Clio 1.5dci 65pk motorsteun L + R
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 20 apr 2012
- Laatste bezoek: 08 mei 2025 06:02
- Actief als: particulier
Clio 1.5dci 65pk motorsteun L + R
IVM een naar bijgeluid wou ik nog even uitsluiten of de motorsteunen nog goed zijn of niet.
Ik heb geen nare trillingen, enkel zeer vervelend bijgeluid , de motor kantelt flink ook al heb ik de baksteun geblokkeert met stukken rubber.
Als ik de motor uitschakel dan kantelt ie ook enorm aan de batterij zijde.
Als ik in neutraal dotten gas geven voel ik ook dat de motor fel kantelt.
- linker steun zit onder de batterij , hoe kan ik deze checken ?
- rechtersteun heb ik losgemaakt. De alu blok die op de motor vastzit steunt eigenlijk op de rubberen "kegel" met schroefdraad.Rechts naast de kegel is ook nog een blok , bedekt met een laag rubber.
De alu blok van op de motor hangt hier eigenlijk over,met vrij veel tussenruimte (onbelast).
Echter de 3 mogelijke raakvlakken zijn al flink opgeblonken , is dit normaal?
De rubber zelf is niet lek , maar als je de schroefdaad beet neemt kan je de kegel makkelijk bewegen.
Feit dat de alublok ook blinkt aan de topzijde betekent dat de kegel in feite te laag is geworden en de motor zakt tot tegen het rechter met rubber ingekapseld blok.
Dus mijn vragen :
- hoe check ik de linker steun
- hoe weet ik op de kegel bij de rechter steun te laag is of niet ?
Ik heb geen nare trillingen, enkel zeer vervelend bijgeluid , de motor kantelt flink ook al heb ik de baksteun geblokkeert met stukken rubber.
Als ik de motor uitschakel dan kantelt ie ook enorm aan de batterij zijde.
Als ik in neutraal dotten gas geven voel ik ook dat de motor fel kantelt.
- linker steun zit onder de batterij , hoe kan ik deze checken ?
- rechtersteun heb ik losgemaakt. De alu blok die op de motor vastzit steunt eigenlijk op de rubberen "kegel" met schroefdraad.Rechts naast de kegel is ook nog een blok , bedekt met een laag rubber.
De alu blok van op de motor hangt hier eigenlijk over,met vrij veel tussenruimte (onbelast).
Echter de 3 mogelijke raakvlakken zijn al flink opgeblonken , is dit normaal?
De rubber zelf is niet lek , maar als je de schroefdaad beet neemt kan je de kegel makkelijk bewegen.
Feit dat de alublok ook blinkt aan de topzijde betekent dat de kegel in feite te laag is geworden en de motor zakt tot tegen het rechter met rubber ingekapseld blok.
Dus mijn vragen :
- hoe check ik de linker steun
- hoe weet ik op de kegel bij de rechter steun te laag is of niet ?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 2
- Berichten: 16680
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 09 mei 2025 21:21
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Clio 1.5dci 65pk motorsteun L + R
De steun aan riemzijde hoort niet de buitensteunen te raken. Door een defect aan deze steun gaat je bak uiteraard niet kantelen.
De baksteun is te controleren door de bak heen/weer te bewegen. Op deze steun zit 0 speling. Beste is om deze even te demonteren en visueel te cobtroleren.
Heb de indruk dat deze clio een zwaar bestaan gehad heeft!
De baksteun is te controleren door de bak heen/weer te bewegen. Op deze steun zit 0 speling. Beste is om deze even te demonteren en visueel te cobtroleren.
Heb de indruk dat deze clio een zwaar bestaan gehad heeft!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 20 apr 2012
- Laatste bezoek: 08 mei 2025 06:02
- Actief als: particulier
Re: Clio 1.5dci 65pk motorsteun L + R
De Clio deed maximum 5000km per jaar , en zijn eerste 2 jaar 20000km per jaar .
Echter van te weinig beweging worden de rubbers hard ,denk ik .
Km stand toen ik 'm vorig jaar kocht was 105000km.
Nu heeft ie 155000km.
Ik moet wel zeggen dat ie ooit een ongeval heeft gehad.
Naast de krukaspoelie heeft de balf een deukje gehad
Echter van te weinig beweging worden de rubbers hard ,denk ik .
Km stand toen ik 'm vorig jaar kocht was 105000km.
Nu heeft ie 155000km.
Ik moet wel zeggen dat ie ooit een ongeval heeft gehad.
Naast de krukaspoelie heeft de balf een deukje gehad
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 2
- Berichten: 16680
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 09 mei 2025 21:21
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Clio 1.5dci 65pk motorsteun L + R
Al deze defecten bij deze lage km stand is ongehoord.
Ben benieuwd of je wat ziet aan de baksteun.
Ben benieuwd of je wat ziet aan de baksteun.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 24 Reacties
- 887 Weergaves
-
Laatste bericht door KDL
-
- 18 Reacties
- 1299 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 1 Reacties
- 403 Weergaves
-
Laatste bericht door Kamh
-
- 1 Reacties
- 427 Weergaves
-
Laatste bericht door scarface450
-
- 2 Reacties
- 97 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 0 Reacties
- 206 Weergaves
-
Laatste bericht door steven1149
-
- 3 Reacties
- 525 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic