Kangoo bestel 2008 met foutjes

Alle overige technische vragen over de Kangoo
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Kangoo bestel 2008 met foutjes

Bericht door Domi1963 »

Zoals eerder hier elders heb ik mij voorgesteld. Ik woon in België en werk sinds 1 januari 2014 voor een andere werkgever welke mij een kangoo dCi -2008 in de meest eenvoudige uitvoering heeft bezorgd. Er is een en ander mis met deze wagen en wou daarom een paar vragen stellen aan de hier aanwezige techneuten of ervarings personen. Hier gaan we dan.
1) De verwarming werkt niet. De aanjager blaast correct op elke snelheid,de positieknop werkt ook evenals de buitenlucht/recirculatieknop. Enkel word het niet warm en de knop om van koud naar warm te gaan bied veel weerstand richting warm en komt meestal terug. Net of er iets wringt of tegenwerkt. Ik veronderstel dat dit een knop met kabelbediening is? Weet iemand welk het probleem zou kunnen zijn en of ik dit eventueel zelf kan checken?? Ik ben technieker.
2) De passagiers buiten spiegel trilt geweldig bij rijden op de snelweg. Ik denk dat het enkel het glas is. Is hier een handige oplossing voor?
3) het linker achterlicht en stoplamp werken niet. Mss het lampje en dat vind ik wel in de handleiding.
4) verder zit er een blauwpunkt radio in en als luidsprekers hebben ze juist de 2 tweetertjes aangesloten. En dat klinkt heel beroerd. In de deuren zie ik geen luidsprekers zitten met een zaklamp.
Nu de vragen: is de bekabeling aanwezig in de deuren?? Ik heb al even gekeken en ik vermoed dat de deurpanelen moeten verwijderd worden. Heeft hier iemand een stappenplan van?? Ik mag van de baas een andere radio plaatsen als ook luidsprekers toevoegen indien mogelijk,maar op mijn kostenWelke diameter moet ik voorzien van luidsprekers?? Heeft deze kangoo een ISO aansluiting?? Graag verhelderende antwoorden aub?? Ik zie bvb bij de deurpanelen maar 1 schroef zitten,maar er zullen er nog wel verborgen zijn.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Domi1963
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Scenic2000
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 766
Lid geworden op: 02 apr 2013 22:14
Actief als: professional
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Kangoo bestel 2008 met foutjes

Bericht door Scenic2000 »

Hallo,
Als je vragen hebt voor demontage of montage mag je altijd eens naar garage Van Den Driessche gaan .
Met de groeten van Kurt (heb er nog gewerkt )ze kunnen al je vragen beantwoorden .
de kabel van de verwarming zal verbogen zijn en vervangen moeten worden of geblokkeerd door bekabeling radio.
Spiegel kan een klap gehad hebben en ergens achterzijde gebroken . eens losmaken en kijken of alle bevestiging clipsen erop zitten .
Licht achteraan links enkel ? plaatverlichting en voor links werkt nog ?
Indien niet ,is zekering gesprongen door water in de plaatverlichting ( te vervangen ).
zekering zit goed verborgen aan bakje naast batterij , alles er uit om te vervangen .
Voor de boxen moet deurpaneel er af maar moet opletten want achter de deurkruk zitten er 2 torxen 30 ,in rondje aan de bediening deur ook eentje , 30, onderaan 2 van 20 en zijkant ook een van 20 .
Boxgaten moeten voorzien worden van pastiek doppen om schroeven te bevestigen .
Aansluiting is voorzien en specifiek voor de renault luidsprekers .
Het zijn opbouwmodellen , weet niet wat in nevenhandel te verkrijgen is .
Als ik volgende week terug ga werken kan ik je een pdf bestand sturen .
Hopelijk iets wijzer geworden .
Mocht je naar garage gaan ,doe de drie broers daar de groeten .
Mvg Kurt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Kangoo bestel 2008 met foutjes

Bericht door Domi1963 »

Hallo Kurt,
Alvast bedankt voor Uw antwoorden! Natuurlijk ken ik De Vandendriessches goed want ik rijd met een zustermerk van Renault (ik weet niet of ik mag zeggen welk merk) en heb mijn wagen daar gekocht. Dus ik ga regelmatig eens op bezoek bij Patrick meestal. Wat mijn kangoo van 't werk betreft had ik ook gevraagd om daar te mogen gaan maar ik mag niet van de baas. Ik moet naar een garage in Sint-Jans Molenbeek.(das te gemakkelijk een garage dicht bij mij thuis :roll: ) Spijtig want ik woon maar 400 m van bij Vandendriessche :(
Den 10e januari moet ik naar de opening van zijn nieuw deel garage gaan "Renault Minute" en dan zie ik hun wel en zal ik Uw groeten overmaken. :wink:
Bon wat de verwarming betrefd, je hebt dat zwart paneeltje wat rond de bedieningsknoppen zit. Clipst dat daar gewoon af? Want zoals ge zegt er zit onderaan een radio ingebouwd,maar op dat zwarte paneeltje rond de bedieningen, zit een display bevestigd van een tracer waarop wij ons uren moeten intikken. Ze hebben daar een gat doorgeboord voor de kabel van die display. Misschien hebben ze die aan de kabel van de chauffage bevestigd?? Kan ik die verwarmingsunit uitbouwen?? Bij mijn huidig voertuig is da met 2 torxen 20 en dan moet ge 2 clipsen wegduwen en ge hebt alles in Uw handen. Misschien kan ik dan de kabel volgen?? Bedient deze kabel een klep of een kraantje?? In mijn voertuig zittten allemaal Renault onderdelen en daar bedient de knop een klep en dat radiatortje warmt continue winter en zomer. Dus vermoed ik bij de kangoo hetzelfde?? Is na eventuele demontage van paneel en unit,de kabel makkelijk te volgen??
Dan voor de verlichting is het enkel het linker achterlicht+ stop wat niet werkt. Vooraan en plaatverlichting werkt wel.Dus ik ga eens kijken naar da lampke.
Dan voor het deurpaneel vernoem je deurkruk: bedoel je dat deel wat je vast neemt om uw deur dicht te trekken?? Het grote handvat dus?? Ik zag al dat daar een dekseltje op zit dus zoals je zegt zullen daar 2 schroeven onder zitten. In de deurhendel had ik ook al het plastic dopje opgemerkt. Rest mij enkel nog de andere onder en aan de zijkant op te sporen. Als al de schroeven er uit zijn zit het paneel dan nog geclipst?? Voor de boxen ik heb hier een composet liggen van Hertz diameter 130 inbouw. Dus inbouw luidsprekers passen er niet in?? Ook niet met huismanier bevestiging?? Ik bedoel als ik zelf iets knutsel?? Heeft deze kangoo een ISO radio aansluiting?? Is er Multiplex aanwezig of niet?? Ik kan wel kijken hoe de huidige radio aangesloten zit.
Dat was het weer voor even. Ik zal zeer waarschijnlijk nog wel andere dingen tegenkomen,ik heb de auto pas 2 dagen.Nogmaals bedankt voor Uw antwoorden en tot hoors! :)
Dominique
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Kangoo bestel 2008 met foutjes

Bericht door Domi1963 »

Sorry,vergeten. Voor de passagiersspiegel, clipst dat glas er langs voor uit of kan de schelp achter gedemonteerd worden??
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Scenic2000
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 766
Lid geworden op: 02 apr 2013 22:14
Actief als: professional
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Kangoo bestel 2008 met foutjes

Bericht door Scenic2000 »

Dag Dominique ,
Ik zal maandag middag alles doormailen met pdf erbij naar jouw [email] .
Ik heb er onlangs nog een losgemaakt voor de verwarmingsweerstand en ventilator .
Paneel is losclipsen van de radio , daarachter torxen en je kan zo aan verwarmingspaneel met kabels bediend voor de kleppen en standen.
Wacht nog even voor demontage tot als je de pdf's kan bekijken .
Dan zal alles veel duidelijker worden .
Radio is ISO en luidsprekers kan je eventueel met mdf opbouw maken .
Ze mogen zeker niet voorbij paneel komen naar buitenzijde toe voor de ruitmechaniek .
Opletten voor waterinloop bij montage .
Deurpaneel is geclipst ,wat dacht je :lol:
Vijzen inderdaad achter handvat die snel kan breken :mrgreen:

Mvg Kurt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Kangoo bestel 2008 met foutjes

Bericht door Domi1963 »

Hallo kurt,
Ok bedankt voor de pdf's ik zal wachten tot dan.dan breek ik niks af :mrgreen:
Voor de deur,had ik wel gedacht dat ze geclipst zou zijn! bij mijne D***a Du***r is da ook zo en daar zit dan nog zo eens een vervelende zwarte siliconen pakking bij tussen. maar geen nood ik heb een vorkenset om clipsen los te maken en als er een breekt,dan weet ik Patrick wonen héé. :lol:
Ik begrijp het voor de luidsprekers,die moeten daar binnen in geraken. Ik ga da meten en MDF ringen maken zodat ze ni paseren naar buiten toe, en aansluiten met 2 adapterkabeltjes en dan dicht tapen met ducktape voor het water. :wink:
Wat de spiegel betreft weet ik al wat er scheelt! Een foto zegt genoegi :lol:

Afbeelding

Alée nog een goed week einde en bedankt voor Uw hulp en pdf's!!

Greets,
dominique
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Scenic2000
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 766
Lid geworden op: 02 apr 2013 22:14
Actief als: professional
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Kangoo bestel 2008 met foutjes

Bericht door Scenic2000 »

Hallo,

in bijlage de nodige info
kangoo2.zip
Groeten Kurt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Kangoo bestel 2008 met foutjes

Bericht door Domi1963 »

Heel erg bedankt Kurt!
Ze hebben er vandaag al vlug even naar gekeken,maar de kabel is niet alleen het probleem. Ze gaan morgen verder spitten om te zien wat er scheelt. Hij denkt dat de klep vast zit.
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 1
Berichten: 3245
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Re: Kangoo bestel 2008 met foutjes

Bericht door Mathijs »

haha, die spiegel, zag het pas toen ik het contrast aanpaste:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Wvc
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 aug 2015 09:21
Actief als: particulier

Re: Kangoo bestel 2008 met foutjes

Bericht door Wvc »

Dag Dominique,

De verwarmingsknop van mijn Kangoo heeft exact hetzelfde foutje.
Waar zat het probleem bij jou?

Ward

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Kangoo bestel 2008 met foutjes

Bericht door Domi1963 »

De bedieningskabel zat geknikt. Gewoon recht geplooid en verstevigd en het probleem was opgelost.
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht