Verstandige koop? (laguna II)

Alle overige technische Laguna vragen
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Rino
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 8
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:57

Verstandige koop? (laguna II)

Bericht door Rino »

Hoi,
Ik ben nieuw op dit forum. Ik ben heel erg geintresseerd in de laguna II (phase II, eventueel).
Op autoweek.nl las ik de myreviews van de laguna's vanaf 2001. En toch best veel negatieve reacties vooral op het al om bekende elektronica. Ook op autozine, reacties van de autoeigenaren zag ik tal van negatieve reacties, enkele positieve die geen elektronika probleem hebben ondervonden.

Mijn vraag is nu hier, aangezien dit forum toch voor Renault en door Renaultliefhebbers wordt gepost en gelezen of de Laguna 2001 echt zo'n blijf-uit-de-buurt-auto is? En dat de Phase II echt véélen malen beter is.
Ik vind deze serie erg mooi, en heb ook één keer ingezeten (niet gereden).

Persoonlijk vind ik de serie 2001-2005 mooier dan Phase II. De lokale dealer heeft bevestigd dat de serie 2001-2005 toch problemen had met de elektronica, maar dat dat gecorigeerd is met de Phase II.

Nou hoor, en lees ik overal verschillende verhalen, maar wat is jullie indruk cq mening over de Laguna II?
Wat zijn de dingen waar ik echt op moet letten, en wat zijn de zwakke punten van deze auto?
Is de card echt zo'n drama en dat de auto plotseling afslaat op de snelweg tijdens het rijden, of is dit dik overdreven?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

gppa
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 60
Lid geworden op: 09 mar 2006 19:31
Actief als: particulier
Locatie: brabant

Bericht door gppa »

Het is altijd een gok als je een 2e hands auto koopt.
Maar ik ben 2 jaar geleden overgestapt van een mondeo Ghia diesel naar een Laguna 19dci en ik moet zeggen een wereld van verschil en vele standaard extra t.o.v de Mondeo.
Na 40.000 fijne kilometers heb ik alleen onderhouds kosten gehad.
De Laguna is een fijne reis auto waar veel automerken nog iets van kunnen leren.

Ik kan je alleen maar zeggen dat als je b.v een Laguna uit 2001 koopt dze auto al 6 jaar ervaring heeft en dat Renault bij deze auto alle technische problemen opgelost heeft.
In 2005 heb ik een Laguna uit 2002 gekocht .Ik ben geen enkel technisch probleempje in deze auto tegen gekomen,dus ik kan je geen tips voor aandachts punten geven.

Als je toch een Laguna koopt loop dan even de onderhouds historie van de auto na met behulp van de N.A.P.
Hier vindt je de onderhouds codes op terug, de dealer moet je hier over informeren.

Succes met het zoeken naar een Laguna .
Mijn volgende auto word hopelijk over een jaar of 5 weer een Laguna.

Groet Hans
Laguna GT 2002

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Rino
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 8
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:57

Bericht door Rino »

Dank je wel voor je post.

Ik heb maandag, als alles naar wens loopt, bij de Renault dealer een proefrit met een Laguna '03, 2.0
Ik ben benieuwd hoe deze rijdt. Zelf ben ik geintresseerd in een occassion, alleen in de modellen vanaf 2003.
De Phase II als occassion is mij iets te duur, of ik moet nog drie á vier jaar wachten voordat deze voor mij rationeel betaalbaar is. :D
Mooi om te horen dat je Laguna geen mankementen heeft :D .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Lord_Vetinari
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 aug 2007 17:44

Bericht door Lord_Vetinari »

Ik ben ook aan het kijken geweest voor een Laguna. Ik heb er echter veel te veel negatieve geluiden over gehoord, zowel op Internetfora als bij diverse garages. Ik zou het je afraden. De witte raaf die er af en toe tussen zit (zoals hierboven) is niet representatief.
Geschiedenis-fan? [url]http://www.historieforum.eu[/url]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Rino
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 8
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:57

Bericht door Rino »

ik heb vandaag in een renault laguna gereden (proefrit).
het is een bloedmooi auto, alleen zag en hoorde ik dingen die niet goed functioneerden.

- airco hoor ik té hard (als ik stilsta bij stoplicht) echt een rare geluid.
- boardcomputer in het midden slaat af en toe op tilt, letters/cijfers zijn dan niet goed af te lezen, later tijdens de rit was dit weer normaal.
- bij het stoppen en tijdens het wegrijden in de 1e tot en met 2e versnelling, lijkt de motor een ander bijgeluid (heel lastig te omschrijven) te produceren.

- minpuntjes: de veiligheidsgordel is lastig vast te maken door de middenconsole.

ik heb de motorkap ook een bekeken.

is het zo dat als je een (kop)lamp moet verwisselen/vervangen je afhankelijk van de garage/dealer bent en deze ook door de dealer/garage moet laten doen of kan men dit zelf vervangen? bij oudere auto's kan je het nl zelf doen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2825
Lid geworden op: 30 sep 2004 00:34
Actief als: particulier
Locatie: Emmeloord

Bericht door Rossy »

De Laguna II is vanaf 2003 een goede auto waarin de meeste kinderziektes van de eerste 2 jaren opgelost zijn.

Nu over de betreffende auto.

De genoemde mankementen aangeven bij de dealer en erop staan dat deze zaken verholpen worden.
De koplamp is te vervangen door de plastic rand te verwijderen.

Even over de motor.
Het gaat om een 2.0 motor.
Ik neem aan dat het een benzine motor betreft.
In 2003 was dat nog een IDE motor als ik het goed heb.
Dit is een motor met directe benzine inspuiting.
Renault heeft deze techniek nooit goed onder de knie gekregen en deze motor is ook vaak een bron van problemen.
Als de motor loopt zoals het hoort is het een heel fijne, krachtige en relatief zuinige motor.
Je zegt zelf dat er een vreemd bijgeluid hoorbaar is bij het wegtrekken met lage snelheid, dus wanneer de motor flink moet werken.
Ik vermoed dat dit toch iets met de motor van doen heeft.
Laat de dealer dit eerst oplossen voordat je de auto koopt en maak een proefrit voordat je de koop definitief maakt.
Koop er ook extra top-occasion garantie bij wanneer dit aangeboden wordt, dan ben je gedekt voor problemen.

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Rino
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 8
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:57

Bericht door Rino »

Ja, het gaat om een benzinemotor.
Ik had geen specifiek auto/model op het oog, maar wou zien hoe een Laguna nou rijdt. De 2.0 vond ik eigenlijk té. Ik zocht meer een 1.6 of 1.8.

Over de koplamp, ik neem aan de plasticrand wanneer je je motorkap opendoet, dat zwarte? (misschien een domme vraag :roll: ). Is dit lastig of valt het wel mee?

Als ik een Laguna koop, dan kijk ik naar een Top Occassion, daar zit 1 jaar garantie op. Maar niet iedere Renault heeft dit. Andere hebben dan alleen een 6 maanden Bovag garantie.

Loopt elke Laguna op een IDE motor?

Helaas lees ik toch vaak negatieve reacties cq problemen met de Laguna.
Is de Phase II (vanaf 2005) echt velen malen beter?
Ik weet dat ik bij een occassion aankoop erg op moet letten op dingen zoals motor, interieur etc. en natuurlijk een proefrit mee doen.

Nog een klein vraagje over bandenspanningsensor. Als ik een band vervang, moet deze dan weer gekoppeld zijn met de bandenspanningsensor of gebreurt dit automatisch als ik 'm gewoon aan de auto zet?
Zijn dat speciale banden of kan ik ze gewoon bijv. bij Sprint of zo kopen?

Groet,
Rino

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Laguna Grand Tour
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 34
Lid geworden op: 14 mar 2005 21:20
Actief als: particulier
Locatie: cuijk Noord Brabant

Bericht door Laguna Grand Tour »

Hoi Rino,

Om je koplamp te vervangen moet je idd die zwarte kap verwijderen ( eerst de vulhals van het ruitensproeireservoir eruit lichten ) en je kunt er redelijk bij... bij mij zit er xenon in, ik kon goed bij de stadslichten maar dan heb ik vrij smalle handen, het is zelf te doen!

De 1.8 motor is van de benzinemotoren volgens mij ook het meest verkocht, dit zijn betere motoren dan de 2.0's bobines willen nog wel eens een probleem opleveren, voor de rest over het algemeen electronische storingen.
De Laguna's die de meeste ( kostbare ) problemen opleveren zijn de diesels, met name de 1.9 120 pk Dci... dan praat je over turbo's, intercoolers en al dat enge spul ( ik heb er een, gelukkig nog geen problemen, auto staat over de 200.000 km en ik heb er nu in een dik jaar 60.000 km mee gereden ).

2003 is een beetje het overgangsjaar, vanaf dat bouwjaar zijn er al aangepaste onderdelen aan toegevoegd.
Gaat het trouwens om een Grand Tour? deze kunnen slechte achterasrubbers hebben, ik meen dat dat zo'n 300 Euri kostte maar dat weet ik niet 100% zeker.
Koppelingspedaal-cylinder wil ook wel een slecht zijn, maar dat kwam volgens mij ook meer bij de diesels voor.. dan zit je pedaal bijvoorbeeld helemaal op de bodem als je in de auto stapt, de mijne heeft daar last van en het is al automatisme geworden om elke keer als ik het pedaal los laat om deze ff met mijn voet "na te checken ".
Aircodisplay wil wel eens knipperen, kost 15 Euri om dat te laten fiksen, wat bij de bovengenoemde auto omschreven word over de boardcomp. dat kan betekenen dat het dashboard binnenkort vervangen mag worden en dat is een kostbaar gebeuren.

Vwb de banden, je kunt in principe ELKE band erop leggen, het is het ventiel die de registratie doorgeeft... deze zijn vrij kwetsbaar en hoewel ik dat zelf gelukkig nog niet gehad heb, komt het vrij vaak voor dat deze afbreken... reken erop dat deze incl. monteren en "inlezen" zo'n kleine 100 Euri per stuk kosten..
Nu we het toch over het bandenspanningssysteem hebben, deze kan ook storingen geven en er zijn al zat mensen geweest die het systeem gewoon uit hebben laten zetten..

Handig is het misschien om te vertellen naar wat voor uitvoering je op zoek bent, ik heb een Privilege ( op 1 na meest luxe model ) en vanaf die uitvoering zit er een pratende boardcomputer in... ALS deze wat verteld, dan is het ook echt zo.. of het nu een lekke band is, of dat er een deur niet goed dicht zit, of dat bijvoorbeeld je peil van de ruitenvloeistof laag is.
De luxere uitvoeringen hebben ook een keyless-entry systeem, dmv sencoren bij de deurgrepen opent de auto vanzelf als je de greep pakt, als dit niet meer werkt dan zal waarschijnlijk het slot in de bestuurdersdeur ( daar zitten heel veel sencoren in ) niet meer optimaal werken, vervangen is de enige optie en dat kost een lieve duit.

De Laguna heeft mijzelf nog geen problemen gegeven,het is een heerlijke reisauto die veel waar voor zijn geld biedt, ALS de auto goed is, anders kom je in notime van je geld af en ruil je van ellende met een dikke kater de auto weer in.

Heel veel succes met de zoektocht, er zijn best goede Laguna's te vinden maar je moet er ook een beetje geluk mee hebben, ze zijn niet per definite allemaal slecht maar ze zijn bovengemiddeld gevoelig voor storingen.
Tip: check eens de myrevieuws op www.autoweek.nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Rino
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 8
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:57

Bericht door Rino »

Hoi Laguna GT,

Dank je wel voor je uitgebreide antwoord. Hier heb ik wat aan.
Als ik reviews van Laguna las dan zag ik inderdaad het woord bobine's. Is het nou zo dat dit vrij snel stuk gaat?

Ik ben geintresseerd in de hatchback, benzinemotor 1.6 of 1.8. Bouwjaar moet vanaf 2003 zijn. Hoewel de GT ook mooi is maar die vind ik net iets te groot. De Dynamique (die ik heb gereden), Tech Road en Business Line vind ik wel wat hebben, navigatie muv Dynamique. Is dat nou wat? Ik ben een leek wat betreft navigatie in een auto. Werkt dit goed en zit er ook Europa in (met Europa bedoel ik ook de landen die (nog) geen lid zijn van de EU :D )?

Phase II vind ik ook erg mooi, alleen als ik voor die zou gaan dan moet ik zeker een jaartje wachten tot er meer op de occassionmarkt zijn en tot de prijzen wat zakken. Ik twijfel wel tussen die twee. Op een langere termijn wil ik een Laguna aanschaffen. Ben nu een beetje aan 't oriënteren op de reviews, tests etc. Phase II zou veel volmaakter, completer zijn dan de voorganger mbt elektronika.

Heb jij de Phase II, omdat je schreef dat je een Privilege uitvoering had?

Over de bandenspanningssensor. Ik vind dit ook niet belangrijk dat de boardcomputer mij verteld dat er een band minder lucht heeft. Zowieso als ik op vakantie ga, check ik altijd de banden en zou het ook irritant vinden als ik na 654 km zie dat er een band te weinig lucht/spanning heeft. Hoe zet je dit trouwens uit?

Ik heb ook de myreviews gelezen op Autoweek. Ik vind over het algemeen wel trieste verhalen. Lijkt wel alsof ze andere mensen die interesse in de betreffende auto proberen af te schrikken. Het is niet alleen bij de Laguna hoor. Ik heb ook bijv. bij de Vectra myreviews gelezen. De commentaren op Autozine zijn het ergst als ik die verhalen daadwerkelijk mag geloven. Heb je die trouwens gelezen?

Groet,
Rino

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Rino
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 8
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:57

Bericht door Rino »

Beste lezers,

Ik ben tot conclusie gekomen en ik zie af van de Renault Laguna, hoe mooi ik de auto ook vind.

Ik heb alle plus- en minpunten naast elkaar gelegd en zie (helaas) meer minpunten dan pluspunten.
Op deze forum en op Autosites o.a. Autoweek en Autozine zijn er te veel negatieve ervaringen m.b.t. de auto uit 2001-2006 (phase II meegerekend).

Ik vind het erg jammer, maar bijv. met de Laguna uit 2003 die ik heb gereden (proefrit) had ook zeker 3 mankementen (2001 en 2002 waren toch de probleemjaren?).

Wat mij erg aandacht trok is de keycard. Wanneer je deze moet vervangen betaal je gauw rond de EUR 200 voor. Dat vind ik krankzinnig om eerlijk te zeggen. En verder ben je, wat ik gehoord heb erg afhankelijk van de dealer als je iets moet laten vervangen.

Renault vind ik nog steeds een erg mooie merk, maar ik heb mijn twijfels over de betrouwbaarheid.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Laguna Grand Tour
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 34
Lid geworden op: 14 mar 2005 21:20
Actief als: particulier
Locatie: cuijk Noord Brabant

Bericht door Laguna Grand Tour »

Hoi,

Jammer maar waarschijnlijk een goed doordachte overweging.... idd zitten aan de Laguna II veel electronische problemen en ik wil niets goed praten maar er zitten ook een hoop goede exemplaren tussen, het is natuurlijk wel leuk om lekker te zeiken over een auto die al niet als behoorlijk betrouwbaar te boek staat, vandaar dat diverse sites zo vol staan met al het negatieve, zaak is het natuurlijk wel om aan je eigen portomonnee te denken!
Ikzelf rij een 2002 Laguna Dci, de grootste risico-uitvoering die er is, heb er nu een dik jaar en 70.000 km mee mogen sturen en geen noemenswaardig probleem gehad.
Een collega van mij rijdt in een 1.8 Laguna uit 2002, en een andere collega rijdt een 1.6 Laguna uit 2004 op Lpg, ook zij hebben geen negatieve ervaringen.
Het gaat natuurlijk ook om het feit hoe iemand met een auto omspringt, een Renaultkaart is geen gewone sleutel die je bij thuiskomst op de tafel "gooit", ook kan hij er niet echt tegen als hij valt, een sleutel kan er bijvoorbeeld ook beter tegen als je erop gaat zitten of als deze klem zit in je broekzak tegen andere sleutels.

Ik zou zeker voor een model na 2004 gaan, die hebben alle modificaties gehad, bouwjaar 2003 kan ook bouwjaar 2002 zijn, snap je?
Maar wat is de huidige keuze, als het geen Renault word?

Gr. Arjan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Rino
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 8
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:57

Bericht door Rino »

Het blijft natuurlijk altijd lastig om een definitieve keuze te maken.
De Laguna phase II vind ik net iets mooier dan de 'normale'. Ik heb 'm vandaag ook gezien. Tsja, waar kom ik een Laguna niet tegen kan ik beter zeggen. Het blijft een bloedmooie auto.

Ik word er soms ook niet goed van om die autoervaringen te lezen. Soms staan er echt dingen in die ik gewoon niet kan voorstellen, zoals dat de auto spontaan reed zonder te het gaspedaal te hebben gebruikt. Dit is de meest extreemste die ik heb gelezen.
Ik hoorde van een kennis dat de Renaults over het algemeen niet betrouwbaar overkomen. De monteur krijgt een hoofdpijn als ie er een zit die bij hem binnenkomt. Ik hoor en lees dus allerlei verhalen. Vroeger had men internet geen eens en ging gewoon bij autogarages/dealers af en maakte een beslissing. Nu gaat men af op de recensies op internet etc.

Nou weet ik als je de auto netjes onderhoudt en behandelt dat je er meer rijplezier aan zal hebben dan als je 'm beschouwd als rent-a-car of beter gezegd leaseauto. Het is ook echt geluk hebben op welke auto je landt.

Opel Vectra (GTS) vanaf 2002-2004 vind ik ook een mooie bak. Lekker sportief. Nog niet mee gereden (komt nog wel), maar heb er wel ingezeten. Hij oogt een stuk groter dan de Laguna, maar 't scheelt in milimeters als ik Autoweek mag geloven. Laguna vind ik qua uitrusting rijker.

Het blijft dus moeilijk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Bericht door renault15.17 »

Mijn ervaringen met de Laguna II zijn ook positief (en dat zeg ik niet zomaar omdat ik Renaultfan ben). Nu anderhalf jaar in bezit, een 2003 Grandtour 1.6 op LPG. Bijna 40.000 km gereden, km-stand nu 175.000 km. Onkosten en stukken tot nu toe: één bobine die door de monteur stuk gemaakt is en een alarmlichtschakelaar. Dat is toch niet verkeerd?

Een Vectra GTS is nog wel aardig om te zien, maar de sedan is weinig opwindend in mijn ogen. Mijn rij-ervaring met de huidige generatie Vectra is dat het een fijne en inderdaad ruime auto is die lekker stuurt en prima op de weg ligt. Alleen vindt ik persoonlijk dat de afstemming van de schokdempers veel beter kan. Deze zijn, vooral op de achteras, snoeihard afgesteld en dat verziekt het rijcomfort op slechte wegen gigantisch. Ook een drempeltje pakken vond ik een ramp met de Vectra.

(voor mijn werk heb ik regelmatig huurauto's mee voor ritten naar Duitsland en (sporadisch) Frankrijk. Kun je lekker vergelijken. Recentelijk meegehad: Audi A3 2.0 TDi, Focus, Focus c-max, Opel Astra 1.8i SW, Volvo's: S40, V50, S60, XC90, BMW 318i Touring, Scénic)
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Laguna Grand Tour
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 34
Lid geworden op: 14 mar 2005 21:20
Actief als: particulier
Locatie: cuijk Noord Brabant

Bericht door Laguna Grand Tour »

Zo'n Vectra zal zeker beter op de weg liggen dan een Renault, hoe je het ook went of keert: in geval van de Laguna had ik toch een betere wegligging van de auto gehad en dan heb ik het niet over hoe hard je wel niet door de bocht kan e.d. ( het blijft een sloep ) maar ik vind de windgevoeligheid op de snelweg te triest voor woorden voor een dergelijke auto.
Het kan aan de mijne liggen maar ik heb het gevoel dat ik met een Altootje rij als het ook maar eventjes licht waait.
Mijn vader heeft een Laguna II gehad en rijdt nu een Laguna II phase II, ook deze auto's hadden er last van.

Of zal het dan toch zo zijn dat je echt werkelijk alles van de ophanging zal moeten vervangen om een strak rijdende auto te hebben?
Op problemcar was iemand die dat had gedaan en een wereld van verschil aangaf, maarja, ik hoorde ook dat als je je standaard speakers vervangt voor auto-specifieke speakers, dit ook een wereld van verschil geeft.
( auto-specifieke speakers zijn er niet, er is geen enkele speakerfabrikant die gericht op een merk of type, speakers uitbrengt.... zo werd me dat vertelt. ik heb DLS speakers geinstalleerd maar het is eigenlijk nog meer huilen dan met de standaard speakers )
Anyway, om een lang verhaal kort te maken, de Laguna is in mijn ogen een heerlijke rijdersauto, je moet er geluk mee hebben ( toch jammer dat je geluk moet hebben om een goede Laguna tegen te komen ) en er zijn vast betere auto's maar ik denk dat een en ander heel graag in het negatieve overtrokken word omdat de auto toch al niet zo'n beste reputatie heeft, als je bijvoorbeelde de myrevieuws op Autoweek leest dan zijn 8 van de 10 revieuws postief.

Het is en blijft heerlijk om je ergens op af te reageren toch!? een kern van waarheid zit er zeker wel in, gelukkig ben ik die over het algemeen nog niet tegengekomen bij mijn Laguna.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Rino
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 8
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:57

Bericht door Rino »

Mooi om te horen.
Ik heb laatst in een Vectra GTS gereden en moet bekennen dat ik deze lekkerder vond rijden dan de Laguna. Beide auto's zijn trouwens van hetzelfde bouwjaar 2003.

Ook vind ik de GTS uitvoering sportiever. De Laguna's zijn een stuk goedkoper dan de Vectra's. Maar dan kom je met bouwjaren als 2001 t/m 2003 en dan zit er net iets meer dan 100.000 km op de teller.
Ik wil een auto met minder dan 100.000 km op z'n teller. Die zijn d'r wel, en het is gewoon effe zoeken en vooral niet in de RAndstad gaan kopen maar ergens in Dwingelo, Assen Overijssel :D :wink: .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht