Twingo 2002 remlichten branden continu bij contact aan

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, verlichting, etc.
Plaats reactie

Topic author
GvbuuH
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 42
Lid geworden op: 05 jan 2024 16:21
Actief als: particulier

Twingo 2002 remlichten branden continu bij contact aan

Bericht door GvbuuH »

Vanmiddag kwam ik mijn P hofje oprijden, kwam er een buur naar me toe en zei me dat de remlichten plus het derde remlicht bleven branden. Ik had verder de verlichting uit staan. Na wat online zoeken lijkt het een stukke remschakelaar bij het rempedaal te kunnen zijn. Of de elektrische verbinding is verbroken, maar ik moet er nog naar gaan kijken. Ik las dat de schakelaars weleens stuk kunnen gaan, dus houd ik het daarop. Maar als iemand hier meer kan vertellen, ik houd me aanbevolen.

Nu zou ik morgen naar Winneweer gaan, om de nieuwe wieldoppenset op te gaan halen bij Winparts. De eerste gedachte was om dan ook alvast maar direct een remschakelaar mee te nemen. Maar is het dat handig, mag het wel om met constant brandende remlampen over de wegen te rijden? Misschien beter de bestelling online erbij doen en dan laten bezorgen? Bij deze tijdens het tikken het besluit genomen: ik blijf thuis.

Nu had ik gehoopt dat ik met mijn pas aangekochte Twingo niet direct te hoeven kromliggen om - zo veel mogelijk - zelf reparaties te doen, maar ik zal toch op mijn knieën moeten, denk ik. Eerst maar eens zien of er een video is over het vervangen van de remschakelaar. En anders naar de garage ermee, maar ik wil (moet wel) goedkoop auto rijden, dus eerst eens zien of ik het zelf kan doen.

EDIT
Ik heb een goeie tutorial gevonden, waarop duidelijk te zien is hoe de schakelaar vervangen moet worden. Wel in het Spaans, maar deze taal wordt goed vertaald in het Nederlands.

In elk geval bestel ik de schakelaar en ga die zelf - met gemak - plaatsen. Is het probleem opgelost, dan laat ik het zo en is dit misschien leerzaam voor eventuele zoekenden met dezelfde storing aan de Twingo 1 in de toekomst. Als ze nog steeds blijven branden, meld ik me hier weer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 3
Berichten: 16029
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Twingo 2002 remlichten branden continu bij contact aan

Bericht door mechanic »

Gelukkig is het maar een remlichtschakelaar, relatief goedkoop en eenvoudig te vervangen.
Mogelijk is het uit elkaar halen en reinigen nog een optie, maar of dat opweegt tegen een paar knaken voor een nieuwe?

Na het monteren, duw het rempedaal helemaal in en trek de pin een stuk uit de sensor. Door het loslaten van het rempedaal stelt de schakelaar zichzelf in feite af doordat de pin zich precies goed terug stelt.

Zelfs een verkeerd afgestelde sensor kan dit euvel geven.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
GvbuuH
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 42
Lid geworden op: 05 jan 2024 16:21
Actief als: particulier

Re: Twingo 2002 remlichten branden continu bij contact aan

Bericht door GvbuuH »

Ik bestel toch alvast de nieuwe schakelaar, maar zal ook kijken of deze nog te fiksen is. Ik zal erop letten dat de pin de schakelaar goed afstelt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
GvbuuH
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 42
Lid geworden op: 05 jan 2024 16:21
Actief als: particulier

Re: Twingo 2002 remlichten branden continu bij contact aan

Bericht door GvbuuH »

Vanmorgen in de stromende regen naar de parkeergarage onder het winkelcentrum gereden, daar is het droog en niet zo stormachtig.
Daar de mat eruit gehaald om op mijn knieën te kunnen kijken naar de schakelaar.
Ah! Een vorige eigenaar had er al eens naar 'gekeken'...
remlicht1.jpg
Een stuk ducttape was met een dikke m8 moer tussen pedaal en schakelaar geplaatst, ooit, de moer was er tussen weg gedrukt.

Dit maar verwijderd, de schakelaar los geklikt, nu testen of die het doet, maar ik kan niet om de auto heen kijken of die het doet, dus een video gemaakt met de foon achter de auto tegen een pilaar aangezet. Video aan, schakelaar een paar keer indrukken en video uit. De video is niet up te loaden, maar ik kon zien dat de schakelaar werkt.

Vermoedelijk is dit geen zelf afstellende schakelaar, dus ik plaats er tijdelijk weer wat tussen, in afwachting van de nieuwe zelf stellende schakelaar, die deze week wel zal aankomen.

Opgelost. :dance:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 3
Berichten: 16029
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Twingo 2002 remlichten branden continu bij contact aan

Bericht door mechanic »

Ongelofelijk dat men over gaat tot zo'n geklungel voor een paar euro.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
GvbuuH
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 42
Lid geworden op: 05 jan 2024 16:21
Actief als: particulier

Re: Twingo 2002 remlichten branden continu bij contact aan

Bericht door GvbuuH »

Wat je zegt! Deze auto is het waard om goed te verzorgen, dus laat ik dat dan maar doen.
Op naar de volgende klacht (in een ander topic), portier aan bestuurderszijde gaat zeer moeilijk open...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
GvbuuH
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 42
Lid geworden op: 05 jan 2024 16:21
Actief als: particulier

Re: Twingo 2002 remlichten branden continu bij contact aan

Bericht door GvbuuH »

Gisteren de nieuwe schakelaar geplaatst. Deze kon ik uittrekken, na eenmaal intrappen van de rem stelde die zichzelf, en klaar.

De oude schakelaar kon dit niet en had een te korte slag. Het leuke is dat ik deze nog wel kon gebruiken, opnieuw zolang een moertje ertussen met een tape ( :naughty: ) zodat ik alsnog de bestelling bij Winparts zelf kon halen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 3
Berichten: 16029
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Twingo 2002 remlichten branden continu bij contact aan

Bericht door mechanic »

Het afstellen stelt niks voor inderdaad maar op die manier zorgt het voor de beste werking.
Mooi dat het gelukt is, en het weer goed werkt!

Heb lang geleden een knal roze twingo 1 gekocht voor €100, met mooi stoffen dak en de oude c3g motor.
Leuke auto's die nu aan een opmars bezig zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht