inruilprijs twingo

Algemene zaken ten aanzien van de Twingo
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
rosdo004
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2006 12:37

inruilprijs twingo

Bericht door rosdo004 »

:x Zolang de twingo al bestaat rij ik deze al. Om de twee a drie jaar heb ik mijn twingo altijd naar tevredenheid ingeruild. Ik ben een bewaarfreak en heb dus alle offerte en rekeningen bewaard van alle aangekochtte twingo's.
De afgelopen 6 jaren heb ik mij 3 twingo's aangeschaft m.n een privilege, authentique, en dynamique. Bij de eerste twee, werd na twee jaar rijden en 25000 km verder een prima inruilprijs geboden n.m. 8500 en 9000 euro. Nu ben ik afgelopen week bij de Renaultdealer geweest, waar ik ontgoogeld weer ben weggegaan. Zoals uit diverse persberichten en mailings is het u misschien bekend dat de twingo in september 2007 met een nieuw model op de markt komt, en nog leuk en sportief ook. Hierdoor is de vanaf aanschafprijs voor een twingo nog nooit zo goedkoop geweest 8.345 euro, deze is dus minimaal met 1000 euro verlaagd. De korting is dus een sigaar uit eigen doos, want dat vindt je terug bij de inruilprijs. Mijn twingo uit juli 2004 met 26000 km op de teller brengt als inruilprijs niet meer op dan 6500 euro. Bij aanschaf heb ik er nog 12750 euro voor betaald. een afschrijving dus van 6250 euro in pakweg ruim twee jaar. Dit is voormij teleur stellend en vraag mij dus af of het moment is aangebroken om met renault rijden te stoppen en over te gaan naar een ander merk. helaas het is niet anders. :?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mark en ivonne
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 781
Lid geworden op: 11 sep 2005 20:00
Actief als: particulier
Locatie: noord scharwoude

Bericht door mark en ivonne »

is bij een ander merk ook zo als er een model verdwijnt of in sterk veranderd uiterlijk komt dan levert het oude model niet zo veel meer op en kun je de laatste modellen bij de dealer goedkoper krijgen
r19 cabrio 16v 1993 laguna 1.6 16v rte 1999 g3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

aschaake
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 34
Lid geworden op: 04 sep 2006 11:23

Bericht door aschaake »

komt dit niet goed als je gaat inruilen als er geen oud model meer verkrijgbaar is? Het verschil tussen een gebruikte en een nieuwe twingo is dan weer groter en dus ook de inruil prijs zou ik zo zeggen. Nu kunnen ze als ze een normale inruil prijs bieden voor de twingo moeilijk de ingeruilde twingo kwijt omdat het verschil met een nieuwe (oud model) twingo dan zo klein is geworden dat mensen sneller voor een nieuwe kiezen.

dit is echter speculatie....is er iemand die dit vanuit zijn/haar beroep kan onderbouwen?
Wel eens in een echte auto willen rijden? Stap eens in een Renault! :->

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Bericht door renault15.17 »

Inruilprijzen zijn niet interessant! Het gaat er om wat je bij moet leggen, en dat zal altijd wel ongeveer gelijk blijven. Een leuke actie of korting bij de dealer....? Dan "betaal" je dat zelf door een lagere inruilprijs. Hier in het zuiden zit een Nissan dealer die er om bekent stond hele goede inruilprijzen te geven op occasions. Tja dat klopte ook wel, alleen waren de prijzen van zijn occasions ook veel hoger......
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

aschaake
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 34
Lid geworden op: 04 sep 2006 11:23

Bericht door aschaake »

het gaat hierbij om aanschaf van een nieuwe twingo.....die zijn dus hoog in prijs.........men geeft nu minder voor de oude model twingo omdat men nog met nieuwe twingo's zit van het oude model (is mijn stelling) dit omdat anders het verschil tussen occasion en nieuwe (oud model twingo) niet groot genoeg is om de occasion twing nog te slijten.....

Er is geen aanschaf van een andere occasion in het verhaal, maar eennieuwe auto....toch?
Wel eens in een echte auto willen rijden? Stap eens in een Renault! :->

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sweetangel
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 41
Lid geworden op: 21 mar 2007 10:05

Bericht door Sweetangel »

ik heb er niet veel verstand van maar weet wel dat zodra je met welk merk auto ook bij een garage wegrijd je auto ineens al minder waard is leuk is anders natuurlijk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

voge
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2007 23:01

Bericht door voge »

inruilprijs van een oud model zakt altijd op het moment dat er een nieuw model aankomt, hebben we bij de vorige meganes ook gezien...

Het is natuurlijk nooit verkeerd om eens bij een ander merk te gaan shoppen maar ik denk niet dat je daar met een veel hogere inruilwaarde terugkomt, over het algemeen geeft de dealer van je eigen merk toch ´t meeste terug.

Trouwens: de nieuwe twingo is wel heel leuk hoor!! :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht