Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Ik rij al een jaar of 3 met een Megane rond (zie titel). Ik kocht de auto toen bij een Nissan dealer als tweedehandswagen met 110.000km's op de teller. Nu zit ik ondertussen aan 140000km en weet ik niet of de distributieriem ooit al vervangen is, volgens Renault moet dat om de 120.000km's ofwel om de 5jaar. Mijn auto is ondertussen ook al 10jaar oud en begin natuurlijk schrik te hebben om er verder mee te rijden, niettemin kan ik niet anders omdat ik ermee moet gaan werken. Ik kan de distributieriem pas volgend weekend vervangen dus vroeg me af wat jullie bedenkingen daarrond waren.
Bedankt voor de snelle reactie, over het algemeen ben ik vrij tevreden over de wagen. Enkel het raam aan de bestuurderszijde wil niet openen, al 2x 4u naar gekeken in de garage waar ik hem kocht om na een maand terug met hetzelfde probleem te zitten.
Wat ik zal doen is allereerst de schakelaar eens doormeten en indien dat niet helpt het deurpaneel eruithalen en kijken of de motor nog werkt. Verder moet ik ook nog linksvoor een nieuwe cardanhoes plaatsen. Allemaal kleinigheden naast de distributieriem maar toch belangrijk vind ik.
Ik zal proberen alles zelf te doen, volg avondlessen automechanica dus genoeg bijstand indien nodig.
Hallo alweer, ik heb voor het vervangen van de distributieriem 2 afstelstiften nodig (1439 & 1480). Weet iemand waar ik deze kan halen zonder dat ik meteen en set van 80-90euro moet kopen...? Zag al een setje van drie stiften staan op ebay voor zo'n 20euro maar vind dat hele paypal gedoe maar niks...
Zoals eerder vermeld ga ik de cardanhoes van mijn megane vervangen, weet iemand of daarvoor de cardan zelf eruit moet en er dus olie uit de versnellingsbak gaat lopen ? Zoja heb ik namelijk nog olie nodig, de cardanhoes zelf is al besteld en heb ik morgenvroeg.