Motor wil niet stoppen.

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
ingrid-2000TSE
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 136
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:53
Actief als: particulier

Motor wil niet stoppen.

Bericht door ingrid-2000TSE »

Model/uitvoering : Espace 2000 TSE
Bouwjaar : 1985
Brandstof :benzine

De motor dieselt lang na. Zelfs als ik de sleutel uit het contactslot heb, wil de motor nog niet uit gaan. Als de brandstof toevoer laag is afgesteld, dan slaat de motor af zodra ik bijvoorbeeld voor een kruising moet stoppen. Tussen hoog en laag instellen lijkt niet te kunnen.

Carborateur is Weber 32 type 40. De electrostatische sproeier van het brandstof systeem lijkt nergens op te reageren.
Misschien helpt vervanging van de sproeier, maar dit onderdeel zie ik nergens te koop. Weet iemand een goed adres daarvoor, of zijn er andere auto modellen waar hetzelfde type is gebruikt?
Als je zonder vervoer zit, leer je je vrienden kennen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 2
Berichten: 3243
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Re: Motor wil niet stoppen.

Bericht door Mathijs »

Je kan kijken bij winparts.nl en daar op kenteken de juiste brandstofafsluiter zoeken.
Mijnautoonderdelen.nl werkt ook middels kenteken, dus wel zo makkelijk.
Wat ook wel eens resultaten wilt geven is het onderdeelnummer google'n, mits je het onderdeelnummer weet.
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
ingrid-2000TSE
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 136
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:53
Actief als: particulier

Re: Motor wil niet stoppen.

Bericht door ingrid-2000TSE »

Bedankt voor de tips. Helaas, ik weet het onderdeelnummer niet zeker. Er staan in de handleiding voor mijn auto verschillende nummers die allemaal voor mijn model zijn gebruikt. Als ik die google komt er niets.

Mijn buurman heeft de hele carborateur er voor me uitgehaald, gedemonteerd en schoongemaakt. Hij denkt dat het nu weer zal werken en wil het ding terugplaatsen.

Nu liep ik tegen een heel ander probleem aan: Twee mannetjes van de "milieupolitie" kwamen vertellen dat het verboden is om op de parkeerplaats achter mijn tuin aan de auto te sleutelen. Is dat domme intimidatie? Of kan het werkelijk waar zijn? Er komt geen olie uit de auto, of zoiets. Er is niets dat de parkeerplaats zou kunnen vervuilen. Het komt mij heel ongeloofwaardig over. Heeft iemand daar ervaring mee?
Als je zonder vervoer zit, leer je je vrienden kennen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Noreply
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 229
Lid geworden op: 11 okt 2009 17:15

Re: Motor wil niet stoppen.

Bericht door Noreply »

Ervaring nee, maar je zou de APV van je gemeente er eens op na kunnen slaan. Dit hadden de mannetjes ook aan je uit kunnen/moeten leggen.

Meestal zijn eenvoudige onderhoudsklusjes wel toegestaan, banden verwisselen etc. Maar bij grotere klussen moet je naar een garage is de gedachte. En daarbij het milieuaspect niet vergeten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 2
Berichten: 3243
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Re: Motor wil niet stoppen.

Bericht door Mathijs »

Als die parkeerplaats op openbare grond is, dan is het inderdaad verboden.
Een wiel wisselen mag nog net, maar voor de rest wil men nog verder gaan : zie topic --> autowassen-op-straat-moet-worden-ontmoedigd-t15112.html

Als het je eigen grond is, dan is het misschien een kwestie van een scherm er omheen zetten.
Wat je achter dat scherm doet, is je privé, al kan men daar ook nog wel moeilijk over doen, maar dan moet je echt wel de motorolie in een kuil laten lopen bij wijze van spreken.

Het is eigenlijk een combinatie van milieuwetgeving en 'welstandscommissie' die half gedemonteerde auto's (beetje overdreven geformuleerd in dit geval) geen aanwinst vinden voor de uitstraling van de wijk.
Al met al valt er wel wat voor te zeggen, maar toch. :-?
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
ingrid-2000TSE
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 136
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:53
Actief als: particulier

Re: Motor wil niet stoppen.

Bericht door ingrid-2000TSE »

Ik heb de APV er maar eens op doorzocht.
Er staat van alles over autohandel en garages die de openbare weg niet mogen gebruiken voor autoverkoop en langdurige reparaties. Maar voor een eigen auto is alleen deze bepaling onder parkeerexcessen van toepassing :

" Defecte voertuigen
Het is verboden een voertuig waarmee als gevolg van andere dan eenvoudig te verhelpen gebreken niet kan of mag worden gereden, langer dan op drie achtereenvolgende dagen op de weg te parkeren. "


Dat is niet van toepassing op een auto waarvan de carborateur er in een uurtje weer in zit. Hooguit zouden de "milieu"mensen die situatie veroorzaken.

Dan staat er nog onder
Parkeren van voertuigen van autobedrijf e.d.
Het is degene die er zijn bedrijf, nevenbedrijf dan wel een gewoonte van maakt voertuigen te stallen, te herstellen, te slopen, te verhuren of te verhandelen, verboden:
(...)
de weg als werkplaats voor voertuigen te gebruiken.


Hoewel mijn buurman één van de weinige buren is die wel eens een ander helpt, terwijl er velen zijn die nooit iets voor een ander doen, lijkt mij ook deze bepaling niet van toepassing op mij of mijn helpende buurman. Van halfgedemonteerde auto is geen sprake. Maar als ik voor langere tijd van huis ben ontkoppel ik de accuklemmen, om joyriding te voorkomen. Als ik terugkom zet ik de accu aan de lader. Dat is zichtbaar vanaf de openbare weg. Maar het lijkt me vergezocht om daarvoor die bepalingen toe te passen.

Er komen hier ook nog wel eens semi-ambtenaren verbieden om je auto te wassen.
Daarop is misschien het volgende uit de APV van toepassing:

"Bescherming regenwaterriolering
Het is verboden op het regenwaterriool op enigerlei wijze ander afvalwater te lozen dan niet-verontreinigd regenwater en niet-verontreinigd grondwater."


Motorolie en dergelijke laat ik echt niet op de parkeerplaats lopen. Maar waswater zou je als verontreinigd water kunnen zien en de afvoerput in de weg is een regenwaterriool neem ik aan.
Als je zonder vervoer zit, leer je je vrienden kennen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
ingrid-2000TSE
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 136
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:53
Actief als: particulier

Re: Motor wil niet stoppen.

Bericht door ingrid-2000TSE »

Ik las ook nog even de reacties op het onderwerp Autowassen op straat moet worden ontmoedigd

berichtdoor WillemS » 03 Jul 2013 09:50
We vergeten eigenlijk waar het vuil vandaan komt dat op de auto zit. Van de straat!!!, dus als je het eraf wast, waar dan ook, komt het daar weer terecht, simpel. Bovendien zijn de goede wasmiddelen afbreekbaar in het milieu.
Het is gewoon weer het zoveelste "kul-verhaal", laat je niet opjutten.

De spijker op de kop, WillemS.
Maar als er onzinnige bepalingen in een APV staan, kun je daar weinig aan doen, vrees ik.
Als je zonder vervoer zit, leer je je vrienden kennen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht