Stuur trilt bij 120 km per uur

Versnellingsbakken, assen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, etcetera

JurJo
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 355
Lid geworden op: 07 dec 2014 13:01
Actief als: particulier

Re: Stuur trilt bij 120 km per uur

Bericht door JurJo »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Ook op mijn banden van mijn prachtige rouge flamme HH 120 TCE heb ik 'rode stippen'. Ze zitten mij niet in de weg als mijn HH maar niet trilt bij welke snelheid ook :lol:
Zou het misschien te maken hebben met die geweldige Michelin banden...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 10
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Stuur trilt bij 120 km per uur

Bericht door Huite »

En ook bij jou zitten de rode stippen waarschijnlijk niet bij het ventiel. :think:
Kortom Renault (of diens toeleverancier) doet er niets mee en dan kan die stip net zo goed achterwege worden gelaten. Scheelt weer in de kosten...!
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JurJo
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 355
Lid geworden op: 07 dec 2014 13:01
Actief als: particulier

Re: Stuur trilt bij 120 km per uur

Bericht door JurJo »

Bij 1 achterwiel zit hij bij het ventiel, bij de andere op willekeurige plekken waarvan er 1 nauwelijks zichtbaar is en ik mij afvraag of het wel een rode stip 'was'.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 6
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Stuur trilt bij 120 km per uur

Bericht door Axel57 »

Ik heb in het ook een tijdje wat trillingen gehad zo rond de 100km per uur maar is inmiddels weer over.

Maar was minimaal mijn vrouw merkt het niet eens.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

powerboot
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 362
Lid geworden op: 26 mei 2013 15:30
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Stuur trilt bij 120 km per uur

Bericht door powerboot »

Ik krijg ,het een beetje , pas als ik 240 KM rijd =dat erg?


:fotoplease2: Groeten Rob-PowerbootCappie. :fotoplease:
Captur TCe 120 EDC Dynamique
Motor:TCe 120 EDC Brandstof:B
Uitrustingsniveau Automatis versnellingsbak Besteld op 17/05/2013
Pack Style
wielen in kleur Diamantee Noir
Privacy glass
Pack City Camera
Two-tone Ivoire / Noir Etoilé
Lichtmetalen wielen 17 D N

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 10
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Stuur trilt bij 120 km per uur

Bericht door Huite »

Denk dat grotere spoilers op je Cappie moet gaan plaatsen Rob.
Zoiets:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Stuur trilt bij 120 km per uur

Bericht door WillemS »

Kijk zo doet Yokohama dat; http://www2.yokohama-online.com/nl/tech ... page=29052
Overigens heb ik ooit een stel Michelins gehad die in Spanje waren geproduceerd, waardeloos, binnen no-time uitgedroogd en versleten.
mvg WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 11
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Stuur trilt bij 120 km per uur

Bericht door DHL »

Awel, ik heb met Michelins ook eens problemen gehad. Was ook op die Vel satis. Op 10.000 km gingen die banden enorm cuppen. Heler stukken vlogen eruit. Heb die 4 banden dan ook vroegtijdig moeten vervangen... Mechanieker zei dat het door te snel en te lang op de snelweg te rijden was (banden zouden te warm komen volgens hem)maar kan me niet voorstellen dat dit een reden zou zijn. Ben er effectief enkele keren vanuit het buitenland mee naar huis gereden aan topsnelheid gedurende vele kilometers. En inderdaad, toen waren er stukken rubber uit. Maar die banden waren wel voorzien voor die snelheden...
Huidige Espace werd op Conti's geleverd, vorige op Michelin. Heb de indruk dat die Conti's beter zijn dan de Michelins. Slijten minder snel en zijn veel stiller. Wegligging zal ongeveer gelijk zijn.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 6
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Stuur trilt bij 120 km per uur

Bericht door Axel57 »

Op mijn eerste nieuwe Megane zaten Conti en die waren alle 4 na 45000km snelweg helemaal op. set Michelins daar na ca 75000 voor en 85000 achter. Sinsdien niet zo'n Conti fan meer.

Conti;s komen wel altijd zeer goed uit de test. Bij de Captur vond ik de Michelin er beter onderstaan. Leek een wat meer vierkante band en de Conti wat ronder. :think:
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 11
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Stuur trilt bij 120 km per uur

Bericht door DHL »

Op mijn vorige Espace ben ik met de Michelins nooit verder gekomen vooraan dan 20.000 km. En 't is niet dat ik heel gek doe, want mijn achterste remblokken zijn toen vervangen op 80.000 km en vooraan op 90.000 km.
Op onze Scenic zitten ook Conti's. Daar inderdaad ook 45000 km en versleten. Maar die rijdt enkel en alleen stadsverkeer. Staat nu pas op nieuwe Conti's winterbanden (laatste model van Conti, met zeer goede resultaten in de testen) die de vorige Conti's vervangen. Amai zeg, wat een verschil qua geluid. Er is bijna geen afrolgeluid te horen, zelfs niet tegen 150 of op een betonbaan. Zijn de stilste banden die ik ooit hoorde.
Als je testen leest is Michelin niet meer de koploper zoals vroeger was. Eindigen meestal ergens op een derde plaats. Maar moet wel gezegd worden dat de andere banden, zoals die Conti's, wel in dezelfde prijsklasse zitten tegenwoordig als de Michelins.
Ook mijn huidige Espace heb ik de indruk dat die Conti's (zomerbanden) een heel stuk langer zullen meegaan tov de Michelins op mijn vorige Espace. Ik was vroeger een fervent aanhanger van Michelin maar heb mijn mening moeten herzien eigenlijk. Voorlopig blijf ik toch wel Conti rijden nu.Ook op de Espace lijkt Conti stiller dan Michelin. Wegligging is moeilijk te testen in het verkeer, hiervoor ga ik af op de testen en daar doen ze het heel goed. (en een Scenic of Espace zijn nu niet direct de wagens om de limieten van banden mee te gaan testen:) )

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 11
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Stuur trilt bij 120 km per uur

Bericht door DHL »

Op mijn vorige Espace ben ik met de Michelins nooit verder gekomen vooraan dan 20.000 km. En 't is niet dat ik heel gek doe, want mijn achterste remblokken zijn toen vervangen op 80.000 km en vooraan op 90.000 km.
Op onze Scenic zitten ook Conti's. Daar inderdaad ook 45000 km en versleten. Maar die rijdt enkel en alleen stadsverkeer. Staat nu pas op nieuwe Conti's winterbanden (laatste model van Conti, met zeer goede resultaten in de testen) die de vorige Conti's vervangen. Amai zeg, wat een verschil qua geluid. Er is bijna geen afrolgeluid te horen, zelfs niet tegen 150 of op een betonbaan. Zijn de stilste banden die ik ooit hoorde.
Als je testen leest is Michelin niet meer de koploper zoals vroeger was. Eindigen meestal ergens op een derde plaats. Maar moet wel gezegd worden dat de andere banden, zoals die Conti's, wel in dezelfde prijsklasse zitten tegenwoordig als de Michelins.
Ook mijn huidige Espace heb ik de indruk dat die Conti's (zomerbanden) een heel stuk langer zullen meegaan tov de Michelins op mijn vorige Espace. Ik was vroeger een fervent aanhanger van Michelin maar heb mijn mening moeten herzien eigenlijk. Voorlopig blijf ik toch wel Conti rijden nu.Ook op de Espace lijkt Conti stiller dan Michelin. Wegligging is moeilijk te testen in het verkeer, hiervoor ga ik af op de testen en daar doen ze het heel goed. (en een Scenic of Espace zijn nu niet direct de wagens om de limieten van banden mee te gaan testen:) )

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 10
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Stuur trilt bij 120 km per uur

Bericht door Huite »

Vandaag eindelijk mijn winterwielen gemonteerd.
Lang gewacht om ze direct op het nieuwe Cappie te kunnen zetten.
Off-topic hoor ik sommigen nu denken.

Toch niet helemaal daar ik bij het schoonmaken van de zomerwielen 2 opmerkelijk zaken tegenkwam.
Als eerste stond op iedere velg bij een van de boutgaten aan de binnenzijde een met de hand geplaatste groene pijl.
Geen idee waarom maar het zal niet voor niets zijn. Iemand?

Ook stonden op alle wielen aan de binnenzijde witte stippen daar waar het slaglood was gemonteerd.
Kennelijk een hulpmiddel bij het montage gereed maken van de band/wiel combinatie.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Stuur trilt bij 120 km per uur

Bericht door WillemS »

Die groene pijl correspondeert wellicht met de bout die door dat gat moet, staat er niets op de flens?
Witte stip zal door de mechanieker geplaatst zijn om te onthouden waar het gewicht dient te zitten.
Ik maak altijd een streepje met de tang/hamer waarmee ik het gewicht plaats.
mvg WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht