originele radio renault achteraf inbouwen?

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
voge
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2007 23:01

originele radio renault achteraf inbouwen?

Bericht door voge »

Beste forummers,

Ik heb binnenkort de kans om een mègane 1.9dci uit 2004 over te nemen. In deze auto zit echter een after market radio die er waarschijnlijk uit gaat.

Het is vast mogelijk om een renault radio in te laten bouwen, weet iemand hier toevallig wat dit kost en of ze die geweldige afstandsbediening achter je stuur (die in de R25 ook al zat) dan ook inbouwen?

Bedankt!

Groeten,
Serge.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2825
Lid geworden op: 30 sep 2004 00:34
Actief als: particulier
Locatie: Emmeloord

Bericht door Rossy »

Dit is mogelijk.
Kost alleen wel een klein vermogen.
Je hebt de volgende onderdelen nodig:
- Bedieningsatteliet
- Display
- Radio
- Bijbehorende bekabeling
- Stuurkolomkap

Wanneer de auto al is voorzien van een satteliet, dan is de auto voorzien geweest van een Radio Renault en heb je alleen de radio nog maar nodig.

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
voge
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2007 23:01

Bericht door voge »

de auto heeft nooit zo'n originele radio gehad, ken de auto vanaf de eerste minuut... Ben bang dat ik niet aan de dealer durf te gaan vragen wat 't ongeveer moet kosten :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 3879
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Bericht door Renier »

Onze Megane II uit 2003 was af fabriek NIET voorzien van een Renault radio en had dus ook geen stuurwielbediening. Vorige eigenaar wilde geen €595,- neertellen voor deze optie.

Bij aankoop (2e hands bij Renault dealer) hebben we bedongen dat de bedienings satteliet werd ingebouwd. De bekabeling lag er al (gele mini iso stekker voor aansluiting op de display en de stuurwielbediening die uit de kabelboom achter de radio zit).
Het was volgens de monteur alleen even zoeken geweest bij de stuurkolom naar de stekker om de de satteliet op aan te sluiten. Ze zijn er echter niet heel erg lang mee bezig geweest, dus heel erg veel mag dit niet kosten lijkt me. Ik weet de kosten echter niet aangezien ik het bij de koop heb bedongen.

NB. De display zit in elke Megane, is namelijk ook de display vd klok en de buiten temperatuur en hoeft dus niet te worden ingebouwd, aansluiting is dezelfde als voor de satteliet (gele mini iso) :wink:

Ik raad je trouwens aan om de Renault radio gewoon via Marktplaats te kopen, worden ze zeer regelmatig aangeboden, redelijke prijs is rond de €100,-.
Wel aan te raden om voor aanschaf de radio te testen (vraag dus ook om de code en het boekje).
Inbouwen kan je gewoon zelf doen, kwestie van stekkers aansluiten en erin duwen. Dan de code invoeren.
Je kan er ook een Cabasse Tunerlist radio uit het vorig model Laguna inzetten (4X30 watt ipv de 4X15 watt bij de standaard Megane radio). Verwacht er nog steeds geen zware bas van, maar het verschil met de standaard Megane radio is wel duidelijk te merken. Zie hieronder mijn radio, ook via Marktplaats gekocht :D

Afbeelding

NB als de auto af fabriek niet van een radio is voorzien dan had hij af fabriek ook geen achterspeakers! Even uitzoeken dus. Niet dat je daar rouwig om hoeft te zijn, de standaard Renault speakertjes zijn net papier, stellen echt niets voor. Ik heb ze direct vervangen door goede Pioneers (13 cm). Voor kan je heel gemakkelijk zelf incl de tweetertjes, achter is een ander verhaal, deurbekleding moet ervan af. Ik heb er evt een inbouwhandleiding voor maar heb het zelf door de dealer laten doen.

Succes ermee!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
voge
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2007 23:01

Bericht door voge »

't ziet er in ieder geval mooi uit, en de info op 't schermpje vind ik ook wel wat hebben!

Ik zal er eens over nadenken, eerst de auto maar eens kopen :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht