Laadprobleem Zoe


Topic author
Ser
Lid
Lid
Posts in topic: 19
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 jan 2015 11:38
Actief als: particulier

Laadprobleem Zoe

Bericht door Ser »

Hi,

Ik heb in okt 2013 een nieuwe zoe gekocht, inmiddels staat er 10.000km op de teller.
Ben er echt dik over te spreken.

Maar afgelopen zomer ging het opladen wat minder, bij 80% springt ie in error ( accu kan niet worden geladen )
Ik heb een EV box paal met 11kw aansluiting.

2 maand terug updates laten uitvoeren aan de Zoe, waaronder ook zwart dashboard ( wel zo veilig )
Probleem met opladen is niets anders geworden. Zelfs slechter want na de updates laadt de auto nog maar met 8 kw ipv 11kw

Het viel me op dat de oplader stiller was geworden na de update, maar dat heeft te maken dat nog maar 8kw oplaad.

Ik dacht ergens op dit forum te hebben gelezen dat het met de aarding te maken heeft, maar EV box weet van niks en het installatiebedrijf zegt dit ook niks.

Bij Renault groningen laadt de auto wel gewoon, dus het moet aan mijn laadpaal zitten lijkt me.


Als de error in beeld komt bij meestal 80% dan kan ik de auto op slot doen met afstand bed en dan "reset"de boel weer en kan ik weer een procentjes opladen. Maar soms moet ik wel 10x de auto open en op slot doen wil ik de auto tot 80% krijgen.

Heeft iemand nog tips ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 34
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door fivari »

Wat me wat verwart is dat het probleem zich altijd bij 80% voordoet. Ik zie een aantal mogelijke oorzaken, maar die hebben met het laadniveau van de wagen niets te maken.
Dat de wagen nog maar een 8kW laadvermogen heeft en dat het laden stopt en dat het laden niet herneemt zonder dat er een foutenboodschap komt, wijst er volgens mij op dat de communicatie met het laadstation niet feilloos verloopt. Een slechte aarding resulteert altijd in een "onmogelijke te laden" boodschap.
Dat je bij andere laadpalen geen problemen hebt, bevestigt jouw vermoeden dat het aan jouw laadpaal te wijten is.
De finale test is om een andere Zoe te vragen om bij jou te laden. Heeft die gelijkaardige problemen, dan lijkt het mij een uitgesloten zaak dat de laadpaal de schuldige is en vermoedelijk ligt de fout bij het stuursignaal vanuit de laadpaal.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 135
Berichten: 2715
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door zoe2goe »

@Ser, welkom!

Ter aanvulling op wat fivari schrijft: Wellicht kun je ons nog een beetje helpen je te helpen, door zo veel mogelijk details te verschaffen zoals:
- wat voor laadstation heb je?
- heb je een vaste kabel of gebruik je de blauwe (en in het laatste geval, neem ik aan ook als je bij de dealer test?)
- waar woon je ongeveer? Detail niet nodig, maar zo kunnen anderen bepalen of ze voldoende in de buurt zitten voor een test-laad-stop.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Ser
Lid
Lid
Posts in topic: 19
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 jan 2015 11:38
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door Ser »

Hi.

Bedankt voor meedenken.
Ik heb een ev box laadpaal met vaste kabel.
Ik kom uit Emmen.
er is altijd de melding "accu kan niet geladen worden ".

Wat er is te veranderen aan de "aarding" ?

Het installatiebedrijf zegt het niets......

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 135
Berichten: 2715
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door zoe2goe »

Emmen: dan moet ik afhaken, maar wellicht zijn er anderen hier die de mogelijkheid hebben om even langs te schieten. Ik onderschrijf helemaal wat fivari schreef: beste test is een andere Zoë aanhaken.

Aarding, wellicht kunt je het volgende aan de installateur aangeven: De Zoë is, vanwege de transformatorloze lader, zéér gevoelig voor te grote weerstand tussen N en aarde. Dit controleert de Zoë bij het begin van de laadsessie. De "roze neus" is precies dat; te hoge weerstand tussen aarde en N. Bedenk overigens dat laden dan niet op gang komt; het heeft geen invloed op de laadsnelheid.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 34
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door fivari »

Dus waarschijnlijk toch gewoon de aarding. Dat verklaart ook dat het soms wel lukt, maar niet dat het vermogen teruggevallen is.
Er zijn twee mogelijke afwijkingen: ofwel is de weerstand tussen nulgeleider en aarding te hoog (ik denk dat de grens bij 120 ohm ligt) ofwel is er een spanningsverschil tussen nul en aarding (ik dacht dat de grens daar op 20V lag).
De oplossing bestaat erin de aarding te verbeteren. Dat kan door een bijkomende aardingspin te slaan, of een verbinding aarding met een zwaar metalen onderdeel van je woning te realiseren. Wanneer je weet waar jouw netwerk aan de aarde gelinkt is dus waar de aardingspin de grond in gaat, kan je er een paar liter zoutoplossing uitgieten (voor een keer mag je wildplassen).
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 135
Berichten: 2715
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door zoe2goe »

:dance:
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Ser
Lid
Lid
Posts in topic: 19
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 jan 2015 11:38
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door Ser »

Dag,

Bedankt voor de reacties. Volgens mij zit de aarde verbonden met de gasleiding in de meterkast.

Ik ben niet onder de vloer geweest nog. Maar de gasleiding zal toch behoorlijke aarde zijn?

Rond de 80% bouwt het laadvermogen ook af, misschien dat ie daarom steeds stopt met laden rond dat percentage.

Van 11 kw naar 8kw laden is gekomen na de laatste update van de zoe. Dat heeft vast niets te maken met mijn laadpaal. 6 feb ga ik naar de garage en hopelijk krijgen ze hem weer op 11kw.

Met de homewizard en energylink kun je heel goed op je telefoon zien met hoeveel power de zoe oplaad met curves etc

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 34
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door fivari »

Heb je een voltmeter?
Zo ja, dan kan je eens het spanningsverschil meten tussen aarding en nul.
Als die spanning niet te groot is, kan je vervolgens de weerstand tussen beide eens opmeten.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 135
Berichten: 2715
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door zoe2goe »

Ik ga er maar van uit dat de instalateur weet wat hij doet: lekker commentaar vanaf de zijlijn is iets te kort door de bocht. Dat gezegd hebbende: invoerleidingen van aardgas zijn bij recentere bouw allemaal van kunststof. De aarding komt UIT de electriciteitskabel in plaats dat hij door de gasleiding wordt geleverd.

Maar nogmaals: aardfouten leiden meestal tot het onmiddelijk oplichten van de neus in roze, en dat klinkt niet als wat je beschrijft.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Ser
Lid
Lid
Posts in topic: 19
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 jan 2015 11:38
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door Ser »

Bedankt voor de reactie's.

Er werd het volgende gemeten: ( als ik het goed heb overgenomen)

Bestaande Re =72.6 ohm
spanning tussen fase en nul 0.4v

Zsch fase - nul 0.37 ohm

Daarna zijn nul en aarde met elkaar verbonden als tijdelijke noodoplossing

En nu is Zsch 0.16 Ohm

En nog steeds hetzelfde probleem, auto laad slecht op soms gewoon niet maar na poosje wachten en dan de auto met Afstand bed op slot druk of juist ontgrendelen gaat ie laden, soms een paar procent en soms naar de 80% maar meer dan 80% is bijna niet mogelijk. Maar heel soms gaat ie wel netjes door tot 100% maar dat is 1 op de 20x

Ergens anders testen is lastig, ik laad alleen maar thuis en kom ook nergens waar een laadpaal staat, en om nu naar een laadpaal te gaan en dan een uur erbij te gaan staan wachten is ook wat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

lvanoort
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 okt 2014 22:12

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door lvanoort »

Je kunt toch ook naar Beilen of pesse gaan voor een snellader en kijken hoe hij het dat doet? Dat is niet echt ver vanaf Emmen toch??
Groet Leontine


Zoe Intens zwart vanaf 27-10-14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Ser
Lid
Lid
Posts in topic: 19
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 jan 2015 11:38
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door Ser »

Zojuist bij vd valk getest en daar het 100% goed aan 11kw paal.

Dus het moet aan laadpaal thuis liggen. Kan iemand iets zeggen over de waardes die gemeten zijn ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 60
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door HarmOtten »

Met ruim 43000km op de teller, heb ik vandaag toch voor het eerst de Renault Service moeten bellen. Zoe heeft last van een hardnekkige rode neus, waardoor laden onmogelijk is. Rijden lukt nog wel, maar de cruise control weigert ook opeens dienst. Rode melding op het display: Controleer regelaar
20150304 Controleer regelaar.jpg
Iemand die combinatie al eens gehad?

Ben nog wel thuis kunnen komen, en de garage haal ik morgen ook nog wel. De vriendelijke dame aan de lijn zei dat ze desnoods de Zoe komen halen, maar ik ga er vanuit dat dat niet nodig is.

Ik heb met de iCarsoft i907 wel diverse fouten uit de EVC unit (Charger) kunnen lezen:
DF042 - Can communication
DF018 - Een fout met de cruise control
DF072 - Can communication

Daarna geprobeerd de fouten te wissen, maar na het kiezen van die menu-optie bleven ze er toch in staan.

Morgen na bezoek aan de garage hoop ik meer te weten.
Wordt vervolgd...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 135
Berichten: 2715
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door zoe2goe »

CAN com klinkt eng.

Cruise control wordt uitgeschakeld bij ieder electrisch-aandrijfprobleem: ik heb er al eens over "geklaagd" bij Renault en zij gaven aan dat ze bij een electrisch probleem in de aandrijving niet voldoende in kunnen staan voor de veilige werking van de cruise control, dus uit.

MEESTAL gaat een rode neus weg na:
- uitzetten van de auto, kaart er uit deuren op slot, klepje dicht;
- tien minuten wachten;
- foutloos laden (ook al is het maar één minuut).

Was je al zover gekomen?

Off topic: SUPER irritant tot bijna gevaarijk dat steeksleuteltje als je in de nacht rijdt, het verblindt gewoon.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 60
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door HarmOtten »

Dank voor de tips zoe2goe. Alleen had ik die al geprobeerd, en het mocht helaas niet baten.
Dat van die cruise control is goed om te weten, al hoop ik dat het niet vaker voorkomt.

Ze staat nu bij de garage, en ze waren er al snel achter dat ze moest blijven :( .
Kreeg gelukkig wel een andere Zoe mee, dus daar ben ik wel blij mee :) .
Wordt vervolgd...
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 34
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door fivari »

Zelf ook al enkele keren gehad: na drie pogingen waarbij iets misloopt en het laden niet start of onderbroken wordt, krijg je die melding.
Bij mij verdween die melding echter na een vrij korte wachttijd, of de procedure die Zoe2goe beschrijft.
Dat is bij jou niet het geval, dus het zal wel iets ernstiger zijn.

edit: je was er ondertussen blijkbaar zelf al achter.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 60
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door HarmOtten »

Het probleem is inderdaad iets ernstiger. Vrijdagmiddag werd ik door de Renault garage gebeld met het bericht dat nog niet duidelijk is wat er nu precies stuk is. Er is nog wat meer onderzoek nodig. Ik ben benieuwd wat het nu is...
Overigens staan er in de leen-Zoe die ik nu heb een paar dezelfde foutcodes, die ik ook bij mijn eigen Zoe had uitgelezen.
Een met "Can communication" en een andere van de cruise control. Dus die hebben niet specifiek met het laad-probleem te maken.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 60
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door HarmOtten »

Nieuws van mijn auto! Nadat ze de foutmeldingen in de zogenaamde EVC-unit hadden gewist, laad mijn Zoe weer gewoon op!
Dat betekent dat foutcode "DF072 - Can communication" zeer waarschijnlijk de boosdoener is geweest.
Ze houden haar nog wel even daar voor verder onderzoek, om te kijken of ze de oorzaak nog kunnen achterhalen.
Verder wist de monteur met goede technische kennis mij nog een handig trucje te vertellen over hoe je die foutmeldingen nou precies kan wissen. Want dit had ik zelf al geprobeerd, maar zonder dat trucje lukt het dus niet. Daarbij heb je wel een apparaatje nodig aangesloten op de ODBII interface. Zie hiervoor de uitleg in het draadje On-board diagnostics.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 60
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door HarmOtten »

Ik heb m'n auto weer terug :D.
Ze hebben toch de laadeenheid vervangen, en nog een kabeltje of zo :think:.
Navraag leverde op dat alle onderdelen die vervangen zijn onder de zogenaamde aandrijflijn vallen, en daar zit 5 jaar garantie op. Meer over garantie vind je hier.

Ik zag in het draadje "BCB (chameleon-lader) defect", dat bij de Zoe van Pieter en Arnold ook de laadeenheid al eens is vervangen. Zijn er nog meer die dit euvel hebben gehad?
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Ser
Lid
Lid
Posts in topic: 19
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 jan 2015 11:38
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door Ser »

Mochten er nog mensen in de buurt komen van Emmen dan mag je je zoe bij mij kosteloos komen opladen. Mijn zoe krijg ik niet fatsoenlijk opgeladen aan mijn eigen laadpaal maar wel aan publieke laadpalen. Dus lijkt erop dat het toch aan mijn laadpaal ligt. Om dit zeker te weten mag iemand zijn zoe hier wel komen opladen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Roy-ZOE
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 137
Lid geworden op: 24 okt 2013 21:11
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door Roy-ZOE »

Bij mij in de straat in Utrecht is afgelopen december een nieuwe laadpaal geïnstalleerd. Het laden gaat daar steeds slechter.
nu na 1 min 3x rode neus en dan weer even laden.
Afijn inmiddels is de leverancier ENovates komen kijken gaat ook Renault metingen doen. De andere paal van E-laad in de straat geeft nl gelijksoortige storingen en ook een paal 500 m verder heeft er 1 op de 10 keer last van.

De verdenking is nu dat er 'Harmonische' in de fasen zitten. Ik weet niet meer precies wat het is van de natuurkunde, maar ik snap wel dat dat tot storing kan leiden.

Fijn dat RenaultNL zelf ook komt kijken en meten met een andere ZOE. Inmiddels is de oplossing tijdelijk geweest 2 fasen uitzetten.Bij 1 fase laden schijnt de ZOE minder gevoelig te zijn. Inmiddels staat de paal weer op 3 fasen en moet ik het doen met een 1-fase kabel. Op zich geen drama voor het thuis laden.

Hoor ook van de eigenaar van de Ecofactorij dat vervuiling op het net daar vaak leidt tot trage laadsnelheden/helemaal niet kunnen laden met hun Tesla.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 34
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door fivari »

Het is mijn beurt: gisteren deed mijn Zoe twee publieke laadpalen uitspringen en ook thuis slaagde ik er niet in om te laden. Ik was net heen en weer gereden naar Hasselt en had nog 7% SOC. Batterij laden onmogelijk na een vreemd geluid bij het laden thuis.
Daarstraks werd de Zoe afgevoerd. Ik wacht op nieuws.
Jammer! Al bij al geluk dat het probleem zich thuis voordoet. Anders, op een zondagavond, ten velde...
Een beeld van de roemloze aftocht:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 135
Berichten: 2715
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door zoe2goe »

"Ach meneer heeft zijn eigen lader gebouwd hè? Zo zo" :D (ik plaag je hoor. Echt super vervelend)
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 34
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door fivari »

zoe2goe schreef:"Ach meneer heeft zijn eigen lader gebouwd hè? Zo zo" :D (ik plaag je hoor. Echt super vervelend)
LOL
Maar toch had ik dezelfde reflex en heb ik voor alle zekerheid de lader maar uit het zicht gezet toen de pechdienst mijn Zoe kwam ophalen. Die had geen flauw benul, heeft zelfs niet gekeken naar de foutmelding. Die kwam duidelijk enkel om de wagen op te pikken. Maar de problemen zijn begonnen bij een publieke laadpaal en de eigen lader heeft vrijdag de wagen nog probleemloos opgeladen.
Wat ik wel vreemd vond, was dat de publieke 3f laadpalen eruit vlogen (aardlek?) en dat de twee laders thuis resulteerden in een foutmelding, maar dat de laders aan bleven.
Via de app merk ik dat er nog geen oplossing is.Als ik zelf feedback krijg, zal ik die hier meedelen.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 31
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door PieterZoe »

Sterkte Fivari! De auto op de sleepwagen komt me bekend voor : ). Hopelijk hebben ze het (BCB)onderdeel op voorraad, dan heb je de auto met een paar dagen weer terug. Heb je een vervangende auto gekregen? daar hebben we volgens ons contract recht op.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 34
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door fivari »

Wordt het de BCB? Zouden mijn onderbroken laadbeurten op de snellader van vrijdagmiddag er iets mee te maken hebben?
Inderdaad, een vervangwagen, volgens contract: een opel corsa, netjes thuis geleverd. Ik wil niet verwaand doen, maar als je zo een tijdje in een Zoe rijdt, wordt een rit in zo'n corsa bijna een straf.
Maar goed, dan waardeer ik de Zoe nog meer dan al het geval was.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 60
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door HarmOtten »

@fivari,
Vervelend, en heel herkenbaar. Werkte de cruisecontrol bij jou nog wel toen de melding "Batterij laden onmogelijk" verscheen?

Ik had de technische man van mijn Renault-garage nog gesproken. Volgens hem was er in de Oplaadeenheid een onderdeel defect. Omdat ze dit onderdeel niet los hebben, of in de garage niet kunnen vervangen, werd bij mij de hele oplaadeenheid vervangen. Deze was van een nieuwer type, waardoor ook de kabels naar de neus vervangen moesten worden.

Heb je wel vervangend vervoer gekregen?
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 34
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door fivari »

Voorlopig heb ik de diagnose nog niet.
Vervangend vervoer: een Corsa.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 34
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door fivari »

Korte update: de omvormer blijkt defect. Een nieuwe is besteld en zal dinsdag gemonteerd worden. Toch een dikke week zonder Zoe: dat is lang.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 60
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door HarmOtten »

Ik neem aan dat je de omvormer van AC naar DC bedoeld.

Toen bij mijn Zoe de oplaadeenheid (BCB) stuk ging, kreeg ik gelukkig een leen-Zoe mee. Terug naar fossiel voelt alsof je in een stoommachine stapt. Sterkte ermee.

Wat ik me nu wel afvraag: Zou de nieuwe oplaadeenheid van een betere versie zijn, die op dat onderdeel minder snel stuk gaat?
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 31
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door PieterZoe »

@Harm, ik denk (hoop) het wel. Bij mij is ie na 5 weken vervangen en daarna nooit meer problemen gehad terwijl ik continue bij verschillende laders en dito laadsnelheden laad

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Ser
Lid
Lid
Posts in topic: 19
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 jan 2015 11:38
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door Ser »

MIjn zoe heeft nog steeds zelfde problemen bij de laadpaal thuis, publieke laadpaal gaat wel goed.

Ik denk dat de garantie na 2 jaar voorbij is van zowel laadpaal als auto, ik zal toch maar weer eens naar de dealer moeten....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 34
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door fivari »

Onze Zoe is terug. Het was een emotioneel weerzien :dance:
Er zijn twee problemen verholpen: de omvormer en een lekstroom voor de 12 V systeem.
ondertussen is mijn icarsoft aangekomen. Fijn om zo in het brein van de auto te kunnen kijken. Ik las onder meer de gezondheid van de batterij: 94% na 21.000 km. Dat vind ik persoonlijk niet zo fantastisch.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



cosmiccarbon
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 15
Berichten: 113
Lid geworden op: 03 mar 2015 09:53
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door cosmiccarbon »

Door jou getriggerd heb ik even icarsoft gegoogled.
Op eBay staat er een voor £ 999,99. Vervolgens zie ik er een op een UK site voor £ 115. Kijk ik nou niet goed (ergo ben ik appels met peren aan het vergelijken) of moet ik gewoon heel snel die verkoper op eBay negeren?
Renault Zoe Limited Edition 2019 - Volvo XC60 T5 2016 - Voorheen Renault Zoe Zen 2014 - En diverse Colnago racefietsen :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in