Te weinig vermogen renault master 100pk DCI commonrail

Topic author
dverte
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Te weinig vermogen renault master 100pk DCI commonrail

Bericht door dverte »

Ik heb een 100 PK. Ik heb deze zomer vakantie stukken gehad in Frankrijk en ben door de ANWB terug gebracht. De motor ging wel rond maar wilde niet aanslaan. Na veel speurwerk door de garage bleek de spie uit het getande wiel van de nokkenas te zijn afgeschoven. Hierdoor was het tandwiel verdraaid tov de nokkenas en stond deze af en toe een paar tandjes verkeerd. Gelukkig heeft deze maar beperkt fout gestaan waardoor kleppenschade mij bespaart is gebleven. Oorzaak van de afgeschoven spie is waarschijnlijk de waterpomp waar de lagers volledig uit lagen. Hierdoor is de distributie riem gaan klapperen en heeft deze de spie uit het nokkenas tandwiel geschoven.
Goed, alles vervangen (waterpomp, nokkenas tandwiel en distributie riem) maar wat blijkt nu.: de auto heeft niet meer het vermogen van voorheen. Met pijn en moeite haalt de auto nog 140 km/u.
Het lijkt net of de turbo niet mee komt. Het motor management lampje dat tijdens de storing aan was (timing fout) was na de reparatie netjes uit.
Mijn garage kan niets meer vinden en zegt als dit lampje niet aan is is er geen fout in de computer. Zou het resetten bijv. van de computer zin hebben? of heeft iemand een idee???

graag wat suggesties............mijn garage komt er niet uit.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut