Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
De palen werden rood, meerdere. Ook bij die van mij (ik kwam als derde) was de eerste paal rood, toen bij aansluiten aan de andere kant ging het wel goed. Bij de Zoe van daf55 maakte het niet uit, elke paal werd constant rood.Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 04 jul 2018 16:10
- Actief als: particulier
- Contacteer:
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 22
- Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
- Contacteer:
@harmotten: idd hebben we daar allemaal geladen. Om 10 Zoe's allemaal 22kWh te laden hebben we ze verdeeld. Bij de sessie van gisteren gaf alleen de ZOE van daf55 (nieuw model) herhaaldelijk zelf een laadfout aan, maar laadde zonder problemen bij vd Valk. Bij daf55 ging het ook achter elkaar van groen, naar geel, blauw, rood, geel, blauw, rood, totdat we zelf de stekker er uittrokken. Zelf heb ik op de eerste paal niet kunnen laden, de tweede naar enkele pogingen weer wel.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Hide post links |
-
- Net ingestapt
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 11 nov 2014 12:13
Ik heb altijd problemen met opladen bij de palen in Den Haag als die aan 'Smart Charging' doen. Dat geldt niet voor alle laadpalen in Den Haag gelukkig, maar als er al een andere auto staat aan een smart charging paal, dan start de Zoë keurig met opladen maar binnen een tiental seconden stopt ze er weer mee om niet meer aan te springen. Ook niet als de andere auto weg is. Ik kan dus niet laden aan deze palen, heel vervelend. Ik kan nergens iets vinden over dit probleem, ook de ZE monteur had er nog niet van gehoord. Vrijdag wordt de auto uitgelezen, ik hoop dat daar wat uit komt, in de tussentijd hoor ik graag of meer mensen hier ooit last van hebben (gehad)?
Hide post links |
-
- Donateur
- Contacteer:
Inmiddels heeft Cohere me gebeld. Aangezien de storing niet echt een consistent beeld heeft, vraagt Cohere naar meer ervaringen met deze laadpalen in P+R De Uithof in Utrecht. Graag deze ervaringen hier posten, zodat ik ze kan doorspelen aan Cohere.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 29 mei 2019 09:57
- Contacteer:
Afgelopen zaterdag voor het eerst een rodeneus situatie meegemaakt. De lader aan Hugo de Grootlaan 22 te Amersfoort wilde m'n ZOE niet opladen. Uitgeweken naar de Vondellaan waar die het wel deed. Via TheNewMotion app een melding gemaakt.
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 9
- Laatste bezoek: 21 jan 2015 20:22
Afgelopen zondag in Wageningen proberen te laden bij een evbox op de nieuwe kanaalweg.
Na 10 seconden laden werd de ring geel en werd het stil. 10 seconden later weer 10 seconde laden.
Dit herhaalde zich een paar keer.
Dan maar naar een ander adres: agro business park. laadpalen van Thenewmotion Die ging direct op rood.
Ander adres op agro business park deed het wel maar slechts met 3,7 kw .
Vreemd genoeg waren het het zelfde type palen die het niet deden. ( toeval? )
Groeten Bart
Na 10 seconden laden werd de ring geel en werd het stil. 10 seconden later weer 10 seconde laden.
Dit herhaalde zich een paar keer.
Dan maar naar een ander adres: agro business park. laadpalen van Thenewmotion Die ging direct op rood.
Ander adres op agro business park deed het wel maar slechts met 3,7 kw .
Vreemd genoeg waren het het zelfde type palen die het niet deden. ( toeval? )
Groeten Bart
Hide post links |
-
- Donateur
- Contacteer:
Veelal kom ik problemen tegen bij dit soort laadpalen;
Volgens mij de EVbox. Bij deze paal (die het ook niet wilde doen) zei de, overigens zeer hulpvaardige, dame achter de storingstelefoon van Elaad; hebt u een ZOE? dan staat hier dat die lastig is met aarde en moet ik u doorverwijzen naar een andere paal. Onze roem snelt ons vooruit!Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 33
- Laatste bezoek: 03 aug 2022 23:51
Ik denk niet dat het aan het Merk of type paal ligt. De paal kan er immers niks aan doen als de aarding slecht is. Dit ligt puur aan het de kwaliteit van aarding van de elektriciteitsaansluiting. Vaak zit bij de aansluiting bijvoorbeeld en aardpen in de grond geslagen. Als de weerstand tussen deze pen en aarde te hoog is, kan dit gevaarlijke situaties opleveren, en daarom is o.a. de Zoe daar zo strikt mee.
Daarnaast heb ik zelf ook een EV-Box, en die werkt uitstekend
.
De weerstand naar aarde mag voor veiligheidsaarding van huisinstallaties maximaal 166 Ω zijn. (Aarding t.b.v. externe bliksembeveiliging mag maximaal 2,5 Ω zijn.) Maar hoe lager, hoe beter.
De vraag is welke waarde de Zoe nog accepteert. Lijkt mij een mooie vraag voor Renault!
Daarnaast heb ik zelf ook een EV-Box, en die werkt uitstekend

De weerstand naar aarde mag voor veiligheidsaarding van huisinstallaties maximaal 166 Ω zijn. (Aarding t.b.v. externe bliksembeveiliging mag maximaal 2,5 Ω zijn.) Maar hoe lager, hoe beter.
De vraag is welke waarde de Zoe nog accepteert. Lijkt mij een mooie vraag voor Renault!
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
Hide post links |
-
Topic author - Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 27
- Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
- Contacteer:
Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Klopt: aan het fabrikaat van de laadpaal zelf ligt het niet, het ligt aan de installatie ervan (inderdaad met name de aarde). Wij hebben thuis ook een EV-Box en die werkt uitstekend.
Als ik het goed heb accepteert de Zoe maximaal 100 Ohm. Dat is vrij kritisch maar niet extreem. Maar daardoor vallen slecht geïnstalleerde - i.e. ondeugdelijk geaarde - laadpalen dus door de mand.
Als ik het goed heb accepteert de Zoe maximaal 100 Ohm. Dat is vrij kritisch maar niet extreem. Maar daardoor vallen slecht geïnstalleerde - i.e. ondeugdelijk geaarde - laadpalen dus door de mand.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 53
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
Vandaag de Meern. Rode neus
Heb ik twee keer eerder zonder enig probleem geladen en sowieso mijn eerste keer dat ik een probleem heb bij de Allego/TMN snelladers. Verderop dan maar bij McDonald's Breukelen even geladen. 22kW, maar werkte tenminste wel.

Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 20
- Laatste bezoek: 12 nov 2019 11:31
Vanavond Bodegraven AC Restaurant, Allego TNM paal 43 kW, 12 kWh geladen.
Moest steeds na een halve kWh of zo m'n Essent-pas laten scannen.
Accepteerde NIET m'n Plugsurfing sleutelring, hoewel TNM wel aangesloten is bijPlugsurfing.
Moest steeds na een halve kWh of zo m'n Essent-pas laten scannen.
Accepteerde NIET m'n Plugsurfing sleutelring, hoewel TNM wel aangesloten is bijPlugsurfing.
Hide post links |
-
- Donateur
- Contacteer:
Het venster vraagt om een pas om het venster met info te tonen, niet om het laden te hervatten (is mijn ervaring). Heb je het storingsnummer gebeld?
Hide post links |
-
Topic author - Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 27
- Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
- Contacteer:
Misschien was er gisteren een storing? Ik had een paal waar m'n Greenflux pas het wel deed, maar TNM niet.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Hide post links |
-
- Lid
@Gertjan: niet gebeld, was allang blij dat het laden niet stopte.
@Martijn: geen idee
@Martijn: geen idee
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 5
- Laatste bezoek: 04 apr 2025 12:06
- Contacteer:
Vandaag heb ik de omgeving van Lelystad verkend. Ik heb geladen bij de laadpaal voor het vliegveld. Maar dat is een erg langzame dus dat schoot niet op. Iets verderop bij de voordeur van ProDrive staan 2 palen van Nuon. En die kan ik niet aanzetten met de de TNM pas? Klopt dat?
En de andere kant bij een een bedrijfje met een paal stond een Ampera te laden, dus daar kan je dan weinig slechts over zeggen natuurlijk.
Gelukkig werkte de Snellader in het centrum van Lelystad wel. Daar een half uurtje geladen en dat was meer dan genoeg om met een omweg weer thuis te komen.
En de andere kant bij een een bedrijfje met een paal stond een Ampera te laden, dus daar kan je dan weinig slechts over zeggen natuurlijk.
Gelukkig werkte de Snellader in het centrum van Lelystad wel. Daar een half uurtje geladen en dat was meer dan genoeg om met een omweg weer thuis te komen.
Al sinds 2014 tevreden Zoe rijder!
Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette
Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette
Hide post links |
-
- Lid
Ik heb een sleutelring van plugsurfing. https://www.plugsurfing.com
Die wordt ondersteund door zowel TNM als Nuon
En veel andere providers, waaronder ook Duitse, Oostenrijkse en Luxemburgse.
Die wordt ondersteund door zowel TNM als Nuon
En veel andere providers, waaronder ook Duitse, Oostenrijkse en Luxemburgse.
Hide post links |
-
- Lid
- Contacteer:
Ik weet nog steeds niet of er extra door Plugsurfing voor het laden en afrekenen wordt gerekend. Dat weerhoudt mij er nog steeds van die sleutelhanger aan te schaffen.
Ik kan ook een (gratis) pasje van Nuon bestellen. Dan ben ik nog steeds voordeliger uit volgens mij?
Ik kan ook een (gratis) pasje van Nuon bestellen. Dan ben ik nog steeds voordeliger uit volgens mij?
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 33
- Laatste bezoek: 03 aug 2022 23:51
Patrick,
Voor de sleutelhanger van PlugSurfing betaal je eenmalig €8,95.
Daarnaast kun je hier de tarieven zien die ze berekenen, en waar je de App en waar de sleutelhanger al kan gebruiken.
Volgens mij zijn ze in Nederland duurder dan een pasje van bijvoorbeeld TheNewMotion, Maar het is wel heel handig om alvast zo'n sleutelhanger te hebben voor het geval je naar het buitenland gaat.
Ik weet niet hoeveel het laden kost met een pasje van de Nuon. Wellicht dat dit overzicht van ZE-Rijden helpt.
Voor de sleutelhanger van PlugSurfing betaal je eenmalig €8,95.
Daarnaast kun je hier de tarieven zien die ze berekenen, en waar je de App en waar de sleutelhanger al kan gebruiken.
Volgens mij zijn ze in Nederland duurder dan een pasje van bijvoorbeeld TheNewMotion, Maar het is wel heel handig om alvast zo'n sleutelhanger te hebben voor het geval je naar het buitenland gaat.
Ik weet niet hoeveel het laden kost met een pasje van de Nuon. Wellicht dat dit overzicht van ZE-Rijden helpt.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
Hide post links |
-
- Lid
- Contacteer:
Dank voor deze link, deze had ik nog niet gevonden! Gelijk maar een (gratis) ANWB pas aangevraagd, die lijkt weer een paar cent voordeliger te zijn dan die van TNM. Ook de NUON pas er maar bij gedaan, je weet maar nooit.
Zolang ik niet naar het buitenland ga met de Zoe doe ik het daar wel mee.
Zolang ik niet naar het buitenland ga met de Zoe doe ik het daar wel mee.
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 14 apr 2021 11:48
Ik heb een pasje van Flow Charging, zij rekenen een tarief van EUR 0,10 per keer dat je gaat laden met behulp van hun pasje.
Daarnaast heb ik voor nood een (gratis) pasje van TNM en Ecotap. Beiden nog nooit gebruikt/nodig gehad...
Daarnaast heb ik voor nood een (gratis) pasje van TNM en Ecotap. Beiden nog nooit gebruikt/nodig gehad...
Hide post links |
-
- Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 30 jan 2017 18:16
@ BB-one Bedankt! Ook maar even aangevraagd... Al beetjes helpen 

Groet Leontine
Zoe Intens zwart vanaf 27-10-14
Zoe Intens zwart vanaf 27-10-14
Hide post links |
-
- Lid
- Contacteer:
Ook maar erbij! Klinkt nog goedkoper dan de TNM pas die ik het meest gebruikt hebt...
Hide post links |
Afgelopen jaarwisseling mijn ZOE laten overnachten op de P+R De Uithof. De laadpunten aan één zijde gaven allemaal een rode ledring op de box. De andere zijde functioneerde wel meteen goed. Met de EV-Box-storingsdienst gebeld en die konden - na wat zoekwerk, omdat de laadpunten onder twee verschillende adressen geregistreerd staan - melden dat het probleem was dat er een laadsessie in het systeem "hing" (er was verder geen auto meer aangesloten). In het systeem staan de laadpunten schijnbaar per zijde als één paal met meerdere connectoren geregisteerd - bij een dergelijk softwareprobleem is dus meteen de helft van de laadpunten onbruikbaar. Omdat ik inmiddels aan de andere zijde succesvol laadde, heb ik het niet opnieuw geprobeerd.GertjanVB schreef:Inmiddels heeft Cohere me gebeld. Aangezien de storing niet echt een consistent beeld heeft, vraagt Cohere naar meer ervaringen met deze laadpalen in P+R De Uithof in Utrecht. Graag deze ervaringen hier posten, zodat ik ze kan doorspelen aan Cohere.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Op onze Zoë dag heb ik even met die man van Cohere gesproken. Het geheel daar is inderdaad als twee systemen gebouwd. De palen kunnen namelijk niet allemaal tegelijk het volle vermogen leveren. Als het maximale vermogen van een systeem (van palen) wordt overschreden, worden alle auto's aan dat systeem teruggeschroefd. Ons experimentje daar met zijn allen leerde dat ze dat veel te grof deden. Ik meen me te herinneren dat we allemaal naar echt sloomladen gingen (3.7 kW), in plaats van het maximum netjes verdeeld over de aangesloten auto's.
De les: Als je daar een paar auto's ziet laden, kies de rij met de minste auto's.
Allemaal rood, die was dan lekker op zijn gat zeg
De les: Als je daar een paar auto's ziet laden, kies de rij met de minste auto's.
Allemaal rood, die was dan lekker op zijn gat zeg

Hide post links |
-
- Donateur
- Contacteer:
Nog even een korte reactie van "de man van Cohere"

We worden bedankt voor de terugkoppeling en veelplezier gewenst met onze ZOE'sBij de P+R hebben we gebruik gemaakt van 2 strings van ieder 14 laadpalen. Elke string begint met een Master laadpaal (hier zit ook de communicatiemodule in) en hier zijn 13 Slaves aan gekoppeld. In principe werkt elke laadpaal zelfstandig. Dus als er 1 in storing is doet de rest het nog wel. Echter, kan het dus soms voorkomen dat door 1 storing de hele string plat ligt.

Hide post links |
-
Vandaag weer een aantal palen met laadproblemen gezien.
In Roermond Kazerneplein Probeerde te laden maar ging daarna uit.
Looskade 7, is tegenwoordig een afgesloten parkeergarage, maar de beheerder was zo vriendelijk om ons er op te laten en te laten laden, echter deze ging in storing.
Wilhelminaplein aangesloten en ging direct daarna in storing.
Toen hadden we nog maar een paar km om te rijden. Op aanraden van onze garage naar de lokale renault dealer gereden om daar de zoe na te laten kijken of bij te laden.
Dit bleek echter geen ZE dealer te zijn.
Op die manier eindigde dus onze dag ( het was 11 uur 's morgens ) in Roermond omdat de Zoe toen echt leeg was.
De zoe is opgehaald en naar de dichtstbijzijnde ZE dealer gebracht die gaan hem nu nakijken. want ook die vonden dat 7 van de 10 palen storing wellicht erg veel is.
In Roermond Kazerneplein Probeerde te laden maar ging daarna uit.
Looskade 7, is tegenwoordig een afgesloten parkeergarage, maar de beheerder was zo vriendelijk om ons er op te laten en te laten laden, echter deze ging in storing.
Wilhelminaplein aangesloten en ging direct daarna in storing.
Toen hadden we nog maar een paar km om te rijden. Op aanraden van onze garage naar de lokale renault dealer gereden om daar de zoe na te laten kijken of bij te laden.
Dit bleek echter geen ZE dealer te zijn.
Op die manier eindigde dus onze dag ( het was 11 uur 's morgens ) in Roermond omdat de Zoe toen echt leeg was.
De zoe is opgehaald en naar de dichtstbijzijnde ZE dealer gebracht die gaan hem nu nakijken. want ook die vonden dat 7 van de 10 palen storing wellicht erg veel is.
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 11
- Laatste bezoek: 15 jan 2024 16:25
@pe8art: als herhaaldelijk palen in storing gaan nadat je de ZOE hebt aangesloten dan is waarschijnlijk je BCB defect (onderdeel van lader in de auto). Zie BCB topic op dit forum
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 01 nov 2019 13:10
- Contacteer:
@peBart: wilhelminaplein (laadpaal van Enexis) ging bij mij ook gelijk in storing (rood signaal). (half december). heb telefonisch gemeld maar niet meer gewacht op remote reset oid...
voorheen Zoe rijder, nu per 6 juni 2019 Tesla Model 3 Long Range Dual Motor 

Hide post links |
-
@PieterZoe laten we het hopen, vreemde was dat de paal bij dealer in Helmond het natuurlijk wel deed.
De Dealer kwam toen ook direct met het argument dat de kameleonlader van de Zoe kritischer is dan andere auto's en dat de Zoe bij sommige palen dus niet wil laden. Maar als 3 van de 10 palen die we tot nu toe geprobeerd hebben kunnen laden is dat voor ons onwerkbaar en maakt de auto dan ook direct onbruikbaar.
@NielsTn Ah grappig dan komen we elkaar waarschijnlijk regelmatig tegen, ik woon in Mook en rijdt bijna dagelijks naar Goch door Ottersum! Waar heb je geladen in Roermond uiteindelijk?
De Dealer kwam toen ook direct met het argument dat de kameleonlader van de Zoe kritischer is dan andere auto's en dat de Zoe bij sommige palen dus niet wil laden. Maar als 3 van de 10 palen die we tot nu toe geprobeerd hebben kunnen laden is dat voor ons onwerkbaar en maakt de auto dan ook direct onbruikbaar.
@NielsTn Ah grappig dan komen we elkaar waarschijnlijk regelmatig tegen, ik woon in Mook en rijdt bijna dagelijks naar Goch door Ottersum! Waar heb je geladen in Roermond uiteindelijk?
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 01 nov 2019 13:10
- Contacteer:
Uieindelijk accu leeggereden en in Reuver en venlo (vd valk 43kw lader) bijgetankt.
Heb wel in ottersum eens een witte zoe gespot richting grens. Mook/gennep is nabij en mijn familie komt uit mook .
Heb wel in ottersum eens een witte zoe gespot richting grens. Mook/gennep is nabij en mijn familie komt uit mook .
voorheen Zoe rijder, nu per 6 juni 2019 Tesla Model 3 Long Range Dual Motor 

Hide post links |
-
- Donateur
- Contacteer:
Vandaag wederom spitsuur in De Meern. Ik arriveerde net voor 2 BMW i3's (zie elders op dit forum).
"Bent u met die ZOE?, die kan niet snelladen he!". Grr, netjes uitgelegd dat dat zeker kan en dat door die stekker heel veel verschillende vermogens geladen kunnen worden. "Zozo!"
Enfin, de BMW's hebben netjes na elkaar geladen, bij het aankoppelen van de eerste heb ik meegekeken om te zien of dat gelijktijdig laden werkt. Ja dat werkt, het viel me op dat betreffende BMWrijder hetzelfde schermpje als ik gepresenteerd kreeg na het aanbieden van zijn pas. Vervolgens een geanimeerd gesprek gehad (ook bij BMW zijn de rijders veelal de deskundigen, ipv de meeste dealers) en de tweede BMW vertrok weer voordat ik ging. Bij de ZOE gekomen bleek dat ze gestopt was met laden op 85% voordat ik dat zelf kon doen. Het tijdstip van stoppen komt overeen met het vertrek van de BMW en niet van mijn terugkomst bij de ZOE. Nu heb ik het idee dat de BMWrijder per abuis ook mijn sessie heeft gestopt. Allego gecontacteerd en die vogelen het uit, wordt vervolgd.
Overigens was de ZOE zo goed als leeg (6km te gaan) en die 85% resulteerde in 117km bereik en ruim 17kWh lading in krap een half uur, dus prima.
Update:
Allego heeft al teruggekoppeld en geeft aan dat de BMW om 14:39 is losgekoppeld en de ZOE al rond 14:26 is gestopt. Dat geeft het systeem aan. Jammer voor mij, want ik ben van mening dat ik om 14:39 de stekker uit de auto heb gehaald en de BMW rond 14:26 is vertrokken. Intensief recherche werk (ahum) leverde op dat ik om 14:37 een app (in de Starbucks) heb afgesloten nadat ik de BMW niet meer op de parkeerplaats heb zien staan en daarna ben vertrokken. Toen heb ik wel mijn pas aangeboden, (14:39 dus) nadat ik geconstateerd heb dat het laadproces al was afgebroken.
Very interessant allemaal. Als 14:37 niet afsluiten maar wijzigen is, kan het verhaal van Allego wel kloppen. Allego geeft aan graag op de hoogte te blijven van al mijn rare ervaringen en is zeer bereidwillig ze op te lossen, hun mogelijkheden houden in dit geval echter even op.
"Bent u met die ZOE?, die kan niet snelladen he!". Grr, netjes uitgelegd dat dat zeker kan en dat door die stekker heel veel verschillende vermogens geladen kunnen worden. "Zozo!"
Enfin, de BMW's hebben netjes na elkaar geladen, bij het aankoppelen van de eerste heb ik meegekeken om te zien of dat gelijktijdig laden werkt. Ja dat werkt, het viel me op dat betreffende BMWrijder hetzelfde schermpje als ik gepresenteerd kreeg na het aanbieden van zijn pas. Vervolgens een geanimeerd gesprek gehad (ook bij BMW zijn de rijders veelal de deskundigen, ipv de meeste dealers) en de tweede BMW vertrok weer voordat ik ging. Bij de ZOE gekomen bleek dat ze gestopt was met laden op 85% voordat ik dat zelf kon doen. Het tijdstip van stoppen komt overeen met het vertrek van de BMW en niet van mijn terugkomst bij de ZOE. Nu heb ik het idee dat de BMWrijder per abuis ook mijn sessie heeft gestopt. Allego gecontacteerd en die vogelen het uit, wordt vervolgd.
Overigens was de ZOE zo goed als leeg (6km te gaan) en die 85% resulteerde in 117km bereik en ruim 17kWh lading in krap een half uur, dus prima.
Update:
Allego heeft al teruggekoppeld en geeft aan dat de BMW om 14:39 is losgekoppeld en de ZOE al rond 14:26 is gestopt. Dat geeft het systeem aan. Jammer voor mij, want ik ben van mening dat ik om 14:39 de stekker uit de auto heb gehaald en de BMW rond 14:26 is vertrokken. Intensief recherche werk (ahum) leverde op dat ik om 14:37 een app (in de Starbucks) heb afgesloten nadat ik de BMW niet meer op de parkeerplaats heb zien staan en daarna ben vertrokken. Toen heb ik wel mijn pas aangeboden, (14:39 dus) nadat ik geconstateerd heb dat het laadproces al was afgebroken.
Very interessant allemaal. Als 14:37 niet afsluiten maar wijzigen is, kan het verhaal van Allego wel kloppen. Allego geeft aan graag op de hoogte te blijven van al mijn rare ervaringen en is zeer bereidwillig ze op te lossen, hun mogelijkheden houden in dit geval echter even op.
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 14 apr 2021 11:48
Welk tijdstip geeft de website aan? Lijkt mij dat het stoppen als einde wordt aangegeven? Wel mooi dat je tegelijkertijd kan laden, moet je nagaan wat een stroom er dan naar dat apparaat gaat....
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Ik kan het niet laten. Wat doet zo'n CCS? 50kW? Dus een dikke 90 kW samen. Drie aders die elk zo'n 130 ampère jassen.
Om je een idee te geven, in zo'n transformatorhuisje in de wijk is de kleinste transformator in de orde van 200 kVA (mag je ruwweg stellen op hetzelfde aantal kW). De grootste transformatorfabrikant noemt dat "een sleutelhanger"
Om je een idee te geven, in zo'n transformatorhuisje in de wijk is de kleinste transformator in de orde van 200 kVA (mag je ruwweg stellen op hetzelfde aantal kW). De grootste transformatorfabrikant noemt dat "een sleutelhanger"

Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Vandaag even geprobeert te laden bij Toyota Laumans aan de Donau in Den Haag (bij Leidschendam). Auto sprong op oranje, Lolo laadpaal op rood en, heel fijn, de kabel bleef gelocked aan de Lolo. TNM gebeld. "Oh, maar dat is geen openbare laadpaal, die kan ik niet resetten. Misschien kunt u even naar binnen lopen of ze in de zekeringkast even de stroom eraf willen halen en er weer op?" Huh??
Zo gezegd zo gedaan en ik moet eerlijk zeggen, super aardige mensen daar, we hebben er om gelachen. Waren overigens zeer verbaasd dat die paal in onze navigatie staat, en ook in oplaadpalen.nl.
Ik zeg eerlijk, ik heb nog nooit een soepele laadsessie op een Lolo gehad, wat een grafdingen zeg. Als me dit 's-avonds was gebeurd had ik de kabel kunnen achterlaten.
http://www.oplaadpalen.nl/laadpaal/31160
Zo gezegd zo gedaan en ik moet eerlijk zeggen, super aardige mensen daar, we hebben er om gelachen. Waren overigens zeer verbaasd dat die paal in onze navigatie staat, en ook in oplaadpalen.nl.
Ik zeg eerlijk, ik heb nog nooit een soepele laadsessie op een Lolo gehad, wat een grafdingen zeg. Als me dit 's-avonds was gebeurd had ik de kabel kunnen achterlaten.
http://www.oplaadpalen.nl/laadpaal/31160
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 8
- Laatste bezoek: 21 aug 2017 22:13
Vandaag wezen laden bij A28 Pesse - 43kW - Green Planet - The New Motion/Allego.
3kW per 13 minuten bij 54% SoC startwaarde, accu warm etc.
Gebeld, paal gereset maar geen verbetering.
Men zou een monteur laten langskomen en terugkoppelen wanneer "gerepareerd".
3kW per 13 minuten bij 54% SoC startwaarde, accu warm etc.
Gebeld, paal gereset maar geen verbetering.
Men zou een monteur laten langskomen en terugkoppelen wanneer "gerepareerd".
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok
Inmiddels 3000 km op de klok
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 11
- Laatste bezoek: 15 jan 2024 16:25
Vandaag 2x geladen bij de 43kw TNMlader aan de A2 (de lucht Oost nabij Den Bosch). Consequent 1% per 20 seconden dus de volle 43kw. Wat is dat snelladen toch fijn! (Als het werkt)
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-