Help...
Ik heb een Renault Espace 1.9 dCi Privilège TO/ OD Monovolume 2004 (12de maand), 60000 km. op het oog.
De vraagprijs is 18000 Euro met nog 3 opties: electrisch schuifdak, alarm en xenon lampen.
Is dit een aanvaardbare prijs? En na hoeveel km moet je zo'n aandrijvingsriem vervangen?
Hopelijk kan iemand me voor zaterdag helpen, want dan ga ik hem bewonderen.
Groetjes,
Bob
Espace Espace 1.9 dCi Privilège TO/ OD Monovolume 2004 (12de maand), 60000 km. op het oog
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
Riemen moeten bij 120.000 km OF 5 jaar vervangen worden, wat het eerst gehaald wordt.
Ik vind de prijs wel aan de lage kant, eigenlijk verdacht laag.
Heeft de auto al een NL kenteken of moet deze nog geïmporteerd worden?
Dit zou de lage prijs deels kunnen verklaren.
De auto heeft in NL nieuw zo'n € 45.000 gekost, heeft in nog geen 3 jaar een wel erg hoge afschrijving.....
Is mogelijk wanneer het een (ex)schade auto is of een auto uit het buitenland waar nog geen NL kenteken op zit.
In het laatste geval komen er nog de kosten voor het importeren bij en vooral de BPM die nog afgedragen moet worden.
Dit is nog een heel flink bedrag, reken op een bedrag tussen de €7.000 en €10.000, dus dan wordt de auto ineens niet meer zo heel goedkoop.
Voor een dergelijk bedrag kan je ook een vergelijkbare auto kopen waar al een kenteken op zit en de historie van bekend is, misschien zelfs wel bij een dealer.
Antonio.
Ik vind de prijs wel aan de lage kant, eigenlijk verdacht laag.
Heeft de auto al een NL kenteken of moet deze nog geïmporteerd worden?
Dit zou de lage prijs deels kunnen verklaren.
De auto heeft in NL nieuw zo'n € 45.000 gekost, heeft in nog geen 3 jaar een wel erg hoge afschrijving.....
Is mogelijk wanneer het een (ex)schade auto is of een auto uit het buitenland waar nog geen NL kenteken op zit.
In het laatste geval komen er nog de kosten voor het importeren bij en vooral de BPM die nog afgedragen moet worden.
Dit is nog een heel flink bedrag, reken op een bedrag tussen de €7.000 en €10.000, dus dan wordt de auto ineens niet meer zo heel goedkoop.
Voor een dergelijk bedrag kan je ook een vergelijkbare auto kopen waar al een kenteken op zit en de historie van bekend is, misschien zelfs wel bij een dealer.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- 2-hit-miracle
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Dit berichtje is ondertussen wel verouderd, maar toch een reactie.
Dit gaat wel over België. In Nederland heten deze auto's "MPV" en hier in België zeggen we "Monovolume".
Daaraan herkenbaar.
Voor een Espace van deze leeftijd met deze km-stand is dit een gangbare prijs. Het betreft een 1.9dCi.
Ik ken mensen die er onlangs ook zoeen kochten, helemaal vergelijkbaar, en die betaalden 17.500€.
Onderhouds-historie bekend, alles OK. Beleven er veel plezier aan.
[offtopic]
Ik rijd met een Citroën C8 2.0 HDi Image (behoorlijk complete uitvoering, incl. dual zone climate control, achter apart regelbaar) uit 2005, nieuw gekocht, alle korting erafgetrokken: incl. 7 stoelen, metaalkleur: 25.900€.
Het is mijn tweede - voor de eerste uit 2003 die hetzelfde kostte kreeg ik na 2 jaar/100.000km ook 18.000€ terug - ik rijd met km-vergoeding voor mijn werk - de afschrijving was daardoor gecompenseerd.
[/offtopic]
Alhoewel ik heel tevreden ben over deze 2de C8, ga ik vanaf zomer 2008, bij ong. 150.000km, ook weer eens rondkijken, en dan staat de Espace zéker, en misschien ook de Ford Galaxy, op mijn 'te vergelijken' lijstje.
NB: Bij de HDi in C8/807/Ulysse/Phedra moet de distributieriem pas bij 160.000km vervangen worden.
Vandaar dat ik dit forum ook eens afstruin.
Mvg
Peter
Dit gaat wel over België. In Nederland heten deze auto's "MPV" en hier in België zeggen we "Monovolume".
Daaraan herkenbaar.
Voor een Espace van deze leeftijd met deze km-stand is dit een gangbare prijs. Het betreft een 1.9dCi.
Ik ken mensen die er onlangs ook zoeen kochten, helemaal vergelijkbaar, en die betaalden 17.500€.
Onderhouds-historie bekend, alles OK. Beleven er veel plezier aan.
[offtopic]
Ik rijd met een Citroën C8 2.0 HDi Image (behoorlijk complete uitvoering, incl. dual zone climate control, achter apart regelbaar) uit 2005, nieuw gekocht, alle korting erafgetrokken: incl. 7 stoelen, metaalkleur: 25.900€.
Het is mijn tweede - voor de eerste uit 2003 die hetzelfde kostte kreeg ik na 2 jaar/100.000km ook 18.000€ terug - ik rijd met km-vergoeding voor mijn werk - de afschrijving was daardoor gecompenseerd.
[/offtopic]
Alhoewel ik heel tevreden ben over deze 2de C8, ga ik vanaf zomer 2008, bij ong. 150.000km, ook weer eens rondkijken, en dan staat de Espace zéker, en misschien ook de Ford Galaxy, op mijn 'te vergelijken' lijstje.
NB: Bij de HDi in C8/807/Ulysse/Phedra moet de distributieriem pas bij 160.000km vervangen worden.
Vandaar dat ik dit forum ook eens afstruin.
Mvg
Peter
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 173 Weergaves
-
Laatste bericht door Bousche
-
- 0 Reacties
- 418 Weergaves
-
Laatste bericht door Bittybong
-
- 0 Reacties
- 117 Weergaves
-
Laatste bericht door merbahali05
-
- 10 Reacties
- 501 Weergaves
-
Laatste bericht door RichTrip
-
- 1 Reacties
- 194 Weergaves
-
Laatste bericht door Renault47
-
-
Hoe interieurfilter vervangen? (Twingo 2004 met airco)
door Vertrokken gebruiker 45857 » » in Techniek algemeen - 4 Reacties
- 1036 Weergaves
-
Laatste bericht door Vertrokken gebruiker 45857
-