Bestellingen / leveringen Captur

Gebruikersavatar

Ehrwald57
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 apr 2014 18:50
Actief als: particulier

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door Ehrwald57 »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Hallo allemaal, bedankt voor jullie reacties. Zo speciaal is hij nu ook niet. Ik heb een Captur Xmod 120 EDC Ivory/noir besteld. Ik ben er blij mee, maar het is nog geen Ferrari waar je een half jaar op moet wachten. Ik heb bericht gekregen van Renault Nederland dat het week 51 wordt. Laat ik er dit van zeggen, ik ben niet blij.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thair
Lid
Lid
Posts in topic: 47
Berichten: 90
Lid geworden op: 12 aug 2015 17:15
Actief als: particulier
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door Thair »

The Eagles has landed.

Net een telefoontje van mijn dealer gehad, de auto is bij hun binnen (nou ja, staat achter buiten). Afgesproken dat ik morgenmiddag even langs kom om alvast wat foto's te maken en dat de aflevering op donderdag 27 augustus 2015 om 14:00 zal gaan plaatsvinden. :clap: :clap: :clap:

Groetjes,

Theo.
26-3-2018: Renault Captur TCe 120 EDC Intens, Orange Atacama / Ivoire.
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

CapturHH53
Lid
Lid
Posts in topic: 56
Berichten: 99
Lid geworden op: 08 nov 2014 21:58
Actief als: particulier
Locatie: Rijswijk

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door CapturHH53 »

Hallo Thair. Leuk voor je dat hij al binnen is bij je dealer en dat je morgenmiddag al wat foto's mag maken van je nieuwe Captur. Geniet er maar alvast van morgenmiddag en ja, de laatste week duurt altijd het langst voor de aflevering. Nou ik zie de foto's wel verschijnen. :clap: :fotoplease:
Captur TCe 90 Start en Stop HH Gris Casiopée / Noir, met Ruimtebesparend reservewiel, Achteruitrijcamera incl. optische en sonische weergave, windschermen voor, Premium pakket met waxoyl, luxe platen, luxe matten + gratis luxe matten voor. Besteld 16-08-2014 en aflevering 18-11- 2014.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thair
Lid
Lid
Posts in topic: 47
Berichten: 90
Lid geworden op: 12 aug 2015 17:15
Actief als: particulier
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door Thair »

IMG_2074.JPG
Vandaag even bij de dealer foto's gemaakt van onze nieuwe Captur, gelijk ook maar even de avatar hierop aangepast, de vorige avatar was tenslotte nog niet 'onze auto'. Er stond nog een auto voor en alle verkopers waren druk met klanten bezig, dus ik heb het maar zo gelaten, voor een eerste indruk volstaat dit voor mij.
IMG_2075.JPG
En vanaf de andere kant. Gelukkig scheen er een mooi zonnetje, dus op het chroom zie je de sterren verschijnen. Nog zeven nachtjes slapen... Hierna zijn we ook nog even naar KwikFit gereden om de winterbanden van de huidige Citroen op te halen en gelijk even doorgereden naar CarClean om wat onderhoudsmiddelen voor de nieuwe Captur in te slaan. Op http://captur.tscholten.nl staan voor de liefhebber nog meer foto's (in 'Media / Foto's -> Bij de dealer').
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
26-3-2018: Renault Captur TCe 120 EDC Intens, Orange Atacama / Ivoire.
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

CapturHH53
Lid
Lid
Posts in topic: 56
Berichten: 99
Lid geworden op: 08 nov 2014 21:58
Actief als: particulier
Locatie: Rijswijk

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door CapturHH53 »

Hallo Theo. Leuke foto's. Heb ze allemaal bekeken. Mooie kleur combinatie ook. Stond van de week toevallig bij mijn dealer ook precies de zelfde uitvoering klaar voor aflevering. Wat wordt het toch mooi op de weg met al die Renault Captur. Het leuke vind ik dat je ze in de verte al herkend als ze aan komen rijden met o.a. de dagverlichting en de verschillende kleuren combinaties. :dance: :dance:
Captur TCe 90 Start en Stop HH Gris Casiopée / Noir, met Ruimtebesparend reservewiel, Achteruitrijcamera incl. optische en sonische weergave, windschermen voor, Premium pakket met waxoyl, luxe platen, luxe matten + gratis luxe matten voor. Besteld 16-08-2014 en aflevering 18-11- 2014.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 400
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door Huite »

Conti's erop. Zijn vaak Michelins.
Benieuwd wat je er van vindt!
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thair
Lid
Lid
Posts in topic: 47
Berichten: 90
Lid geworden op: 12 aug 2015 17:15
Actief als: particulier
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door Thair »

Scherp gezien, was mij nog niet opgevallen. Ik ging ook uit van Michelin. In 19 lang geleden heb ik onder een Passat ook eens de Michelins verruild voor Conti's. Is mij toen goed bevallen dus ik ben erg hoopvol.

Groetjes,

Theo.
26-3-2018: Renault Captur TCe 120 EDC Intens, Orange Atacama / Ivoire.
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jodejo
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 6
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 mei 2015 11:57
Actief als: particulier

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door Jodejo »

Hallo Thair, ook onze Captur kunnen we ook op donderdag 27 augustus ophalen, maar dan om 11.00uur in de ochtend.
Heb nog een meevaller mogen onvangen van Renault Nederland, wij hadden op 1 mei onze aankoop gedaan en de volgende avond zag ik op tv een commercial waarin gratis xenonverlichting voor de Captur werd aangeprezen.
Volgens de dealer was deze actie per eind april gestopt, heb via de e-mail contact opgenomen met Renault Nederland en kreeg een mailtje terug waarin ze aangaven contact met mijn dealer the hebben opgenomen en ik kreeg alsnog de xenon gratis geinstalleerd.
Goede actie van Renault Nederland derhalve, er zal wel een foutje met het uitzendschema zijn geweest.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thair
Lid
Lid
Posts in topic: 47
Berichten: 90
Lid geworden op: 12 aug 2015 17:15
Actief als: particulier
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door Thair »

Ben eigenlijk wel een beetje jaloers. Niet zozeer op het drie uur eerder afleveren van de Captur, maar om de xenon verlichting. In mijn huidige auto heb ik ook (meedraaiende) xenon verlichting en dat bevalt me uitstekend. Ik heb al eens gelezen dat als je eenmaal xenon verlichting hebt gehad, je dit altijd wilt hebben. Ik zal tijdens een avondrit moeten bekijken of deze stelling waar is of niet en als dit zo is, dan eens gaan kijken wat de mogelijkheden zijn.

Groetjes en veel veilige kilometers toegewenst,

Theo.
26-3-2018: Renault Captur TCe 120 EDC Intens, Orange Atacama / Ivoire.
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Scenicized
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 695
Lid geworden op: 20 sep 2013 19:53
Actief als: particulier
Locatie: in de buurt van Arnhem

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door Scenicized »

De xenonverlichting van de actie zit in mijn Captur. Ik wil de feestvreugde niet bederven: ik ben nu een soort betatester. Er zijn nogal wat problemen met die setjes van Renault. De ballasten/starters zijn erg gevoelig voor piekspanningen waardoor er snel lampen sneuvelen en er veel storing is bij de radio ontvangst.
2018 Scenic 160 TCe EDC Initiale Paris

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 400
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door Huite »

Ik doe ook nog even een duit in het zakje... :think:
Ik schat namelijk in dat de Renault xenon, dus de 2000 lux versie, het niet kan opnemen tegen een af fabriek xenon die meedraait. En je tegenliggers zullen ook niet enthousiast zijn vanwege strooilicht.

Ja advdb55, moet achteraf toegeven dat de xenon die ik nu heb kwalitatief veel beter is dan de 3200 lux in mijn Capturs.
Niet zo zeer qua lichtopbrengst maar wel qua totaal beleving.
Is bepaald niet de eerste fabrieks xenon die ik rij maar een mens vergeet kennelijk soms snel! :thumb:
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Gogol
lid
lid
Posts in topic: 23
Berichten: 175
Lid geworden op: 09 nov 2014 22:08
Actief als: particulier

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door Gogol »

Thair schreef: Ik heb al eens gelezen dat als je eenmaal xenon verlichting hebt gehad, je dit altijd wilt hebben. Ik zal tijdens een avondrit moeten bekijken of deze stelling waar is of niet en als dit zo is, dan eens gaan kijken wat de mogelijkheden zijn.
Ik had in mijn oude Clio "af fabriek" Xenon, maar moet eerlijk zeggen dat de standaard verlichting van de Captur prima in orde is. Heb het in eerste instantie wel overwogen, maar heb besloten om het even aan te zien. Ik zie het nu nog steeds aan na een half jaar.
Huite schreef:Ik doe ook nog even een duit in het zakje... :think:
Ik schat namelijk in dat de Renault xenon, dus de 2000 lux versie, het niet kan opnemen tegen een af fabriek xenon die meedraait. En je tegenliggers zullen ook niet enthousiast zijn vanwege strooilicht.
Strooilicht met "lens" koplampen? Lijkt me wat overdreven.
Captur Helly Hansen 120 Tce
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thair
Lid
Lid
Posts in topic: 47
Berichten: 90
Lid geworden op: 12 aug 2015 17:15
Actief als: particulier
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door Thair »

Ik ben ook absoluut van plan om het een tijdje aan te zien. Relatief gezien zal er niet zoveel in het 'donker' worden gereden, dus de bestaande verlichting op de Captur zal me enorm moeten tegenvallen voor ik naar Xenon zal gaan kijken. Buiten dat kan ik heel erg goed in het donker zien. Overdag heb ik al snel een donkere zonnebril nodig om goed te kunnen blijven kijken.

Groetjes,

Theo.
26-3-2018: Renault Captur TCe 120 EDC Intens, Orange Atacama / Ivoire.
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 400
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door Huite »

Strooilicht met "lens" koplampen? Lijkt me wat overdreven
@Gogol
Ik heb 90000 km in Capturs met xenon gereden.
En jij? :?
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

CapturHH53
Lid
Lid
Posts in topic: 56
Berichten: 99
Lid geworden op: 08 nov 2014 21:58
Actief als: particulier
Locatie: Rijswijk

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door CapturHH53 »

Hallo Theo, ik ben ook tevreden over de standaard verlichting van mijn Captur. Ik zelf rijdt ook niet zoveel 's avonds in het donker en als ik in het donker rijdt werkt de verlichting uitstekend en het zicht is ook prima. En van dat geld kan je genoeg andere leuke spullen kopen voor je Captur.
Captur TCe 90 Start en Stop HH Gris Casiopée / Noir, met Ruimtebesparend reservewiel, Achteruitrijcamera incl. optische en sonische weergave, windschermen voor, Premium pakket met waxoyl, luxe platen, luxe matten + gratis luxe matten voor. Besteld 16-08-2014 en aflevering 18-11- 2014.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

JacobMegane_etech
Lid
Lid
Posts in topic: 17
Berichten: 85
Lid geworden op: 13 jun 2015 19:33
Actief als: particulier
Locatie: C-Wolde

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door JacobMegane_etech »

Vanochtend om klokslag 10:00 uur bij de Renault dealer binnengestapt.

Na de vereiste plichtplegingen, tekenen, betalen, koffiedrinken en het laken verwijderen.... :D
Dan de auto bekeken, helaas zijn er een paar dingetjes waar ik niet tevreden over ben... De instapbeschermers zitten er niet op, terwijl dit wel standaard bij de XMOD zit. De witte kenteken plaat moet nog worden gemaakt.. (is niet erg, komt wel)
maar waar ik het meest mee zit is dat deze R-Link geen digitale radio heeft terwijl de folder hier wel melding van maakt! Zelfs de Twingo van mij vrouw (vorig jaar november geleverd) heeft digitale radio...
Eerst maar even afwachten wat de dealer er mee gaat doen, anders ga ik zelf contact zoeken met Renaul NL... De eerste 2 dingen worden wel opgelost, dat R-Link wordt een moeilijker plan denk ik.

Maar dan nu: tadatadaaaa, de plaatjes. Ik heb de auto even op een mooi plekje in het dorp gezet.. :wink:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault Megane E tech Electric Techno 220PK optimum charge, blanc glacier, pack augmented vision & advanced driving assist

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thair
Lid
Lid
Posts in topic: 47
Berichten: 90
Lid geworden op: 12 aug 2015 17:15
Actief als: particulier
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door Thair »

@jacobcaptur: Vervelend dat de start van het rijplezier zo onplezierig begint. Omdat onze Captur aanstaande woensdag wordt afgeleverd ben ik even in mijn folders gedoken om te kijken of hier voor ons mogelijk ook een 'uitdaging' aanwezig is. Onze folder is van juni 2013 (is dezelfde folder zoals die op de site van Renault staat) en de prijslijst is van april 2015 (op de site van Renault staat inmiddels een versie van augustus 2015). In geen van beide folders, die we voor het tekenen van het koopcontract hebben meegekregen, kan ik iets ontdekken over digitale radio (ik heb trouwens ook nergens iets kunnen vinden over standaard instaplijsten bij een XMOD uitvoering). In de folder van augustus 2015 staat deze digitale radio echter wel.

Op 28 juli 2015 is de fabriek begonnen met de productie van onze auto en deze was op 29 juli 2015 afgerond. Ik weet niet of er tussen april 2015 en augustus 2015 nog een andere prijslijst is geweest en als dit zo is of hierin wel een stuk over digitale radio staat. Daarnaast blijft natuurlijk de vraag wat wordt aangehouden, de folder zoals die was bij het tekenen van het koopcontract, die welke geldig was bij de productie van de auto of die welke geldig is bij het afleveren van de auto. De eerste lijkt mij het meest logische, de tweede lijkt mij mooi meegenomen en de laatste lijkt me haast uitgesloten.

Welke prijslijst heeft u waarin staat dat digitale radio vanaf de dynamique versie standaard aanwezig is?

Groetjes,

Theo.
26-3-2018: Renault Captur TCe 120 EDC Intens, Orange Atacama / Ivoire.
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

JacobMegane_etech
Lid
Lid
Posts in topic: 17
Berichten: 85
Lid geworden op: 13 jun 2015 19:33
Actief als: particulier
Locatie: C-Wolde

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door JacobMegane_etech »

In de prijslijst van april staan instaplijsten en geen digitale radio.
In de prijslijst van augustus staan geen instaplijsten en wel digitale radio.

Ik moet dus volgens deze prijslijsten 1 van beide hebben.

Ik heb precies dezelfde vraag aan de dealer gesteld via mail. Is er nog iets daartussenin..

Ik heb liever de DAB+ en dan koop ik de instaplijsten zelf wel.

Voor nu afwachten en gewoon genieten van deze heerlijke auto...
Renault Megane E tech Electric Techno 220PK optimum charge, blanc glacier, pack augmented vision & advanced driving assist

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

CapturHH53
Lid
Lid
Posts in topic: 56
Berichten: 99
Lid geworden op: 08 nov 2014 21:58
Actief als: particulier
Locatie: Rijswijk

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door CapturHH53 »

jacobcaptur, mooie foto's van je nieuwe Captur. veel plezier en veilige kilometers met je nieuwe Captur. Bij mij in de buurt rijden er ook regelmatig twee, maar dan de HH uitvoering die bij mij in de buurt wonen.
Captur TCe 90 Start en Stop HH Gris Casiopée / Noir, met Ruimtebesparend reservewiel, Achteruitrijcamera incl. optische en sonische weergave, windschermen voor, Premium pakket met waxoyl, luxe platen, luxe matten + gratis luxe matten voor. Besteld 16-08-2014 en aflevering 18-11- 2014.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

AWDK
Lid
Lid
Posts in topic: 34
Berichten: 94
Lid geworden op: 02 mei 2015 21:01
Actief als: particulier

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door AWDK »

@Jacobcaptur, ziet er goed uit hoor! Ik hoop over twee maanden onze XMOD in de zelfde kleuren te ontvangen.
Dat van die instaplijsten/DAP+ is in elk geval wel een aandachtspuntje bij de overdracht! Dat van DAP+ had ik nog nergens gelezen, de instaplijsten zouden cf. de beschrijving standaard op de XMOD moeten zitten net als op de HH uitvoering (maar dan natuurlijk met ander opschrift).
Veel plezier en veilige kilometers met je nieuwe Captur!
Sinds 23-03-2019:
Captur TCe 150EDC Intens, Blue Ocean/Gris Platine, Bose, afneembare trekhaak.
Vorige:
Captur TCe 120EDC XMOD, Rouge Flame/Noir Etoilé, Chrome Pack Interieur, Xenon, Armsteun (hoog/Clio), Chromen spiegelkappen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thair
Lid
Lid
Posts in topic: 47
Berichten: 90
Lid geworden op: 12 aug 2015 17:15
Actief als: particulier
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door Thair »

@jacobcaptur: Ik heb de standaard instaplijsten inmiddels ook in de folder (april 2015) zien staan bij de XMod uitvoering. Ik ben bang dat de dealer deze er alsnog in gaat zetten in plaats van DAB+ (kost hem nog geen €50,00 die hij ongetwijfeld op Renault kan verhalen). :mrgreen:

In ieder geval heel veel veilige kilometers toegewenst.

Groetjes,

Theo.
26-3-2018: Renault Captur TCe 120 EDC Intens, Orange Atacama / Ivoire.
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thair
Lid
Lid
Posts in topic: 47
Berichten: 90
Lid geworden op: 12 aug 2015 17:15
Actief als: particulier
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door Thair »

Het wordt mooi bij ons in de straat. Gisteren kwam er een Renault Captur in gris cassiopee (monotone) langs rijden en deze sloeg rechtsaf. Het bleek geen toevallige passant te zijn maar een buurman die ook zijn Citroen heeft ingeruild voor een Renault Captur. Straks worden we nog een 'reclame straat voor Renault Captur'. :mrgreen:
26-3-2018: Renault Captur TCe 120 EDC Intens, Orange Atacama / Ivoire.
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

JacobMegane_etech
Lid
Lid
Posts in topic: 17
Berichten: 85
Lid geworden op: 13 jun 2015 19:33
Actief als: particulier
Locatie: C-Wolde

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door JacobMegane_etech »

Dank jullie wel, ik denk/weet dat ik er een hoop plezier aan ga beleven..

We zullen wel zien wat ik voor elkaar ga krijgen, ik houd jullie op de hoogte..

Zodra ik de sidebars eronder heb zal ik nog wat foto's plaatsen.
Renault Megane E tech Electric Techno 220PK optimum charge, blanc glacier, pack augmented vision & advanced driving assist

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Brakb
lid
lid
Posts in topic: 207
Berichten: 1288
Lid geworden op: 03 mar 2013 09:12
Actief als: particulier

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door Brakb »

super mooie uitvoering, en die stoelen..........SUPER!!!!!!! veel plezier en veilige kilometers
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thair
Lid
Lid
Posts in topic: 47
Berichten: 90
Lid geworden op: 12 aug 2015 17:15
Actief als: particulier
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door Thair »

Net een e-mail van de dealer gekregen met daarin het kenteken. Gelijk maar de verzekering geregeld en geld overgemaakt naar de dealer. Nu nog drie nachtjes slapen (als het lukt). :mrgreen:

Groetjes,

Theo.
26-3-2018: Renault Captur TCe 120 EDC Intens, Orange Atacama / Ivoire.
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Brakb
lid
lid
Posts in topic: 207
Berichten: 1288
Lid geworden op: 03 mar 2013 09:12
Actief als: particulier

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door Brakb »

Sterkte met je nachtrust haha
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Blikkie48
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 31
Lid geworden op: 24 jun 2015 12:57
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door Blikkie48 »

Hoi leden van dit forum, even een update over de bestelling van de captur,
Op 23 juni hebben mijn vrouw en ik getekend voor de Captur, en volgens de verkoper kon/kan de captur rond 10 september geleverd worden.
Daarom nu even contact gezocht met onze dealer en geinformeerd naar de situatie van de captur wat betreft de levering, ja toen kwam voor ons de medeling dat 10 september niet zal worden gehaald het werd wat later :(
De Captur staat gepland voor productie rond 14 september en gaat dan pas rond 20 september op transport naar Nederland dit duurt plus minus 10 tot 12 dagen, aangekomen in Nederland bij de Hoofdealer dan het transport naar mijn dealer 4 dagen. Bij mijn dealer aangekomen nog een dag of 6 wachten op de aflevering naar ons toe. dus met andere woorden rond 10 oktober. :? (één maandje later)
Ik zal dan ook direct mijn winter banden bestellen en laten monteren. je kan er niet vanuit gaan dat de datum die in eerste instantie wordt genoemd niet altijd klopt Daarom verbaast het mij dat b,v,b, bij sommige levering de datum naar voren wordt geplaatst, dan is er in mijn opinie spraken van een Captur die op vooraad stond, en dat het dan kan gebeuren dat er op deze geleverde captur niet alle opties zijn bij geleverd. zoals dat bij de captur van jacobcaptur het geval is.
Dus voor ons wordt het gewoon afwachten :oops:
Besteld 23-06-2015 Captur TCe 120 EDC Dynamique Automaat. Two-tone ivoire/Noir Etoilé met Park City Camera en armsteun. Elektrisch verstelbare en inklapbare buitenspiegels. :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thair
Lid
Lid
Posts in topic: 47
Berichten: 90
Lid geworden op: 12 aug 2015 17:15
Actief als: particulier
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door Thair »

Dat is inderdaad een tegenvaller. Wij hebben onze Captur besteld op 29-5-2015. Volgens de MyRenault site werd deze geproduceerd op 28-7-2015, was de productie afgerond op 29-7-2015 en is de auto op 13-8-2015 in Nederland aangekomen. De dealer meldde mij dat op 20-8-2015 de auto bij hen was binnengekomen en de aflevering vindt op 27-8-2015 plaats.

Vermoedelijk hebben wij net mazzel gehad met de fabrieksvakantie die volgens mij in augustus plaats vindt. Hierdoor wordt er een week of drie aan de wachttijd voor de productie van jullie auto toegevoegd wat de vertraging zou kunnen verklaren.

Succes met het geduld hebben. :twisted:

Groetjes,

Theo.
26-3-2018: Renault Captur TCe 120 EDC Intens, Orange Atacama / Ivoire.
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

JacobMegane_etech
Lid
Lid
Posts in topic: 17
Berichten: 85
Lid geworden op: 13 jun 2015 19:33
Actief als: particulier
Locatie: C-Wolde

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door JacobMegane_etech »

Ik kom net bij de dealer vandaan om te overleggen over de DAB+ R-Link en de instaplijsten. We hebben de 2 prijslijsten naast elkaar gehouden en de verkoper is het systeem van Renault ingedoken. Daar kwam we een update-nieuwsbrief tegen voor de dealers met daarin 2 opmerkingen over de Captur. :?
De DAB+ wordt geplaatst in de Captur vanaf productieweek 40 en de instaplijsten waren een foutje in de prijslijst, de XMOD wordt nooit standaard geleverd met instaplijsten.

Het is jammer maar helaas, ik heb op beide geen recht. :cry2: Maar de verkoper komt mij tegemoet, de instaplijsten worden besteld en geplaatst op kosten van de dealer. :thumb:

Had ik moeten wachten tot later om te bestellen? Nope, ik kan nu al lekker rijden in mijn nieuwe Captur met prima geluid!
Renault Megane E tech Electric Techno 220PK optimum charge, blanc glacier, pack augmented vision & advanced driving assist

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thair
Lid
Lid
Posts in topic: 47
Berichten: 90
Lid geworden op: 12 aug 2015 17:15
Actief als: particulier
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door Thair »

Week 40, dat is dus pas eind september, zal ik dus ook nog niet hebben. Maar je hebt gelijk de Captur hebben is belangrijker dan DAB+. Nu kan de dealer wel zeggen dat een XMod nooit met instaplijsten wordt geleverd en dat het een foutje in de folder is, maar dan hadden ze maar beter moeten opletten met het drukken van de folder of iets aan de folder moeten doen (stempel met een correctie er opzetten of zo). Het is wel een flinke aderlating voor de dealer (ik geloof iets van €46,00). :mrgreen:

Ik heb in mijn Dynamique ook instaplijsten besteld en volgens de dealer was dit een voorraad artikel dat ze er na binnenkomst zelf op konden zetten. Ik heb ook gevraagd of het mogelijk is om instaplijsten bij de achterportieren te hebben, maar volgens de dealer is het vlakke stuk te kort voor de standaard instaplijsten. Als ik donderdag onze Captur ga ophalen wil ik toch eens kijken wat de mogelijkheden zijn om eventueel zelf de instaplijsten in te korten zodat ze wel gaan passen. Ik neem aan dat deze van aluminium zijn gemaakt en dat kan ik zelf op maat zagen.
26-3-2018: Renault Captur TCe 120 EDC Intens, Orange Atacama / Ivoire.
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

JacobMegane_etech
Lid
Lid
Posts in topic: 17
Berichten: 85
Lid geworden op: 13 jun 2015 19:33
Actief als: particulier
Locatie: C-Wolde

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door JacobMegane_etech »

De "Captur" instaplijsten zijn van plastic, de rand is zwart.. en dat vinden wij niet zo mooi, dus wordt het die met "Renault". Deze zijn van aluminium.

Ik heb inmiddels ook op een bekende webshop instaplijsten voor achter gezien, deze zijn dan ook weer in het zwart.

Instaplijsten o.a. geschikt voor voor uw Captur, Clio, Twingo III, etc. Kleur is volledig zwart met 4 ribbels.
Dorpelstrips zijn een stijlvolle manier om de auto te beschermen tegen krassen.
Set bestaat uit 2 lijsten voor de achterzijdezijde
Renault Megane E tech Electric Techno 220PK optimum charge, blanc glacier, pack augmented vision & advanced driving assist

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thair
Lid
Lid
Posts in topic: 47
Berichten: 90
Lid geworden op: 12 aug 2015 17:15
Actief als: particulier
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door Thair »

Dat had ik eerder moeten weten, dan was ik ook voor de aluminium instaplijsten gegaan. Morgenochtend eens kijken (bellen) hoever de dealer inmiddels is met het afwerken van de auto en vragen of de instaplijsten inmiddels al gemonteerd zijn of niet. Met een beetje geluk nog niet, dan kan ik alsnog de aluminium lijsten laten monteren.

Groetjes,

Theo.
26-3-2018: Renault Captur TCe 120 EDC Intens, Orange Atacama / Ivoire.
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

CapturHH53
Lid
Lid
Posts in topic: 56
Berichten: 99
Lid geworden op: 08 nov 2014 21:58
Actief als: particulier
Locatie: Rijswijk

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door CapturHH53 »

Hallo Theo. Bij mijn Captur Helly Hansen zaten ze er standaard gemonteerd vanaf de fabriek. Ik vind ze prachtig staan die instaplijsten van Aluminium.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Captur TCe 90 Start en Stop HH Gris Casiopée / Noir, met Ruimtebesparend reservewiel, Achteruitrijcamera incl. optische en sonische weergave, windschermen voor, Premium pakket met waxoyl, luxe platen, luxe matten + gratis luxe matten voor. Besteld 16-08-2014 en aflevering 18-11- 2014.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 400
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door Huite »

Is het geen RVS??? :think:
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thair
Lid
Lid
Posts in topic: 47
Berichten: 90
Lid geworden op: 12 aug 2015 17:15
Actief als: particulier
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door Thair »

Ik heb net even rond gespit, maar het is geborsteld aluminium.

Groetjes,

Theo.
26-3-2018: Renault Captur TCe 120 EDC Intens, Orange Atacama / Ivoire.
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

CapturHH53
Lid
Lid
Posts in topic: 56
Berichten: 99
Lid geworden op: 08 nov 2014 21:58
Actief als: particulier
Locatie: Rijswijk

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door CapturHH53 »

Dat zal ik even morgen navragen bij mijn dealer Huite, misschien heb je wel gelijk hoor. Ik laat het je wel even weten oke. Nog even op google gekeken, maar kon niet zo gauw iets vinden van welk materiaal die instaplijsten zijn gemaakt. :think:

Oke Theo, dat scheelt weer een belletje naar mijn dealer. Bedankt.
Captur TCe 90 Start en Stop HH Gris Casiopée / Noir, met Ruimtebesparend reservewiel, Achteruitrijcamera incl. optische en sonische weergave, windschermen voor, Premium pakket met waxoyl, luxe platen, luxe matten + gratis luxe matten voor. Besteld 16-08-2014 en aflevering 18-11- 2014.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht