Nieuw model Espace

Algemeenheden Espace, chit-chat, dingen die niet in andere forumdelen passen

Dinictus
Lid
Lid
Posts in topic: 17
Laatste bezoek: 05 aug 2019 14:35
Actief als: particulier

Re: Nieuw model Espace

Bericht door Dinictus »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

BPM gaat echt over 10% van de prijs ofzo. wordt uiteraard minder als de auto wat jaren achter de rug heeft. Je moet het geloof ik per case laten bereken. Verder zijn er bedrijven die de import regelen dus daar ligt het niet aan.
Clio 3 RS - Espace 2012 2.0T Celcium.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 112
Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33

Bericht door DHL »

Kleine faktuur maken he :) en eventueel bijschrijven dat de wagen schade heeft om de lage prijs te verantwoorden. Of ligt het zo simpel niet?
Hoeveel zou je voor een exemplaar als de mijne betalen in Nederland eigenlijk? (is net dezelfde als in mijn afbeelding). Dus een perfekt (maar dan ook show room perfect) exemplaar met alle opties? Ben wel nieuwsgierig eigenlijk wat die waard zou zijn als je die in Nederland gaat aanbieden. Hier zie ik prijzen (alhoewel er zeer weinig te koop zijn met weinig kilometers) tussen 32 en 35 max 36k. Maar dat zijn dan meestal demowagens van de garage geweest. In andere gevallen zou ik wel mijn twijfels hebben waarom de wagen al verkocht wordt...

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Dinictus
Lid
Lid

Bericht door Dinictus »

DHL, hoeveel kilometers staan erop en is hij full options?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door DHL »

Nu 18.000 km (verbruik deze tank tot hiertoe 6,8 liter!) en full option behalve de zevende zetel(heb er 6) en die tv's in de hoofdsteunen. Heb er nog een kofferbak bijgekocht. Ik herinner me dat ik voor het open dak moest bijbetalen, wat er verder optie was of standaard weet ik zo direct niet meer. Maar ik heb alles... (ah ja trekhaak heb ik ook niet).
Heeft eerste onderhoud gehad en 2 nieuwe banden 1000 km geleden omdat er een fabrieksfout in de banden zat. (Kwamen allemaal kleine scheurtjes in).

BMW 730 D 258 pk 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Dinictus
Lid
Lid

Bericht door Dinictus »

DHL, ik heb er niet echt verstand van maar ik zie dezelfde auto's in nl nog niet met zo weinig km te koop staan.
Ik denk dat die van jou in NL rond de 56000 euro gekost zou hebben en dat je er nu nog echt richting de 40000 voor zou moeten vragen. Voor Belgie zou je er dan wel de BPM voor moeten aftrekken.

misschien zijn er nog andere kenners die dit in willen schatten voor NL?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door DHL »

Als de BPM rond de 10 procent is, zouden we toch kunnen een overeenkomst maken?

BMW 730 D 258 pk 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Dinictus
Lid
Lid

Bericht door Dinictus »

DHL,

Ik twijfel nog wel of we het echt gaan doen. Ik ga nu eerste oriënteren. Ik heb er 1 gezien die interessant is met 50K op de teller voor 29K. Maar ik houd je "aanbod" in gedachten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door DHL »

Ja, doe gerust :) Denk eraan dat de mijne echt nog nieuw is hee. Ben nogal maniakaal ingesteld voor mijn auto's. En ook belangrijk, nooit een ongeval gehad...
Ah ja, zijdelingse airbags achter voor de kinderen nam ik er ook bij (niet alleen de hoofdairbags maar ook de zijdelingse) met de zonnegordijnen die erbij horen op alle achterruiten.
En dan ga 'k stoppen hier zulle, anders gaan we onder ons voeten krijgen dat we off topic gaan;) Misschien in privebericht als je nog graag iets wil weten?

BMW 730 D 258 pk 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 24
Laatste bezoek: 27 mar 2025 07:46

Bericht door Pleiades »

DHL, als jouw auto naar Nederland gehaald wordt komt er zo ongeveer 12.000 euro BPM op. Al zou je hem naar NL exporteren dan zit je bij ongeveer 26.000 euro op een concurrerende prijs, aangezien jouw auto hier ongeveer 38.000 euro op zou leveren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door DHL »

Dat is enorm, 12000 euro... Is ook niet te doen he om de auto voor 26k weg te doen. Verlies is veel te groot op 1 jaar. Je vindt ze niet veel meer, maar de prijzen liggen hoger dan vroeger heb ik de indruk. Blijkbaar is Espace 4 meer gewild geworden sinds nieuwe Espace bekend is, kan dat? Vooral de exemplaren die nog niet te oud zijn, vanaf 2010 en later en max 100k gereden.

BMW 730 D 258 pk 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Dinictus
Lid
Lid

Bericht door Dinictus »

Tja ik denk dat dat wel het geval is. Bij ons iig wel! Ik heb er nu 1 op het oog die geïmporteerd is uit FR. Wel een uitdaging om de km stand the checken. Ik ga iig een ANWB keuring doen of is dat een wassen neus?
Vind het op zich prima om er 1 uit FR te hebben, zijn prima kilometers daar. Zolang het geen taxi is geweest met 100K km teruggedraaid op de teller.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door DHL »

Ik vermoed dat zo'n keuring een keuring is door een depannagebedrijf zoals hier in Belgie Touring? Denk dat je hem beter laat nakijken in een Renaultgarage omdat ze de historiek van de garantie kunnen zien.

Is echt wel jammer dat die invoer op 12k zou komen he. Mits beetje goede wil van beide kanten kon je eigenlijk een quasi nieuwe kopen. Spijtig, want ik heb het volume niet echt meer nodig (alhoewel mijn vrouw niet echt blij zou zijn met het veranderen naar de nieuwe Espace wegens veel kleiner binnenin en donkerder gevoel. Op dat gebied is de nieuwe Espace wel totaal anders en het gevaar hieraan is dat er dan plots wel veel concurrenten zijn voor dit nieuwe model. Ik denk bvb aan de Freelander Sport die ik persoonlijk knapper vind dan de nieuwe Espace.)

Als je enen koopt, koop dan minstens de phase 3. Het verbruik is veel minder tussen een phase 2 en phase 3. Mijn Phase 2 verbruikte manueel 8 a 8,5 liter. Mijn huidige is krachtiger en heeft een automaat en hiermee kan ik makkelijk rond de 7 liter rijden. En dan kan ik echt nog redelijk doorrijden hoor. Boven de 140 gaat het verbruik wel vrij snel omhoog, ook in het stadsverkeer. Maar nu zit ik aan 6,9 liter, heb in de file gestaan gedurende een uur en voor de rest secundaire wegen gereden en snelweg. Snelweg aan 130 ongeveer. Dit is berekening over een afstand van de laatste 1000 km. (dat doe ik makkelijk met 1 volle tank).

BMW 730 D 258 pk 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Dinictus
Lid
Lid

Bericht door Dinictus »

Hij komt uit 2013 dus volgens mij is het wel 1 van de laatste. Voordeel is dat ik bij deze deal wel mijn huidige espace kan inruilen en dan kan natuurlijk niet bij jou DHL. Vind het ook wel spijtig trouwens, zeker gezien de zekerheid die ik met jouw espace zou hebben.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

GTMart
lid
lid
Posts in topic: 23
Laatste bezoek: 12 dec 2022 23:33

Bericht door GTMart »

Die van DHL is zeker een super auto maar onze fijne ( maar niet heus :( ) belastingregels in Nederland.....
Grand Scenic III Ph3 Limited 1.2 Tce
Trafic III L2h1 Luxe Dci145 EU6

Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Trafic II Ph2 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph2 2 GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Trafic II Ph1 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph1 1.8 Priv

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door DHL »

Misschien binnen enkele jaren he... Dan zakt de prijs een heel stuk. Degene die mijn auto's koopt doet er steeds wel een goeie zaak aan als ik dat mag zeggen. Ben er uitermate spaarzaam op. Moet zeggen dat elke wagen die ik verkocht heb, steeds verkocht was aan de eerste die effectief kwam kijken.
Maar deze keer zou het wel kunnen dat de Espace, waar ik normaal gezien nog 4 jaar zou mee rijden, voor mijn vrouw zal blijven. Zij vindt de nieuwe Espace bijlange niet meer wat het was. En inderdaad, je kan de nieuwe bezwaarlijk een ruime monovolume noemen. Mooier had geweest (mijn persoonlijke mening natuurlijk) mocht Renault de nieuwe Espace nog wat meer een cross over look gegeven hebben en toch nog een traditionele Espace zou maken. Twee modellen dus... De echte Espacerijders van het eerste uur worden een beetje in de kou gezet door de uitvinder van de monovolume. En ik hoor veel positieve reakties op de nieuwe Espace... maar van een nieuw clienteel en negatieve reakties van het trouwe clienteel. Jammer, maar het is het einde van een tijdperk.
Hoe mooi had een nieuwe echte Espace wel niet kunnen zijn?

BMW 730 D 258 pk 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Dinictus
Lid
Lid

Bericht door Dinictus »

Tja hoe mooi had die wel niet geweest inderdaad. Het schijnt niet meer in trek te zijn, een dergelijk monovolume (want: er zijn minder gezinnen oid???) of deze mensen kunnen wel gewoon in een scenic gaan rijden denkt renault. Dat ga je dus niet doen als je espace gewend bent. Maar overstappen naar een make-up koffer op wielen wil ook niet iedereen doen.

Ik ben ook niet onder de indruk van de lijnen die renault op dit moment voor elke auto tekent. Het zijn groot lijkende auto's van buiten en van binnen plastic en lampjes....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door DHL »

Goh ja... als je een model 14 jaar lang op de markt laat en dan concludeerd dat een Espace niet meer verkoopt. Zelfde verhaal van de Volvo XC90. Even lang op de markt, verkocht de laatste jaren ook niet meer. Maar Volvo heeft daarom toch het concept niet opgegeven... Renault had het gerust nog een kans mogen geven als uitvinder van de monovolume. Deels daardoor zijn ze groot geworden.

BMW 730 D 258 pk 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Dinictus
Lid
Lid

Bericht door Dinictus »

Ik weet dat dit eigenlijk niet in dit topic hoort maar ik wil er ook niet speciaal een topic voor openen:
Mag ik jullie mening, voor zover mogelijk, vragen over deze:

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/rena ... ousPage=lr

Espace?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door DHL »

Ik kan er weinig over zeggen zo... Ziet er mooi uit. Is wel niet de duurste uitvoering, maar dat weet je? En het is een korte. Qua prijs weet ik het niet, staat ook geen bouwjaar bij. Vermoed 2013.
Ik zag ook heel graag een zwarte, maar heb dit niet gedaan omdat een zwarte grote auto moeilijk perfekt netjes te houden is.
Misschien chassisnummer eens vragen en bij Renault vragen of er gekende historiek is? (herstellingen binnen garantie, ingevoerde wagen of niet,..)

BMW 730 D 258 pk 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Dinictus
Lid
Lid

Bericht door Dinictus »

DHL thanx! Ja ik ga hem zeker laten checken door de renault garage. Deze heeft trouwens wel stoelverwarming, achteruitrijcamera, dvd's achter en navigatie. Dan mis ik niet heel veel opties meer naar mijn smaak. Hij is uit 2013 en het is de laatste versie van de espace 4. (klopt toch, die met jouw neusje daar is toch maar 1 phace van?)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door DHL »

Ja, je hebt phase 3 met de 'oude' neus maar wel met dagrijverlichting en dan de laatste versie met de andere neus (phase 4).
Denk dat een Renaultgarage het best geplaatst is om de wagen te beoordelen.
Hoeveel garantie is er op? Ook drie jaar fabrieksgarantie?

BMW 730 D 258 pk 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Espacerman
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 30 aug 2020 15:09

Bericht door Espacerman »

Ik ben zwaar teleurgesteld in het nieuwe model Espace. Op de Autorai erin gezeten....... Dramatisch is dat de wagen 7 cm (!!) lager is geworden vanwege de CW waarde verbetering. Maar voor mij is het daarmee een gewone sedan geworden. Heeft niet alleen de karakteristiek van de echte Espace verloren. Maar vooral het ruimte verlies is desastreus.
Op de vraag van de dealer op de beurs "...en wat vindt u van deze vernieuwing..." was mijn antwoord dat ik op zoek ga naar een andere auto, de Espace heeft voor mij met het nieuwe model afgedaan.
Jammer, heb er drie gereden, maar als ik een vierde ga rijden, wordt het zeker geen model 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door DHL »

Hij is niet alleen lager geworden... maar staat ook hoger waardoor er in de hoogte nog meet koetswerk verdween dan die 7 cm. Merk je goed als je erin zit.

BMW 730 D 258 pk 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

nikk
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 03 mei 2025 14:06

Bericht door nikk »

Reactie als Espacerman zal vaker voorkomen en daar zal Renault zich ook bewust van zijn geweest toen de keuze werd gemaakt voor het huidige model. Aan de andere kant zullen er weer mensen zijn die niet zo warm liepen voor de vorige serie Espace maar dit wel wat vinden. De verkoop aantallen gaan het vertellen.
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Megane Break 1.8 16v midnight blue '02
Matra Espace The race 2.0 16v '02
Megane Berline automaat 1.6 16v '00

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Espacerman
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 30 aug 2020 15:09

Bericht door Espacerman »

Dat is zeker waar, anderen zullen het wel aantrekkelijk vinden. Ik koos er juist voor vanwege mijn lengte. En met mij waarschijnlijk velen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Batenic
lid
lid
Posts in topic: 12
Laatste bezoek: 25 aug 2022 00:00

Bericht door Batenic »

En ook ik heb in de nieuwste Espace gereden
Mooie buitenkant, afgewerkte binnenkant, maar de rest is een drama. Een vrachtwagen is sneller, en de ontwerper die verantwoordelijk is voordat achterlijke dashboard mag onmiddelijk ontslagen worden. Het lijkt nergens op. En dan het "motorgeluid" Da's nep. Komt uit de geluidsboxen, en waarom? Omdat de klanten daarom vroegen. Welke klanten? Mij hebben ze niks gevraagd! De automaat reageert veel te schokkerig en om nou de hele tijd dat gaspedaal vol in te trappen om maar vooruit te komen is ook niks.
Over een tijdje kan ik proefrijden in zo'n ding, diesel en handgeschakeld. Kijken of dat beter gaat. Maar op deze manier wordt het helemaal niks meer met Renault.
De Twingo vinnik een leuk kek ding, maar veel, en veel te klein voor mijn gezin. De Kadjar heeft een keiharde achterbank en ik heb 3 kids. Blijft alleen de Scenic over. En die nieuwe, die vinnik me toch LELIJK!

Geheel offtopic: we zijn aan het kijken voor een nagelnieuwe bak voor het hele gezin. En bij BMW begrijpen ze hoe ze je kids volledig moeten omkopen, bij Audi weten ze eigenlijk helemaal niks, en bij Dacia( da's ook Renault, maar dan een andere dealer) mocht ik een Duster een week lang meenemen om proef te rijden. Volvo is volgende week aan de beurt en bij Skoda konden de kids de showroom als speelplaats gebruiken. Omdat ze goede auto's maken, zei de verkoper. En idd, de Yeti is een leuk ding. Kaal, maar leuk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

re567
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Laatste bezoek: 28 jul 2015 14:32

Bericht door re567 »

Sorry dit is ook off-topic, maar het als Dinictus vind ik het overdreven om hier een nieuw topic voor te openen of extra naar een ander forum te gaan: Mijn zus wil haar Volvo V60 verkopen, en zoekt een goede plek om dat te doen. Heeft er iemand hier ervaring met tweedehands autowebsites, en welke zouden jullie aanbevelen?

(Misschien iets voor jou, Batenic? De auto is uit 2011)

Alvast bedankt!
"Je hebt op het ogenblik al mensen die niet gescheiden zijn van tafel en bed, maar van Peugeot en Renault." Lucebert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Batenic
lid
lid

Bericht door Batenic »

Nah...we hebben een vooruitziende blik en kijken dus naar een auto met drie stoelen áchter. Zoals de Espace..en de nieuwe Q7. Kleine kinderen worden groot...We zijn nog zoekende, BMW valt sowieso af, Volvo ook. Mooie bakken, maar er passen geen drie man naast elkaar op de tweede zitrij. En de hond moet ook mee, dus achterin is wat ruimte nodig.
En echt haast hebben we niet hoor.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door DHL »

Zware concurrent zou voor mij de Freelander Sport van Range Rover zijn...Ik denk zelfs dat mijn voorkeur die van de nieuwe espace overtreft. Als ik dan toch cross over zou moeten gaan (espace is dat eigenlijk geworden) dan liever een echte 4X4. Met mooie looks.
Zoals het er nu uitziet wordt mijn volgende wagen eerder zoiets. Jammer want ben best heel tevreden van mijn huidige espace. Maar die kan nog enkele jaren mee, dus zorgen voor later ;)

BMW 730 D 258 pk 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door Pleiades »

Heb je al met de nieuwe Espace gereden dan? Je krijgt echt gigantisch veel auto voor het geld. Alleen wel een stuk stugger en compacter dan de huidige Espace.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

re567
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Bericht door re567 »

Batenic schreef:Nah...we hebben een vooruitziende blik en kijken dus naar een auto met drie stoelen áchter. Zoals de Espace..en de nieuwe Q7. Kleine kinderen worden groot...We zijn nog zoekende, BMW valt sowieso af, Volvo ook. Mooie bakken, maar er passen geen drie man naast elkaar op de tweede zitrij. En de hond moet ook mee, dus achterin is wat ruimte nodig.
En echt haast hebben we niet hoor.
Dat begrijp ik, Batenic;-) Ja, de grotes Renaults hebben echt veel ruimte. Daar heeft Pleiades helemaal gelijk in: gigantisch veel auto voor het geld :wink: Ik heb eens even rondgekeken en de Volvo V60 op deze site gezet. We zullen eens zien hoe snel hij weggaat...
"Je hebt op het ogenblik al mensen die niet gescheiden zijn van tafel en bed, maar van Peugeot en Renault." Lucebert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Batenic
lid
lid

Bericht door Batenic »

Jaaa,Pleiades..Ik heb al in de nieuwe Espace gereden. Er ligt teveel nadruk op de gadgets in de Espace. Niet vooruit te branden. Middenconsole in je oksels en overal Rode ledjes. Inderdaad een 'oerensloep nouveau. Niet voor dit gezin.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door Pleiades »

TCe200 ging prima van z'n plek en alle kerstverlichting kan gewoon uit :P

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

re567
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Bericht door re567 »

Dus dan wordt het toch een oudere Espace of de Q7, Batenic? Laat maar weten als jullie je keuze hebben gemaakt!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door DHL »

Ik heb er nog niet mee gereden, moet ik dringend eens doen. Mijn oordeel baseert zich enkel op de uiterlijke kenmerken. En ik vind het een lange break geworden eigenlijk. Kadjar is vele mooier. Maar nogmaals, bij mij speelt het nu enkel om het uiterlijk en het gevoel als je plaats neemt.

BMW 730 D 258 pk 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door Pleiades »

Ik vond hem niet zo, tot ermee gereden te hebben. Nu vind ik het een geweldige auto. Het is alleen jammer dat het meer een Grand Kadjar is geworden in plaats van een Espace.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut