Reanault Clio 3 Estate raam en vervelend gevoel.

Zit er een stroomdraadje aan ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Plaats reactie

Topic author
Richardw
Net ingestapt
Net ingestapt
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 09 jan 2015 13:41
Actief als: particulier

Reanault Clio 3 Estate raam en vervelend gevoel.

Bericht door Richardw »

Model/uitvoering : clio 3 estate
Bouwjaar : 2009
Brandstof :benzine

Sinds 1 week eigenaar van deze auto en heb er nu al een heel vervelend gevoel bij.
Particulier gekocht, goed naar gekeken, was wel vies toen we hem zagen, maar voor de rest reed hij goed, alles gecontroleerd en geen gekke dingen gezien.

Op de weg terug even naar de parkeergarage en ineens (dus 2 uur daarvoor nog niet) ging het raampje met schokken open telkens 2 cm. ( 's avonds opgezocht op dit forum en gelezen dat het raam dan ingeleerd moet worden)
Dat was het eerste momentje van hmm dat is wel heel erg snel dat er iets aan mankeert. :shock:

Toen de auto een wasbeurt gegeven en er zaten toch veel meer krasjes op dan we hadden gezien.
Ach ja, dat is nog niet zo erg even laten poetsen dan maar. ( nog niet gedaan overigens.)

Nu ging ik eens kijken naar de opties die hij had, 1 van de opties was dat je kon zien hoelang je nog kan rijden tot het volgende benzinestation. We hadden net 30 l getankt.
Hij gaf aan dat we nog 50 km !!!!! konden rijden........ :shock:
Ook het verbruik was 99/100L .......
Deze is nu langzaam terug aan het lopen... dus misschien moet dat weer geleerd worden of zo, maar ik heb dus geen idee wat er hiervoor mee gedaan is?
Was de accu los, hebben ze er heel lang niet meegereden enz enz? Iemand die weet hoe dit kan?

En NU...Ik werd net gebeld door mijn vriendin, het raampje gaat niet meer omhoog. Ze hoort een raar geratel bij het motortje, ze is naar een garage gereden en die hebben hem dicht "getrokken" :shock:
Dus ja wat zou dit nu weer kunnen zijn??

Daarna belde ze nog vluchtjes dat de deuren niet sloten met de Afstandsbediening, maar na een paar keer proberen deed deze het toch wel.

Jullie kunnen wel begrijpen dat mijn gevoel niet goed is bij deze wagen.
En dan te bedenken dat ik nooit een Renault wilde kopen door de elektra, maar toch de Estate bood zoveel voordelen.
Goedkoop in wegenbelasting toch veel laadruimte vooral met een kindje handig.

Tsja weten jullie wat er aan de hand kan zijn met bovengenoemde problemen?
En krijg ik nog wel dat goede gevoel terug, waarschijnlijk wel als alles opgelost is en daarna rijdt hij weer minimaal een jaar goed, maarja daar heb ik nu niks aan.

Lang verhaal geworden zo......

Stond pas 98000 KM op de teller.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33

Re: Reanault Clio 3 Estate raam en vervelend gevoel.

Bericht door DHL »

Die boordcomputer kan je resetten door lang op het knopje te duwen waarmee je de functie verandert.
Raammechaniek zal defect zijn.(niet zo netjes dit te verzwijgen natuurlijk)
Batterij zal iig wel losgekoppeld geweest zijn of plat geweest zijn. Mijn vermoeden is dat ze hem een hele tijd stationair hebben laten draaien waardoor het gemiddeld verbruik steeg tot 99 l op 100. Zou logisch zijn want stationair verbruik je een oneindig aantal liters op 100 km.., dus die boordcomputer doet het gewoon volgens mij.Vandaar dat je de ramen moest inlezen ook door die platte of afgekoppelde batterij. Ik zou zeker de batterij laten uitmeten...
Deuren die niet makkelijk sluiten: al nieuwe batterijtjes gestoken in de sleutels? Wellicht is dit de oorzaak.
Elektra bij Renault is al jaren ok, zie niet in waarom mij daarin zorgen te maken.
Je zal wel een paar kosten hebben: nieuwe batterij (mogelijk, zal je zien na uitmeten), nieuwe batterijtjes sleutels en de ruitenmechaniek laten herstellen. Qua electronica is er volgens mij totaal niets mis met dit voertuig, die ruitenmechaniek is een zuiver mechanisch probleem...
Indien wagen altijd onderhouden werd door officiele dealer kan je vragen of er nog een tussenkomst is op die ruitenmechaniek. Da's beetje het risico van tweedehands kopen bij particulier. Ofwel moet je de wagen goed nakijken voor je hem koop, ofwel koop je ene bij een dealer die dan wel duurder zal zijn. Koop je bij een particulier moet je altijd enkele kosten incalculeren.
Bvb bj 2009... zeker nakijken hoelang de distributieriem erop mag liggen. (vroeger was dit 5 jaar en dan zou die al vervangen moeten zijn, zoniet dringend vervangen samen met waterpomp). Ik geloof ook dat bij 5 jaar de remvloeistof en koelvloeistof moet vervangen worden, maar ben niet zeker. Navragen in de garage of misschien iemand van de mechaniekers hier die het weet?

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mechanic
Gouden Bahco
Laatste bezoek: 13 jul 2025 23:06

Re: Reanault Clio 3 Estate raam en vervelend gevoel.

Bericht door mechanic »

Remvl en kvs om de 4jaar..
Verder met dhl eens.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan