Raar geluid renault scenic2 2ltr
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 5
- Laatste bezoek: 15 nov 2017 17:29
Hi, ik ben nieuw hier en heb raad nodig mbt een geluid dat mijn Scenic2 bwjr. 2004 maakt na het starten en enkele seconden hoorbaar is. Ik krijg geen fout melding en voor de rest rijdt mijn Scenic prima. Het ontstond nadat ik op de knop voor de circulatie drukte. Staat normaal altijd op automatisch ingesteld. Als ik nu op die knop druk hoor ik dat geluid maar ook even nadat ik gestart heb en de motor al loopt. Ik kan het geluid het beste omschrijven als het geluid dat je hoort als je van een gaspit de ontstekingsvonk hoort overslaan om de gasvlam te ontsteken. Het geluid komt links onder het dashbord vandaan.
Herkent iemand dit of weet iemand wat dit is en misschien wat ik er aan kan doen.
Met vriendelijke groeten,
Harry
Herkent iemand dit of weet iemand wat dit is en misschien wat ik er aan kan doen.
Met vriendelijke groeten,
Harry
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
Het kan de stelmotor van de recirculatieklep zijn die je hoort.
Ik weet zo niet waar deze zit maar door je beschrijving van de klacht lijkt het mij dit onderdeel te zijn.
Antonio.
Ik weet zo niet waar deze zit maar door je beschrijving van de klacht lijkt het mij dit onderdeel te zijn.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Hide post links |
-
Bedankst voor je info Rossi. Ik denk dat het wel zo iets mpet zijn. Ik heb nog even in het forum gelezen en las dat nog iemand zijn klacht ongeveer zo omschreef en er gelukkig nog garantie op had. Hij was zijn wagen alleen 2 dagen kwijt.
Ik verwacht dus dat het geen goedkope reparatie zal zijn. Daarom zou ik het wel graag zelf willen maken want ik heb die circulatieklep niet echt nodig.
Groeten.
Harry.
Ik verwacht dus dat het geen goedkope reparatie zal zijn. Daarom zou ik het wel graag zelf willen maken want ik heb die circulatieklep niet echt nodig.
Groeten.
Harry.
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 28 sep 2011 08:31
Dashboard gedeeltelijk eruit, nieuwe kachelmotor erin. Wat je hoort is het overslaan van een (plastic) tandwieltje van het recirculatieklepje (welke verbonden is met de kachelmotor) , waarvan een of twee radertjes zijn afgebroken.
Heb ik zelf ook gehad (precies hetzelfde geluid) is onder garantie verholpen (bij mij dan)
Ben benieuwd wat de onkosten zijn ! Arbeidsloon is waarschijnlijk het hoogst !!!
grtn Marcel
Heb ik zelf ook gehad (precies hetzelfde geluid) is onder garantie verholpen (bij mij dan)
Ben benieuwd wat de onkosten zijn ! Arbeidsloon is waarschijnlijk het hoogst !!!

grtn Marcel

Renault Scenic II 2.0 16V DynLux 2005 MVB66 Gris Eclipse
17 inch Borbet LV4 Lights Black / SK Tuning Endrohr
AEG PE 150 / DAP900 / FINISHINE

17 inch Borbet LV4 Lights Black / SK Tuning Endrohr
AEG PE 150 / DAP900 / FINISHINE

Hide post links |
-
Ik had al op een duits Renault forum gelezen over zo'n probleem. Kosten bij hem zouden rond de 600 euro liggen. Via internet uitleg gehad hoe te verhelpen door de klep met wat geweld te sluiten of te openen. Die klep gebruik je toch nooit. Ja in een tunnel misschien als je in een file komt te staan. Het betrof echter een Scenic 1. Dus wil ik nu graag weten hoe ik bij de Scenic 2 erbij kan komen om die klep in de goede stand te zetten. En uiteraard waar die zit.
Groeten.
Harry
Groeten.
Harry
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 09 aug 2011 23:30
Ik heb het bij mijn ph1 ook, maar ik heb de stekker eraf getrokken,
probleem bij mij opgelost...
probleem bij mij opgelost...

eens een Renault, altijd een Renault ...
Hide post links |
-
Hi,
Is er niemand die mij kan zeggen waar ik bij Scenic 2 (2004) die stekker kan vinden?
Groeten,
Harry
Is er niemand die mij kan zeggen waar ik bij Scenic 2 (2004) die stekker kan vinden?
Groeten,
Harry
Hide post links |
-
Jammer dat jullie het niet wisten. Ik weet het nu wel. De stekker zit ook bij de Scenic2 links onder het dashbord.
Ik heb het niet zelf gerepareerd. Wat heet gerepareerd, stekkertje uitgetrokken. Mijn zwager is automonteur die heeft het uitgevoerd nadat ik hem een paar tekeningen uit het onderdelenboek had gekopieerd. Dus de kosten vielen voor mij wel mee. Maar toch het karei duurde toch zo'n 3 uurtjes.
Groet
mc_harley
Ik heb het niet zelf gerepareerd. Wat heet gerepareerd, stekkertje uitgetrokken. Mijn zwager is automonteur die heeft het uitgevoerd nadat ik hem een paar tekeningen uit het onderdelenboek had gekopieerd. Dus de kosten vielen voor mij wel mee. Maar toch het karei duurde toch zo'n 3 uurtjes.
Groet
mc_harley
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut