verwijderen wieldraagarm Espace III 2001
-
Topic author - 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 15 jun 2015 18:54
- Actief als: particulier
verwijderen wieldraagarm Espace III 2001
Ik heb een Espace III uit 2001 2.0 16V 140Pk waarvan ik de wieldraagarm(links)( boomerangvorm) na verwijderen van de 2 grote bouten uit het subframe toch niet kan verwijderen. Hij blijft hangen(wel beweegbaar) thv begin wielkast.Hij zou er volgens de "berichten er zo naar voren toe uit moeten kunnen maar helaas. iemand daar ervaring mee??
Bij voorbaat dank voor het antwoord.
Bij voorbaat dank voor het antwoord.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 08 mei 2025 08:31
Re: verwijderen wieldraagarm Espace III 2001
Door de veerdruk van de veerpoot duwt deze de draagarm omlaag waardoor deze klemt in het subframe.
Een beetje rommelen en deze moet zoals je al zegt loskunnen.
Een beetje rommelen en deze moet zoals je al zegt loskunnen.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 07 apr 2019 21:53
Koevoet er tussen en hopla.
Hide post links |
-
Vooraleerst bedankt voor de reacties maar ik geef er even een extraatje bij. Tussen de plaat die aan de binnenkant wielkast en onderkant subframe vastgemaakt wordt zit een metalen ring met daarop rubber nokjes. Daarbinnenin zit een nylon bus die ook weer een rubber bus( ook met nokjes) die de boutgeleider vasthoudt omsluit. Die boutgeleider ( staal)komt gelijk met onderkant van de metalen ring.Dat krijg ik er dus zo niet uit. Ik zat eerst te bedenken dat die bus eruit moet maar daar zit (buiten de flexibiliteit van het rubber) geen beweging in. Als ik ga zitten sjorren aan de voorkant draagarm(bij de "kogel")gebeurt er dus niets.Moet die boutgeleider er tocheerst uit of moet ik hem een stukje omhoog tikken zodat hij in z,n geheel met arm naar buiten komt?? Alvast bedankt voor het meedenken
Hide post links |
-
Nou bij deze kan ik dan uiteindelijk zelf antwoord geven op mijn eigen vraag want bijna alle info die ik op voorhand gekregen heb klopte niet. De 2e grote bout die in het subframe zit ( thv begin wielkast)is dus NIEThet draaipunt/bevestiging van de wieldraagarm zoals mij overal gezegd is( zelfs bij de Renault)maar je kan hem pas eruit halen als je de grote bout van de stabilisatorstang ( die helemaal van links naar rechts onder de auto doorloopt ) loshaalt. Dat is dus het 2e draaipunt/bevestigingspunt van de arm. Bout los en eruit en dan gaat de draagarm er verder zonder enige moeite uit.
Verder toch iedereen bedankt voor het meedenken.
Verder toch iedereen bedankt voor het meedenken.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 07 apr 2019 21:53
Dat is logisch , wij dachten dat die gezien het verhaal er ook al uit was !
Hide post links |
-
Beste Kaleido ( scoop??) Just fun.
Dat was nu juist het probleem men had mij alleen maar aangegeven dat die 2e grote bout door het subframe heen tevens het 2e draaipunt was. Niemand heeft het over de bout gehad van de stabilisator ook de werkplaatschef Renault niet die ik uitgebreid gevraagd heb. Ik ben nogmaals naar afbeeldingen gaan kijken van zo'n draagarm en geconstateerd dat hij gewoon 90 * is ipv zoals mij gemeld om een hoekje( heel klein maar toch)want dan kom je in 1e instantie uit op die subframebout en niet op de bout van de stabilisator. Maar goed, KIJKEN doet soms wonderen het kostte alleen 2 dagen gekl..i. maar het gaat goedkomen. Bedankt voor je reactie. Fijne avond.
Dat was nu juist het probleem men had mij alleen maar aangegeven dat die 2e grote bout door het subframe heen tevens het 2e draaipunt was. Niemand heeft het over de bout gehad van de stabilisator ook de werkplaatschef Renault niet die ik uitgebreid gevraagd heb. Ik ben nogmaals naar afbeeldingen gaan kijken van zo'n draagarm en geconstateerd dat hij gewoon 90 * is ipv zoals mij gemeld om een hoekje( heel klein maar toch)want dan kom je in 1e instantie uit op die subframebout en niet op de bout van de stabilisator. Maar goed, KIJKEN doet soms wonderen het kostte alleen 2 dagen gekl..i. maar het gaat goedkomen. Bedankt voor je reactie. Fijne avond.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-