Laadpaal ervaringen (openbaar)

Geldende voor alle Renault Z.E. modellen, over laadpalen etc.
Gebruikersavatar

Luc Weide
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 334
Lid geworden op: 06 aug 2014 14:47
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door Luc Weide »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

GertjanVB,
Bedankt voor de tip.
En ik geef het door.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 51
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door GertjanVB »

@Luc Weide: het blijft idd frappant dat de variabele laadcapaciteiten van de ZOE zo onderbelicht blijven in EV-land en je zou het idd van de daken willen schreeuwen :D
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 18461

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door Verwijderd 18461 »

GertjanVB schreef:Dat is een bekend verschijnsel; de Chameleonlader-lader van de ZOE "proeft" de stroom en zal in aanvang langzaam starten met laden. Na enige tijd, als de Chameleonlader-lader overtuigd is van de kwaliteit van de aangeboden stroom, zal hij op de hoogst mogelijk snelheid gaan laden en wordt de laadtijd dienovereenkomstig aangepast. Bij mijn weten gebeurd dat in het eerste kwartier.
Niet helemaal, er zijn eigenlijk twee fenomenen: de auto laadt soms langzamer op dan maximaal mogelijk, bijvoorbeeld bij extreme hitte of koude of bij spanningsschommelingen. Dat beschrijf je hier.

Het andere is denk ik het probleem van Nivve:
er staan heel wat paaltjes in NL (met name van EV-BOX), die langzaam het beschikbare vermogen dat ze via het pilotsignaal communiceren opvoeren. Daardoor kunnen wat goedkopere componenten (relais) gebruikt worden. Soms beginnen die palen zelfs zo laag, dat ZOE niet wil laden (in de firmware van Ev-box in latere versies opgelost).
Op het display zou je binnen enkele minuten de versnelde laadtijd moeten kunnen zien.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Luc Weide
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 334
Lid geworden op: 06 aug 2014 14:47
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door Luc Weide »

Waarom staat er niet op elke paal duidelijk te lezen hoeveel kW het ding (maximaal) kan leveren ?

Dan kan ik zelf ONMIDDELLIJK inschatten hoe lang ik daar moet/wil laden (tot het gewenste niveau) !

En bij een 11 kW paal gaan NIET-Renault-rijders dan vanzelf vragen
voor welk merk dat nou bedoeld zou kunnen zijn ???

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 27
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door zoe2goe »

Kruis-bestuiving uit de diagnose-draad: we life kunnen het maximale vermogen zien dat de zoe zou kunnen laden. Tesamen met wat er echt geladen wordt, weet je dus waar de beperking zit. Meestal de paal!
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Luc Weide
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 334
Lid geworden op: 06 aug 2014 14:47
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door Luc Weide »

vraag: hoeveel tijd kost het MIJ dan om te kunnen schatten hoeveel tijd Zoë nodig heeft ?

opmerking: juist door al dat hoofdrekenen van doorgefourneerde Zoë-liefhebbers
BLIJFT de slimme Chaméléon-lader van Renault ONDERBELICHT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 18461

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door Verwijderd 18461 »

Je kunt gewoon op de auto rekenen: wat op het display (en in de app staat) is heel betrouwbaar.
Enige uitzondering is dus bij 'cheapie' paaltjes...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Luc Weide
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 334
Lid geworden op: 06 aug 2014 14:47
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door Luc Weide »

Burburbur schreef:
er staan heel wat paaltjes in NL (met name van EV-BOX), die langzaam het beschikbare vermogen dat ze via het pilotsignaal communiceren opvoeren. Daardoor kunnen wat goedkopere componenten (relais) gebruikt worden.
Precies.
En daarom zou ik graag op elke paal een STIKKER willen met

max cap
... kW

Voor mezelf om SNEL en BETROUWBAAR de resterende tijd te kunnen inschatten

En voor de NIET-Renault-rijders die dan bij een 11 kW paal vanzelf gaan vragen
voor welk merk dat nou bedoeld zou kunnen zijn ???

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 27
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door zoe2goe »

Crowd actie van maken?
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Luc Weide
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 334
Lid geworden op: 06 aug 2014 14:47
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door Luc Weide »

Gewoon wettelijk verplicht stellen.

Zonder zo'n stikker weet je bij een onbekende paal vaak NIET snel en betrouwbaar de resterende tijd.
Daardoor weet je niet na hoeveel tijd je de paal weer vrij kunt maken voor een volgende EV.
Dat belemmert dus een efficiënt gebruik van de oplaadpaal.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door Nivve »

@ Burburbur: Klinkt logisch, het is idd een EV-Box en na een uur (heb een keer terug moeten lopen van het weekend) staat er idd de goede tijd.

Verklaart ook de ervaringen bij de snelladers. Altijd 40 min, maar na een wandelingetje van 20 minuten wel al bijna vol. Stond mijn familie wel even van te kijken (en ik opgelucht, want ik wist dat het sneller zou moeten gaan :? )
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 51
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door GertjanVB »

@MartijnEV: Ecotap geeft hier hun 22kW laadpunten bij McDonald's aan
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Luc Weide
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 334
Lid geworden op: 06 aug 2014 14:47
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door Luc Weide »

@GertjanVB:

Ruimte genoeg op de paal voor zo'n sticker:

max cap
22 kW

Maak je meteen duidelijk
dat 3,7 kW sprokkelaars
daar niks te zoeken hebben

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 51
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door GertjanVB »

@lucWeide: In hoofdletters natuurlijk :wink:
Wel een beetje weinig plek op paal; Ecotap heeft een smal paaltje neergezet.
Voorlopig wel zat plek voor ook een 3,5kW lader (auto): 4 plaatsen, 3 vrij
image.jpg
Staat of valt met de basisregels van goed fatsoen: respect en denk aan je medemens
Die regels staan een beetje onder druk de laatste tijd.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Luc Weide
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 334
Lid geworden op: 06 aug 2014 14:47
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door Luc Weide »

Staat of valt met de basisregels van goed fatsoen: respect en denk aan je medemens
Die regels staan een beetje onder druk de laatste tijd.
Je moet ze soms een beetje op weg helpen.
Bijvoorbeeld met een sticker:

max cap
22 kW

... en als je dan ook nog (indirect) reclame kunt maken voor Zoë ...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 43
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door MartijnEV »

GertjanVB schreef:@MartijnEV: Ecotap geeft hier hun 22kW laadpunten bij McDonald's aan
Dank voor de tip, GertjanVB!
Heb ze toegevoegd aan www.ac-lader.nl

Zijn alle Ecotap palen van dit type per definitie 22kW? Of moeten we ze allemaal eerst nog eens langs met onze Zoe's om in de praktijk te testen hoe ze lokaal aangesloten zijn?

Verder zie ik ook Ecotaps van dit type bij o.m. Hornbach vestigingen. Ook 22kW?
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jsj
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 427
Lid geworden op: 08 jul 2014 12:24
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door Jsj »

Ik heb recentelijk geladen bij de Hornbach in Groningen, ik had het idee dat een 11kw paal was..

Er staat niks op de paal...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 51
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door GertjanVB »

@martijnEV: een check is wenselijk, de site van MacDonalds klopt niet altijd met de opgave van Ecotap.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door PieterZoe »

De ecotap-paal bij Hornbach Zaandam is ook zeker 11kw en niet 22kw

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jdgh72
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 95
Lid geworden op: 13 jul 2014 12:45
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door jdgh72 »

Vandaag langs McDonald bij strand Horst in Ermelo gereden (Palmbosweg). Helemaal geen fraaie ecotap zuil aangetroffen, wel twee lolo's. Snelheid was niet fastfood waardig. Na enkele minuten warmdraaien zakte de voorspelde laadtijd van ruim 11u naar 4u bij een lading van 57%, dus dat is volgens mij 6kW.
MCDonalds_Ermelo_20150825_223313.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

daf55
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 360
Lid geworden op: 18 jun 2014 19:11
Actief als: particulier
Locatie: Wapenveld
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door daf55 »

Je had qua lading makkelijk Amersfoort of 't Harde kunnen halen!
Al sinds 2014 tevreden Zoe rijder!

Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jdgh72
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 95
Lid geworden op: 13 jul 2014 12:45
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door jdgh72 »

Ik was onderweg naar Lelystad, een laadbeurt was absoluut onnodig. I.v.m. met de eerdere vermelding in deze draad van 22kW laders van Ecotap bij McDonalds ben ik die lader daar gaan testen. Geen 22kW dus. Zelfs geen fraaie zuil. Leek mij wel nuttig informatie @martijnEV i.v.m. de vermeldingen op www.ac-lader.nl.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VanAssen
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 476
Lid geworden op: 30 mei 2014 20:11
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door VanAssen »

Laadpaal ECOTAP in parkeergarage Scheveningen Bad.
Veel op en neer lopen en deurtje open en deurtje dicht. :fp:
Schermafbeelding 2015-08-30 om 21.42.41.png
De reis ging prima met Fastned en TNM heen en terug als tussenlader. :thumb:

Heen 't Harde (max) en Knorrepot (deel).
Terug Bijleveld (max) en Bornheim (deel).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 20
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door renault15.17 »

In Scheveningen heb ik ook slechte ervaringen. Er staan wel veel oplaadpalen, maar diverse hebben me een "rode neus" gegeven destijds.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door Nivve »

Gemeente lisse maakte reclame met een gratis laadpaal die niet gratis bleek te zijn. Stond verkeerd op de website.
Na de rekening van TNM maar achteraangegaan, want ik gebruikte hem als thuislaadpaal en dan wordt het erg prijzig (gewoon 0,35 ct per kwh).
Dan had ik toch meer op werk geladen, gezien dat gewoon gratis is :cry:

Opvallendst is nog dat het ding er al twee jaar staat en er nog geen plug-in heeft geklaagd (terwijl het toch aardig druk begint te worden). De gemeente had nog nooit eerder gehoord dat de site niet klopte (het is nooit gratis geweest). :think:
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 19
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door OlafH »

Vrijdag wilde ik laden bij een paal hier in de buurt. Staan er 2 ICE's geparkeerd. Dikke baal, want ik moest even snel sap hebben. Algemeen politienummer gebeld op 0900-8844 en de situatie uitgelegd. Vervolgens hebben zij het telefoonnummer bij de kentekens gezocht en die mensen verzocht de auto te verplaatsen. Binnen 5 minuten stond ik te laden!

Fantastische service en wellicht beleid bij de politie om het zo te doen. Ik kom het wel vaker tegen, dus 0900-8844 staat nu in mijn snelkies nummers :-)
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 27
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door zoe2goe »

Vandaag twee keer geladen bij de nieuwe snellader in Tiel, bij tankstation Total Dijkhuizen in Tiel, de enige (werkende) snelader in rivierenland. De lader is een ABB, zoals keurig op ac-lader staat.

Heenweg: CanZE is medogenloos: 19A (ipv 60) op de pilot, max 13kW. Dat was niet leuk, kon ik echt niet gebruiken. Gauw naar binnen, ten minste even melden. Mensen daar super aardig (truckstop-station), maar konden er weinig anders mee dan het opschrijven. Na een paar minuten kwam zoon binnenlopen dat de resttijd sterk was teruggelopen. Terug, opnieuw CanZE, gaf nu 32A aan (22kW). Beter, maar niet best. Er stond geen andere auto (geen load balancing met DC). Is dat ook jullie ervaring met de ABB´s, langzame opbouw?
Screenshot_2015-10-13-16-34-03.png
Terugweg. Ik kwam uit de richting Nijmegen, het was al donker, volgde blind de stom-stom (ja. erg stom). Vooral ook omdat ik vanwege bovenstaande grap zeer dun geladen had. NIET DOEN!!! Je eindigt op een doodlopende weg (Medelsestraat), blijf op De Diepert. Ik kwam echt binnen "struikelen" op de laatste electronen. Lader aangesloten. Rode neus, rood, niet eens oranje display :shock: . No fun. Familie naar de broodjes gestuurd, alles afgekoppeld, de 5 minuten truc. Ik was er niet gerust op, neus werd meteen weer rood toen ik de kabel er in stak. Lader was happy, maar auto nam geen stroom af. Ik klik op de afstandsbediening om de deuren open te maken, en ja hoor, klik-klak-fluit. In een keer :dance: Niet meer met CanZE gekeken, ik zag ons al gestrand en was ook hongerig en de tent ging 20 minuten later dicht. Gevoelsmatig ging het redelijk op tempo. Na die 20 minuten zat er 60% in, een kWh of 10, 12, dus ergens tussen de 30 en 36 kW. Dat kan er mee door.

Tankstation gaat om 8 uur inde avond dicht, maar de lader staat op een open terrein, zij het dat het industrieterrein slagbomen heeft. Mevrouw wist me echter te vertellen dat die niet dichtgaan. ITT wat op een paar websites staat, werkt de lader wel degelijk met een gewone RFID pas (mijn TNM werkte).

ps: aangepast op chargemap
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



12Charge
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 43
Lid geworden op: 16 apr 2015 12:08
Actief als: professional

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door 12Charge »

Mijn ervaringen met de Lolo's o.a. bij ValkHotel Heerlen.

Vanuit Maarsbergen naar Hoensbroek en terug. Afgelopen maandag met de Zoe naar Hoensbroek gereden en gebruikgemaakt van de Fastned service op de heenweg. Geen probleem.
Echter in Hoensbroek was niet direct een (werkende) laadpaal te vinden, dus werd ik verwezen naar V.d.Valk in Heerlen. Daar aangekomen bleek de snellader voorzien te zijn van een stekker voor een hybride auto, en de twee Lolo's die ernaast stonden zijn niet bruikbaar voor n Zoe (na 5 minuten nog op controleren aansluiting). Nog 8 km te gaan op de meterstand, en op naar de laadpalen bij een buurtsuper in de nabijheid (5 km). Daar aangekomen bleken de "oude" laadpalen nauwelijks te reageren op de Zoe, maar gelukkig stonden er twee laadpalen met elk 2 aansluitingen. Uiteindelijk deed er maar 1 aansluiting wat hij moest doen, de Zoe bijladen.
Ondertussen heeft die terugreis mij wel 3 uur gekost om een werkende laadstekker te vinden, maar dat noem ik een leermoment voor de volgende reis.

Overigens vreemd dat bij een niet functionerende laadpaal en een lege accu, ik volgens de wegenwacht altijd via de aanbieder van de laadservice een auto-ambulance moet regelen. Dat mogen zij niet, want je mag alleen met (technische) pech bellen. Daar sta je dan met een lidmaatschap van minimaal 25 jaar, en nauwelijks gebruikt natuurlijk.

Maar goed, uiteindelijk ben ik met behulp van diverse app's en zoeken naar snelladers om 00.15 weer thuisgekomen in Maarsbergen. De totale terugreis heeft met bijladen en omrijden 6 uur geduurd, helaas. Oh ja, je kunt bij Strijp-S in Eindhoven nog gratis laden naast gebouw SX met n blauwe laadpaal (22 kW werkend).

Zijn er mensen die de laadcapaciteit (lees snelheid en functioneren) van laadpalen bijhouden in een overzicht? Blijkt wel handig, voor iemand die veel onderweg is door Nederland en daarbuiten.

Groet,

Peter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 19
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door OlafH »

Je kunt als je leeg staat altijd Renault Route Service bellen, die brengen je naar de dichtstbijzijnde laadpaal. Die service zit in je huurcontract van je accu. Dat ANWB lidmaatschap heb je met een vrij nieuwe Zoe niet zoveel aan volgens mij...
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 51
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door GertjanVB »

http://www.ac-lader.nl en Chargemap.com en app zijn bronnen die up-to-date info geven.
Je bent toch een hele batterij snelladers voorbij gereden. Je wilt natuurlijk op locatie laden, maar veiligheidshalve even wat laden op een zekere locatie voor een onbekende bestemming is aan te bevelen. Kwartiertje laden bij Fastned of TNM aan de A2 geeft je de gewenste flexibiliteit.
image.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Luc Weide
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 334
Lid geworden op: 06 aug 2014 14:47
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door Luc Weide »

GertjanVB, Hoe krijg ik zo'n fantastisch kaartje op mijn R-Link ???

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



12Charge
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 43
Lid geworden op: 16 apr 2015 12:08
Actief als: professional

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door 12Charge »

Goedemorgen Gertjan en anderen,

Bedankt voor jullie opmerkingen, zal nog ac-lader op mn telefoon zetten. Ik ben op de heenweg inderdaad langs een aantal snelladers gereden, was niet nodig om bij te laden. Op de terugweg heb ik uiteindelijk, nadat ik bij die paal in Heerlen weer was bijgeladen, ook gebruikgemaakt van enkele snelladers. Mede om de mogelijkheid van de 'oude' versie Zoe om 43 kW te kunnen laden, heb ik voor de Zoe gekozen. Het is m.i. de enige betaalbare functionele volledig elektrisch aangedreven auto, na de Tesla dus. 11 kW laden duurt mij te lang als ik onderweg ben, vandaar.

Vandaag heb ik ook een rondje Nederland (Utrecht, Gorinchem, Rosmalen, Eindhoven en terug), dus dat is uitstekend te doen.
Je kan binnenkort met 'onze m.12charge.nl' als abonnee een laadstekker reserveren 30 minuten voordat je op plaats van bestemming bent. Vooralsnog alleen op laadpalen van BeCharged, in 2016 ook op andere laadpalen. Wel handig als er van afhankelijk bent. Hebben jullie nog tips hoe je dat zichtbaar kan maken dat een stekker + parkeerplaats gereserveerd is?

Groet,

Peter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MarcoZE
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 214
Lid geworden op: 05 jun 2013 14:14
Actief als: particulier
Locatie: Kesteren

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door MarcoZE »

Lijkt me een frustrerende ervaring, gereserveerde laadpalen. Je komt aan rijden, denkt ha de paal is vrij, blijkt dat toch niet zo te zijn als je uitstapt. Anders rijd je gelijk door naar de volgende.
Marco van Dijke Renault ZOE Intens Blanc Nacré Mei 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

bitman
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 58
Lid geworden op: 07 sep 2015 07:15
Actief als: particulier
Locatie: Redhill, UK
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door bitman »

@MarcoZE; helemaal mee eens :thumb:

hier in the UK is een gang (SpeakEV) om tot max 30 min aan een fast charger (ala Electric Highway) en je er dan af te booten met een app; ChargeDump of gewoon de plug er uit te trekken (als het mogelijk is) en dit dan als een standaard te handhaven. nog even en de honkbal knuppels komen tevoorschijn, of eerst schieten en dan vragen ala US...
BMW i3

Your hurry is NOT my problem; think MPG

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 51
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door GertjanVB »

@lucweide: gaat niet lukken ben ik bang.
Zou wel moeten kunnen, maar R-link lijkt op dood spoor te zitten
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Luc Weide
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 334
Lid geworden op: 06 aug 2014 14:47
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door Luc Weide »

@GertjanVB:
Zit de HELE R-Link op dood spoor, of alleen het EV-gedeelte ?
En als het alleen maar het EV-gedeelte is, is dat dan omdat die R-Link sukkels niet KUNNEN, of niet WILLEN ?

Persoonlijk zou ik al heel blij zijn, als ik op de TomTom-kaart zou kunnen AAN (en UIT) vinken:

- Renault Truckservice (vooral UIT)
- Pompstations (vooral UIT)
- oplaadpalen 3,7 kW (volgens oplaadpalen.nl)
- oplaadpalen 11 kW (volgens oplaadpalen.nl)
- oplaadpalen 22 kW (volgens ac-lader.nl)
- oplaadpalen 43 kW (volgens ac-lader.nl)

En als TomTom dat WEL kan leveren,
dan ben ik graag bereid een los apparaat te kopen en op mijn dashboard te zetten. :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht