Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Ik rij al een jaar of 3 met een Megane rond (zie titel). Ik kocht de auto toen bij een Nissan dealer als tweedehandswagen met 110.000km's op de teller. Nu zit ik ondertussen aan 140000km en weet ik niet of de distributieriem ooit al vervangen is, volgens Renault moet dat om de 120.000km's ofwel om de 5jaar. Mijn auto is ondertussen ook al 10jaar oud en begin natuurlijk schrik te hebben om er verder mee te rijden, niettemin kan ik niet anders omdat ik ermee moet gaan werken. Ik kan de distributieriem pas volgend weekend vervangen dus vroeg me af wat jullie bedenkingen daarrond waren.
Bedankt voor de snelle reactie, over het algemeen ben ik vrij tevreden over de wagen. Enkel het raam aan de bestuurderszijde wil niet openen, al 2x 4u naar gekeken in de garage waar ik hem kocht om na een maand terug met hetzelfde probleem te zitten.
Wat ik zal doen is allereerst de schakelaar eens doormeten en indien dat niet helpt het deurpaneel eruithalen en kijken of de motor nog werkt. Verder moet ik ook nog linksvoor een nieuwe cardanhoes plaatsen. Allemaal kleinigheden naast de distributieriem maar toch belangrijk vind ik.
Ik zal proberen alles zelf te doen, volg avondlessen automechanica dus genoeg bijstand indien nodig.
Hallo alweer, ik heb voor het vervangen van de distributieriem 2 afstelstiften nodig (1439 & 1480). Weet iemand waar ik deze kan halen zonder dat ik meteen en set van 80-90euro moet kopen...? Zag al een setje van drie stiften staan op ebay voor zo'n 20euro maar vind dat hele paypal gedoe maar niks...
Zoals eerder vermeld ga ik de cardanhoes van mijn megane vervangen, weet iemand of daarvoor de cardan zelf eruit moet en er dus olie uit de versnellingsbak gaat lopen ? Zoja heb ik namelijk nog olie nodig, de cardanhoes zelf is al besteld en heb ik morgenvroeg.
De distributieriem werd trouwens met succes vervangen, toch een ganse dag werk aan gehad maar dat was dan ook de eerste keer ooit dat ik een distributieriem plaatste. Eind goed al goed.
Ik heb een probleem, auto wou moeilijk starten en er kwam witgrijze rook uit de uitlaat. Ook voelde ik een geklop wanneer ik gas gaf. Dieselfilter vervangen en leek opgelost tot ik deze morgen probeerde te vertrekken, lijkt geen diesel te krijgen...motor demarreert en slaat nadien uit.
Ja klopt en daarbij had ik de 1ste 2 zelf al eens gereinigd en teruggestoken...eind goed al goed, beter een slecht contact dan een slechte injector want aan 300euro het stuk zie ik die niet graag komen.
Ik weet dat ik niet de enige ben met een probleem aan de ramen (bestuurderskant), volgens mij een slecht contact want wanneer ik het deurpaneel eraf haal en terugplaats gaat ie meestal wel terug en ook nergens geen oxidatie te zien op de stekkers of kabels. Raam werkt steeds een tijdje en dan niks...Enige manier is (denk ik) dus alles uitmeten en hopen dat het slecht contact dat moment geen contact geeft...?
Wanneer ik Renault bel hieromtrent vallen ze wat uit de lucht en sporen mij steeds aan de auto even te laten controleren bij hun. Iets wat ik liefst vermijd daar de auto voor dit probleem al 2x naar de garage gestuurd werd en zij enkel hetzelfde resultaat bekomen als wanneer ik het deurpaneel eens de- en monteer...
V-riem overbrenging :
Naast bovenstaand probleem doet mijn v-riem ook lastig wanneer de auto heeft stilgestaan, wanneer de auto wat warmer heeft houd het op en wanneer ik de airco-compressor meedraait verminderd het precies wat. Vrijloopkoppeling van de alternator is het niet en de riem lijkt ook recht te lopen enkel piept ie precies wat in het begin...hierdoor heb ik eens wat mercedes siliconenvet aangebracht maar dat hielp enkel tijdelijk. Vraag mij ook af of de airco-compresoor ook een vrijloopkoppeling heeft ?
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Wij rijden al een paar jaar tevreden met onze Megane GT. Geen standaard Megane.Echter is sinds een maand een storing actief in de auto.
Wij zijn bij onze plaatselijke garage geweest, deze konden het probleem niet vinden. (storingscode is...
Sinds kort valt mijn renault megane grandtour 1,5 dci , 110 pk uit vooral bij optrekken of gas geven in 2e versnelling , ook bij terugschakelen .
Dus heel kort valt alles uit . Soms hele ritten bijna niks uitval en nu constant....
Mijn naam is Steven en ik heb een renault megane 1.5dci uit 2010.
Misschien een domme vraag maar ik kom er zelf niet uit.
Ik heb een storing op de turbodruk. Bij nader onderzoek blijken er bij gas geven uitlaatgassen te ontsnappen onder dit...
Beste Vrienden
Heeft er iemand van de Renault Megane CC rijders een elektrisch schema van de airbags .Meer bepaald een schema van hoe de Kleuren zijn aangesloten voor de stekker onder de passagier stoel.