Systeemupdate

De R-Link zit in alle nieuwere Renaults. Lees hier waar anderen tegen aan lopen, of plaats zelf iets
Gebruikersavatar

TCe120ECD
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 594
Lid geworden op: 02 nov 2013 13:10
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door TCe120ECD »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Dank Marguerite voor het emailadres. Ik heb het opgeslagen voor het geval ik RN weer nodig mocht hebben. Schijnt dat berichten via hun site: https://www.renault.nl/contact/ en dan klikken op overige vragen niet doorkomen.
Captur TCe120EDC Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Gogol
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 175
Lid geworden op: 09 nov 2014 22:08
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Gogol »

Een zondagavond heb ik besteed aan het updaten van mijn nieuwe Captur, die afgelopen woensdag werd geleverd. Versie 318 van de firmware en versie 940 van TomTom kaarten en nog een appje zijn geïnstalleerd. Alle problemen en meer (bijvoorbeeld geen Rlink tab in myRenault), die hiervoor beschreven zijn ben ik tegengekomen, maar met behulp van dit forum is alles opgelost.
Dank aan iedereen die zich aangesproken voelt voor zijn/haar bijdrage! :clap:
Captur Helly Hansen 120 Tce
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 34
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Systeemupdate

Bericht door HarmOtten »

Wat bij mij verbeterd is sinds de laatste R-Link update (11.318), is dat de berichten die bovenaan in het R-Link scherm met een "i" verschijnen, nu wél te openen en daarna te wissen zijn. Dus dat euvel is nu opgelost.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 8
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Systeemupdate

Bericht door renault15.17 »

@harmotten: dat funktioneert bij mij al sinds dag 1 al prima. Dus dat lijkt me niet echt iets met de update te maken te hebben.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Psyche-D
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 3
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 dec 2014 11:12
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Systeemupdate

Bericht door Psyche-D »

Sinds ik mijn Megane Bose R-Link in december 2014 heb gekregen heb ik nog nooit zo veel gezeik gehad met een navigatie systeem als met deze.

Dat Renault en TomTom de boel dichtgetimmerd hebben vind ik op zich geen probleem, als beide partijen dan ook degelijke servers en dergelijke gebruiken.
Gebruikers van de oude Carminat, waaronder ikzelf, kunnen dit beamen. Werkte altijd perfect, want aangesloten op de TomTom servers via TomTom Home.
Die Fransen hebben waarschijnlijk nu een eigen Windows 95 bak uit de mottenballen gehaald die verbinding heeft met TomTom, en die R-Link rotzooi (want zo denk ik er inmiddels over) van updates moet voorzien. En geen degelijke IT infra structuur voor iets dat wereldwijd voor updates moet zorgen is vragen om problemen.

De vraag is of ze er uberhaupt iets om geven om deze problemen aan te pakken. Geen verbinding met server, erreur = fout op pagina, de service is voor het moment niet beschikbaar en welke andere vage melding we allemaal wel eens in het scherm van de PC danwel onze navigatie zien.
Renault Megane Estate Bose 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 29
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Systeemupdate

Bericht door GertjanVB »

Inmiddels nav een klacht over die beroerde verbinding/servers contact met Renault NL. Vervelend maar noodzakelijk is het doorlopen van een aantal zaken, waarvan we allemaal al weten dat het niet werkt, of dat dat het probleem niet is. Stap 0 zullen we maar zeggen:
Open the R-Link Toolbox on your computer > go to Settings > Cache > Empty Cache > then close and re-open the R-Link Toolbox > log in to your R-Link Store account > insert SD Card > go to My Products > Manage My Products > click on Manage (SD Card) > click on Sync (In some cases the SD Card will start to update automatically after inserting it into the computer).
Dat is hoe je een update binnen krijgt en geïnstalleerd krijgt
Stap 1 is het doorsturen van de log-file van de R-Link Toolbox.
If the download proves impossible the customer would need to send the Cache log files found at this path: C:\Users\<username>\AppData\Local\Renault\RLinkToolbox\cache\cache-status.xml Log.txt: C:\Users\<username>\AppData\Local\Renault\RLinkToolbox\Log.txt
Ik heb mijn log-file (zit bij mij op mijn Mac op Bibliotheek/Application Support/Renault) toegestuurt en ze komen er op terug.

Het kan de ultieme helpdesk benadering zijn, maar, naast dat de persoon uitermate begrijpend is, komt het over alsof het de eerste keer is dat Renault hier van hoort en ik de enigste ben met dit probleem. (Is niet het geval anders hadden ze deze, Engelstalige, helptekst niet paraat). Gesuggereerd wordt dat door de hoge R-Link penetratie in NL er hier sprake kan zijn van overbelasting. (Alle R-Link eigenaars zitten elke avond op de R-Link site hopend die ultieme update binnen te halen :-) )

Wordt vervolgd!
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Psyche-D
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 3
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 dec 2014 11:12
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Systeemupdate

Bericht door Psyche-D »

Kijk, dat is in ieder geval iets.

Nou afwachten...... durf te wedden dat de Franse gebruikers van R-Link nergens last van hebben......
Renault Megane Estate Bose 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 29
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Systeemupdate

Bericht door GertjanVB »

Nu zeg ik misschien iets raars, maar ik ben op wintersport met een huur VW Golf (met de ZOE kost nog te veel tijd) en daar zit een navigatie in die ik uitgezet heb (doe het met TomTom op de iPhone). Het media ding wat er in zit heeft zoveel knoppen, dat ik eerlijk gezegd, eigenlijk, toch wel naar mijn R-Link verlang..... Zal wel gewenning zijn, maar toch. Er zitten overigens ook dingetjes op die de R-Link ook zou moeten hebben.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



jandre
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 7
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 feb 2015 22:13
Actief als: particulier
Locatie: Diepenveen

Re: Systeemupdate

Bericht door jandre »

Sinds half januari blij met een nieuwe Captur. Het enige dat tegenvalt .... R-Link.
Ik ben een fanatiek mp3-luisteraar. Het vervelende is dat de telefoon (met de muziek erop) alleen goed functioneert als deze 100% opgeladen is. Iets genuanceerder: vandaag in de auto gestapt met een 90% opgeladen telefoon. Stug volgehouden dat de meldingen op het scherm mij niet irriteren (USB losgekoppeld, USB verbonden, Geen mediabestanden gevonden) en ongeveer bij 94% sprong het systeem 'vanzelf' op de USB-verbinding. Voor een paar seconden. Bij 95% al iets langer, maar als je dan de home-knop van de telefoon aanraakt, is de verbinding meteen verbroken. Pas bij 98% was de verbinding stabiel. De systeemversie was meteen bij afleveren al 11.318. De bediening en info op het scherm (als die het dus doet) is wel een hele vooruitgang met voorgaande uitvoeringen (geen R-Link, wel TomTomLive). Hooguit dat slecht aangegeven wordt welk nummer uit een afspeellijst op dat moment speelt. Eerst naar de huidige selectie en dan een keer terug en dan weer naar huidige selectie, dan staan de lijntjes die aangeven welk nummer speelt wel goed.
Captur TCe120EDC Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 29
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Systeemupdate

Bericht door GertjanVB »

Is je telefoon ook up-to-date? Ik kan veel vertellen over de R-Link, maar 1 rotsvaste zekerheid heb ik: als de iPhone (4s) met de USB verbonden word, dan begint in 100% van de gevallen Ad Sheeridan te zingen. Ook irritant want ik wil bepalen wanneer die USB-ingang gebruikt wordt, daarom zit de iPhone nu in de sigarettenaanstekeraansluiting.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Psyche-D
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 3
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 dec 2014 11:12
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Systeemupdate

Bericht door Psyche-D »

Dat is automatisch zo ingesteld. Als er een USB apparaat wordt aangesloten gaat R-Link kijken of er media files op staan, zo ja gaat ie die gelijk afspelen.
Gebeurd ook als ik me USB stickie erin douw....
Renault Megane Estate Bose 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 54
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Systeemupdate

Bericht door Huite »

Als eens steamen via bluetooth geprobeerd?
Werkt bij mij als een zonnetje.
En ook geen gehannes met stekkertjes en zo.
Telefoon gewoon op het lijf houden :dance:
Sleutelkaart eveneens.
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door DHL »

Ja maar in de usb wordt je telefoon wel gelijk opgeladen...

Kan je niet, om te vermijden dat hij direct je iphone liedjes begint af te spelen, gewoon op je satellietbediening (ik geloof) het rechtse knopje induwen zodat die direct terug naar radio gaat? Bij mij werkt het zo maar is enkel GPS carminat in de Espace met afzonderlijke usb en aux. Ik veronderstel dat bij rlink die satelliet er toch nog is?

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



jandre
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 7
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 feb 2015 22:13
Actief als: particulier
Locatie: Diepenveen

Re: Systeemupdate

Bericht door jandre »

GertjanVB schreef:Is je telefoon ook up-to-date? Ik kan veel vertellen over de R-Link, maar 1 rotsvaste zekerheid heb ik: als de iPhone (4s) met de USB verbonden word, dan begint in 100% van de gevallen Ad Sheeridan te zingen. Ook irritant want ik wil bepalen wanneer die USB-ingang gebruikt wordt, daarom zit de iPhone nu in de sigarettenaanstekeraansluiting.
Zelfs in de periode dat de USB-verbinding een eerste poging doet om normaal te functioneren, speelt de telefoon precies op het punt waar die gebleven was af. Heel even geeft het display nog ' Onbekend' als titel van het nummer. Maar een fractie van een seconde later is dat 'gewoon' de normale titel.
Captur TCe120EDC Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



jandre
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 7
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 feb 2015 22:13
Actief als: particulier
Locatie: Diepenveen

Re: Systeemupdate

Bericht door jandre »

Psyche-D schreef:Dat is automatisch zo ingesteld. Als er een USB apparaat wordt aangesloten gaat R-Link kijken of er media files op staan, zo ja gaat ie die gelijk afspelen.
Gebeurd ook als ik me USB stickie erin douw....
Dat is ook precies de situatie die ik zou willen. Ik heb steeds meer helemaal geen behoefte aan een radio. Ook al stap ik bij de Renault dealer (als de leasebak vervangen moet worden) meestal binnen met dat ik een nieuwe autoradio op 4 wielen nodig heb. :D
Captur TCe120EDC Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



jandre
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 7
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 feb 2015 22:13
Actief als: particulier
Locatie: Diepenveen

Re: Systeemupdate

Bericht door jandre »

Huite schreef:Als eens steamen via bluetooth geprobeerd?
Werkt bij mij als een zonnetje.
En ook geen gehannes met stekkertjes en zo.
Telefoon gewoon op het lijf houden :dance:
Sleutelkaart eveneens.
Bluetooth inderdaad geprobeerd. Volgens mij is het geluid dan van mindere kwaliteit. Los van een piep in het hoog dat bij geluidsstilte passages (klassiek heeft dat nogal eens, voor sommigen mag dat altijd zo zijn :doh:) te horen valt. En ook het volume (wisselingen) is hier niet echt lekker. Maar mogelijk dat ik nog eens probeer. En met de snelheidsgevoeligheid wat verander. Wel meegemaakt dat na een telefoongesprek de muziek (ik ben even kwijt of het toen radio, bluetooth of usb was) weer 'met de hand' aan gezet moest worden.

Overigens inmiddels een dossier laten aanleggen bij Renault Nederland.
Captur TCe120EDC Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



jandre
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 7
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 feb 2015 22:13
Actief als: particulier
Locatie: Diepenveen

Re: Systeemupdate

Bericht door jandre »

DHL schreef:Ja maar in de usb wordt je telefoon wel gelijk opgeladen...

Kan je niet, om te vermijden dat hij direct je iphone liedjes begint af te spelen, gewoon op je satellietbediening (ik geloof) het rechtse knopje induwen zodat die direct terug naar radio gaat? Bij mij werkt het zo maar is enkel GPS carminat in de Espace met afzonderlijke usb en aux. Ik veronderstel dat bij rlink die satelliet er toch nog is?
Het direct afspelen van muziek vanaf de USB is de voorkeur. Zo niet het enige dat ik wil (naast een routeplanner/verkeersinfo). En opladen natuurlijk.
Ik kan een poging wagen om geen last te hebben van de momenten dat de eerste momenten dat de USB het weer gaat doen (voor een paar tellen), maar als de telefoon met 90% begint, is de eerste tijd een andere bron aan de beurt. Pas na 50 minuten is iets van geluid uit de USB te merken. Alleen de meldingen op het scherm zijn er wel de hele periode.
Captur TCe120EDC Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

njaynl
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 jun 2014 16:47
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door njaynl »

Is een bekend probleem met de craplink en de iphone ben al er maanden met renault mee bezig

iphone-5-usb-rlink-t18151.html

heeft te maken dat de iphone meer ampere vraagt dan de usb poort op de rlink kan leveren.. denk dat ze er niks aan gaan doen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 54
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Systeemupdate

Bericht door Huite »

Dus een andere auto kopen of een andere telefoon. De tweede optie is waarschijnlijk goedkoper! :lol:
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



jandre
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 7
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 feb 2015 22:13
Actief als: particulier
Locatie: Diepenveen

Re: Systeemupdate

Bericht door jandre »

njaynl schreef:Is een bekend probleem met de craplink en de iphone ben al er maanden met renault mee bezig

iphone-5-usb-rlink-t18151.html

heeft te maken dat de iphone meer ampere vraagt dan de usb poort op de rlink kan leveren.. denk dat ze er niks aan gaan doen
Dus is het ook een iPhone6 probleem.
Overigens heeft mijn dealer vandaag nog wat onderzocht. De vervangende auto (zelfde model, andere uitvoering) heeft dit probleem ook. Alleen zijn de percentagewaarden lager. Bij 93% is de telefoon in staat om de USB-verbinding in stand te houden.
Er wordt gesuggereerd om dan maar een USB stick met muziek te gebruiken en het opladen van de iPhone maar via de 12V aansluiting te doen.
Ik dacht het niet.
Ik zal verder jouw draadje volgen en resultaten melden.
Captur TCe120EDC Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

njaynl
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 jun 2014 16:47
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door njaynl »

Gaan ze niks mee aan doen tis een hardware probleem
In de nieuwe twingo zo een nieuwere rlink moeten zitten vraag me af of daar het probleem niet inzit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 36
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Systeemupdate

Bericht door MartijnEV »

Je zou een USB-USB verloopstukje kunnen maken waarbij de voedingsdraadjes worden afgesplitst naar de sigarenaansteker ipv de USB poort, en de audio/data draadjes wel doorlopen naar de USB poort.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 54
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Systeemupdate

Bericht door Huite »

Of zoiets als een TT oplader of gelijkwaardig?
http://www.tomtom.com/nl_nl/drive/acces ... index.html
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Togira
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 okt 2014 13:57
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Togira »

Ik heb geen problemen met bluetooth. Ik stream meestal spotify in de auto. Mijn iphone wordt (indien nodig) opgeladen via de 12v en er zit een mini usbstickje in voor de muziek vanaf de computer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 154
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Theo-R-link »

Vandaag nog eens een update gekregen, maar denk dat het meer voor mijn Rlink box was dan voor mijn kaart!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mwes
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 44
Lid geworden op: 29 apr 2014 08:20
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door mwes »

was idd een update voor d r-link box.
* Renault Grand Scénic TCe 130 Energy, Série Limitée R-Cinema, 7/2014*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 34
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Systeemupdate

Bericht door HarmOtten »

Het is weer eens zover: Ik ga naar de R-Link update site om te kijken of er een update voor mijn Zoe beschikbaar is.
Er staat een verplichte systeem update.
Ik klik op [Bijwerken].
Dan verschijnt de inmiddels bekende melding: "De service is tijdelijk niet beschikbaar, probeer het later opnieuw bedankt." :(
Ik ververs de pagina en begin opnieuw.
Zelfde resultaat.
Meestal lukt het wel na een paar keer, maar nu geef ik het na 10 keer op.
Dit euvel bestaat al zolang ik de Zoe heb (2 jaar nu). Er zit gewoon géén verbetering in! :discuss:
Daarnaast is nergens op die site terug te vinden wat er nu precies in die update zit.
*zucht*
Daarnaast zou het ook moeten werken vanuit de auto zelf, maar dat is helemaal een drama.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 36
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Systeemupdate

Bericht door MartijnEV »

Ik had vandaag hetzelfde. Tijdje geleden werkte het wel, vanavond niet. Misschien is de server in Portugal down?
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 29
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Systeemupdate

Bericht door GertjanVB »

Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 154
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Theo-R-link »

Bij mij wel gelukt, zie in TomTom kaartupdate. Je moet wel je SD kaart in de computer steken voor je op bijwerken drukt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 36
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Systeemupdate

Bericht door MartijnEV »

Maar het is dus niet een TomTom update maar een R-Link update van 318 naar 330 (?puzzled?)
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Marguerite
lid
lid
Posts in topic: 34
Berichten: 589
Lid geworden op: 10 jul 2014 10:41
Actief als: particulier
Locatie: Delft

Re: Systeemupdate

Bericht door Marguerite »

Ja ja, een systeemupdate is een R Link update en heeft niets met de TomTom update te maken!
Mijn tweede, wegens succes geprolongeerd!
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Scenicized
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 695
Lid geworden op: 20 sep 2013 19:53
Actief als: particulier
Locatie: in de buurt van Arnhem

Re: Systeemupdate

Bericht door Scenicized »

Kaartje in PC, Toolbox start automatisch met downloaden, nu bijna klaar met deel 2. Zo de Captur in om te installeren.
2018 Scenic 160 TCe EDC Initiale Paris

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 34
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Systeemupdate

Bericht door HarmOtten »

Voorheen lukte het downloaden ook altijd zonder dat ik de SD-kaart in de computer heb. Voor de zekerheid heb ik de kaart er nu toch even in gestopt. Resultaat is hetzelfde. Ook in de R-Link toolbox klikken op [Start mijn downloads] haalt de update niet op.

Iemand al een idee wat er precies gewijzigd is in 11.330 ?
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 34
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Systeemupdate

Bericht door HarmOtten »

Ben het zat nu, heb geen zin meer om iedere keer te klikken om te kijken of de update op te halen is of niet.
Ik heb de iMacros extensie in Chrome geïnstalleerd, en daarin de volgende macro gemaakt:
VERSION BUILD=8070701 RECORDER=CR
URL GOTO=https://www.renault.nl/my-renault/rlink/updates/
FRAME F=1
TAG POS=1 TYPE=INPUT:SUBMIT FORM=ID:appForm ATTR=ID:updateApp
WAIT SECONDS=2
Vervolgens in een Play loop opgestart! :twisted:
Hiermee wordt steeds automatisch op de [Bijwerken] knop geklikt. Net zolang totdat ie het doet!
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 154
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Theo-R-link »

Bij de vorige update ben ik naar de verdeler moeten gaan! Die heeft die op USB stick en dat loopt sneller.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in