Al de tweede dag voelde ik dat de Captur heel af en toe een beetje in leek te houden.
Vervolgens heb ik nu al meerdere malen gemerkt dat hij stottert. Dit stotteren is niet altijd en ik heb er nog geen patroon/ritme in ontdekt.
Het komt vaak ineens op als ik rustig 80km/u in de hoogste/5e versnelling op de landwegen rij (elke dag voor woon werk verkeer).
Ineens begint de Captur dan een beetje te stotteren/in te houden/te hikken en er is dan absoluut niet meer fijn op de cruisecontrol mee te rijden. Als ik hem dan van de cruisecontrol af haal en handmatig met het voetgas op die 80km/u hou, is het nog steeds voelbaar maar minder erg als op de cruisecontrol.
Volgende ritten/ na stilstaan voor bijv een verkeerslicht/etc is het vaak weer (even) weg.
Ik heb dit nu zo'n 5 á 6 keer meegemaakt tijdens een rit.
Dit mag natuurlijk absoluut niet met een gloednieuwe Captur, dus vandaag naar mijn dealer.
Een werkplaatsmedewerker heeft een rondje proefgereden maar toen natuurlijk niet waarneembaar (evenals de rit naar de dealer toe, toen was het helaas ook niet aanwezig). Daarna heeft hij hem uitgelezen. Ik hoopte natuurlijk dat er een foutcode opgeslagen zou zijn. Helaas bleek dit volgens de medewerker niet het geval te zijn.
Zij gaven aan dat ze niet wisten wat het was en dat ze dan de Captur maar een hele dag moesten houden om uitgebreid proef te rijden.
Ik ongedaner zaken terug naar huis.
Laatste stuk van de rit (een ritje van circa 50km waarvan de laatste 10km een 80km/u weg) begon hij op de cruisecontrol wéér in te houden.
Bij thuiskomst dus direct gebeld naar de dealer en aangegeven dat de auto dan maar een hele dag naar hun toe moet.
Dit kan helaas pa 7 juli en tot die tijd moet ik hier dus mee blijven rijden...
Ik baal hier ontzettend van. We hebben deze auto nieuw gekocht omdat we een auto wilden die compleet ontzorgt. Maar nu al zulke lastig op te sporen problemen...
Iemand anders hier zelfde ervaringen mee? Tips? Hoe aan te pakken?
Ik voel nml aan mijn water dat er natuurlijk uit die proefritten op 7 juli niets gaat komen qua inhouden/stotteren...
En nee, ik heb niet per ongeluk wat benzine getankt ipv diesel