Laadpassen .... bomen en bos enzo?

Gebruikersavatar

Casss
Donateur
Donateur
Posts in topic: 3
Berichten: 278
Lid geworden op: 02 jun 2014 22:08
Actief als: particulier

Re: Laadpassen .... bomen en bos enzo?

Bericht door Casss »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

In mijn werkomgeving komt een EV-Box paal.
Een soortgelijke EV-BOX paal, iets verderop, kost volgens The New Motoin app een kWh tarief van 0,29 euro.
Nu orienteer ik me op een maandabonnement waarbij de kWh kosten per laadbeurt laag zijn, zodat het (gevoelsmatig/per lading) niet zo veel uit maakt of ik daar of thuis laad....
Op de site http://www.oplaadpalen.nl/w/laadpassen wordt vermeld: " EvBox heeft een abonnement van € 7,50 per maand. Het opladen kost € 0,24 per kWh en kan bij alle openbare oplaadpunten in Nederland."
Maar op de site http://evbox.nl/ zie ik het niet terug. (de site gaat vooral uit van een eigen laadpaal ipv openbaar, maar misschien zie ik iets over het hoofd..)

Mogelijk heeft hier iemand ervaring met een dergelijk maandabonnement voor openbare laadpalen?
is een verlaging van voornoemde 0,29 cent alleen mogelijk met een EV-Box maandabonement of ook met andere providers?
:oops:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

E-mission
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 jul 2013 02:22
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Laadpassen .... bomen en bos enzo?

Bericht door E-mission »

@Gertjan , ik heb sinds Fastned betaald laden is denk ik totaal 2 of 3 keer geladen (in iets van een jaar ofzo?). Dus een standaard abo haal ik er niet uit (of ik moet het binnen een maand weer naar basic zetten).
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 18461

Re: Laadpassen .... bomen en bos enzo?

Bericht door Verwijderd 18461 »

@ Cass: goedkoopste laadpas voor publiek laden is denk ik nog steeds Nuon. Geen maandkosten, geen starttarief. Sinds 1 mei 30 ct. / kWh.
TNM rekent een starttarief van 25 ct. De kWh-prijs is weliswaar 1 ct. lager, maar dat haal je er met de ZOE-accu (22 kWh) dus niet uit.

Andere aanbieders zoals EV-BOX (en reseller Flow) of Ecotap melden nergens de tarieven. Dus wellicht moet je die pas nemen en achteraf klagen als de factuur niet bevalt. Denk dat je als particulier zeker een punt hebt :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 16
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Laadpassen .... bomen en bos enzo?

Bericht door GertjanVB »

@e-mission: Maand-abo gaat in, direct op het moment van aanmelden en kan per maand opgezegd worden. Afhankelijk van de stationdichtheid op je te rijden trajecten van de komende maand is het wel of niet interessant. Als je meer als 1 keer per maand aanlegt is het gunstig. De kans dat dat gebeurd wordt per week groter, we zitten nu op station 31
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 16
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Laadpassen .... bomen en bos enzo?

Bericht door GertjanVB »

En nu gratis laden bij Fastned! Wel even zorgen voor 2500 certificaten.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BB-One
Lid
Lid
Posts in topic: 16
Berichten: 363
Lid geworden op: 24 apr 2014 20:23
Actief als: particulier

Re: Laadpassen .... bomen en bos enzo?

Bericht door BB-One »

Las het ook. Is wel een fors bedrag wat je dan neer moet leggen, maar wel levenslang gratis laden. Als je er vanuit gaat dat je geen rendement haalt op de certificaten maar puur voor het gratis laden dan is dit vergelijkbaar met een unlimited abonnement

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Casss
Donateur
Donateur
Posts in topic: 3
Berichten: 278
Lid geworden op: 02 jun 2014 22:08
Actief als: particulier

Re: Laadpassen .... bomen en bos enzo?

Bericht door Casss »

Ik vind het wel merkwaardig dat Fastned dit aanbod (gratis laden) nodig lijkt te hebben om potentiele investeerders over de streep te trekken.... Stel dat AH of Heineken hiermee kwamen ....
Zie ook http://www.rijnmond.nl/nieuws/18-05-201 ... witterfeed

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BB-One
Lid
Lid
Posts in topic: 16
Berichten: 363
Lid geworden op: 24 apr 2014 20:23
Actief als: particulier

Re: Laadpassen .... bomen en bos enzo?

Bericht door BB-One »

Ik snap het wel feitelijk koop je een abonnement voor de rest van je leven. Maar ik denk dat dit bedrag iets te hoog gegrepen is. Denk dat als je het bedrag drastisch verlaagd had en dan kans had kunnen hebben op een leven lang gratis laden er meer mensen over de streep getrokken zouden worden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 16
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Laadpassen .... bomen en bos enzo?

Bericht door GertjanVB »

Je moet natuurlijk niet te veel gratis weggeven :-) en de buzz die dit gegenereerd heeft is het al waard. De kleine certificaathoeveelheden zal wel lukken, de grote klappers doen er toe.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ad van der Meer
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 348
Lid geworden op: 28 jul 2013 14:27
Actief als: particulier

Re: Laadpassen .... bomen en bos enzo?

Bericht door Ad van der Meer »

@BB-One
Je koopt certificaten (2500 x €10,=) van Fastned en daar krijg je een onbeperkt laadabonnement bij.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BB-One
Lid
Lid
Posts in topic: 16
Berichten: 363
Lid geworden op: 24 apr 2014 20:23
Actief als: particulier

Re: Laadpassen .... bomen en bos enzo?

Bericht door BB-One »

@Ad van der meer Dat wist ik, maar wat ik wilde zeggen. Als je dus € 25.000 investeert, mag je 'gratis' laden. Als je een unlimited abonnement neemt van € 100 per maand dan mag je ook "gratis" laden. Oftewel je betaalt m.i. vooraf voor de komende twintig jaar je abonnement, met daarbij de kans dat je certificaten ofwel meer waard worden danwel minder waard worden.
Daarnaast vraag ik mij af (ben fiscalist)of dit nu een handige zet is als fastned voor de zakelijke EV-rijder, waar (denk ik) je het als fastned toch van moet gaan hebben. Investering in certificaten is niet aftrekbaar maar moet geactiveerd worden op de balans, eventuele meerwaarden zullen belast zijn (voordeel is dan weer wel als de waarde van de certificaten afneemt dat dan wel weer aftrekbaar is). En dan hebben we het nog niet over de BTW die in het unlimited abonnement zit... ;-)
In mijn beleving gaan we langzaam/snel toe naar door de gemeenschap gedragen partijen, oftewel van veel mensen een klein beetje krijgen dan van een paar heel veel.
Ik persoonlijk had er voor gekozen om er een soort van loterij van te maken. Voor elke 250 investeerders van € 100 1 persoon gratis laden. Heb je hetzelfde bedrag binnen, maar wel breder gedragen.
(ik heb al wat certificaten fastned, maar ik denk dat mij dat wel over de streep zou hebben getrokken om nog wat extra certificaten te kopen)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 16
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Laadpassen .... bomen en bos enzo?

Bericht door GertjanVB »

Hė, altijd die ratio! Je ben dan toch ook lid van de "Founders Club", niet dan?
;-)
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BB-One
Lid
Lid
Posts in topic: 16
Berichten: 363
Lid geworden op: 24 apr 2014 20:23
Actief als: particulier

Re: Laadpassen .... bomen en bos enzo?

Bericht door BB-One »

Burburbur schreef:@ Cass: goedkoopste laadpas voor publiek laden is denk ik nog steeds Nuon. Geen maandkosten, geen starttarief. Sinds 1 mei 30 ct. / kWh.
TNM rekent een starttarief van 25 ct. De kWh-prijs is weliswaar 1 ct. lager, maar dat haal je er met de ZOE-accu (22 kWh) dus niet uit.

Andere aanbieders zoals EV-BOX (en reseller Flow) of Ecotap melden nergens de tarieven. Dus wellicht moet je die pas nemen en achteraf klagen als de factuur niet bevalt. Denk dat je als particulier zeker een punt hebt :)
Burburbur: Volgens mij maak je een denkfout. De prijs per kwh wordt toch bepaald door de eigenaar van de laadpaal en kan dus per laadpaal verschillen. Nuon vraagt per kwh via hun laadpaal 30 ct/kwh, maar ga je met je nuon pas laden bij een laadpaal die 40 ct/kwh vraagt, dan betaal je volgens mij gewoon 40 ct/kwh... (ik zie overigens dat nuon iets anders heeft staan op haar website, maar dat lijkt mij vreemd. Als je bijvoorbeeld de prijs van EV-box bekijkt, deze is vaak 29 ct/kwh (bron: website newmotion) maar daar zou je dan met je nuon pas 30,25 ct/kwh betalen.

Aan de andere kant: Als je een thuislader hebt zijn het bedragen in de marge, maar zelfs als je volledig afhankelijk bent van (commerciele) laadpalen valt het denk ik ook nog wel mee. Stel je laadt per jaar 5000 kwh. 1 cent verschil en je praat over € 50 per jaar. Kun je met een ICE net een halve tank mee vullen...;-)
Heb voor mezelf net het rekensommetje gemaakt: Zonnepanelen op het dak, rekenend met 20 jaar opbrengst (waarschijnlijk langer), kost een kwh mij 7,5 ct. Met 20 kwh/100 km kost 100km mij € 1,50. Dus voor de prijs van 1 liter benzine rijd ik 100 km en dat 20 jaar lang...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BB-One
Lid
Lid
Posts in topic: 16
Berichten: 363
Lid geworden op: 24 apr 2014 20:23
Actief als: particulier

Re: Laadpassen .... bomen en bos enzo?

Bericht door BB-One »

GertjanVB schreef:Hė, altijd die ratio! Je ben dan toch ook lid van de "Founders Club", niet dan?
;-)
Dat is helemaal waar en je hebt dan jaarlijks ook een diner... :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 7
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadpassen .... bomen en bos enzo?

Bericht door zoe2goe »

<offtopic>@BB-One: Hulde. Overigens, iedereen met een geschikt dak die géén zonnepanelen neerlegd, is een dief van zijn eigen portemonee. Als je geen pepernoot om het milieu geeft, nog steeds doen: mijn installatie heeft een financieel rendement van 5.3%. Kom daar maar eens voor bij de bank.</offtopic>
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BB-One
Lid
Lid
Posts in topic: 16
Berichten: 363
Lid geworden op: 24 apr 2014 20:23
Actief als: particulier

Re: Laadpassen .... bomen en bos enzo?

Bericht door BB-One »

zoe2goe schreef:<offtopic>@BB-One: Hulde. Overigens, iedereen met een geschikt dak die géén zonnepanelen neerlegd, is een dief van zijn eigen portemonee. Als je geen pepernoot om het milieu geeft, nog steeds doen: mijn installatie heeft een financieel rendement van 5.3%. Kom daar maar eens voor bij de bank.</offtopic>
even offtopic doorgaand, ben het helemaal met je eens, mijn panelen uit maart 2013 hebben reeds ruim EUR 1.200 aan electriciteit opgewekt. Aanschafprijs was iets minder dan EUR 4.000...
De panelen die ik er afgelopen maart neer heb laten leggen hebben al EUR 90 aan stroom opgewekt (investering EUR 2.600) in 3 maanden al een rendement van ruim 3 procent. :dance: :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015 23:01
Actief als: particulier

Re: Laadpassen .... bomen en bos enzo?

Bericht door RudyH »

Sinds mei rij ik een Zoe en laad ik af en toe met een The New Motion pas. Tot op heden geen rekening gehad of data in mynewmotion pagina. Komt tnm per kwartaal met een factuur of zo. Ik vind het niet erg maar wel raar.
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 588
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Laadpassen .... bomen en bos enzo?

Bericht door Sordone »

TNM is niet zo snel. De data van de laadpalen worden maar eens per maand geladen en per laadprovider ook nog op verschillende dagen. Na 2 a 3 maanden zou je al je sessies moeten zien. En dan nog kan je sessies missen. Na 5 maanden hoef je ze dan niet te betalen. Even geduld dus nog.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Laadpassen .... bomen en bos enzo?

Bericht door Thomas84 »

zoe2goe schreef:<offtopic>@BB-One: Hulde. Overigens, iedereen met een geschikt dak die géén zonnepanelen neerlegd, is een dief van zijn eigen portemonee. Als je geen pepernoot om het milieu geeft, nog steeds doen: mijn installatie heeft een financieel rendement van 5.3%. Kom daar maar eens voor bij de bank.</offtopic>
Ik zou graag zonnepanelen willen op mijn dak alleen gaat dat niet. Wij hebben op de bovenste verdieping aan de zonnige kant een dakterras van 3 bij 6. Hierdoor blijft er aan die kant een klein schuin dak over voor de panelen. Doordat daar ook de schoorsteen zit is er net ruimte voor 3 panelen.... Schiet niet echt op dus... Meeste leveranciers leveren ook pas vanaf 6 panelen.
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BB-One
Lid
Lid
Posts in topic: 16
Berichten: 363
Lid geworden op: 24 apr 2014 20:23
Actief als: particulier

Re: Laadpassen .... bomen en bos enzo?

Bericht door BB-One »

Thomas: Er zijn ook goede mogelijkheden aan niet zonnige kanten. Is wellicht niet optimaal, maar kan nog best wel wat opleveren.

Staar je niet blind op terugverdientijden e.d. Voor mij geldt:
- Het betalen van de zonnepaneelinstallatie deed één keer pijn en is al vergeten ;-)
- Dagelijks plezier van de opwekking van stroom (mijn omvormer op zolder zoemt iets als er richting maximum geleverd wordt) geluid is genieten!
- Maandelijkse afschrijving elektriciteitsnota ook een goed gevoel
- Eenmaal per jaar nog een extra bedrag terugkrijgen omdat de inschatting van de opwekking van stroom te conservatief is geweest ook weer een glimlach (of brede grijns)

Wat nog een aanvullend gevolg is: Je gaat (on)bewust ook meer op je verbruik letten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 7
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadpassen .... bomen en bos enzo?

Bericht door zoe2goe »

En even een ondersteuning wat BB-One daar zegt.

Ik heb juist vorige week zelf op een huis van de familie op de oostzijde (80 graden oost om precies te zijn, en met en 25 graden helling) 14 100x160 panelen aangelegd, Tot mijn stomme verbazing loopt dat in ieder geval nu (met mooie heldere dagen met de zo hoog) als de gillende brandweer: maar 15% minder opbrengst dan de installatie op het huis waar ik zef woon, met een bijna ideale ligging (160 graden, 45 helling). Als ik corrigeer voor voor systeemomvang is het nieuwe systeem onder deze condities zelfs marginaal beter! Zegt niks over het hele jaar, maar dat horen jullie in juli 2016 :-)

Ik bedoel maar: niet ideale plaatsing: me zolen. Het levert gewoon harde knaken op.

http://pvoutput.org/intraday.jsp?sid=39376
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Laadpassen .... bomen en bos enzo?

Bericht door fivari »

Voor wie de theoretische invloed van de dakhelling en de oriëntatie eens wil bestuderen:
http://re.jrc.ec.europa.eu/pvgis/apps4/pvest.php
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 7
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadpassen .... bomen en bos enzo?

Bericht door zoe2goe »

Dat model klopt zeer goed. Afwijking slechts enkele procenten (voor mij dan)
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 16
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Laadpassen .... bomen en bos enzo?

Bericht door GertjanVB »

Vandaag de TNM-rekening ontvangen; ff schrikken. De snellader bij Vianen rekent af op tijd en niet per kWh. Twee keer 6kWh geladen de ene keer 29min en €12,00 de andere keer 14min en €6,00. Fastned tarieven, of beter; stuivertje gewisseld met de tarieven?
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VanAssen
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 476
Lid geworden op: 30 mei 2014 20:11
Actief als: particulier

Re: Laadpassen .... bomen en bos enzo?

Bericht door VanAssen »

Oops, ik moet nog de rekening ontvangen van TNM voor het laden bij 't Harde. Ook ca. 30 minuten tot vol bij een rest van 40%.
Dan valt Fastned toch niet echt meer "tegen", alhoewel ook prijzig. :?

Verder laad ik veel (eigenlijk alleen maar) met de Plugsurfing key en moet zeggen dat zit goed in elkaar. :thumb:
Regelmatig afrekeningen, goede overzicht van de laadsessies en slechts 19% BTW.
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 588
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Laadpassen .... bomen en bos enzo?

Bericht door Sordone »

Zo'n tijd betaal geintje heb ik ook onlangs gehad via de Nuon rekening bij Allego op "NL-5811 CA Venray, Rijksweg A73 (Venray oost)". Hier waren we aan de overkant gaan eten in het restaurant waar de bestelling lang duurde en we dus 53 minuten (!)
hadden staan laden. Dan krijg je dus serieuze prijzen. Gebeld met de Allego dat ik me genaaid voelde omdat op de display bij Allego alleen maar het aantal Kilowatts te zien zijn en je dus denkt dat je per KW afrekent. Als je per minuut betaalt dan wil ik dit in de display zien. Maar dat schijnt moeilijk te zijn. Heel erg oppassen bij Allego dus omdat je geen idee hebt wat je nu betaald. Een grote sticker met "Let op: u betaalt per minuut!" zou welkom zijn was mijn advies aan Allego. Men zou mijn klacht serieus nemen bij Allego, ik moet het nog zien. Men schijnt aan een Allego app te werken die dit wel laat zien.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BB-One
Lid
Lid
Posts in topic: 16
Berichten: 363
Lid geworden op: 24 apr 2014 20:23
Actief als: particulier

Re: Laadpassen .... bomen en bos enzo?

Bericht door BB-One »

Volgens de new motion app bedragen de kosten voor AC laden €0,25 per kWh. DC laden betaal je per minuut.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 16
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Laadpassen .... bomen en bos enzo?

Bericht door GertjanVB »

Van de lader in Vianen ga je uit de App geen info krijgen. Mijn info, uit de factuur, vertelt dat er per minuut wordt afgerekend
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BB-One
Lid
Lid
Posts in topic: 16
Berichten: 363
Lid geworden op: 24 apr 2014 20:23
Actief als: particulier

Re: Laadpassen .... bomen en bos enzo?

Bericht door BB-One »

je bedoelt deze (bij van der Valk?):

The New Motion t53_0415_009
Prins Bernhardstraat 75, 4132 XE, Vianen

Outlet: TepcoCHAdeMO(DC/480V/100A)
Price:
Start (eenmalig) € 0.00
Volume (/kWh) € 0.00
Tijd (/minuut) € 0.50

Outlet: Type2(AC3/480V/32A)
Price:
Start (eenmalig) € 0.00
Volume (/kWh) € 0.25
Tijd (/minuut) € 0.00


Outlet: TepcoCHAdeMO(DC/480V/100A)
Price:
Start (eenmalig) € 0.00
Volume (/kWh) € 0.00
Tijd (/minuut) € 0.50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 16
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Laadpassen .... bomen en bos enzo?

Bericht door GertjanVB »

Ja die! Lukte mij niet. Maar idd AC per kWh. Even afwachten op de reactie van TNM
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BB-One
Lid
Lid
Posts in topic: 16
Berichten: 363
Lid geworden op: 24 apr 2014 20:23
Actief als: particulier

Re: Laadpassen .... bomen en bos enzo?

Bericht door BB-One »

Moet je heel ver inzoomen op de locatie en dan kun je elke laadpaal apart selecteren en dan zie je de prijs

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 16
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Laadpassen .... bomen en bos enzo?

Bericht door GertjanVB »

Dan krijg ik dit:
image.jpg
Tekst zoeken ipv inzoomen levert de gevraagde info. Nog steeds wachten op TNM. Meestal reageren ze adequaat, nu duurt het langer. Maandje terug al bericht gehad dat de factuur van die periode niet goed was en op de volgende factuur zouden corrigeren. Blijkbaar lastig factureren die stroom
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Laadpassen .... bomen en bos enzo?

Bericht door PieterZoe »

Dank voor de tip van het inzoomen! Dat wist ik ook nog niet. Nu idd keurig alle aansluitingen met tarieven en realtime beschikbaarheid

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BB-One
Lid
Lid
Posts in topic: 16
Berichten: 363
Lid geworden op: 24 apr 2014 20:23
Actief als: particulier

Re: Laadpassen .... bomen en bos enzo?

Bericht door BB-One »

@gertjan als je nu linksonder op de geschatte prijs tikt, dan krijg je de prijs te zien

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 588
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Laadpassen .... bomen en bos enzo?

Bericht door Sordone »

Ik zie nu ook dat AC een andere prijs heeft, heel vreemd want op de site van Allego staat alleen een prijs per minuut voor TNM. Ik ga morgen even bellen met Allego en TNM.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 7
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadpassen .... bomen en bos enzo?

Bericht door zoe2goe »

Outlet: Type2(AC3/480V/32A)
Wat een nonsens? Moet volgens mij AC3/240/64A zijn. Ik zal het wel even melden.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in