motor houd in bij wegrijden en gasgeven

Alles wat met de motor van de Laguna te maken heeft.
Plaats reactie

Topic author
Laguna3zitter
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jul 2015 21:27
Actief als: particulier

motor houd in bij wegrijden en gasgeven

Bericht door Laguna3zitter »

Hallo luitjes,

Ik heb een Laguna 3 van dec. 2008. Het is een benzine 2.0 motortype M4R-704 103kw.
Kort geleden begon de motor in te houden. Stationair loopt hij goed. Als ik weg rijd en normaal gas geef houd hij in. Ik kan dan doorrijden, door snel op te schakelen en voorzichtig gas te geven. Wegrijden wordt steeds lastiger.
De garage heeft gekeken of er valse lucht rondom de motor werd aangezogen of weggeblazen. Nee was niet het geval. Later kwam er een storing "controleer luchtverontreiniging". Bij het uitlezen werd alleen aangegeven dat er sprake was van een "arm mengsel". Geprobeerd te verhelpen door een reiniger aan de benzine toe te voegen. Geen effect. Wel was een licht brommend geluid te horen en leek achter/onder de auto vandaan te komen.
De auto volgetankt en kort daarna was het probleem over. Het geluid was ook weg. Maar na ca. 350km begon het weer. En ook het geluid was weer terug. De garage heeft de brandstoftoevoermodule (kost ook zoveel als het woord lang is) uit de tank gehaald. Er was niets aan te zien. Het kan haast niet anders, dan dat er in de tank valse lucht wordt aangezogen, waardoor hij slechter gaat lopen en het licht brommend geluid te horen is. Een nieuwe kost € 425.
We weten nog niet 100% zeker of de brandstofpomp kapot is. Wie komt dit bekend voor of kent het probleem?
Laguna3zitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Laguna3zitter
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jul 2015 21:27
Actief als: particulier

Re: motor houd in bij wegrijden en gasgeven

Bericht door Laguna3zitter »

Probleem is opgelost met een nieuwe benzinepomp plus kunststof afdichtring en afdichtrubber en ook maar de geadviseerde kabelboom met stekker (voor aansluiting op de pomp). Eerst werd verteld dat die kabelboom met stekker niet voor de mijne (2008 hatchback 2.0 benzine) nodig was. Aangegeven werd, dat in de aansluitstekker wel eens kortsluiting zou kunnen ontstaan en dan werd die geadviseerd. Bij de afdeling magazijn werd aangegeven, dat deze kabelboom met stekker zeker wel voor mijn type dringend werd aangeraden. Kost ca € 90 (stekker met 30cm kabelboom van 4 draden).
Ik neem het risico van brand/kortsluiting maar niet en heb hem erbij besteld. Ook nieuwe kunstof afdichtring (met schroefdraad) en de oude gebruiken werd echt ontraden.
Is inmiddels geplaatst en probleem is helemaal verholpen.
Groetjes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht