Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Tijdens afgelopen vakantie begon het voorgloeilampje op te branden tijdens het rijden met name bij optrrekken boven de 100 km en bij hellingen, als ik iets gas los liet ging het weer uit.
Nu begint het lampje af en toe al te branden bij snelheden boven de 80 km als ik optrek , zonder dat er ook maar sprake is van een helling of zware belasting. Het gebeurt niet konsekwent en ook lijkt dit samen op te gaan met soms een verhoogd brandstof verbruik van zo'n 20%?
Is dit een defekte sensor van het een of ander omdat het niet konsekwent voorkomt, of zou het toch op een defekt duiden
groeten tom
Gezien de specificatie van de auto en de aard van de storing lijkt het mij om een vervuilde of defecte EGR-klep te gaan.
Laat deze bij een garage controleren en indien nodig vervangen.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik in oosterijk op de snelweg slaat me systeem uit dashboard alles, wel alles meteen weer aan en geeft ESC die ging weer uit en gaf melding Zijruiten achter vergrendeld.
Motor werkt wel en heeft vermogen.
Heeft iemand dit ook al een keer gehad en...
Sinds kort valt mijn renault megane grandtour 1,5 dci , 110 pk uit vooral bij optrekken of gas geven in 2e versnelling , ook bij terugschakelen .
Dus heel kort valt alles uit . Soms hele ritten bijna niks uitval en nu constant....
Geachte lezer,
Ik heb een raar dingentje met mijn renault traffic 2016 dci 120 pk versie.
Als ik de snelweg op ga (of ergens waar het niet mag) en ik trek hem goed door dan krijg ik een hik/stotter tijdens het optrekken in zijn 3e versnelling op dat...
Van de week al 2 keer meegemaakt dat er een relais onder de motorkap blijft tikken bij het opstarten en stoppen van het laden aan de 11kw thuislader.
Normaal zou je 1 keer een tikje moeten horen als de auto gaat laden of stopt met laden.
Afkoppelen...
Ik rij een Espace V (1.6 benzine 200pk bj 2017), afgelopen zomer had de koelventilator het begeven. Heb deze inmiddels vervangen, alleen valt het mij nu op dat tijdens het gebruiken van de AC de koelventilator niet direct...
Sinds kort ben ik in het bezit van een Clio 4 Estate uit 2014 (Night & Day edition).
Deze versie beschikt over het R-Link 1 systeem.
Deze heb ik geüpdatet naar V11.25 door een nieuw kaartje te kopen, in de hoop dat dat tevens dit...