Euro95-E10

Voorpagina / in het nieuws
Forumregels
- Nieuws hoeft niet over Renault alleen te gaan, alles wat interessant is, kan hier geplaatst worden
- Meningen kunnen ver uiteen lopen over sommige (actuele) onderwerpen, speel svp op de bal en niet op de man
- Slechts een linkje plaatsen is niet echt de bedoeling, copy-paste een stuk van de tekst met de bron-link eronder
- Je kan (stukken van) het bericht onder de tags zetten, dan zijn ze alleen voor ingelogde gebruikers leesbaar.
Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 6
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Euro95-E10

Bericht door WillemS »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

slaat op het beste nemen dat er is !! b.v .98 octaan, V-power, excellium en dergelijke.
Bovendien rijden we al jaren met 5% bio troep in onze tank's, dus regelmatig een goede cleaner is geen overbodige luxe om algen groei en vocht te vermijden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

coinoperator
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 158
Lid geworden op: 10 mar 2013 10:50
Actief als: particulier
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Euro95-E10

Bericht door coinoperator »

ah zo...

belachelijk is trouwens dat premium sju hier 10 tot 12 cent duurder is en in FR maar een cent of 3
Zullen we met de Renault Megane?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

coinoperator
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 158
Lid geworden op: 10 mar 2013 10:50
Actief als: particulier
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Euro95-E10

Bericht door coinoperator »

Heel leuk om te weten voor iedereen is trouwens het volgende:

Mijn Kreidler uit 1977 liep onregelmatig,
de ene keer verzoop ie, even later draaide hij weer schraal.
ik heb de hele Bing teur uit elkaar gehaald, in de tri gehad, blinkend schoon en ieder klein kanaaltje was open.
Maar het gedonder bleef aanhouden.

Tenslotte kreeg ik van iemand de tip om eens de vlotternaald te vervangen...
Zo gezegd zo gedaan, weg probleem.
HUH
De problematische vlotternaald zag er 100% gelijk uit aan de nieuwe, messing, geribt en een ronde rubberachtige punt met een hoek van om en nabij de 45 graden.
Toen beide naalden eens meegenomen naar een kennis die een flinke microscoop had staan (is arts)
En ja.... de "wangen" van de punt waren niet vlak maar bolvorming geworden met een bende kraters er in.
De goeje naald had die fratsen niet.

Oorzaak, de moderne "benzine"
De naald was dus gewoon deels opgelost.

Das was dus een errug simpel Bing carborateurtje...
En dat was Euro E5 (ofterwel de gewone rotzooi van de pomp met een kwak 2T olie erbij)

Wat gebeurt er binnenin het onvoorstelbaar veel komplexere mechanisme van mijn autootje dan wel met het dubbele aan oplosmiddel?
Ik wil 't niet weten.....
Zullen we met de Renault Megane?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Timelord
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 3
Berichten: 124
Lid geworden op: 01 jul 2010 20:42
Actief als: particulier

Re: Euro95-E10

Bericht door Timelord »

Nou je het over een brommer hebt, ik had een Yamaha en als ik Shell tankte, sloeg hij bij het wegrijden de eerste keer steeds na enkele meters af en moest ik lang duwen om hem weer aan de praat te krijgen.
Als ik Texaco tankte had ik nergens last van.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

coinoperator
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 158
Lid geworden op: 10 mar 2013 10:50
Actief als: particulier
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Euro95-E10

Bericht door coinoperator »

Yamaha.... had ik toen ik 16 was, de FS1 met roterende schijfinlaat en vastgelaste vijfbak die je zo weer los had hihi
en nadat dat racemonster in beslag was genomen kreeg ik van pa en ma een gloednieuwe blauwe met membraan en dat kudtding was niet vooruit te vloeken, lustte alleen mengsmering 1 op 20 en liep al vast bij warm weer.

ps
de bekeuring van de FS1 heb ik nog altijd ingelijst hier hangen in mijn hobbykamer :-) 115 kmph gnuift.
Zullen we met de Renault Megane?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Berichten: 16030
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Euro95-E10

Bericht door mechanic »

Met elke auto die ik gereden heb ik FR tankte ik altijd de e10. Weliswaar reden we altijd zonder aanhanger,maar geen enkel probleem.
Dat je iets minder ver op een tank komt viel ook wel mee,maakte zeker geen 100km uit. We reden aan een stuk door 1300km met alleen tankpauzes en wissels,dan is de tank zoiezo snel leeg. Ook bij de volvo 5cil turbo geen vermogensverlies waargenomen.
De oude renault motoren,8v en 16v lusten het ook zonder problemen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

coinoperator
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 158
Lid geworden op: 10 mar 2013 10:50
Actief als: particulier
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Euro95-E10

Bericht door coinoperator »

is je account gehackt ofzo?

Ik vind het nogal een erg vreemde bewering van iemand met zoveel kennis van zaken om te stellen dat E10 zonder problemen getankt kan worden.
het is daarnaast ook nog eens zo dat biobrandstof voedseltekorten oplevert en er regenwouden voor worden gesloopt.
Zullen we met de Renault Megane?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Berichten: 16030
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Euro95-E10

Bericht door mechanic »

Over de tot stand komen van de brandstof zal niemand zich druk maken die autorijd toch? Is zoiezo niet milieu vriendelijk.
Ik deel alleen mijn eigen ervaring,die waren prima met de e10.
De kwaliteit weet je nooit als je in een boeren gehucht tankt bij een merkloze pomp,maar al mijn auto's lusten deze brandstof prima. Van die om en nabij 4-5 tankbeurten zal een auto zonder aanhanger niet veel lijden,vooral de oudere niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in