Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Hallo ik heb trillingen in mijn twingo en dacht laat ik de motorsteun er eens afhalen maar kan niet zien of die aan vervanging toe is..weten jullie dat misschien?
Voor ons ook lastig te zien zo.
Zijn er raakvlakken , metaal op metaal , zoja , vervangen.
Fulcanisatie van het rubber ernstig los gelaten/gescheurd , zoja vervangen.
Maar om wat voor trilling gaat het , motorische trilling bij stationair loop bv. of trilling bij het optrekken ?
zoals je wel op de foto kan zien ziet de linker kant er gebobbelt uit en rechts is mooi vlak.ook zit er rechts meer ruimte dan links en staat het metalen plaatje meer naar rechts.deze motorsteun is wel scheef,
de trillingen zijn niet zo zeer bij stationair draaien, maar beetje meer toeren dan statinair en het hele dak en voorraam trilt,evenals het daschboard. als je rijd en je trekt op is het weg .maar als je 27 rijd is het er niet, en als je 30 rijd zijn de trillingen er wel. bij 50 trilt hij ook maar bij 53 weer niet. dat is het hele verhaal eigenlijk
bougies heb ik al vervangen, en ook de bobine met bougiekabels, maar dat heeft allemaal niks uitgehaald. de auto rijd voor de rest wel gewoon goed.. dus vandaar dat ik het in de motorsteun zoek,
ik had eigenlijk al een nieuwe motorsteun besteld. en vanmiddag binnen gekregen. die ziet er toch veel rechter uit. het bovenste plaatje staat netjes in het midden en het rubber staat ook niet scheef zoals bij de oude steun is.
de oude motorsteun lijkt wel krom getrokken.ook zie je op de foto dat het vlak van de rubber links rond is en rechts mooi vlak. bij de nieuwe steun zijn beide vlakken vlak. links heeft dus geraakt waardoor die naar rechts scheef is getrokken
nou hier komt ie dan! heb vanmiddag de steun erop gezet,
bleek dus dat de oude steun niet in het juiste gat vastzat en zo onder spanning stond waardoor die scheef uit z'n verband is getrokken.
er zitten namelijk 2 gaten in de carrosserie , dit zal wel zijn omdat ze 2 uitvoeringen van motoren hebben die er allebei in kunnen waarbij de 1 iets meer naar voor of naar achter zit dan de ander.
maar de steun zit nu (schrik niet) ruim 2cm naar achter tegen over hoe de oude steun zat. dus je kunt je dan wel voorstellen hoe die aan het wringen is geweest van de spanning die erop stond. snap trouwens ook niet welke debielen dat zo gemonteerd hebben..
maar goed. ik heb hem wel juist gemonteerd en de trillingen zijn compleet verdwenen, de auto rijd ok nog eens veel lekkerder ook! dit is een wereld van verschil... degene die eraan hebben zitten prutsen zou ik het liefst door elkaar willen rammelen. eerst vond ik 3 afgebroken mapsensoren terug in het inlaatspruitstuk waardoor die steeds in storing raakte en nu weer een motorsteun onder extreme spanning,ik weet wel hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen. door eerst blindelings de bout van de carrosserie erdoor de doen en dan pas de 3 bouten van de motor erin te draaien de sukkels..dan komt die niet meer voor zijn gat,
volgende stap ..ik vind ook dat de ventilator nogal snel aanspringt als ik nog maar een klein stukje heb gereden.. ik hoop niet maar ben er bang voor, dat ze er gewoon water in hebben gegooit en daardoor de slangen dicht zijn gaan zitten door roestwater. ik heb dat vroeger ook al eens meegemaakt met een auto waar gewoon water in gegooit is , in de slangen zat dikke roest blubber en dan kan hij niet meer goed koelen.
Mooi dat je het opgelost hebt , wat het koelwater betreft , alles los gooien , ook de kachelradiateurslangen , en met een tuinslang alles doorspoelen in beide richtingen.
Koelvloeistof er op na het spoelen .
Na 2 weken nog een keer verversen.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Een aantal dagen geleden kreeg ik problemen met het automatisch schakelen in mijn Megane Estate RS uit 2022 (automaat).
Op het moment dat ik de auto in de Drive zet en de rem loslaat bleef deze stilstaan. Een beetje gas geven zorgde ervoor...
Hoi,
Het linker- deurscharnier van mijn Twingo 1 uit 2004 is versleten, weet iemand het onderdeelnummer van dit scharnier? En is daar nog makkelijk aan te komen?
Alvast dank.