onder normale omstandigheden) niet stuk te krijgen. De 2.0 heeft, naar mijn idee, te weinig echte power om met volle bepakking fatsoenlijk mee te kunnen komen met het verkeer en geeft vaak problemen met de koppaking. Wij zijn afgelopen jaar met onze 3.0V6, met 3 kinderen en een heule berg bagage, naar Frankrijk gereden. Cruise control op 130 en met een verbruik van gemiddeld 1:10.
Alleen in de binnenstad is het een slurper.
Mon voiture: 2017 Grand Scenic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
blurgen
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 6
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 dec 2014 14:06
Actief als: particulier

Re: Aanschaf Grand Espace III - enkele vragen (motor, uitv.)

Bericht door blurgen »

Hoi,

Dank je voor je reactie!

Wat ik al zei, het maakt mij niet zo gek veel uit. een 3 liter V6 lijkt me toch een flinke slurper.

De 2.0 16V , is dat kwalitatief een minder goed blok? Dat is 150PK bij een gewicht van ongeveer 1500kg. Dat is volgens mij toch een nette balans.
Nadeel is dat onderhoud ook een stuk prijziger is bij de 3.0V6.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 6
Berichten: 16030
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Aanschaf Grand Espace III - enkele vragen (motor, uitv.)

Bericht door mechanic »

Beter neem je de 2.0 16v..
Fijne degelijke motor.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hochi-Rocku
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 1003
Lid geworden op: 31 jan 2010 17:10
Actief als: particulier
Locatie: Kleve ( NRW ) Germany

Re: Aanschaf Grand Espace III - enkele vragen (motor, uitv.)

Bericht door Hochi-Rocku »

Wij hebben altijd als groot gezin met 5 kids Espace III gereden waarvan de laatste 2 de Grand Espace III versie waren die bevielen ons uitstekend !!
Wij hebben alleen diesels gereden de 1 heeft zelfs 550.000km gelopen totdat de distributieriem klapte.
Nu rijden wij helaas in een Chrysler Grand Voyager van bj 2003 omdat mijn vrouw de schuifdeuren beter vond en iets anders wou dan een Espace.
Maar als het aan mij had gelegen reed ik nog steeds in een Espace ook meer opbergruimte dan een Voyager,de stoelen zijn beter en lichter eruit te halen dan bij de Voyager en de onderdelen zijn overal beter en goedkoper verkrijgbaar.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 6
Berichten: 16030
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Aanschaf Grand Espace III - enkele vragen (motor, uitv.)

Bericht door mechanic »

Koppakking bii de f4r nog nooit defect gezien.
Wellicht wat te licht voor een espace,maar de ts vond dat geen probleem.
De v6 is absoluut duurder in onderhoud en minder betrouwbaar.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
blurgen
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 6
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 dec 2014 14:06
Actief als: particulier

Re: Aanschaf Grand Espace III - enkele vragen (motor, uitv.)

Bericht door blurgen »

Ik denk dat ik inderdaad de 2.0 16V neem.

Dan wordt het wel schakelen, een automaatbak kom je maar weinig tegen. Of even meer geduld hebben.

Het nadeel is dat als je dan ook nog wat optie wensen hebt, hij nooit voorbij komt.


Moet ik nog op de bakken letten? Ik had gelezen dat ik een SU1 bak zou moeten hebben en niet de ZF bak, en dat deze in 2000 pas gemonteerd zijn. Dat kan je dan aan de hand van het chassisnummer zien, maar hoe zoek je dat op?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Valkenet
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 1628
Lid geworden op: 27 nov 2007 19:40

Re: Aanschaf Grand Espace III - enkele vragen (motor, uitv.)

Bericht door Valkenet »

Goedendag,

Ik heb even gekeken wat er zoal te koop is van de Espace 3, maar wat te koop is heeft veel gelopen.
Ik moet wel zeggen dat de Espace 3 een van de betere Espace's is, zeker het laatste model 3.
Kijk eens over de grens, de BPM is nagenoeg niets meer voor deze auto's
Heb een mooie The Race uitvoering gezien van de eerste eigenaar. zie onderstaande link.

http://ww3.autoscout24.de/classified/26 ... asrc=st|as

Een The Race is een complete wagen.

Groet Martin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderde gebruiker 18616

Re: Aanschaf Grand Espace III - enkele vragen (motor, uitv.)

Bericht door Verwijderde gebruiker 18616 »

We hebben een half jaar geleden een 2.0 16v the Race aangeschaft, prima auto, ruim en altijd plek om nog extra kinderen mee te nemen. Voor de langere afstanden is het een comfortabele reisauto. Wat ik mis is cruise control. Via het forum en MP is er nog van alles voor te krijgen, extra stoelen, banden op licht metaal, etc. Daarnaast blijf ik het ook een mooie auto vinden. Wat nog steeds wennen is, is de positie van de versnellingspook en de verwarming. De versnellingspook staat zodanig dat ik altijd het gevoel heb dat de eerste versnelling de twee is. Waarschijnlijk heeft dit ook met de zit positie te maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hochi-Rocku
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 1003
Lid geworden op: 31 jan 2010 17:10
Actief als: particulier
Locatie: Kleve ( NRW ) Germany

Re: Aanschaf Grand Espace III - enkele vragen (motor, uitv.)

Bericht door Hochi-Rocku »

door Valkenet » Di Dec 23, 2014 4:20 pm

Goedendag,

Ik heb even gekeken wat er zoal te koop is van de Espace 3, maar wat te koop is heeft veel gelopen.
Ik moet wel zeggen dat de Espace 3 een van de betere Espace's is, zeker het laatste model 3.
Kijk eens over de grens, de BPM is nagenoeg niets meer voor deze auto's
Heb een mooie The Race uitvoering gezien van de eerste eigenaar. zie onderstaande link.

http://ww3.autoscout24.de/classified/26 ... asrc=st|as

Een The Race is een complete wagen.

Groet Martin

Dit is overigens geen Grand Espace !!! maar een korte versie :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
blurgen
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 6
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 dec 2014 14:06
Actief als: particulier

Re: Aanschaf Grand Espace III - enkele vragen (motor, uitv.)

Bericht door blurgen »

Hoi,

Dit is inderdaad geen Grand Espace. De duitsers op mobile en autoscout noemen hem vaak zo terwijl het niet de Grand is.

Ik heb ook nog een Grand Espace gevonden in een The Race uitvoering. Maar wat is er zo speciaal aan die uitvoering eigenlijk?

Er zit geen Xenon op, geen cruise control en ook dat slider systeem niet, wat mij eigenlijk wel handig lijkt.

Een initiale is het meest compleet, maar het is onhandig dat dat 2 stoelen zijn op de eerste zitrij, dat vind ik niet handig.

het zoeken naar een 2.0 16V met automaat lijkt me een moeilijke opgave, dat zie ik eigenlijk zelden tot nooit.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hochi-Rocku
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 1003
Lid geworden op: 31 jan 2010 17:10
Actief als: particulier
Locatie: Kleve ( NRW ) Germany

Re: Aanschaf Grand Espace III - enkele vragen (motor, uitv.)

Bericht door Hochi-Rocku »

Klopt de Duitsers noemen alle Espaceen Grand Espace terwijl het een korte uitvoering is heb dat zelf veel ondervonden
:mrgreen:
Ik had bij mijn Grand Espace stoelen met inhaaksysteem en vond dat toch net iets fijner dan 1 met een glijrails.
Een Initiale is naar mijn weten alleen een Phase 2 dus met schuifrails.
Heb zelf altijd een RXT en RXE gehad en die waren al bomvol uitgerust :thumb:
Xenon koplampen origineel kosten tegenwoordig niks meer gebruikt en kan je zo monteren plug and play.
De The Race uitvoering was een laatste actiemodel van de Espace met veel extra,s waaronder de 16 inch Estoril velgen en 1 nadeel die handgreepkapjes zijn zilverkleurig maar met een vies plakkerig spul erover heen wat niet schoon te krijgen is.Ik had ze bij mijn Espace gewoon zelf zilver gespoten
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
blurgen
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 6
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 dec 2014 14:06
Actief als: particulier

Re: Aanschaf Grand Espace III - enkele vragen (motor, uitv.)

Bericht door blurgen »

Hoi,

Dat zijn mooie velgen zeg. Nog steeds wel goed rij comfort? Ze zijn aardig groot.

Ik heb nu een privilege gevonden in Duitsland, een stuk luxer nog dan een The Race uitvoering denk ik.
Vandaag kreeg ik de bestelde folder van de Espace type III door de bus en heb het doorgelezen.

De uivoeringen staan daar ook in, maar een The Race staat er niet in beschreven. Ik heb het idee dat de Privilege wel een stuk luxer is.

Mijn oog viel nu op deze:
http://www.betz-automobile.de/details/i ... xenon.html


en hier had ik ook contact mee en om meer foto's gevraagd:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... 2_c01_4201

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Valkenet
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 1628
Lid geworden op: 27 nov 2007 19:40

Re: Aanschaf Grand Espace III - enkele vragen (motor, uitv.)

Bericht door Valkenet »

Goedendag,

Mooi auto, zeer compleet en een schitterende kleur.
Let er wel op dat de distrubutieset vervangen moet worden, is 4 1/2 jaar gelden gedaan.
Kilometers valt ook mee, kun je nog jaren mee rijden.
Zelf zou ik bij aanschaf wel alle vloeistoffen vervangen.

Suc6 met je besluit

Groet Martin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hochi-Rocku
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 1003
Lid geworden op: 31 jan 2010 17:10
Actief als: particulier
Locatie: Kleve ( NRW ) Germany

Re: Aanschaf Grand Espace III - enkele vragen (motor, uitv.)

Bericht door Hochi-Rocku »

Het zijn originele 17 inch lm Impulsion velgen afkomstig van een Laguna II Phase 2 had er nog goed comfort ermee.
Had er 225 55 17 banden van een Espace 4 eronder gelegd zodat ik mijn comfort bleef behouden,mijn vrouw wou namelijk geen stuiterbak.
Had deze set ook onder mijn andere Espace zitten.
De blauwe die je had gevonden ziet er inderdaad goed uit !!
Mooiste kleur die er is Blue Metyll zeer netjes,bomvolle opties en zelfs de originele hoedenplank en heupgordel zitten er nog in zag ik :thumb:
De prijs is ook netjes al zal ik wel onderhandelen en zeggen dat de auto voor export weg gaat zo hou je nog wat over voor het invoeren.
Km stand is ook zeker netjes want een Espace met weinig km vind je bijna nooit en zelfs in Duitsland niet.
Die van ons had origineel 125.000km gelopen en dat voor een bj. 1999 turbo diesel bij een Renault garage notebene in Bamberg ( Bayern )
Al met al nieuwe distributieriem erop en alle sappen verversen en je kunt nog jaren plezier hebben.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 6
Berichten: 16030
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Aanschaf Grand Espace III - enkele vragen (motor, uitv.)

Bericht door mechanic »

Zou een v6 alleen nemen als de automaat al aantoonbaar is gereviseerd.
Distributieriem is nog wel te overzien. Dat demotor in een espace wat minder betrouwbaar is, ach,elke motor heeft iets.
Als de dure dingen gedaan zijn houd je watcentjes over.
De oude dt motoren zijn uit de tijd,en de 2.2dci een ramp. Dan is de 2.0 16v met handbak als automaat niet te vinden is een ideale combi.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
blurgen
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 6
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 dec 2014 14:06
Actief als: particulier

Re: Aanschaf Grand Espace III - enkele vragen (motor, uitv.)

Bericht door blurgen »

Goed, dan ga ik eens bellen voor die Privilege.

Is er een soort aankoopgids hier? Ik ken wel het forum van de Espace-Freunde.de, daar heb ik ook al wat zitten neuzen.
maar het is er niet zo actief.
Daar blijkt uit bij een Poll dat de 2.0 16V ook een erg goed blok zou zijn.

Het liefst wel een automaat, maar ach, zo belangrijk is het ook weer niet. Mijn daily driver is een E39 diesel met automaat dus dat is goed genieten.

De diesel heeft mijn aandacht ook niet gelukkig, want zoals gezegd, het wordt niet de kilometer vreter.

De 3.0 V6 is ook minder betrouwbaar begreep ik hier van anderen, en ook zo op het duitse forum. Dan ook nog het duurdere onderhoud en het slechtere verbruik. Veel korte stukken maakt het ook nog eens nog duurder.

@Hochi-Rocku
Dus die hoedenplanken zijn meestal verdwenen? :)
Die velgen staan inderdaad erg mooi. Ik moet zeggen dat die witte Espace ook erg netjes eruit ziet. Dat wit staat goed.

Er zou dus ongeveer 150d km op staan, maar waarom die teller dan gewisseld is, of terug gedraaid of iets dergelijks is wel vreemd. Ik wil dat verhaal wel graag eens horen. Dat moet toch wel in orde zijn lijkt me, want in Duitsland ligt dat volgens mij wel wat strenger allemaal?

@Martin
De distributieset en de sappen zal ik inderdaad vervangen. Dat gaf mijn vader vroeger al als wijze les mee, omdat altijd te doen na aankoop.


Leuk trouwens, mijn vader kocht in 1986 ook een Espace. Wij hadden als gezin dus in ons dorp een hele bijzondere verschijning. Ik weet nog dat er zelfs een gezin bij de auto ging staan en pa zette ze toen op de foto, terwijl ze voor de Espace stonden :-D

Lastig voor te stellen nu..

Dit was m:
Precies in deze kleuren ook, een 2000 TSE

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... _-_003.jpg


Even later kwam er een rode 1988 Turbo DX:
http://www.ajovalo.net/Historia/images/88Espace1.jpg

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hochi-Rocku
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 1003
Lid geworden op: 31 jan 2010 17:10
Actief als: particulier
Locatie: Kleve ( NRW ) Germany

Re: Aanschaf Grand Espace III - enkele vragen (motor, uitv.)

Bericht door Hochi-Rocku »

Klopt die witte Espace hadden wij zeer veel bekijks ermee ook omdat je een witte Espace bijna nooit ziet wij hebben toevallig ook een witte Espace 4 gehad was puur toeval !!
Klopt de hoedenplank en heupgordels zijn bijna altijd verdwenen en een heupgordel is wel zo veilig voor de midden zit.
Weet uit ervaring want ik heb gehandeld in Espace III onderdelen en er was altijd vraag naar de hoedenplank en heupgordels :mrgreen:
Waarom de km stand anders is zou ik zeker vragen maar zoals ik snel kon zoeken stond dat bedrijf wel goed aangeschreven en best wel mooie pand en echte Duitsers.
Ik weet ook uit ervaring dat die tellerklokken van een Espace III altijd stuk gingen de printplaat en een nieuwe kopen is kostbaar meende uit m,n kop meer dan 600,-Euro bij de dealer.
Tenminste de tellerklokken van bj.1997 t/m 2000 dus Phase 1.
Maar ik denk dat ze de tellerklok hebben vervangen omdat de oude stuk was.
Als u bij die auto gaat kijken zo ik ook om het oude TUV raport vragen daar staat ook de km stand vermeld of onderhoudsboekjes dan weet u ook gelijk of er niet met de teller geknoeid is.
Want bij ons is de teller terug draaien of knoeien strafbaar en die is niet mals hier !! :naughty:
Maar ze hebben de originele echte km stand wel eerlijk vermeld in de advertentie dus dat moet wel goed zijn.
Want dat niet eerlijk aangeven in Duitsland is ook strafbaar !!
Let er wel op bij de Espace III dt er geen roest zit op de motorkap thv de Renault logo is een typische Espace kwaal.
Wel leuk een BMW 5-Serie E39 als daily driver die hebben wij voor onze Espaceen gehad toen we nog 2 kids hadden een 525 tds van bj 1999 zeer fijne auto :thumb:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderde gebruiker 18616

Re: Aanschaf Grand Espace III - enkele vragen (motor, uitv.)

Bericht door Verwijderde gebruiker 18616 »

Het plaatwerk van een Espace is grotendeels van kunststof, en laat de motorkap dat nou net niet zijn, ontstaat daar ook nog roest rondom het logo.

Wat betreft roest: Ik heb de kunststof afdekplaat rondom de ruitenwissels gedemonteerd, en haalde daar 3 handen vol met humus vandaan. De ruitenwisser slangetjes waren ook aangevreten, geschimmeld. De goot heb ik schoon gekrabt, roest verwijderd en nieuwe slangetjes voor de ruitenwisservloeistof gemonteerd. De Espace stond bij de vorige eigenaar altijd onder naaldbomen geparkeerd.

Sommige onderdelen zijn nog goed te krijgen, Estoril velgen, hoedenplanken, Xenon, etc. Als de auto compleet aangeboden wordt is dat voor mij in elk geval een indicatie dat de vorige eigenaar netjes er mee omgegaan is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 6
Berichten: 16030
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Aanschaf Grand Espace III - enkele vragen (motor, uitv.)

Bericht door mechanic »

De 2.0 16v motor in combi met automaat heb ik sindskort in een scenic 1,heerlijke combinatie.
Wel vaak de nokkenasversteller hoorbaar,vervangen is een geintje van ong 600e.
Uitlaat is een zwak punt evenals de remleidingen. Airco condensor idem,maar dat zijn relatief eenvoudige goedkope dingetjes.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hochi-Rocku
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 1003
Lid geworden op: 31 jan 2010 17:10
Actief als: particulier
Locatie: Kleve ( NRW ) Germany

Re: Aanschaf Grand Espace III - enkele vragen (motor, uitv.)

Bericht door Hochi-Rocku »

Klopt het carrosserie is geheel van kunstof op de motorkap na dan.
Alleen een typische Espace III kwaal is het roest rondom de Renault logo maar de huidige Chrysler Voyager die wij nu hebben ook last van roest op de motorkap.
Trouwens niet alleen het motorkap maar de Voyager roest overal :fp:
Wat dat betreft was ik liever bij een Espace gebleven meer luxe lekkere stoelen met meer comfort dan die Amerikaanse dweilbak die wij nu hebben :cry2:
Let alleen als je iets zelf aan je Espace wilt gaan doen zoals banden vervangen ofzo dat je het krik wel juist op de krikpunt zet doe je dit niet dan kun je het gehele dorpel vervangen.
Heb dit zelf meegemaakt bij mijn 1ste Espace iets te fanatiek opgekrikt en hoppa het kunstof barste gelijk :cry2:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EspaceIII-fan
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 dec 2013 20:36
Actief als: particulier

Re: Aanschaf Grand Espace III - enkele vragen (motor, uitv.)

Bericht door EspaceIII-fan »

Als EspaceIII-fan kan ik de keuze voor dit type alleen maar toejuichen. :clap:
Neem idd een luxueuzere Expression, Privilege of Initiale 2.0 van 2001 of 2002 met lage km's, dan zit je goed.
Die Duitse met die km-teller is wel vreemd: motor kookte, zo te zien op de foto, zie de hoge bolletjes rechts. :oops:

Marktplaats heeft deze NLse automaat in de aanbieding: http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/rena ... ousPage=lr
suc6!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 6
Berichten: 16030
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Aanschaf Grand Espace III - enkele vragen (motor, uitv.)

Bericht door mechanic »

Forse kmstand..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hochi-Rocku
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 1003
Lid geworden op: 31 jan 2010 17:10
Actief als: particulier
Locatie: Kleve ( NRW ) Germany

Re: Aanschaf Grand Espace III - enkele vragen (motor, uitv.)

Bericht door Hochi-Rocku »

Als je een Espace III start dan geeft ie alle bolletjes aan en dan loopt ie toch naar 0 en loopt zo op totdat ie weer op motortemperatuur is?
Tenminste dat was wel bij al mijn Espace III

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Valkenet
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 1628
Lid geworden op: 27 nov 2007 19:40

Re: Aanschaf Grand Espace III - enkele vragen (motor, uitv.)

Bericht door Valkenet »

Goedendag,

Voor weinig staat deze op het forum te koop.

renault-espace-3-2-0-16v-7-persoons-500 ... 19429.html

Groet Martin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hochi-Rocku
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 1003
Lid geworden op: 31 jan 2010 17:10
Actief als: particulier
Locatie: Kleve ( NRW ) Germany

Re: Aanschaf Grand Espace III - enkele vragen (motor, uitv.)

Bericht door Hochi-Rocku »

En al wat nieuws?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Grand Pierre
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 220
Lid geworden op: 19 jan 2007 23:01
Actief als: particulier
Locatie: Eindhoven

Re: Aanschaf Grand Espace III - enkele vragen (motor, uitv.)

Bericht door Grand Pierre »

Even over die bolletjes op de display: het rechter rijtje geeft voor en tijdens de start geen temperatuur weer, maar het olieniveau. dus is het alleen maar goed als ze allemaal oplichten. Voor beide functies wordt ook een eigen symbool weergegeven, maar omdat ze op elkaar lijken valt bij de switch (als de motor zo'n 10 seconden draait) alleen het veranderend aantal bolletjes op...
Deze dubbele functie had mijn aloude R21 ook al (met wijzerplaatje).
Grand Espace III'99, 2.0-16V, G3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

bonnard
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 aug 2009 09:29

Re: Aanschaf Grand Espace III - enkele vragen (motor, uitv.)

Bericht door bonnard »

ik rij al jaren een Grand Espace 2.0 16 V G3 en weet dat deze motoren heel erg goed zijn.

Op 13 oktober 2014 kmst. 412.000 km en andere motor ingezet met kmst. 160.000 km en de wagen rijdt weer perfect.

Wat de aandachtspunten zijn van dit type Espace

Distributie op tijd vervangen compleet met de nokkenasversteller.
Katalysator spruitstuk gaat vaak lekken en vervangen is een tijdrovende klus.
Aandrijfashoes linker voorwiel in de gaten houden als deze lekt dat verlies je de bakolie.
Benzinepomp in de tank gaat vaak kapot, plastic aansluiting aanvoerleiding bovenop en dan start hij niet meer.
Penbobines op tijd vervangen door de juiste en niet de goedkope met grijs bovendeksel.

De Multi riem op tijd vervangen als je dit niet doet en hij loopt eraf dan slaat hij onder tussen de distributie en heb je een koprevisie te pakken.

Bij mijn Grand Espace zitten standaard achter extra hulpveren voor een beter rijcomfort, het gewicht van de stoelen telt mee.

Ik heb in de loop van de jaren de auto regelmatig onderhoud gegeven en ken bijna alle kwalen.

Voor vragen.

Gr Ruud

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 6
Berichten: 16030
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Aanschaf Grand Espace III - enkele vragen (motor, uitv.)

Bericht door mechanic »

Distr riem en multiriem hebben zelfde intervalvoor vervangen. Houd je dat aan,incl alle rollen, nooit problemen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hochi-Rocku
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 1003
Lid geworden op: 31 jan 2010 17:10
Actief als: particulier
Locatie: Kleve ( NRW ) Germany

Re: Aanschaf Grand Espace III - enkele vragen (motor, uitv.)

Bericht door Hochi-Rocku »

Hier nog een mooie goedkope niet 147.000km gelopen en nog een lange tuv dus kan je zo meenemen voor de Nederlandse APK !!
Prijs is vraagprijs kan nog onderhandeld worden en invoeren kost geen drol meer voor deze auto :thumb:
Staat trouwens niet ver weg van Nederland en de mensen rijden er nog in dus je kunt er zo een proefrit ermee maken.

http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s ... 4-216-1754

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht