Problemen met ramen Megane

Zit er een stroomdraadje aan ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Plaats reactie

Topic author
tommeke1310
Net ingestapt
Net ingestapt
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 27 mei 2015 03:04
Actief als: particulier

Problemen met ramen Megane

Bericht door tommeke1310 »

Model/uitvoering : Renault megane cabrio softtop type 1
Bouwjaar : 2005
Brandstof : benzine

Hallo,

Ik heb een aantal problemen met de ramen van mijn megane.
Het gaat om de achterste 2 ramen en het raam aan de bestuurders kant.
De achterste twee ramen reageren totaal niet meer op de schakelaar. Ik weet niet waarom maar opeens zijn ze ermee opgehouden. Bij het raam aan de bestuurders kant deze lijkt verzakt te zijn. Hij zakt verder na achter ipv dat hij normaal omlaag gaat. Ik moet het raam bij het omlaag gaan het raam helpen omdat hij niet recht na onder gaat maar een beetje na achter zakt. Als ik het raam ongeveer 10cm open doe dan kan ik mijn deur niet openmaken omdat het raam dan blokkeert tussen het raam en de deur. Ook voor ik de deur sluit moet ik het raam aan de achterkant vastpakken en een beetje naar voren duwen zodat hij aan de bovenkant sluit. Als het raam helemaal omlaag is dan gaat deze 10cm omhoog maar verder komt hij niet. Op dit punt moet ik hem helpen. Ik ben bij een dealer geweest en deze vertelde mij dat ik voor beide voor en achter een nieuw raammechanisme moest halen, dit zou 300-400 kosten. Het lijkt me sterk dat bij voor en achterkant beide het raammechanisme is omdat het verschillende problemen zijn. Ik hoop dat iemand me met dit probleem kan helpen, diegene ben ik eeuwig dankbaar. Want 400 euro vind ik een beetje veel voor de ramen, hoewel ik me er wel zwaar aan irriteer.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Mvg, Tom

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53

Re: Problemen met ramen Megane

Bericht door WillemS »

MR313CABRIOLET5.pdf
Het raam glijd in geleiders. Deze zitten in het deurframe geschroefd.
Het kan zijn dat deze zijn losgekomen, je kunt erbij als je de bekleding losmaakt van de deur.
Wil je weten hoe het moet zitten dan kan je dat ook aan de ander zijde zien, is wel behoorlijk wat werk.
Pas wel op dat het mechaniek niet plots gaat werken terwijl je bezig bent.
mvg WillemS
p.s. weet niet zeker of dit schema voor jouw wagen toepasbaar is.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

ndb
Misbruikt/Gehackt Account
Misbruikt/Gehackt Account
Laatste bezoek: 06 feb 2023 06:48

Re: Problemen met ramen Megane

Bericht door ndb »

Kan ook zijn dat er een kabel niet lekker loopt,katrol waarover de kabel loopt versleten, slechte contacten bij de stekker,kabelbreuk,defecte motortjes.
Kom je alleen achter om de boel open te maken.
Wij hadden dat vorige week dat het linkerraam uiteraard in een parkeergarage niet meer dicht wou.
Hoorde al een paar dagen kraken bij het omhoog en omlaag gaan dacht eerst dat er zand tussen de geleiders terecht gekomen was.
De boel uit elkaar gehaald,schoongemaakt,gesmeerd tot 15/20 raam omlaag,omhoog tot pang er een kabel brak.
Dealer gebeld idd € 300,00.
Kijk eens bij http://www.raammechanieken.nl daar betaalde wij voor de CC €80,00 inc. verzendkosten.
Anders bij http://www.automotoparts.eu voor reparatiesetjes.
Bij http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=11940.0 staat een goede beschrijving hoe het moet is wel voor een coupe maar in principe is het gelijk.
Vervangening voor was 2/3 uurtjes werk.

Succes
Slava Ukraini, heroyam slava!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan